Страница 6 от 23
Публикувано на: 28 Юни 2010 02:27
от Me4oKyX
Bass - дизела си има плюсовете, да не говорим, че при правене може да се изкара висок въртящ момент при 4000об.... Но бензина си е бегачка, за да изкараш МАХ кеф от коя да е кола, стига да ти харесва начина на работа на бензина... Мен ме радва дизела, а че ФИАТ са го измислили всичкото, което сега ни пробутват за супер технологий също го има... Но това го има и при бензина, както каза за Ф1 - нищо общо с колите, което може да е.... Общо взето, това което може да е, няма нищо общо, с това, което могат да ни предложат..... VVTL-i двигателите още не са ги пуснали във всички коли, освен в специалните T-Sport, а ни гъбаркат с междинни кифли като DVVT-i .... ала бала, но като цяло няма по-добро, а което ти харесва повече

Иначе и двете може да са икономични и да горят колкот ти тежи крака laugh.gif
Публикувано на: 28 Юни 2010 04:19
от Dizzle
в крайна сметка и дизела и бензина си имат + и - иначе нямаше да се произвеждат и двата. Темата беше за икономичност- дизела гори по-малко това е ясно на всички. Ясно е и че не е за "състезатели".Само дето не мога да разбера що така се хвърляте всички с бензинки като видите думата дизел и
Me4oKyX написа:..го превръщате в тъп спор и убеждаване, че квото и да правим са ни много тъпи дизелите, пък вие сте си взели бензинките и сте супер напред с матриала.... Айде стига, става детинско вече.... Искате бензин, карайте си го, не ни пъкайте постоянно, че не ви харесват! ВСИЧКИ го разбрахме! Аз си харесвам дизелака да ми трака и тфа е! Кеф ми е всеки резевоар да си слагам добавка, да си играя с разни дреболий .... Що трябва постоянно да натяквате едно и също, като грам не ни пука на нас феновете на дизела ?!?!?!??? Аз да ви натяквам, че бензинките трябва да вдигнат 5000 до 8000 об, че да вземат да тръгнат и само бучат, пък не върват !?
по добре от колегата не мога да го кажа
Публикувано на: 28 Юни 2010 09:41
от martod
slowtraveler написа:Питах те за правилата, защото в LMP1 ограниченията в обема бяха 4.0 за турбобензинов двигател и 5.5л за турбодизел.
За LMP2 - турбобензин 2.0, и турбодизел - 4.0. А за хомологираните - 4.0 атмосферка бензин срещу 4.0 турбодизел.....
Не усещаш ли някаква асиметрия - опит да се рекламира дизела?
Добре де, като толкова държите на правилата и толкова изтъквате как много бягат турбо бензинките(което си е истина), защо не сравните разходите на турбодизел и турбобензин ?..
Нали темата е за икономичност..
Значи бях писал в друга тема-Русе-София/ Банкя /-4 часа,4 човека,пълен багажник - 2 сома,4 кг свински врат,4 сака/средни/ и разни малки чанти - 4.9 л. по компютър.4 часа със сладолед на Обнова и 20 мин. кафе на Роден край.До Банкя по Сливница и Европа.Сега това са 330 км.На този Разход какво му е НЕИКОНОМИЧНОТО.Имам свидетел-един от модераторите. 0,998 л бензинов двигател на климатик през цялото време.на връщане - багажа по-малко/хапнахме здраво/ , ама пък по-бързо се прибрах.Сега ми кажете - не е ли грехота да кажа,че бензиновия ми Ярис не е икономичен.
Грехота е колега ..

И ще ти кажа защо..
Не сравнявай бензиновия си Ярис 0.9 с Авенсис 2.0 D4D , а вземи например едно Лупо 1.2 ТДИ ...
При него разхода при същите условия като твоите е 2.7/100км.
В градско максимума му е 3.7л. сам си сметни двойния разход спрямо неговия и пак ми кажи че бензинките са по икономични... biggrin.gif
П.П. Ако искаш си монтирай и АГУ

и го сметни после и финансово..

Публикувано на: 28 Юни 2010 10:17
от valen_tin
нали темата беше за икономичност ...
аз да подкрепя колегата с газовата карина ... и аз така, с обикновена газова - 7-7.5 разход (4А-ФЕ) ... някой дизелджия с 3 /100 да има за комби ;-)...
а ако сметнем и амортизации на колата / км ... тогава идва на светлинни години пред мноооогооо голяма част от колите по икономичност.
когато съм сам или с жената само си има и предостатъчно мощност за изпреварване .... когато е с 5 човека и багаж не изпреварвам ... ама и защо ли ми е да изпреварвам, като по нашите пътища като се движа със 100 и всички ме изпреварват laugh.gif
Публикувано на: 28 Юни 2010 12:15
от lubooo
гори ми 10 на 100 градско бензина и не ме бърка особено , но за сметка на това няма опасност от запушване на дюзи , чупене не турбо и една камара скъпи ремонти които след определен пробег с бг нафтата рано или късно настъпват

Публикувано на: 28 Юни 2010 12:22
от mitkoa
Е точно пък като заговорите за газови уредби си проличава какъв двоен стандарт проявявате.
Мощност, звук, динамика, по-евтини.....
Къде отива всичко това с газовата уредба?Отделно получаваш и 1/2 багажник бонус, а сигурността ти отива на кино, ако ще и 50 въздушни възглавници да имаш в купето....
За скоростната кутия от камион - нямам думи.Значи като се говори за бензиновите коли, се дават ТОП от ТОП.Щом БМВ няма за дизелите кутия дето да издържи на въртящия момент, откъде има за М серията?Значи и там е от камион.Ама не.....М серията е хай-тек.....а дизелите ....трактори....Сетих се, че и по-рано спорихме за същото......Дизелите тракали......ми Топ Гиър премериха навремето шума в купето на 535д и 550и....На 535д беше много по-малък.....ама "се слагало допълнително шумоизолация" ....мен какво ме грее като само на теория карам по-безшумната кола, а в практиката е друго.Като се сравнява разход, се сравняват малки бензинови дригатели, в почти оптимална среда срещу нормална за дизелите, като се сравнява динамика....се говори за формула 1...и подобни.5 пъти nowaris говори за големите проблеми, ако дизела се кара само градско, ако се юрка, нито веднъж не каза какви проблеми.
Бас ......има графики по интернет можеш да видиш колко въртящ момент има, 335д примерно, на 4000 оборота.Около 20% по-малко от максималния.....И незнам защо говорите за Фиат.....на мен ми се върти в главата, че първия комън-рейл е на PSA.
Публикувано на: 28 Юни 2010 13:35
от valen_tin
mitkoa написа:Е точно пък като заговорите за газови уредби си проличава какъв двоен стандарт проявявате.
Мощност, звук, динамика, по-евтини.....
Къде отива всичко това с газовата уредба?Отделно получаваш и 1/2 багажник бонус, а сигурността ти отива на кино, ако ще и 50 въздушни възглавници да имаш в купето....
е нали се говори за най-икономична ... не за най-мощна, с най-добър звук, с най-добра динамика, най-голям багажник и най-сигурна
щотоо ако ще си мерим децибелите, половината дизели са по-тихи от карината и на бензин laugh.gif ...
Публикувано на: 28 Юни 2010 15:09
от martod
mitkoa написа:.И незнам защо говорите за Фиат.....на мен ми се върти в главата, че първия комън-рейл е на PSA.
Ей това последното не трябваше да го пишеш biggrin.gif защото даде повод на Бас да те "нахрани" яко.. laugh.gif
Между другото, ПСА не само че не са първите, а не са и вторите с комънрейл система..

Публикувано на: 28 Юни 2010 18:21
от Me4oKyX
Първия Common Rail дизел е на фиат браво/брава/мареа, алфа 156, още от 97-ма година в серийно производство.... ПСА я кажи коя име първата кола със серийно рейлче ?!! 1.9JTD 105hp е първия серийно вграждан common rail дизелак... Може да пропускам, ама по-ранен не се сещам, да не говорим, че ПСА не могат нищо да измислят, освен как да направят всичко невъзможно за лесна поддръжка laugh.gif
Кой има съмнения, да чете -
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
Modern common rail systems, whilst working on the same principle, are governed by an engine control unit (ECU) which opens each injector electronically rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis......
In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD.......
Публикувано на: 28 Юни 2010 19:29
от cargobg
nowyaris написа:Значи бях писал в друга тема-Русе-София/ Банкя /-4 часа,4 човека,пълен багажник - 2 сома,4 кг свински врат,4 сака/средни/ и разни малки чанти - 4.9 л. по компютър.4 часа със сладолед на Обнова и 20 мин. кафе на Роден край.До Банкя по Сливница и Европа.Сега това са 330 км.На този Разход какво му е НЕИКОНОМИЧНОТО.Имам свидетел-един от модераторите. 0,998 л бензинов двигател на климатик през цялото време.на връщане - багажа по-малко/хапнахме здраво/ , ама пък по-бързо се прибрах.Сега ми кажете - не е ли грехота да кажа,че бензиновия ми Ярис не е икономичен.
http://catalog.auto.ru/ прегледай за твоя информация бензиновите малолитражки да видиш колко изненадан ще си от даните за икономия.Вярно е обаче че тоа Ярис си е икономичен за класа си laugh.gif .
Ми определено не е и няма как да бъде при 0,998л.
За градско може да е икономична кола, но при мен София-Асеновград с незнайно колко дъски в купето при по големи неравности на тампони удряше, дава 4.9-5.1/100 като не съм си правил и труда да карам под 105-110 по магистралата и 90-100 по извънградките пътища ,трасето разбира се е от значение, но бъди сигурен че с малолитражката ще тре да я понастъпиш за да избуташ некой от баирите.
При празни коли бъди сигурен, че твоя разход ще се вдигне значително спрямо моя заради въздушното съпротивление.
Yaris:
Расход топлива в городе 6.4 л/100км
Расход топлива на шоссе 4.9 л/100км
Снаряженная масса автомобиля 980 кг
Avensis:
Расход топлива в городе 7.5 л/100км
Расход топлива на шоссе 4.8 л/100км
Снаряженная масса автомобиля 1395 кг
Някой от компетенцията по КПД 1.0L vs 2.0L не виждам разхода да е двоен и това е от незначителната разлика в КПД-то.
За новите технологии, междинните фази на впръскване е една от тях, която допринася за пъргавината на дизела.
Публикувано на: 28 Юни 2010 21:18
от diver
Първия комънрейл е турен у алфа ромео малко по-късно и от мерцедес та стига глупости! ПСА и останалите педали се нареждат с неколко години по-късно на опашката...
Публикувано на: 28 Юни 2010 22:16
от nikolov22
Dizzle написа:Bassman-e от теб разбирам,че бензиновия двг е нова технология,а дизеловия е същия като преди 120 години и няма разлика между Д4Д или D-Cat и 20 годишен дизел на Фиат например. Що ли ми се струва,че нафтовите печки доста ги усъвършенстваха последните години,а точно бензинките ги предъвкват постоянно? Турбо лаг-а и дупките са все по-малки, от по-малък обем по-голяма мощност вадят, по-добра еластичност, тяга и ускорение ,все по-малък разход - това за теб ако е нищо-здраве да е. Вчера покарах един Нисан 2,2 di 2001 110hp и по никакъв начин не може да се мери дори с днешните 1.4 с по-малка мощност. Технологиите напредват,но явно ти отказваш да го приемеш,щото "всичко е само реклама и промяна няма никаква"

колега пробваи 1.4д4д ярис и 1.4 ввти бензиновия тръгва много яко
после дизеловия го настига по някое време
Публикувано на: 28 Юни 2010 22:23
от alexandargv
Моят Ярис Т-спорт 1.5 харчи градско с климатик, в големите жеги, в София, според борд компютъра 10-10,5 л./100 км. без климатик спада на 8-8,5 л./100 км. пак според борд компа. Извън града при бавно каране рекорда ми е 5,4л./100км. а иначе ако му давам газ е между 6-6,5л./100 км. Дали е малко според вас? Според мен за малка кола, въпреки двигателя 1,5 му идва малко в повечко разхода.
Публикувано на: 28 Юни 2010 22:27
от nikolov22
аз да обобщя такива разходи по 5-6-7литра в града няма има само при пенсионерите аз като се кача в дизелова печка под12 не пада в града
а моята количка ми гори10-12литра газ и9-10бензин при същото каране
как ги правите тези малки разходи не ви знам тях можеби ги правите от
пинтилик щот нафтата 2.30лв при мен на работа минават много коли и няма такива на които да пише на борда 9-10нагоре
така че извода е караите на газ и си свиркаите не се занимаваите с печки
вече я няма онази нафта без пари а и подръжката им излиза много солено
Публикувано на: 28 Юни 2010 22:33
от nikolov22
alexandargv написа:Моят Ярис Т-спорт 1.5 харчи градско с климатик, в големите жеги, в София, според борд компютъра 10-10,5 л./100 км. без климатик спада на 8-8,5 л./100 км. пак според борд компа. Извън града при бавно каране рекорда ми е 5,4л./100км. а иначе ако му давам газ е между 6-6,5л./100 км. Дали е малко според вас? Според мен за малка кола, въпреки двигателя 1,5 му идва малко в повечко разхода.
а и да не забравяме че в различните градове и маршрути градско дава различни разходи