
Corolla compressor
За да можеш да имаш голям въртящ момент трябва да имаш трансмисия, която да го поеме, това означава по-здрави компоненти, което автоматично значи повече килограми, или страшно скъпи олекотени материали, но когато парите не са проблем, можеш да ползваш същите страшно скъпи материали да си направиш още по-лека кутия за двигател с малък въртящ момент. Плюс това много леко шаси с голям въртящ момент се кара доста трудно. Изключвам колите с предно защото кола с предно няма как да бъде спортна. Плюс това дизела не обича оборотите, нищо че на оборотомера пише 4500. Но пък с правилната трансмисия трудно можеш да се бориш с дизела по разход на гориво
Въобще не виждам какво има да спорите за две коли с предно предаване, коя вървяла повече.

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
laugh.gif laugh.gif laugh.gifxtreme написа:Въобще не виждам какво има да спорите за две коли с предно предаване, коя вървяла повече.
ЧЕ тя цялата тема е за коли с предно...
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив



Малииии как съм я изпуснал тая тема


Основните параметри на един двигатела са:
Външна скоросна характеристика, силов баланс, мощностен баланс и т.н. и т.н.
Тва че едната била толкова коня и толкова нуютона са само търговки характеристики

1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
Не видях, да се говори някъде за спортни коли, а и 90% от колите със задно, не са спортни по моите критерии. Явно си фен на задното, аз също го харесвам, но такива пресилени изявление, няма защо да се споменават. Все пак не всичко със задно е спортно! Ако коли над 200 коня с турбини и компресори не ти влизат в полезрението, остава да кажеш какво караш.xtreme написа:За да можеш да имаш голям въртящ момент трябва да имаш трансмисия, която да го поеме, това означава по-здрави компоненти, което автоматично значи повече килограми, или страшно скъпи олекотени материали, но когато парите не са проблем, можеш да ползваш същите страшно скъпи материали да си направиш още по-лека кутия за двигател с малък въртящ момент. Плюс това много леко шаси с голям въртящ момент се кара доста трудно. Изключвам колите с предно защото кола с предно няма как да бъде спортна. Плюс това дизела не обича оборотите, нищо че на оборотомера пише 4500. Но пък с правилната трансмисия трудно можеш да се бориш с дизела по разход на горивоВъобще не виждам какво има да спорите за две коли с предно предаване, коя вървяла повече.
П.С. Ти качвал ли си се поне на една от двете коли, за които говорим???? Отговора ми е ясен, ама да питам..
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Коментар на седмицатаScott написа:Да, за да се води интелигентен спор трябва малко повече от повтаряне на наизустени фрази от рода на 'Тойота е No1' и 'Корола е най-добрия автомобил'LEXUS написа:Със Скот ти препоръчвам да не спориш...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

LEXUS-a трябва да си набие в главата, че Королата е адски тежка, пак казвам незнайно защо, може би защото трансмисията й е от ефтини компоненти, а те тежат... biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Във WRC карат по доста извратени терени за една СПОРТНА кола. Макадам, кал. Доста разнообразни и SUV терени.Japanese_fever написа:LEXUS написа:
Би ли обяснил някой, защо във Формула 1 не се залага на върт.момент, а на конски сили? В най-бързото състезание?
Защо моторите на Ламборгини, Ферари са именно такива като залагат на повече конски сили, а не на върт.момент.А ти като разбираш толкова защо не обясниш как във WRC залагат на върт. момент?Japanese_fever написа:Не забравяй, че в нашия случай говорим за кола, която ще се кара на улицата, а не на пистата!
Една кола от WRC е много по-близка техн. до серийна кола, отколкото Ф1 болид до серийна.
А ти като толкова разбираш, можеш ли да ми кажеш защо Ламборгини и Ферари, които са символ за спортни автомобили не залагат на въртящ момент,а на конски сили. Аналогичен е VVTLi двигателят на Корола TS като философия!
И защо най-спортните коли във Ф1 залагат на конски сили.
Между другото, искаш да ми кажеш,че Ламбо и Ферари не са бързи на гражданските пътища ли? Какво сучеш с тоя въртящ момент?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Нищо не суча, просто въртящият момент е много по-важен, когато става въпрос за набиране от място, докато конските сили са решаващи за максималната скорост.
Ако не съм прав нека ме поправи някой, но не ти, някой, който разбира повече!
Ако не съм прав нека ме поправи някой, но не ти, някой, който разбира повече!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Хмм, Королата тежка, а маздата е лека, така ли?Japanese_fever написа:Коментар на седмицатаScott написа:Да, за да се води интелигентен спор трябва малко повече от повтаряне на наизустени фрази от рода на 'Тойота е No1' и 'Корола е най-добрия автомобил'LEXUS написа:Със Скот ти препоръчвам да не спориш...![]()
laugh.gif laugh.gif laugh.gif![]()
LEXUS-a трябва да си набие в главата, че Королата е адски тежка, пак казвам незнайно защо, може би защото трансмисията й е от ефтини компоненти, а те тежат... biggrin.gif

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Това не е вярно! И някой трябва да ти го обясни!Japanese_fever написа:Нищо не суча, просто въртящият момент е много по-важен, когато става въпрос за набиране от място, докато конските сили са решаващи за максималната скорост.
Ако не съм прав нека ме поправи някой, но не ти, някой, който разбира повече!
Кажи защо Мерцедес 200D с по-големия въртящ момент е тромав на старт в сравнение с Мерцедес 180 бензин?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Гледаш едностранчиво.xtreme написа:Щото е по-тежък, и крайното число на дифа му е доста малко все пак е дизел.Ако му сложиш дифа от бензиновия ще е доста по-пъргав ама на 5-та ще вдига 130LEXUS написа: Кажи защо Мерцедес 200D с по-големия въртящ момент е тромав на старт в сравнение с Мерцедес 180 бензин?
Ако сложиш на бензиновия друг диф, бензиновия ще стане още по-пъргав.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Не бе човек, просто ти казвам защо бензина стартира по-добре. Реалната мерна единица за работа на един двигател е въртящия момент, обаче липсата на обороти при дизела принуждава инженерите да разтоварват предавките за да има някакви нормални обороти при висока скорост, от там идва разликата. Ако ползваш еднакви скорости и диференциали дизела ще стартира по-добре това е ясно.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Не, даже е 100 кг отгоре, но по динамични показатели е по-бърза от Королата. Разбира се е по-тежка, защото има по-голям двигател.LEXUS написа:Хмм, Королата тежка, а маздата е лека, така ли?
Ти правиш ли разлика м/у теглото на 1.8L и 2.3L двигател (оставаме настрана компресора и турбото)?
Пак ти казвам Королата е адски тежка за нейния клас, ако не се лъжа Маздата е по-голяма и като размери от нея.
Един Сивик без компресор от класа на тази Корола е мин. 200 кг. под нейното тегло, ако не и повече.
Пак питам защо е толкова тежка, че е тежка е пределно ясно на всеки?
п.п.
1. Отделно въртящия момент е от изключително значение, когато набираш от 80 до 120 или при още по-високи скорости.
2. Отделно компресорът ти яде от върт. момоент, защото се задвижва от коляновия вал чрез ремък, а не като турбото чрез изгорелите газове.
3. Королата може да дръпне малко на Маздата на страта, защото компресора почва да върти веднага, а турбото захапва към 3000 оборота, но после ще я бие.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта