Страница 6 от 8

Публикувано на: 18 Ное 2011 18:38
от mafiota
Сигурно сте прави, може би най-доброто решение е ТМ Ауто..., няма да питам за мения повече unsure.gif .


Само да споделя един горчив опит от реномирани сервизи:
Баща ми има Сценик 2003г. Преди година се появи проблем с климатроника и вентилатора в купето. Е води го тоя сценик в два фирмени сервиза на Рено ( в различни големи градове), правиха му диагностики, чудиха се, оглеждаха го, ръчкаха го, и нищо. Жалко за пропиляното време и пари, помислихме че като са фирмени няма начин да не се справят с проблема. За съжаление бяхме разочаровани.
Регистрирах се и споделих проблема в рено форума. Хората с 5 мнения ме насочиха къде да търся причината за повредата.
Оказа се изгорял (частично пробил) силов MOSFET транзистор в електронния блок за управление на вентилатора. Често изгаряли в следствие изсъхване на силиконовата паста между транзистора и радиатора, и транзистора пробива от прегряване. Извадих блока и смених въпросният транзистор. Всичко ми коства 11.50 лв. ......

Публикувано на: 19 Ное 2011 21:11
от ceko26
Ako отидеш в ТМ-Ауто със сигурност ще си намразиш колата и марката.

Публикувано на: 19 Ное 2011 21:57
от mafiota
ceko26 написа:Ako отидеш в ТМ-Ауто със сигурност ще си намразиш колата и марката.
Защо така колега, какъв е проблема? Нали са специализирани за Тойота?
Като краен вариант мислех да си взема няколко дни отпуск и да опитам при тях.

Публикувано на: 20 Ное 2011 12:29
от KiLLeR
като ще взимаш отпуск, защо не идеш при toyota forever wink.gif

Публикувано на: 20 Ное 2011 13:03
от nowyaris
KiLLeR написа:като ще взимаш отпуск, защо не идеш при toyota forever wink.gif
Най-разумния от всички съвети до сега.Люцкан си е перфектното решение.

Публикувано на: 20 Ное 2011 13:53
от mafiota
Да това е добра идея,
от Козлодуй първо отивам до София до ТМ Ауто, а ако не станат там нещата навръщане минавам през колегата Люцкан, онзи ден си писахме с него ( той е от Варна нали?)

Но смятам преди това да сменя помпата :thumbsup:

Публикувано на: 20 Ное 2011 18:11
от nowyaris
Какво ще дириш в София,ако не е тайна?И то в ТМ Ауто!Директно при Люцкан след предварителна уговорка обаче,задължително.

Публикувано на: 21 Ное 2011 18:24
от stivi
Да бе,изтръскай им се в официалния сервиз с тази дърта кола /не обиждам ама за тях е динозавър/ и ще те гледат все едно искаш да им изядеш супата с вилица :) Като резултат най-вероятно ще ти вземат един куп пари за да ти кажат че колата нищо и няма и тя ще си е пак така ! Хората са ти казали да идеш при човек дето ще се отнесе с теб като с човек а не като с киртак :)

Публикувано на: 21 Ное 2011 18:33
от LEXUS
Не е така, отнасят се еднакво независимо от възрастта на автомобила.
Не могат да му вземат един куп пари, защото диагностиката има точно определена цена. И за всяко евентуално нещо следва да го информират. Притеснява ме единствено,че много е бърникано от доста хора по колата му, което усложнява диагностиката.

Публикувано на: 21 Ное 2011 18:54
от stivi
Ами аз изхождам от това какво се получи при опита ми да ремонтирам три автомобила в официални сервизи ,едно Уно преди 100г. ,после един Голф 2 и накрая Астра . Резултата във всички случай беше кръгла нула /къде с пари къде без/ но от тогава вече забравих за тези места освен ако не става въпрос за нов автомобил в гаранция или за такъв за който не мога да намеря майстор извън тези кожодерници ! Той приемчика може да е много любезен но като вкарат колата вътре и я гледат като нещо дето не му е мястото там понеже са мноооого яки :)

Публикувано на: 21 Ное 2011 19:53
от mafiota
LEXUS написа: Притеснява ме единствено,че много е бърникано от доста хора по колата му, което усложнява диагностиката.
Не е проблем, само двама майстори за сега са бутали по съединителя, единият когато ми смениха целият комплект, другият -наскоро когато върнахме стария претискателен.
Друго всичко което не е за подемник, и свързано с гумите аз сам си правя според предписанията на производителя. Гумички на помпи, спирачни течности, обезвъздушаване на системата, височина на педала - всичко сам си правя, помагайки си с четене по форумите. В крайна сметка колата не е кои знае колко сложна, и голяма част от ремонтите по нея пре спокоино човек може и сам да си прави. А и има много техническа литература написана на достъпен и разбираем стил.

Публикувано на: 24 Ное 2011 17:30
от LEXUS
mafiota написа:
LEXUS написа: Притеснява ме единствено,че много е бърникано от доста хора по колата му, което усложнява диагностиката.
Не е проблем, само двама майстори за сега са бутали по съединителя.......................
Друго всичко което не е за подемник, и свързано с гумите аз сам си правя според предписанията на производителя. Гумички на помпи, спирачни течности, обезвъздушаване на системата, височина на педала - всичко сам си правя, помагайки си с четене по форумите. В крайна сметка колата не е кои знае колко сложна, и голяма част от ремонтите по нея пре спокоино човек може и сам да си прави. А и има много техническа литература написана на достъпен и разбираем стил.
Да, точно това ме притеснява. Трудно мога да се убедя, че от всеки става добър механик с прочитане на техническа литература и бърникане по помпи,смяна на гумички и т.н.
Това обезсмисля изучаването на този занаят и техническите специалности. ОК, приеми го като моето отношение към тези неща. Но ако нещо е препрявано не по стандарт, не биха гледали са добро око в добър сервиз.

Но иначе ти не каза къде я закара- в ТМ или при колегата от форума. smile.gif

Публикувано на: 24 Ное 2011 20:13
от mafiota
LEXUS написа: ............ Да, точно това ме притеснява. Трудно мога да се убедя, че от всеки става добър механик с прочитане на техническа литература и бърникане по помпи,смяна на гумички и т.н.
Това обезсмисля изучаването на този занаят и техническите специалности. ОК, приеми го като моето отношение към тези неща. Но ако нещо е препрявано не по стандарт, не биха гледали са добро око в добър сервиз.

Но иначе ти не каза къде я закара- в ТМ или при колегата от форума. smile.gif
Няма нищо притеснително, всеки усеща когато дадена работа му се отдава или не. Както споменах горе, ако се поразучи колата няма нищо сложно, всичко е добре описано и достъпно обяснено, само инструменти и условия да има. Ако имах канал , щях и кутията да смъкна сам, но за съжаление няма достъп до такъв, а пред блока на цимента не е много сгодно dry.gif

Иначе до сега не съм карал колата нито в ТМА, нито на колеги от форума. Доста съм далече от всички. А от Люцкан купувам само части.

Публикувано на: 11 Дек 2011 22:24
от mlb
mafiota написа:
LEXUS написа: ............ Да, точно това ме притеснява. Трудно мога да се убедя, че от всеки става добър механик с прочитане на техническа литература и бърникане по помпи,смяна на гумички и т.н.
Това обезсмисля изучаването на този занаят и техническите специалности. ОК, приеми го като моето отношение към тези неща. Но ако нещо е препрявано не по стандарт, не биха гледали са добро око в добър сервиз.

Но иначе ти не каза къде я закара- в ТМ или при колегата от форума. smile.gif
Няма нищо притеснително, всеки усеща когато дадена работа му се отдава или не. Както споменах горе, ако се поразучи колата няма нищо сложно, всичко е добре описано и достъпно обяснено, само инструменти и условия да има. Ако имах канал , щях и кутията да смъкна сам, но за съжаление няма достъп до такъв, а пред блока на цимента не е много сгодно dry.gif

Иначе до сега не съм карал колата нито в ТМА, нито на колеги от форума. Доста съм далече от всички. А от Люцкан купувам само части.
Колега, кажи какво стана с този твой проблем накрая, че имам подобен проблем. Разликата е само в това, че съединителя при мен не увлича двигателя.

Публикувано на: 13 Дек 2011 12:22
от mil4eto
преди време бях писала,че трудно включвам първа-оказа се,че съединителя е за смчна,и така,това е от мен