Страница 6 от 8

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 06 Юни 2014 09:42
от lederman
Japanese_fever написа: Тя добре струва 15 лв., ама от 2001-ва издание...
То от тогава маслата като технологии не са мърдали викаш? :whistle:
И какво начуи от тази книжка, което не може да се прочете в интернет?
Ако автора е а утвърден авторите, книгата има значително по-голяма стойност от писаниците в мрежата!
В мрежата може да прочетеш много, но трябва да направиш преценка кое е истина и кое не. Не забравяй че, в мрежата има търговци и производители, а също и хора без ценз, който дават мнения. Читателя на дадена информация не винаги има знанията за да оцени правотата и, а приема написаното за чиста монета.
Също така съм убеден, че специално в областта на смазките, няма кой знае какво развитие (не отричам, че има). Основата е същата, триенето не се е променило, а и химията, също. Променили са се термините и рекламите. Аз като видя в някоя реклама "нано частици", "керамичен слой" или "възстановяване на повърхностите", източника е САЩ или Русия и има много реклами в ютюб, съм почти убеден, че е измама ...

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 06 Юни 2014 10:05
от zi_zi_top
lederman написа:... Аз като видя в някоя реклама "нано частици", "керамичен слой" или "възстановяване на повърхностите", източника е САЩ или Русия и има много реклами в ютюб, съм почти убеден, че е измама ...
Не ПОЧТИ, бъди НАПЪЛНО СИГУРЕН, че е измама! :thumbsup:
Що се отнася до развитието на смазките не си съвсем прав, защото и те се развиват заедно с двигателите и трансмисиите, за да отговарят на съответните изисквания. Все едно да кажеш, че двигателите не са се променили кой знае колко за 20 години.

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 06 Юни 2014 10:46
от slowtraveler
zi_zi_top написа:...Все едно да кажеш, че двигателите не са се променили кой знае колко за 20 години.
Ами не са се променили tooth.gif
Само тече 'тунинг' с лееки модификации :whistle:

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 06 Юни 2014 10:54
от DJANO
lederman написа:
Japanese_fever написа: Тя добре струва 15 лв., ама от 2001-ва издание...
То от тогава маслата като технологии не са мърдали викаш? :whistle:
И какво начуи от тази книжка, което не може да се прочете в интернет?
Ако автора е а утвърден авторите, книгата има значително по-голяма стойност от писаниците в мрежата!
В мрежата може да прочетеш много, но трябва да направиш преценка кое е истина и кое не. Не забравяй че, в мрежата има търговци и производители, а също и хора без ценз, който дават мнения. Читателя на дадена информация не винаги има знанията за да оцени правотата и, а приема написаното за чиста монета.
Също така съм убеден, че специално в областта на смазките, няма кой знае какво развитие (не отричам, че има). Основата е същата, триенето не се е променило, а и химията, също. Променили са се термините и рекламите. Аз като видя в някоя реклама "нано частици", "керамичен слой" или "възстановяване на повърхностите", източника е САЩ или Русия и има много реклами в ютюб, съм почти убеден, че е измама ...
Книгата е много добра защото също така се обяснява в нея как работи двигателя, обяснено е за охладителните течности, стандарти на маслата, 15лв са нищо пред това, което предоставя като знания. На мен ми я препоръча един доказал се майстор и въобще не сгреших, че си я закупих. Препоръчвам на всеки, който иска да си обогати знанията в тази материя.

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 06 Юни 2014 11:41
от lederman
zi_zi_top написа: Не ПОЧТИ, бъди НАПЪЛНО СИГУРЕН, че е измама! :thumbsup:
Що се отнася до развитието на смазките не си съвсем прав, защото и те се развиват заедно с двигателите и трансмисиите, за да отговарят на съответните изисквания. Все едно да кажеш, че двигателите не са се променили кой знае колко за 20 години.
Ами май промените не са кой знае какви :).
Променени са горивните системи и управлението се компютъризира.Силите (Мощности, момент...) обаче не са увеличени драстично, намалени са вибрациите и качеството, но принципите са същите, механиката е същата и натоварванията са подобни. От това, следва че, и триенето не е много по различно. В някои случаи, поради подобряване на техниките за металообработка на детайлите, триенето може и да е намалено.
Поради усложненията на механизмите, и увеличаването на точността се променят и смазките, но не забравяй, че има промяна и в материалите, температурите и какво ли още не. Това може да означава, че едно "старо" масло има по-добри мазителни качества, но те пречат на друго и поради това характеристиките са променени. Пример за това е маслото което скоро налях в скоростната кутия на моята кола. Маслата за скорости като цяло изглеждат "много гъсти" а това което сипах беше "по-рядко" от двигателно масло....
Това си е цяла наука ... И понеже аз не я разбирам, се съобразявам с препоръките на тези които са изчислявали колата. drunk.gif

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 06 Юни 2014 12:17
от zi_zi_top
lederman написа:....
Това си е цяла наука ... И понеже аз не я разбирам, се съобразявам с препоръките на тези които са изчислявали колата. drunk.gif
+1 :thumbsup:
Така правя и аз, защото нямам много време и сили да мисля и за това.

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 06 Юни 2014 14:01
от scorpion
Lederman, защо си сменявал масло в ск.кутия ?

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 06 Юни 2014 14:30
от lederman
scorpion написа:Lederman, защо си сменявал масло в ск.кутия ?
Според сервизния график, му беше дошло времето.

LV Gear oil API GL-4 за ADT251 6/04(MC)07/06
Manual transmission oil
Normal - на 60К проверка после всеки 48 months
Severe - на 60К смяна после всеки 48 months

В ТМ-Ауто сменяли на 90К .... аз я взех на 82К и го смених около 130 К. следователно е изкарало двойно+ над графика, а не беше много пари маслото.

ако случайно нямаш сервизния график:
http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSc ... /Final.pdf

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 06 Юни 2014 17:02
от scorpion
lederman написа:
scorpion написа:Lederman, защо си сменявал масло в ск.кутия ?
Според сервизния график, му беше дошло времето.

LV Gear oil API GL-4 за ADT251 6/04(MC)07/06
Manual transmission oil
Normal - на 60К проверка после всеки 48 months
Severe - на 60К смяна после всеки 48 months

В ТМ-Ауто сменяли на 90К .... аз я взех на 82К и го смених около 130 К. следователно е изкарало двойно+ над графика, а не беше много пари маслото.

ако случайно нямаш сервизния график:
http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSc ... /Final.pdf
Графика го имам, благодаря. Аз затова питах, защото при нормална експлоатация следва амо инспекция. Ако всичко е ОК - няма смяна на масло.
Считам, че аз експолатирам автомобила нормално.
Трудно ми е да определя какво означава "тежка/severe" експлоатация но предполагам е: винаги натоварена, тегли каравана, екслоатира се в запрашени, кални, труднопроходими терени, горещ или много студен климат rolleyes.gif

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 06 Юни 2014 17:46
от lederman
Welcome to Bulgaria:
scorpion написа: винаги натоварена, тегли каравана, експлоатира се в запрашени, кални, труднопроходими терени, горещ или много студен климат rolleyes.gif

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 06 Юни 2014 18:10
от scorpion
lederman написа:Welcome to Bulgaria:
scorpion написа: винаги натоварена, тегли каравана, експлоатира се в запрашени, кални, труднопроходими терени, горещ или много студен климат rolleyes.gif
biggrin.gif Разбирам!

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 07 Юни 2014 03:10
от Japanese_fever
scorpion написа:Lederman, защо си сменявал масло в ск.кутия ?

.....

Аз затова питах, защото при нормална експлоатация следва амо инспекция
Може ли да ми обясниш как се прави инспекция на трансмисионно масло?
Какво се гледа, тестове ли му се правят?
В какво се състои инспекцияа, на кратко?

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 07 Юни 2014 06:53
от slowtraveler
Проверка ниво...

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 07 Юни 2014 17:58
от Japanese_fever
slowtraveler написа:Проверка ниво...
Ако е само ниво, защо от Тойота ( и от Хонда) да дали интервал за смяна?
Значи според теб има - "вечно" масло. Така ли?

Re: препоръки за масло

Публикувано на: 07 Юни 2014 18:27
от slowtraveler
Japanese_fever написа:
slowtraveler написа:Проверка ниво...
Ако е само ниво, защо от Тойота ( и от Хонда) да дали интервал за смяна?
Значи според теб има - "вечно" масло. Така ли?
Ако пише ПРОВЕРКА - значи маслото е не се сменя на дадения интервал, а му се проверява нивото (и да няма вода ако става въпрос за офроуд машини)...
На Авенсиса пишеше СМЯНА на 75х.км... И хвърлих диференциал на същия пробег.
На Маздата пишеше СМЯНА на 75х.км. Не съм имал проблеми (до 105х.км).
Разбира се, щом пише СМЯНА - маслото се сменя... Така действам за да ми е мирна главата (явно нещо е притеснявало конструкторите)...
На Опел Астра пишеше ПРОВЕРКА през даден период. И не се сменяше. В книжката пишеше изрично, че маслото е 'вечно' - т.е. качествата на маслото (в комбинация с конструкцията и материалите на ск.кутия) позволяват на трансмисията да изкара без смяна на маслото целия живот на автомобила. Нямали сме проблем с кутия и над 180х.км... Предавките включваха леко и перфектно... Нито кутията нито диференциала се чуваха..