Страница 6 от 7

Публикувано на: 10 Яну 2012 19:54
от Raya
Instruktor59@yahoo.com написа:.
2. Задействам (издърпвам нагоре) лоста на ръчната спирачка, ако не е бил издърпан.
.
Защо?
Аз ръчната я ползвам само на баир.

Публикувано на: 10 Яну 2012 20:46
от Instruktor59@yahoo.com
Рая, просто при хилядите подготовки за тръгване се случва човек да се разсее, да носи, мести някакъв предмет, да говори и пр. и да пропусне нещо... примерно колата е на равно място, но предните или задните колела са качени на бордюр или някъде - много малко по-височко... Докато вършим разни неща и пропуснем да натиснем спирачка, или я натискаме леко, а колата е стояла дълго паркирана и крачната спирачка не работи при леко натискане... и т.н. и т.н., задействаната ръчна спирачка предотвратява неволното, нежелано и незабелязано преместване на колата докато правим нещо друго.
Отделно в инструкциите си пише като спрем двигателя да включим на първа и да задействаме ръчнато спирачка - винаги. :thumbsup:

Публикувано на: 10 Яну 2012 21:02
от Raya
М/у другото, винаги се чудя, когато я оставям под наклон паркирана само на скорост (а аз никога не я оставям на ръчна дори и на много стръмно), ще я заваря ли на същото място?:)))

Публикувано на: 10 Яну 2012 23:17
от zi_zi_top
Като чета тази тема се сещам за един лаф, че шофьор, курва и ченге се раждат. Не можеш да станеш много добър, колкото и да се учиш, ако не ти е отвътре.
Шофьорлъка си е изкуство и човек трябва да мисли и придържайки се към правилата да интерпретира във всеки момент. :thumbsup: Да де, ама на един му се отдава, а друг мисли, мисли и ... право в блатото. wacko.gif

Публикувано на: 10 Яну 2012 23:38
от Kiki
zi_zi_top написа: Не можеш да станеш много добър, колкото и да се учиш, ако не ти е отвътре.
Шофьорлъка си е изкуство
Много си прав, Зи зи!
Едно време, като се явявах на изпит пред КАТ за книжка, имаше с нашия поток един професор по физика, който се сърдеше на катаджията, че го къса за трети път, а катаджията ми викаше, че физиката може да му е отвътре, но шофъорлъка не е. biggrin.gif

Публикувано на: 11 Яну 2012 13:04
от CuMo
Raya написа:М/у другото, винаги се чудя, когато я оставям под наклон паркирана само на скорост (а аз никога не я оставям на ръчна дори и на много стръмно), ще я заваря ли на същото място?:)))
Ако е топло време, няма проблем да си дръпнеш ръчната спирачка и да оставиш така за една нощ да кажем на стръмно.
Ако наклонът е много голям и оставиш на скорост, недай си боже някой паркиращ те побутне, наистина може да не си намериш колата, където си я оставила.

Ако е зима и е студено, не е препоръчително ръчната спирачка да се оставя задействана за дълго време. Има вероятност да замръзнат я челюсти, я жило от кишата, в която преди това си карала. През нощта температурите падат да кажем до -5 -8. Каквото е имало като влага там - замръзва - случаите не са един или два на замръзнали ръчни.

Ако спирам под наклон на мразовито време аз правя следното - подпирам някое колело на бордюр, така че колата да не може да тръгне по наклона. Да кажем завивам десен волан и опирам предна дясна гума в бордюра и след подпиране включвам на първа. Ръчната не я дърпам. Ако много ме гони параноята и съм някъде в планината, където пътна помощ е далече, намирам два, три големи камъка и подлагам под гумите, да ми е мирна главата, че след разходката пак ще ми е там колата.

Публикувано на: 11 Яну 2012 13:44
от Raya
CuMo написа: Ако е зима и е студено, не е препоръчително ръчната спирачка да се оставя задействана за дълго време..... - случаите не са един или два на замръзнали ръчни.
Ето какво получих на лични
Нито на Селиката, нито на Авенсисите ще им замръзнат задните накладки от задействана ръчна спирачка - дори през зимата.
Спирам за известно време да чета техническите теми, че ме объркахте и доктор каза да не мисля
zi_zi_top написа:, колкото и да се учиш, ако не ти е отвътре.... право в блатото. wacko.gif

Публикувано на: 11 Яну 2012 14:20
от CuMo
Аз не бих си правил експерименти с ръчната на студено, пък кой както го разбира.

http://lmgtfy.com/?q=%D0%B7%D0%B0%D0%BC ... 1%82%D0%B0


http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... 6d48fed0dc

Публикувано на: 12 Яну 2012 22:58
от Instruktor59@yahoo.com
Хм, от 1993 карам непрекъснато 2 Короли, една след друга, на ВСЯКО спиране задействам ръчната спирачка, ЦЕЛОГОДИШНО. На първата Корола (първа регистрация 1991) като сменях за първи път на 200к задни накладки през 2005, в сервиза ме питаха защо ги сменям...
Втората Корола, първа регистрация 2002, сега е на 207к, не съм сменял задни накладки...
Важно е да се отбележи, че нямам удари по кожусите на жилата на ръчната спирачка, те си влизат в щитовете на колелата и най-вероятно вода не влиза там дето може да замръзне... Изобщо като обсъждаме, говорим за изправни устройства нали, не за повредени, с нарушена цялост и пр.
В събота карах в дълбок сняг и също я оставих на ръчна в Балкана, където беше много по-студено от в София - повече от 3 часа, време достатъчно да замръзне нещо ако ще замръзва.
Това е един от многото елементи на Тойота (поне Корола), който работи безпроблемно стотици хиляди км...

Публикувано на: 12 Яну 2012 23:17
от slowtraveler
Може да замръзне и самата накладка (барабан), въпреки, че наистина по-често замръзва жилото...
Спомням си следната сериозна случка (дори без дръпната ръчна спирачка) - замръзнали задни барабани на Шкодичка...
Баща ми прави опит да ги отлепи с рязко отпускане на съединителя. Резултата - строшен колянов вал ....
Лично аз много рядко удрям ръчна спирачка, а зимата - наистина по изключение когато е много много наложително.

Публикувано на: 28 Яну 2012 21:18
от Raya
Преди завъртането на стартера трябва да се включи на контакт в продължение на 4-5 секунди. Това дава време на бензиновата помпа да подкачи горивото. Докато стартерът върти, педалът на съединителя трябва да бъде натиснат.
http://fakti.bg/avto/29292-saveti-za-st ... t-ot-rusia

Публикувано на: 28 Яну 2012 23:53
от zi_zi_top
Райче, ти само на руските сайтове ли вярваш? biggrin.gif Ние тук като ги пишем тези неща не хваща дикиш за теб. :whistle:

Публикувано на: 29 Яну 2012 15:59
от Toyko
да допълня, че според мене освен няколко сек за загряване на свещи при студ, трябва да се чака допълнително 1-2 сек за изгасване лампата на еърбага, явно колата си прави някакви проверки по възглвниците и електрониката. накрая остават да светят само 3 лампи и палиш, те изгасват. ако си без колан и четвърта :-)

мен по ми е интересно какъв ще е резултата от следната процедура на съвременна кола с разни компютри и боклуци ???

http://fakti.bg/avto/19635-ako-akumulat ... oi-da-buta

Публикувано на: 29 Яну 2012 16:02
от Vesko
Еърбега си изгасва и след като запалиш

Публикувано на: 29 Яну 2012 16:09
от Toyko
Vesko написа:Еърбега си изгасва и след като запалиш
хмм забелязах че понякога остгава да свети ако не го изчакаш първоначално и запалиш прибързано, може пък да е дефект знам ли.