Страница 6 от 7
Публикувано на: 12 Дек 2011 17:46
от xtreme
За да можеш да имаш голям въртящ момент трябва да имаш трансмисия, която да го поеме, това означава по-здрави компоненти, което автоматично значи повече килограми, или страшно скъпи олекотени материали, но когато парите не са проблем, можеш да ползваш същите страшно скъпи материали да си направиш още по-лека кутия за двигател с малък въртящ момент. Плюс това много леко шаси с голям въртящ момент се кара доста трудно. Изключвам колите с предно защото кола с предно няма как да бъде спортна. Плюс това дизела не обича оборотите, нищо че на оборотомера пише 4500. Но пък с правилната трансмисия трудно можеш да се бориш с дизела по разход на гориво

Въобще не виждам какво има да спорите за две коли с предно предаване, коя вървяла повече.
Публикувано на: 12 Дек 2011 18:00
от Japanese_fever
xtreme написа:Въобще не виждам какво има да спорите за две коли с предно предаване, коя вървяла повече.
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ЧЕ тя цялата тема е за коли с предно...
Публикувано на: 12 Дек 2011 18:38
от Georgimitrovich
Малииии как съм я изпуснал тая тема

Аве хора кви трансмисии, кви болиди, кви ВРЦ коли ви гонят. чета за някви компресори дето почвали да надуват след 5500 оборота

. Вземето отворете малко и прочетете малко книги а не измислици и тълкования на някои из интернет.
Основните параметри на един двигатела са:
Външна скоросна характеристика, силов баланс, мощностен баланс и т.н. и т.н.
Тва че едната била толкова коня и толкова нуютона са само търговки характеристики

Публикувано на: 12 Дек 2011 18:52
от alexgti
xtreme написа:За да можеш да имаш голям въртящ момент трябва да имаш трансмисия, която да го поеме, това означава по-здрави компоненти, което автоматично значи повече килограми, или страшно скъпи олекотени материали, но когато парите не са проблем, можеш да ползваш същите страшно скъпи материали да си направиш още по-лека кутия за двигател с малък въртящ момент. Плюс това много леко шаси с голям въртящ момент се кара доста трудно. Изключвам колите с предно защото кола с предно няма как да бъде спортна. Плюс това дизела не обича оборотите, нищо че на оборотомера пише 4500. Но пък с правилната трансмисия трудно можеш да се бориш с дизела по разход на гориво

Въобще не виждам какво има да спорите за две коли с предно предаване, коя вървяла повече.
Не видях, да се говори някъде за спортни коли, а и 90% от колите със задно, не са спортни по моите критерии. Явно си фен на задното, аз също го харесвам, но такива пресилени изявление, няма защо да се споменават. Все пак не всичко със задно е спортно! Ако коли над 200 коня с турбини и компресори не ти влизат в полезрението, остава да кажеш какво караш.
П.С. Ти качвал ли си се поне на една от двете коли, за които говорим???? Отговора ми е ясен, ама да питам..
Публикувано на: 12 Дек 2011 19:18
от Scott
LEXUS написа:Със Скот ти препоръчвам да не спориш...
Да, за да се води интелигентен спор трябва малко повече от повтаряне на наизустени фрази от рода на 'Тойота е No1' и 'Корола е най-добрия автомобил'

Публикувано на: 12 Дек 2011 19:47
от Japanese_fever
Scott написа:LEXUS написа:Със Скот ти препоръчвам да не спориш...
Да, за да се води интелигентен спор трябва малко повече от повтаряне на наизустени фрази от рода на 'Тойота е No1' и 'Корола е най-добрия автомобил'

Коментар на седмицата
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
LEXUS-a трябва да си набие в главата, че Королата е адски тежка, пак казвам незнайно защо, може би защото трансмисията й е от ефтини компоненти, а те тежат... biggrin.gif
Публикувано на: 13 Дек 2011 09:17
от LEXUS
Japanese_fever написа:LEXUS написа:
Би ли обяснил някой, защо във Формула 1 не се залага на върт.момент, а на конски сили? В най-бързото състезание?
Защо моторите на Ламборгини, Ферари са именно такива като залагат на повече конски сили, а не на върт.момент.
Japanese_fever написа:Не забравяй, че в нашия случай говорим за кола, която ще се кара на улицата, а не на пистата!
А ти като разбираш толкова защо не обясниш как във WRC залагат на върт. момент?
Една кола от WRC е много по-близка техн. до серийна кола, отколкото Ф1 болид до серийна.
Във WRC карат по доста извратени терени за една СПОРТНА кола. Макадам, кал. Доста разнообразни и SUV терени.
А ти като толкова разбираш, можеш ли да ми кажеш защо Ламборгини и Ферари, които са символ за спортни автомобили не залагат на въртящ момент,а на конски сили. Аналогичен е VVTLi двигателят на Корола TS като философия!
И защо най-спортните коли във Ф1 залагат на конски сили.
Между другото, искаш да ми кажеш,че Ламбо и Ферари не са бързи на гражданските пътища ли? Какво сучеш с тоя въртящ момент?
Публикувано на: 13 Дек 2011 09:28
от Japanese_fever
Нищо не суча, просто въртящият момент е много по-важен, когато става въпрос за набиране от място, докато конските сили са решаващи за максималната скорост.
Ако не съм прав нека ме поправи някой, но не ти, някой, който разбира повече!
Публикувано на: 13 Дек 2011 10:17
от LEXUS
Japanese_fever написа:Scott написа:LEXUS написа:Със Скот ти препоръчвам да не спориш...
Да, за да се води интелигентен спор трябва малко повече от повтаряне на наизустени фрази от рода на 'Тойота е No1' и 'Корола е най-добрия автомобил'

Коментар на седмицата
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
LEXUS-a трябва да си набие в главата, че Королата е адски тежка, пак казвам незнайно защо, може би защото трансмисията й е от ефтини компоненти, а те тежат... biggrin.gif
Хмм, Королата тежка, а маздата е лека, така ли?

Публикувано на: 13 Дек 2011 10:23
от LEXUS
Japanese_fever написа:Нищо не суча, просто въртящият момент е много по-важен, когато става въпрос за набиране от място, докато конските сили са решаващи за максималната скорост.
Ако не съм прав нека ме поправи някой, но не ти, някой, който разбира повече!
Това не е вярно! И някой трябва да ти го обясни!
Кажи защо Мерцедес 200D с по-големия въртящ момент е тромав на старт в сравнение с Мерцедес 180 бензин?
Публикувано на: 13 Дек 2011 10:48
от xtreme
LEXUS написа:
Кажи защо Мерцедес 200D с по-големия въртящ момент е тромав на старт в сравнение с Мерцедес 180 бензин?
Щото е по-тежък, и крайното число на дифа му е доста малко все пак е дизел.Ако му сложиш дифа от бензиновия ще е доста по-пъргав ама на 5-та ще вдига 130

Публикувано на: 13 Дек 2011 10:59
от LEXUS
xtreme написа:LEXUS написа:
Кажи защо Мерцедес 200D с по-големия въртящ момент е тромав на старт в сравнение с Мерцедес 180 бензин?
Щото е по-тежък, и крайното число на дифа му е доста малко все пак е дизел.Ако му сложиш дифа от бензиновия ще е доста по-пъргав ама на 5-та ще вдига 130

Гледаш едностранчиво.
Ако сложиш на бензиновия друг диф, бензиновия ще стане още по-пъргав.
Публикувано на: 13 Дек 2011 11:13
от xtreme
Не бе човек, просто ти казвам защо бензина стартира по-добре. Реалната мерна единица за работа на един двигател е въртящия момент, обаче липсата на обороти при дизела принуждава инженерите да разтоварват предавките за да има някакви нормални обороти при висока скорост, от там идва разликата. Ако ползваш еднакви скорости и диференциали дизела ще стартира по-добре това е ясно.
Публикувано на: 13 Дек 2011 11:21
от LEXUS
Публикувано на: 13 Дек 2011 17:33
от Japanese_fever
LEXUS написа:Хмм, Королата тежка, а маздата е лека, така ли?

Не, даже е 100 кг отгоре, но по динамични показатели е по-бърза от Королата. Разбира се е по-тежка, защото има по-голям двигател.
Ти правиш ли разлика м/у теглото на 1.8L и 2.3L двигател (оставаме настрана компресора и турбото)?
Пак ти казвам Королата е адски тежка за нейния клас, ако не се лъжа Маздата е по-голяма и като размери от нея.
Един Сивик без компресор от класа на тази Корола е мин. 200 кг. под нейното тегло, ако не и повече.
Пак питам защо е толкова тежка, че е тежка е пределно ясно на всеки?
п.п.
1. Отделно въртящия момент е от изключително значение, когато набираш от 80 до 120 или при още по-високи скорости.
2. Отделно компресорът ти яде от върт. момоент, защото се задвижва от коляновия вал чрез ремък, а не като турбото чрез изгорелите газове.
3. Королата може да дръпне малко на Маздата на страта, защото компресора почва да върти веднага, а турбото захапва към 3000 оборота, но после ще я бие.