Me4oKyX написа:.... Така че заводско да ми хвалиш, все едно да ми обесняваш, че на Бойко политиката е правилна.... Въпрос на желание, да видиш истината или не ... А истината не е особено приятна за този, които си отвори очите

ОбЯснявам, че заводския компромис покрива всички зададени параметри за устойчива, екологична и безпроблемна експлоатация, и отговаря на 99% от приоритетните критерии на ползвателите...
Някои ползватели решават, че са с други приоритетни критерии (като например, че катализаторите са излишни), и започват тунинги, като ги махат, променят картите и т.н....
Обаче много рядко (или никой) от ползвателите разполага с достатъчно пълна информация, за да направи пълна и всеобхватна оценка на риска и ефекта от дадено изменение в баланса...
Или пък да види пълната картина след тунинга...
Затова по-често виждаме ефекти като светещи чек-енджин, пушещи 'мощни' дизели и т.н...
При 'лек или умерен' тунинг може да няма видим негативен ефект. Например ако даден детайл издържа без тунинг 500х.км, а с тунинга - 400х.км, то това би било трудно забележимо.
И едва ли би спряло тунинговащия, дори и да знае за този ефект.
А и ако цената на детайла е 100-200лв то това би било пренебрежимо малък проблем, ако в същия момент имаш например печалба на 10% мощност. И съответно би било допустим компромис от гледна точка на един ползвател..
Но ако всичките автомобили на дадена марка имат такъв намален ресурс, то това веднага би създало лошо име на марката, и е недопустим компромис в глобален мащаб...
Така, че нямам нищо против тунинга, но и да се има предвид негативната страна... И като се вземе такова решение да не се бяга от отговорност при възникнали проблеми...
За подобен компромис смятам тунинга с монтиране система за алтернативно гориво - също има плюсове и минуси... И за хора с едни приоритети това е напълно разумен компромис, докато за други - безсмислена интервенция...