Страница 6 от 8
Публикувано на: 27 Окт 2009 08:54
от shtephan
Виж индиянецо добре си се ориентирал като гледам аватара ти ,но сега не е 89-а година и няма нужда от пропаганда,а лошото е ,че имам горчив опит с колите произвеждани на запад от червените планини,така ,че не отваряй тема.Самият факт, че ми доливаха масло на всяка бензиностанция(през 500-600км)на 2.и нещо литров двигател без да е ванкелов, а и това ,че всички коли порядъчно си попушваха по магистралата наклони сериозно везните.Не съм ходил на гости на батко ти Арни, иначе сигурно с моя авалон щяха да ме арестуват и да ме пратят да му мия екологичните хамъри.
Публикувано на: 27 Окт 2009 09:07
от slowtraveler
MX5 написа:Объркал си се нещо много. Пример - твойта Мазда 6. Тая дето се сглобява и продава тука няма никаква разлика с твойта. Нито в буталата, нито в това на колко се сменя маслото.....
Колега, не знам кой какво се е объркал, но твърдо се бъркаш с дадения пример.
Точно пък при Мазда6 разликата е много очебийна.
Като почнеш от чисто физическите размери (включително и междуосието) - US модела е с коренно различни дименсии (всички базови размери, не само пластмаси). Частите не са взаимозаменяеми.
От двигателите само 2.5 като-че ли са еднакви (или почти еднакви). 1.8, 2.0 и дизелите ги няма в US, 3.7 го няма тук..
Друга прилика май няма...
Та не знам къде е приликата
А за смяната на маслото - имам предвид препоръчаното от производителя, а не желанието на клиентите.
От гледна точка на клиентите - всеки да си прави каквото иска.
Като искам ще си го сменям на 5х.км, а ако реша - мога и да не го сменям въобще - колата си е моя, ще си правя с нея каквото искам.

Публикувано на: 27 Окт 2009 09:16
от MX5
Имах предвид двигателите - всичките са си дизайн на японците, и тва че е за тукашния пазар не го прави някакъв сглобяван по друг начин.
Е, в размерите на колата са и дали по някой и друг инч тук и там - тука хората обичат да им е широко ...

laugh.gif
2.5 двигателя си е почти същия, освен софтуера щото бат Арни се праи на еколог
slowtraveler написа:MX5 написа:Объркал си се нещо много. Пример - твойта Мазда 6. Тая дето се сглобява и продава тука няма никаква разлика с твойта. Нито в буталата, нито в това на колко се сменя маслото.....
Колега, не знам кой какво се е объркал, но твърдо се бъркаш с дадения пример.
Точно пък при Мазда6 разликата е много очебийна.
Като почнеш от чисто физическите размери (включително и междуосието) - US модела е с коренно различни дименсии (всички базови размери, не само пластмаси). Частите не са взаимозаменяеми.
От двигателите само 2.5 като-че ли са еднакви (или почти еднакви).
Друга прилика май няма...
Та не знам къде е приликата
А за смяната на маслото - имам предвид препоръчаното от производителя, а не желанието на клиентите.
От гледна точка на клиентите - всеки да си прави каквото иска.
Като искам ще си го сменям на 5х.км, а ако реша - мога и да не го сменям въобще - колата си е моя, ще си правя с нея каквото искам.

Публикувано на: 27 Окт 2009 15:02
от ALTEZZA
slowtraveler написа:
Е - ще сменяш маслото през 3-5х.мили, а не като японците на по 10-20х.мили
не знам на колко мили сменят, ама знаеш ли на колко мили си хвърлят двигателите в Japan? whistle.gif
а също и софтуер на САЩ и Japan версиите е доста различен, но това е изцяло заради еко изискванията. Еуро изискванията са също различни от на САЩ, или поне бензина е доста разичен, от там идват главните разлики в двигателите.
това че тук двигателите идват обикновенно в малко по различни размери не е щот някои не знае как да зглобява, ами щот бензина беше безбожно евтин(дори и сега е повече от 2 пъти по евтин от Европа), а и няма такси базирани на обем или мошност на двигател. та за кво да ги правят по-малки?
Публикувано на: 27 Окт 2009 15:14
от slowtraveler
ALTEZZA написа:....това че тук двигателите идват обикновенно в малко по различни размери не е щот някои не знае как да зглобява, ами щот бензина беше безбожно евтин(дори и сега е повече от 2 пъти по евтин от Европа), а и няма такси базирани на обем или мошност на двигател. та за кво да ги правят по-малки?
Хи хи - това обяснение ми хареса - от няма-къде слагат големи двигатели biggrin.gif
Но пък това изказване влиза в конфликт с 'изключително високите еко изисквания в USA (айде да не са всичките щати, а само Калифорния)...
Щото многото изгорен бензин означава много отделени вредни газове...
За километража на двигател в Япония и САЩ - не знам, но едва ли се различава драстично...
Защото САЩ са потребителска държава - подтиква се потреблението и затова би трябвало и автомобилите да се сменят достатъчно често...
Публикувано на: 27 Окт 2009 18:58
от MX5
slowtraveler написа:Хи хи - това обяснение ми хареса - от няма-къде слагат големи двигатели biggrin.gif
Но пък това изказване влиза в конфликт с 'изключително високите еко изисквания в USA (айде да не са всичките щати, а само Калифорния)...
Абе те еколозите тука, ако могат ше ги забранят големите двигатели, но това трудно ще стане изведнъж, 'щото населението ще направи революция и ония ще трябва да се научат да да бягат много бързо. Та поне с екологиите гледат да намалят каквото могат.
Публикувано на: 27 Окт 2009 23:50
от ALTEZZA
MX5 написа:Абе те еколозите тука, ако могат ше ги забранят големите двигатели, но това трудно ще стане изведнъж, 'щото населението ще направи революция и ония ще трябва да се научат да да бягат много бързо. Та поне с екологиите гледат да намалят каквото могат.
проблема е че всичките еко тарикатски изисквания дет ги вкарват са за кола, но не важат за джипки и камионетки, което за мен е супер тъпо, 50% от возилата тук не ги хващат нормите...
плюс това режима на работа на двигателите тук трябва да са съобразени с буклуците дет еколозите са напъхали в бензина и маслата...
иначе не е кат да не се предвиждат орязвания, до коя година плануваха средния разход на произведените коли от дадена компания да са над 30мпг...
Публикувано на: 28 Окт 2009 00:05
от ALTEZZA
slowtraveler написа:За километража на двигател в Япония и САЩ - не знам, но едва ли се различава драстично...
http://japaneseengines.wordpress.com/20 ... w-mileage/
Публикувано на: 28 Окт 2009 07:38
от slowtraveler
ALTEZZA, благодаря за линка - доста информативен е
Ще си позволя свободно цитиране от темата:
От темата се вижда, че в Японияня ниския пробег не е заради по-малка издържливост на автомобила, а е главно заради финансови причини:
1. Японците ползват предимно обществен транспорт
2. Струва скъпо да експлоатираш автомобил.
3. Техническия преглед е сериозен (включително проверка на интериор, екстериор, скоростомер, газове, светлини, изпускателна система и т.н.).
А извън 'тунерите' никой не се занимава да ремонтира автомобил, защото цената на труда на механиците е много висока. Предпочитат при някакъв проблем или при непреминаване на прегледа да рециклират автомобила или да го продадат зад граница. Затова хората гледат навреме да се оттърват от трошките...
Имам познати, които си докараха 'трошки' от япония, и след това си ги въртяха по над 10г без никаква поддръжка по двигателя, затова си мисля, че наистина проблема им не е в по-ниската издържливост, а е просто финансов и на възможности - да си купи нов автомобил когато му потрябва...
Публикувано на: 28 Окт 2009 14:34
от ALTEZZA
slowtraveler написа:Имам познати, които си докараха 'трошки' от япония, и след това си ги въртяха по над 10г без никаква поддръжка по двигателя...
mi toi i Lorda taka, poracha 2 dvigatelia ot Japan, i poznai edinia vatre na kakvo prilichashe? "sludge" znaesh li kakvo e? predpolagam ne e ot mnogo chestata smiana na maslo...

Публикувано на: 28 Окт 2009 15:56
от slowtraveler
Туй не е sludge, ами направо се е карамелизирало маслото biggrin.gif
Сигурно някой ricer ( и в двата смисъла) се е пробвал колко може да издържи без поддръжка...
Точно така бяха едни полицейски Астри, щото явно полицайчетата са крали маслото при смяната, а са го карали само на старото масълце...
Само дето в картера беше станала една грес и се опитваха да ги минат по гаранция (аз бях страничен наблюдател - не знам как е приключила историята).
Публикувано на: 17 Ное 2009 17:44
от desSs
не съм на себе си, 313 лева второ техническо обслужване

Публикувано на: 17 Ное 2009 17:46
от slowtraveler
Споко, и на маздата бе толкоз (30х.км) biggrin.gif
Публикувано на: 17 Ное 2009 17:58
от desSs
е, ти ме успокои laugh.gif обаче предното беше 160 и нещо, викам си тва 200+...ма тея ма убиха с цифри, за 20мин. само за труд платих 90 лева /който уж е 2 часа и половина/
трето обслужване надявам се няма хахах отивам си налея ино винци

Публикувано на: 17 Ное 2009 18:16
от Raya
ALTEZZA написа:slowtraveler написа:.....ги въртяха по над 10г без никаква поддръжка по двигателя...

И аз си мислех да мина 3,5 год без масло ( до сега 2,5г), ама с тая картинка ме разбихте

.
Вярно казват, че понякога колкото по-малко знаеш, толкова по-добре.