Страница 6 от 8

Публикувано на: 22 Апр 2011 04:16
от KiLLeR
Всеки да си гледа в неговата паница. Който разбира от нещо да си е компентентен само в него.
1. Как "кварталните"(слагам ги в кавички защото явно освен ТМ всички други са такива) си набавят оригинални части - всички производители работят с доставчици. Тези доставчици не продават само на тях. Те произвеждат и резервни части, които можеш да си купиш свободно. или пък пазаруват от Toyota_forever.
2. Софтуерът се купува, човек се обучава(не са чак толкова коренно различни начините за работа за различните марки) същият този закупен, легален софтуер се обновява едновременно навсякъде.
3. Не бих си закарал колата в сервиз на Тойота в БГ за механичен проблем! Имам достатъчно кадърни познати(приятели и роднини дори), които могат да го отстранят без да се замислям дали е качествено и дали не са ме обрали! Както казват колегите всеки си работи за името, за да може след това името да работи за него!( имаш за пример колеги от форума, които работят прецизно всеки път!)
4. Ако имам друг проблем отново бих се доверил на някой друг да го диагностицира, за да не стане като колегата, на когото са искали да му сменят цялата кола заради кофти нафта.

Най-накрая един простичък факт - в Тойота ми поискаха 470лв. за чипа на ключа!! 560 заедно с КОРУБАТА(90 лв. за някаква си пластмаса и метал стърчащ от нея... в и бей са по 5 ДОЛАРА същите заготовки!! И по 50$ ключове с чип НОВИ!!Казах им че ще я паля с отвертка... ) Аз с 20 лева си свърших съвсем същата работа и се чувствах като ВИП клиент на ключаря, а не ме третираха като прошляк, защото съм си купил кола от далечната 2001година...

Аз пък желая да бъда репликиран laugh.gif
Вашите мнения имат голяма стойност за мен. За това съм в този форум все пак tongue.gif wink.gif

Публикувано на: 22 Апр 2011 07:12
от nowyaris
zi_zi_top написа:Не ми се обиждайте, но двамата Петьовци (Бас и Мечо) сте малки глупави хлапета.

Нямам намерение да си губя времето с вас. ТОЧКА!

Не желая повече да ме репликирате!

Вашите мнения нямат никаква стойност за мен и няма да ги чета ИЗОБЩО!

Твърде са ви зелени тиквенцата още...
Това и аз не съм си го позволявал.Иначе ко стана с кормилото на колегата-трака ли още?

Публикувано на: 22 Апр 2011 10:37
от Scott
Raya написа:... пак офтопик biggrin.gif
И тая тема отива у коша ... поне да разведрим обстановката. tongue.gif
Радостното е, че Скорпиона си реши проблема, макар и в оторизиран сервиз. Още по-радостно е, че микро-икономическия модел в България работи с пълна сила, дет се вика тя се е превърнала в един 'тигър на Балаканите'. Ще се опитам да подкрепя с пример, защото 'отмного време съм извън България, та може да ми убягва нещо':
Петърчо (всяка прилика с действителни лица е случайна, аз също съм Петър) е кадърно момче, знае два езика, башка български, и работи на диагностичната апаратура на ТМ Ауто. Ама като всеки кадърен кадър, вместо да му дигнат заплатата от 500 на 1000 лева, те го уволняват. И ... той става 'квартален' майстор. Как да започне? Трябва му диагностична апаратура (има лаптоп) и софтуер- да речем Аутодата, 670 паунда с ДДС(него не го броим, щото ще си го върне). Горчивия му опит с ТМ Ауто е показал, че българина трудно плаща 30 лв. на час труд и затова решава да взема по 10 ... или няколко бири, ако клиента му е симпатичен. Сега, за да задели тези 1300 лв. за годишния абонамент ще му трябват 130 часа, или около месец, но .... дотогава ще дава на клиентите си ценни съвети от рода на 'смени бензиностанцията' или 'сложи от тая добавка'. :weedman:

Публикувано на: 22 Апр 2011 14:40
от Bass_Man
zi_zi_top написа:Не ми се обиждайте, но двамата Петьовци (Бас и Мечо) сте малки глупави хлапета.

Нямам намерение да си губя времето с вас. ТОЧКА!

Не желая повече да ме репликирате!

Вашите мнения нямат никаква стойност за мен и няма да ги чета ИЗОБЩО!

Твърде са ви зелени тиквенцата още...
Зизка аз лично не ти се обиждам пич да знаеш , че докато си във форума ние шък ще си губим времето с теб защото не дискриминираме хората по различни признаци , като вас докторетата :whistle: .

Scott написа:
Raya написа:... пак офтопик biggrin.gif
И тая тема отива у коша ... поне да разведрим обстановката. tongue.gif
Радостното е, че Скорпиона си реши проблема, макар и в оторизиран сервиз. Още по-радостно е, че микро-икономическия модел в България работи с пълна сила, дет се вика тя се е превърнала в един 'тигър на Балаканите'. Ще се опитам да подкрепя с пример, защото 'отмного време съм извън България, та може да ми убягва нещо':
Петърчо (всяка прилика с действителни лица е случайна, аз също съм Петър) е кадърно момче, знае два езика, башка български, и работи на диагностичната апаратура на ТМ Ауто. Ама като всеки кадърен кадър, вместо да му дигнат заплатата от 500 на 1000 лева, те го уволняват. И ... той става 'квартален' майстор. Как да започне? Трябва му диагностична апаратура (има лаптоп) и софтуер- да речем Аутодата, 670 паунда с ДДС(него не го броим, щото ще си го върне). Горчивия му опит с ТМ Ауто е показал, че българина трудно плаща 30 лв. на час труд и затова решава да взема по 10 ... или няколко бири, ако клиента му е симпатичен. Сега, за да задели тези 1300 лв. за годишния абонамент ще му трябват 130 часа, или около месец, но .... дотогава ще дава на клиентите си ценни съвети от рода на 'смени бензиностанцията' или 'сложи от тая добавка'. :weedman:
Принципно в този случай Петърчо няма да взима по 10 лв. ами поне по 100лв. защото реално ще решава проблеми и отделно от това отдавна ще е избил парите за първоначалния старт защото ще е извлякъл на части поне два диагностични стенда biggrin.gif . Пък може и половин за реглаж на предница tongue.gif . Отделно , ще има поне едно мазе с части за обслужвания на масовите модели и тн . Така , че дето се вика Петърчо не го мисли по-скоро трябва да се притесняваме за Япония в текущата ситуация .

Публикувано на: 22 Апр 2011 14:49
от Scott
Bass_Man написа:...защото ще е извлякъл на части поне два диагностични стенда biggrin.gif . Пък може и половин за реглаж на предница tongue.gif . Отделно , ще има поне едно мазе с части за обслужвания на масовите модели и тн ...
... а може и затова да са го уволнили ... как мислиш? tongue.gif

Публикувано на: 22 Апр 2011 15:14
от Bass_Man
Ами мисля , че няма да е заради това ами защото да кажем е погледнал шефа накриво или не се е обръснал или някаква друга подобна простотия . Принципно понеже всички са нископлатени всички изнасят кой как може , като от заводите в доброто старо време . Може да не му трябва ама ще има да си сложи нещо в хола в секцията за пред гостите biggrin.gif laugh.gif wacko.gif .

Публикувано на: 25 Май 2011 19:49
от scorpion
Scott написа:
Raya написа:... И тая тема отива у коша ... поне да разведрим обстановката. tongue.gif
Радостното е, че Скорпиона си реши проблема, макар и в оторизиран сервиз....
Вадя темата от коша. Днес бях на сервизно тип Б (отварям скоба за две неща: от 560 лв миналия месец цена за пълно осблужване тип Б(обявен ценоразпис на таблото, който видях тогава), ми взеха 477 лв.- пак обявено като ценоразпис. Май са започнали от ТМ София да се вразумяват. Апропо мой приятел и кумец в Мото Фое ми каза, че и при тях политиката е в София да е далеч по-скъпо обслужването !). Затварям скобата и минавам към основното. Отново повдигнах въпроса за чукането във волана. Би трябвало да ми е неудобно за марката но на път за ТМ ЗАПАД минах през моя кумец в Мото Фое, който погледна и ме увери, че наистина има проблем и ми каза да настоявам да направят обстойна проверка (апропо диагнозата му се оказа точна, както по-скоро се установи).

Та значи отивам в ТМ ЗАПАД и отново заявявам, че има проблем във волана и най-вече след като колата е загряла и при по-рязко завъртане има чукане ( При загасен двигател се усеща още по-силно при разклащане на волана) Показах го нагледно и на приемчика, който заяви: "Да май има проблем, колегите ще я видят". След като обслужиха колата - масла, филтри и пр., около 20 на минути двама автомонтъори (от които едно момче, което и миналия път направи инспекция) отделиха и за чукането и накрая ... "Ами то знаетели!? Наистина има проблем, който явно се е усилил от предния път"
"Е как казвам аз, като съм минал няколкостотин километра и то само извънградско и то смея да твърдя така, както винаги съм пазел автомобила.."
Заявиха ми, че за първи път имат такъв проблем на Авенсис 2.2 дизел фейслифт и щели да започнат с кормилния прът/пръти ... Направиха заявка за частите, като след 6-ти юни ще трябва да запиша час. Наистина служителите бяха много учтиви и да се надяваме, че ще решат проблема ... дано обаче като почнем с кормилния прът да не стигнем до рейка и т.н.
Ако някой има възможност да пусне схема на кормилния механизъм ще съм благодарен. Доколкото разбрах поръчаха две части ... ще видим.

Дано всичко бъде ОК. Ще пиша разбира се след като я закарам и се надявам отремонтират. Но все пак на 20К при това пазане .... rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Какво да се прави ... автомобили !
Поздрави !

П'С: Малко ОФФ но дъщерята утре за абитуриентския си бал изневери на марката ohmy.gif
Не и се сърдя разбира се, макар че к'во и на колицата biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 25 Май 2011 19:55
от iovkito
Това чукане пробвал ли си дали изчезва , ако промениш положението на волана ?

Публикувано на: 25 Май 2011 20:08
от ace
Не знам дали е същият проблем при мен, но и аз имам нещо като луфт в кормилото и леко почукване от време на време като завъртам волана. Миналат седмица ходих и аз в тм запад и те го установиха също. Поръчаха части и утре сутринта съм там. Да видим какво ще излезе.
Между другото и аз съм много доволен от обслужването на запад. Приемчикът дори сам ми предложи да ми сменят топката на скоростния лост гаранционно, защото е обелена! А аз я бях отписал- просто не ме се разправяше и за това.

Публикувано на: 25 Май 2011 20:33
от Nixter
Ace, някой TIR Тойота ли караш, че имаш топка на волана? tooth.gif

Публикувано на: 25 Май 2011 20:42
от scorpion
iovkito написа:Това чукане пробвал ли си дали изчезва , ако промениш положението на волана ?
Да колега. Пробвах, вкл. и приемчика в ТМ ЗАПАД опита също с промяна на позицията. Няма ефект. Изчукването при рязко разклащане е осезаемо (вкл. се усеща силно и върху ръката). Като се подложи ръка под кората на волана също се усеща ... даже бих казал нещо като прищракване или припукване.

Публикувано на: 25 Май 2011 21:20
от iovkito
Дано го оправят и да се радваш пак на безпроблемна тойотка. Явно всяка си има своите болежки. Днес колата си запали напълно нормално , както всеки друг път , след 5 км изгасна и таблото започна да пресвятка . Оказа се напълно умрял акумулатор , как се случи това , не мога да си го обясня. След излизане от колата , нямаше ток дори за централното заключване wacko.gif .

Публикувано на: 26 Май 2011 07:37
от ace
Nixter написа:Ace, някой TIR Тойота ли караш, че имаш топка на волана? tooth.gif
хаха, голяма глупост съм написал.

Публикувано на: 26 Май 2011 18:21
от jim_beam
iovkito написа:... Днес колата си запали напълно нормално , както всеки друг път , след 5 км изгасна и таблото започна да пресвятка . Оказа се напълно умрял акумулатор , как се случи това , не мога да си го обясня. След излизане от колата , нямаше ток дори за централното заключване wacko.gif .
с тия българо-китайски аларми,дето си ги слагате какво се чудиш.аз на е-класата всяка година го сменях гаранционно,откакто сложих алармата в бг! wink.gif

Публикувано на: 08 Юни 2011 09:10
от scorpion
Здравейте ,
както обещах пиша за резултата от влизането в бокса, а той е накратко казано положителен:
Описание на поръчката (гаранционнен ремонт) като части:
каре; вал, прът (май имаше още нещо unsure.gif но не е пред мен копието) плюс съответно геометрия.
Закарах я в 8.00, към 11 ч ми се обадиха, че е готова. При получаването видях и съответно разпечатката от геометрията, като в действителност нещата са ОК. Волана е центриран и на прав и равен участък не се променя посоката на движение при пуснат волан.
Доволен съм от отношението на хората в сервиза на Тойота, като обаче следвада отбележа, че първият път ми бе казано, че този проблем не бил типичен вече след сервизната кампания през 2005/6 но като приемах колата служителя ми каза, че все още има коли с такъв дефект и ги оправяли само при оплакване. Е, аз се оплаках и съветвам всеки, който има подобно пукане/чукане във волана да се възползва от гаранционното обслужване.

Като изключим, че Тойота-Запад не е в моята посока, изцяло съм доволен от обслужването и смятам и занапред да им се доверя. Коректни, любезни, поддържат постоянен контакт.

Поздрави !