Страница 6 от 9
Публикувано на: 07 Юни 2010 11:29
от pesheto
Аз съм за знаците. Независимо на какво абсурдно място са поставени. Защото този знак не е поставен случайно там. Сложен е защото няма видимост или нещо такова. А за това колко пътни инцидента са станли там по скоро съм на мнение, че трябва да се сложи предупредителна табела с това да са по внимателни шофьорите в този очастък. Както има знаци Очастк с голяма концентрация на ПТП или нещо такова.
Публикувано на: 07 Юни 2010 12:05
от Владислав
Аз също съм ЗА знаците.По-добре е да ги има,отколкото да ги няма.Така или иначе българина шофира така както иска,а не така както трябва.Лошото е че от цялата работа има убити и осакатени.Вярвам че някога ще се променим-ще има един ден хубави пътища и инфраструктура и 100 км първокласен път няма да се взимат за час и малко,ще има по-малко изнервени водачи,каращи двойно по-бързо от позволеното.Дотогава трябва да търпим понякога наистина пресилените ограничения на скоростта.Това е закона.Ясно е че всеки от нас прави нарушения-въпроса е да няма пострадали.Peace!
Публикувано на: 07 Юни 2010 12:19
от pesheto
И аз се надявам на хубави пътища и хубави и нови коли да карат по голямата част от хората ама ... според мен ще трябва доста годинки да почакаме. Така като гледам с каква скорост се строи и колко разправии са особенно за магистрала Тракия ЛОТ2. Няма друга такава държава. Има грешка Македония там са по зле и от нас. Сърбия, Турция, Румъния, Гърция супер пътища, а за западна Европа няма да говоря. Дано да стане и у нас така скоро ;)
Публикувано на: 07 Юни 2010 18:33
от nowyaris
desSs написа:абе нали знаеш, всеки си мисли, че баш на него няма да се случи...

за съжаление повечето от хората не се учат от грешките на другите, а от своите собствени. жалко само че при някой са фатални.
както каза Вонегът: "Това е положението"

............,Минке.
Публикувано на: 07 Юни 2010 21:00
от zi_zi_top
ВЗАИМНО УВАЖЕНИЕ И ТОЛЕРАНТНОСТ!
Това е разковничето на приятното пътуване, а не скоростта.
За 25 години шофьорски стаж съм се научил да превръщам задръстванията в удоволствие. Чувствам се комфортно в колата си, пускам си хубава музика и си почивам вместо да се изнервям и да създавам критични ситуации.
Имам един принцип, който е резултат на задълбочени наблюдения и анализи - "Никога не закъснявам, независимо в колко ще пристигна! Винаги съм там където трябва, с който трябва и когато Господ е решил!"
Публикувано на: 07 Юни 2010 21:52
от Uncle Dido
Хъммм...
Колеги, нали не бъркате бавното каране с внимателното такова?
Публикувано на: 07 Юни 2010 22:27
от zi_zi_top
Аз не шофирам бавно или бързо!
Винаги си избирам оптимална скорост и дефанзивен стил на шофиране!
Като видя неврастеник му давам път задължително и се пазя да не го ударя, за да не викам КАТ и да загубя 4-5 часа (времето ми е пари!).
Публикувано на: 07 Юни 2010 23:31
от Scott
zi_zi_top написа:...Винаги си избирам оптимална скорост и дефанзивен стил на шофиране!
Зизи, извинявай, но това са две несъвместими неща. Ако шофираш дефанзивно няма начин да поддържаш оптимална скорост. Има ситуации, в които трябва да вземеш инициативата за да излезеш от тях интелигентно, разумно и поддържаш оптимална скорост. Не се заяждам, просто това е и моя стил на шофиране. biggrin.gif
Публикувано на: 07 Юни 2010 23:54
от Japanese_fever
Scott написа:zi_zi_top написа:...Винаги си избирам оптимална скорост и дефанзивен стил на шофиране!
Зизи, извинявай, но това са две несъвместими неща.
Аз мисля, че той искаше да каже оптимална за ситуацията, а не като най-бърза.
На всеки оптималната скорост му е различна аз мога да се чувствам комфортно и да реагирам навреме примерно карайки с 50км/ч, някой пък може да се чувства комфортно при 30 или 60км/ч. Това зависи от качествата на водача и от превозното средство, което кара. Лошото, че много хора надценяват качествата си и тези на автомобила си.
Точно за това трябва да се спазват пътните знаци.
Някои хора не могат да разберат, че ограничението на скоростта е свързано и с много други странични фактори.
- по къс спирачен път
- по-улеснено включване в движението на другите водачи (когато трафика се движи бързо е много по-трудно да се включиш в него, отколкото ако се движи по-бавно)
Несъобразена скорост - такава, която не ти позволява да спреш за да предотвратиш ПТП
Относно несъобразената скорост, според вас трябва ли тогава да има различни ограничителни знаци на скоростта за суха, мокра и заснежена настилка???
На някои места може и да има, но като цяло няма отделни знаци.
Знаците за ограничение са еднакви пролет, лято, есен и зима и точно там се оставя водача да реши с каква скорост да кара. Ако кара с ограниченито, но настилката е мокра и/или хлъзгава - това е несъобразена скорост!
Публикувано на: 08 Юни 2010 00:13
от zi_zi_top
Japanese_fever разбра точно какво съм казал.
На младини съм карал мотор и опита ми като моторист ми дава добро усещане и за стабилността на колата в зависимост от пътните условия. Опазил ме Бог да твърдя, че съм съвършенния шофьор!
Винаги се сещам за лафа на Илия Чубриков, че добрия шофьор вижда ситуацията отдалече и не влиза в нея.
Публикувано на: 08 Юни 2010 01:15
от Me4oKyX
zi_zi_top написа:...... добрия шофьор вижда ситуацията отдалече и не влиза в нея.
Именно, за това си АБСОЛЮТНО прав, но лошото е, че за да е възможно това, трябва да мислиш като караш и да те научи някой, но главно да си ползваш главата по предназначение. Не е нормално да лежиш на седалката и въртиш волана с върха на пръстите и да виждаш от ръба на таблото нагоре, но уви, в нашата татковина така се кара масово. Но главно, защото няма кой да научи шоферите от млади на правилна стойка... Факторите, за да е възможно това, което Зизи казва са много, но за да се изпълни абсолютно максимално точно има много малки неща, които много хора пропускат, защото те си знаят най-добре.... Не може да видиш ситуацията отдалече, ако лежиш, не си способен да завъртиш волана с цяла ръка и здрав захват. Същото важи за спирачките - като си се излегнал на седалката, няма как да натиснеш здраво спирачката, защото при опита да се "изправиш" на педала, ти си легнал под голям ъгъл и се изправяш - педала те бута нагоре по облегалката, защото кръста и краката нямат опората, която е нужна! Ама то за тия работи на нас жокер ни не требе, та затова са половината трясканици по пътищата. Дори един приятел ми дрънна колата така, защото си лежеше карайки, а после гумите били скапани laugh.gif На мокро не държали! А след това му показах колко бързо може да спре, стига да скочиш качествено на педала... Те затова и производителите на коли направиха допълнителен асистент за донатискане на спирачките при засечена рискова ситуация.... Отплеснах се малко, ама знаците колкото и да показват, когато шофера не е наред, каквото и да показват, няма голямо значение

Публикувано на: 08 Юни 2010 08:16
от slowtraveler
Според мен пак започвате да смесвате нещата...
Отговорите са оправдания от сорта 'ама вие що биете негрите' laugh.gif
Според мен трябва излишните знаци да се махнат, нужните - да се поставят, пътищата да се оправят, а тези с лоша конструкция - да се преаранжират.
Когато се работи на всички фронтове ще се види ефект. Иначе е само прехвърляне на топката от едното поле в другото - знаците били поставени за да компенсират лошата инфраструктура. Други казват - ами не е лоша инфраструктурата, ами знаците са виновни че са начесто и безсмислени.. И т.н. и т.н.
Публикувано на: 08 Юни 2010 11:21
от LiakaDJ
slowtraveler написа:Според мен трябва излишните знаци да се махнат, нужните - да се поставят, пътищата да се оправят, а тези с лоша конструкция - да се преаранжират.

За това става на въпрос а не да махнем всички знаци и да настъпи анархия . Поне аз така го разборам .
Като съм напълно съгласен с колегите по доло !
zi_zi_top написа:ВЗАИМНО УВАЖЕНИЕ И ТОЛЕРАНТНОСТ!
Това е разковничето на приятното пътуване, а не скоростта.
Fido Dido написа:Колеги, нали не бъркате бавното каране с внимателното такова?
Me4oKyX написа:Именно, за това си АБСОЛЮТНО прав, но лошото е, че за да е възможно това, трябва да мислиш като караш и да те научи някой, но главно да си ползваш главата по предназначение.
Публикувано на: 08 Юни 2010 11:38
от Scott
Japanese_fever написа:Аз мисля, че той искаше да каже оптимална за ситуацията, а не като най-бърза....
Джапи, ще ти дам един пример, пък дано ме разбереш. Както казах, аз карам спокойно и спазвам ограниченията на скоростта, но в никакъв случай не бих нарекъл стила си дефанзивен. Ако настигна някой видимо по-бавно движещ се от мен, го изпреварвам при първа удобна възможност. Ако се лепна зад него и не го изпреваря, означава че приемам
неговата оптимална скорост. Ако е колона от автомобили и изпреварването не е възможно, променям скоростта си и оставям достатъчна дистанция за да реагирам на промените в ситуацията както аз считам за добре.
Публикувано на: 08 Юни 2010 11:42
от SFINKS
Аз предлагам да се махнат от пътя всички малоумни шофери като в това число включвам всички които не спазват правилата .
Дали поради неумение или умишлено няма значение .
Жертвите и инцидентите ще намалеят ДРАСТИЧНО .