Страница 6 от 7

Публикувано на: 18 Апр 2012 06:40
от nowyaris
Win_XP написа:
nowyaris написа:Ходих до Билла за биричка.18 литра за 346 км.,от които двадесетина из София-от долни Богров до Банкя.На връщане по същия път малко по-малко,но бях претоварен,но не съм я натискал зверски през цялото време.С каквото и да пътувам от Русе до София на отиване винаги ми изгаря повече гориво отколкото на връщане.БК-то за целия преход ми показа 5,7 среден разход.На връщане климатика работеше чат-пат.Ама по принцип не карам така,кротък шофьор съм.
Еб*ти и хибрида, направо електромобил, на мен последния ми рекорд беше с 20 лв бензин - 36 км. градско с повечко газ така... biggrin.gif tongue.gif
Това е защото не возиш 75 годишна тъща на задната седалка-от това нищо повече не може да свали разхода.За да и угодя с начина си на каране тук-таме трябваше да бутам Яриса по пътя biggrin.gif .

Публикувано на: 18 Апр 2012 09:53
от Not_active_user_1
Хахаха, че то точно тъщата трябва да е возиш, както във филма "Такси".
biggrin.gif
После слизаш, отваряш и културно вратата да слезе, тя се издрайфа в краката ти и повече не се качва при теб да се вози. laugh.gif

Публикувано на: 18 Апр 2012 12:07
от zi_zi_top
Представяш ли си обаче, ако е забравила да си сложи памперса колко време миризмата ще ти напомня за нея дори, когато не е в колата. tongue.gif

Публикувано на: 18 Апр 2012 13:21
от slowtraveler
Тъщата я 'излекувах' при първото качване при мен....
Свикнала да 'инструктира' тъста за всеки знак, превишение на скоростта и т.н.
Та качи се в колата с думите 'ограничение 40км/ч'...
След секунди бяхме над 100км/ч (празен и обезопасен участък от булеварда)...
След това разхода ми спадна, защото вече си карах икономично и културно без някой да ми 'бръмчи' в ухото... :thumbsup:
Много години от тогава съм возил тъщата - знае си урока...

Публикувано на: 18 Апр 2012 23:20
от Toyko
вижте сега тормозите тъщите но сериозно , кой може да обясни следния ефект :

карам си дизела на предавка съобразена със скоростта, следващия момент отпускам газта и включвам на предавка по -голяма - колата ускорява без да подавам газ и така от светофар на светофар карам без газ почти - не знам как се казва това при дизела но определено е различно от бензина и може да се използва в града на ниски скорости?
някой може ли да обясни дали е добре това да се полазва и на какво се дължи ? със сигурност се отразява на разхода но пък използването на двигателя по този начин не знам дали е добре?

Публикувано на: 18 Апр 2012 23:31
от zi_zi_top
Не е препоръчително да натоварваш ДВГ продължително при обороти по-ниски от 1700-1800/мин. Мазането на основните компоненти на ДВГ - колянов и разпределителни валове е с недостатъчно налягане.

Публикувано на: 18 Апр 2012 23:37
от Toyko
zi_zi_top написа:Не е препоръчително да натоварваш ДВГ продължително при обороти по-ниски от 1700-1800/мин. Мазането на основните компоненти на ДВГ - колянов и разпределителни валове е с недостатъчно налягане.
сега това за бензин или дизел става въпрос ? струва ми се висока граница за дизел ?

Публикувано на: 18 Апр 2012 23:43
от Raya
Toyko написа:кой може да обясни следния ефект :

карам си дизела на предавка съобразена със скоростта, следващия момент отпускам газта и включвам на предавка по -голяма - колата ускорява без да подавам газ и така от светофар на светофар карам без газ почти - не знам как се казва това при дизела но определено е различно от бензина
И при мен го имаше това (на бензин) преди да сменя съединителя. Най-много ми харесваше на 1-та, хич не натисках газта да стигна до 2-а. Но с новия съединител всичко си стана както обикновено.

Публикувано на: 18 Апр 2012 23:43
от Not_active_user_1
Специално дизела под 1500 об/мин не е добре да се кара. При такива обороти можеш да поддържаш скоростта с леко натискане на газта, но не по-ниски, защото както колегата ти е обяснил по-горе не е добре за самият агрегат. Относно икономичността не съм много сигурен дали ще е по-икономично да се кара по така. По добре освобождавай от скорост или ако искаш да намалиш смъкни една-две предавка надолу.

Публикувано на: 18 Апр 2012 23:58
от Toyko
освобождаването от скорост на ниски скорости в града има ефекта на спиране както това да оставиш на скорост на високи скорости извън града, този ефект го наблюдавам като пада под да речем 1200 оборота, малко ми прилича на перпетум мобиле хахаха

Публикувано на: 19 Апр 2012 12:40
от scorpion
От две седмици пътувам с колата за работа (о чудо, започвам да я ползвам не само през почивните дни biggrin.gif ) поради факта, че ни изместиха в шибания район на софисйките камбани (продължавам да съм убеден, че Бизнес Парк и района около него са огромно недоразумение донесло парици на "би-и-и-и-и-и-и-и-и-и-и-и-и-п" и обкръжение.)
Разстоянието между дома и офиса ми е 7 км, от които 2 километра са тръгни спри, тръгни спри поради огромните тапи заради строежа на участъка между бизнес парка и разклона за лифта. Стотици коли сутрин и вечер харчат огромно количество гориво и нерви на един участък около 2 километра, защото тъпаците - инвестироти, архитекти, инженери и строители не са помислили, за ефекта на тясното гърло и не са предвидили как да облекчат трафика. АМА НА КОЙ МУ ПУКА В ТАЗИ ДЪРЖАВА ! К'ВО КАТО СЕ ХАРЧИ ГОРИВО ! КВ'О КАТО ХОРАТА ЗАКЪСНЯВАТ ЗА РАБОТА ! К'ВО КАТО СЕ ЗАМЪРСЯВА ВЪЗДУХА ОТ ОГРОМНОТО КОЛИЧЕСТВО НЕЕФЕКТИВНО ИЗГОРЕЛИ ГАЗОВЕ!

Извиках се и ми олекна !
biggrin.gif

Публикувано на: 19 Апр 2012 15:24
от iovkito
Когато дойде време за смяна на авенсиса ,може пък новата да е със старт стоп система и тишината , която цари при спряло положение , ще ти влияе по-добре на психиката smile.gif

Публикувано на: 19 Апр 2012 18:44
от Not_active_user_1
iovkito написа:Когато дойде време за смяна на авенсиса ,може пък новата да е със старт стоп система и тишината , която цари при спряло положение , ще ти влияе по-добре на психиката smile.gif
Или още по-добре хибрид. :thumbsup:
Тишината ще е през целия път, ще се наслаждава на музиката и липсата на вибрации и ще гледа как от ауспухите на всички останали коли излизат кълбета дим, а ти се придвижваш на електроенергия. Усещането е наистина прекрасно. :whistle:

Публикувано на: 19 Апр 2012 18:54
от max-2
Toyko написа:освобождаването от скорост на ниски скорости в града има ефекта на спиране както това да оставиш на скорост на високи скорости извън града, този ефект го наблюдавам като пада под да речем 1200 оборота, малко ми прилича на перпетум мобиле хахаха
Колега, не си съсипвай колата така. Като искаш икономия я карай така, че като превключиш на по-висока предавка да си на 1700 и да ускоряваш нагоре или да ги поддържаш. Всичко друго е чупене на двигател и демпферен маховик за 100мл. гориво на 100км. :thumbsup:

Публикувано на: 20 Апр 2012 20:56
от Instruktor59@yahoo.com
Хммм, а някой дали е мерил, точно, ако да, как, какво е налягането на маслото в маслената система при - да речем - 1200 об/мин?
От старите москвичи, алфи и мерцедеси насам не съм имал кола с измерване и показване на измереното налягане в системата... и ми се струва, че всички мазилни уретби са направени да имат достатъчно налягане на маслото и при много ниски обороти.
Също е важно, че при ниски обороти на коляновия вал, напр. 1100 - 1500, натоварването на основните и биелни лагери е дабеч по-слабо от примерно на 3000 - 5000 об/мин. Не ми изглежда да има нещо вредно за двигателя откъм мазане поради движение с ниски обороти на голяма предавка.

П.П. За горивните камери, клапани, свещи и пр. е друга тема.