Страница 6 от 6

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Публикувано на: 18 Фев 2025 09:46
от mapamop
dzvonko написа: 17 Фев 2025 12:07 SB1ME3JE30E058190
Със "климатроник":
- две моторчета за позицията на струята на обдухване в дясната част на тялото на климатика, отляво на тялото на вентилатора на купето, плюс едно за рециркулацията върху лявата част на вентилатора на купето. Едно в лявата част за лявата зона.
Със "обикновен климатик":
- същото като по-горе, но липсва лявата зона за шофьора.
https://japan-parts.eu/toyota/eu/2014/a ... ler-unit/1

Едни бленди са на зъбни колела и назъбени водачи, за да контролират температурата и посоката на обдухване. Ако не са зацепени зъбните колела правилно, няма да работят разни режими и ще има грешка в раздела за климатика на Техстрийм.
Захранването за всички клапи започва от лявата страна и свършва в моторчето за рециркулацията, във последователно свързване тип "свински черва"/daisychain.

Знам как се поправя това, но не и в това време, и вероятно няма да ви хареса колко време ще отделя за него.

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Публикувано на: 18 Мар 2025 13:41
от dzvonko
Със "климатроник":
- две моторчета за позицията на струята на обдухване в дясната част на тялото на климатика, отляво на тялото на вентилатора на купето, плюс едно за рециркулацията върху лявата част на вентилатора на купето. Едно в лявата част за лявата зона.
Със "обикновен климатик":
- същото като по-горе, но липсва лявата зона за шофьора.
https://japan-parts.eu/toyota/eu/2014/a ... ler-unit/1

Едни бленди са на зъбни колела и назъбени водачи, за да контролират температурата и посоката на обдухване. Ако не са зацепени зъбните колела правилно, няма да работят разни режими и ще има грешка в раздела за климатика на Техстрийм.
Захранването за всички клапи започва от лявата страна и свършва в моторчето за рециркулацията, във последователно свързване тип "свински черва"/daisychain.

Знам как се поправя това, но не и в това време, и вероятно няма да ви хареса колко време ще отделя за него.
След проверка в Тойота казаха, че заради счупена ос на клапите, които регулират потока към челното стъкло, моторчето не работи правилно и тракането е защото моторчето не спира когато трябва, което води до прескачане на зъбци и щракане. Само оста не се сменяла при тях и обявиха неразумна цена за цялата кутия с клапите (със смяната ще е на цената на половината кола)

Тук идват двата важни въпроса към mapamop
- може ли да се изключи само моторчето от някъде, за да спре това побъркващо тропане първоначално
- колко време ще ти отнеме и кога ще можеш. Ако искаш пиши на ЛС да разменим телефони (защото видях, че ти не отговаряш на ЛС)

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Публикувано на: 18 Мар 2025 15:48
от mapamop
dzvonko написа: 18 Мар 2025 13:41 може ли да се изключи само моторчето от някъде, за да спре това побъркващо тропане първоначално
Ще спре да работи климатика/климатроника. Може да откачиш буксата, но каузата е загубена, защото ще трябва да вдигнеш горната част на таблото, и много вероятно да освободиш и дясната част на долната част на таблото, за да извадиш или мръднеш вентилатора. Затиснал е много приятно буксата и няма как да бръкнеш. Ако може да прежалиш парно и климатик - извади му предпазителя.
dzvonko написа: 18 Мар 2025 13:41 колко време ще ти отнеме
Много, съдейки по Авенсис Т27, и предвид че такава не съм разглобявал, и ще ми отнеме време да гледам и да мисля преди да разглобявам. Целта е да не се чуват последиците от разглобяването.
Хвърли ми телефонен номер на лично. Ще ти отговоря и ще се чуем като съм наясно с фактите. Няма да е съвсем веднага отговора, докато си избистря фактите, но ще е примерно с 1-2 дни закъснение.