ggggg написа:Здравейте на всички!
..........
ЗДравей колега.
Не е нужно да пълниш форума с теми за едно и също нещо. Просто собствениците на Селика, а и останалите членове запознати отблизо с модела не живеят във форума

.
Та на твоя въпрос - Селиката е добър автомобил (да не кажа много добър) без фрапиращи детски болести. Относително здрав, и поддръжката му представлява смяна на масла и филтри ако няма нещо за ремонт. Това си е над 10 годишен автомобил и винаги ще има какво да се ръчка, докато не се подменят най-много износващите се възли, но като цяло е безпроблемен автомобил.
Цена около 5000 за 143к.с. е ОК, но много зависи в какво състояние е. Караните тук автомобили или не се поддържат добре, или са поддържани от маниаци и цената е друга. Без човек разбиращ от коли изобщо не ходи да гледаш. Тази кола само по цвят ли ще я избираш?!!! Имай предвид, че избирайки сам, и неразбиращ, можеш да попаднеш на закрепен двигател и след това ремонта е скъп. Е то, никога не се знае кога ще се окоти нещо, колкото и да изглежда добре.
По горе @slowtraveler ти е казал, че цената зависи освен от състоянието и от собственика. Но мога да ти кажа, че Селики около 10к обикновено са в много добро състояние. Тези около 8к са карани тук, и имат я газово, я някой лек тунинг или ъпгрейд. Моят съвет е, да не вземаш някое тунинг изпълнение, защото след това е куцо с резервни части т.е. вземи си стандартно изпълнение с не много ниски спойлери (колата си е стабилна). Също така газовата си я монтирай ти, че няма да се знае колко километра е навъртяла на газ ако е с обикновен инжекцион. Течнат фаза бива, но провери как стои въпроса с поддръжката на марката която е монтирана.
Не съм забелязал Швейцарските да са много по-скъпи (моята е такава). Но пък ще са в по добро състояние и почти винаги обслужването минава със смяна на масло и филтри т.е. окачването е здраво и издържа голям пробег. Швейцарката може да е поръждясала, та си трябва щателен оглед. Общо взето оглеждай добре, защото вземеш ли я връщане няма. Каквото си си купил, ще си го ползваш.
Superman написа: Та в този ред на мисли за какво да се оглеждам и да внимавам при покупката? За примерна нормална цена също няма да се разсърдя ако подхвърли някой, тъй като гледам обяви на коли 2005та за по 6 000 и такива от 2002 за по 10 000. Едва ли е случайно , затова искам и някой с по-голям опит да изрази мнение.
Колега, като гледам искаш да си я направиш както ти харесва. Примерна цена - около 5-6к. Има и по-евтини, а и неоправдано съпи. Има и такива в перфектно състояние и на реално малко километри, че и такива със сменени двигатели на малко километри. Такива екземпляри няма да са евтини, т адори и да са по-стара година. Гледай да е в добро техническо състояние. Щом ще я боядисваш може да е с лош външен вид, за да падне цената, но в никакъв случай блъскана. По дефолт Джантите на Селиката са си ОК. Боята ако е добра не виждам причина да я сменяш, а за чип-а по горе @slowtraveler ти е казал. 2005-та в добро състояние за 6к трудно ще намериш (е изпадат единични експонати, но цената е съмнителна).
192к.с. има по-добра динамика във високите и определено върви повече. Според карали и двете версии за евридей, и предимно градско динамично каране 143 коньовата се представя по-добре, и е с по-нисък разход на гориво.
Ако 143 к.с. не е минала recall, което за тези години е съмнително, но и не е да не се среща, може да гори масло. Но пък и двата двигателя горят масло ако са сдухани

.
Слабите страни на колата са, че е стара и не е подходяща за начинаещи шофьори. Изключително стабилна, но както е стабилна, в определени условия задницата хваща пътя с лекота. Относително лесно затъва зимата. На мокро също човек трябва да е доста внимателен.
Младите шофьори избиращи този автомобил, трябва да са много внимателни, преди да се научат да шофират добре.