Страница 6 от 6

Публикувано на: 05 Окт 2009 19:40
от ceko26
Bass_Man написа:
kristian написа:Датчик за температурата на входящия въздух.Променя горивната смес,така че най-добрия вариант да го игнорираш е да го заместиш с резистор,като имитираш примено 20град.,.................
Кристиане айде да не говориме глупости ?!?!?
Не го слушай и не го игнорирай , че може да си строшиш мотора доста качествено ! Най - добре го сложи от външната страна на конусния в кутията , която ще му правиш . Но ако кутията е метална го изолирай и от нея !
А как би коментирал това от 1 стр.? Съгласен ли си за строшаването?

Публикувано на: 05 Окт 2009 21:00
от b_d
ceko26 написа:
Bass_Man написа:
kristian написа:Датчик за температурата на входящия въздух.Променя горивната смес,така че най-добрия вариант да го игнорираш е да го заместиш с резистор,като имитираш примено 20град.,.................
Кристиане айде да не говориме глупости ?!?!?
Не го слушай и не го игнорирай , че може да си строшиш мотора доста качествено ! Най - добре го сложи от външната страна на конусния в кутията , която ще му правиш . Но ако кутията е метална го изолирай и от нея !
А как би коментирал това от 1 стр.? Съгласен ли си за строшаването?
Да, възможно е да се строши - аз горе описах вече няколко сценария. Любим ми е вариантът с хронично богатата смес, която води до разреждане на маслото и резултатите са ясни.
Според теб, след като колата може да работи без почти всички датчици (реално само този за положението на коляновия вал е задължителен, за да запали) проблем ли е да ги изрежем всички, защото ако правилно разбирам това е тезата ти?

Публикувано на: 05 Окт 2009 21:48
от kristian
Тъй като безкрайния спор в тая тема започна от един мой пост,и тъй като вече и аз незнам къде точно е истината ви предлагам следния вариант:
Пикника все още го имам,с мониран газов инжекцион GIG III.Та това газово (мисля ,че Асен го знае) има възможност при определено положение на тримерите за настойка да показва работата на ламбда сондата.Т.е чрез светодиодите за индикация газ/бензин да показва бедна/богата смес-каквото е отчела сондата.
Ако приемем ,че сондата на моя Пикник,все още работи адекватно,ще си направя експеримнтите и ще снимам,а пък вече който и каквото иска да умува:
1.Карам колата със закачен IATS.
2.Откачам сензора и карам без него.
3.Закачам резистор ,имитирайки коренно различна температура(по-висока,за да е "бедна" сместа) и карам така.
Ще я карам леко,ще я пържа до критичните, и т.н. да видим какво ще отчете.
Няма да споря с никого за получените резултати.Който има желание занапред да умува и да спори.
След няколко дни отпрашвам за Китай ,и като се върна,живот и здраве ще се постарая да направя експеримента.

Публикувано на: 05 Окт 2009 22:00
от b_d
Твоята сонда е narrow-band и почти никаква смислена информация не дава. Реално ЕКУ-то в доста от работните режими я игнорира. За да е смислен тестът трябва да се сложи широколентова сонда.

Публикувано на: 05 Окт 2009 22:02
от kristian
Т.е. това което ще се види,няма смисъл unsure.gif

П.С Ти не си човек с когото искам ( а и немога ) да споря.
Всъщност и с Басман неисках,но ме подразни заядливия тон.Ама все тая.

Публикувано на: 05 Окт 2009 22:15
от b_d
kristian написа:Т.е. това което ще се види,няма смисъл unsure.gif

П.С Ти не си човек с когото искам ( а и немога ) да споря.
Всъщност и с Басман неисках,но ме подразни заядливия тон.Ама все тая.
Изображение

за съжаление простите о2 датчици казват само бедно/богато без да кажат колко бедно или колко богато. С други информацията няма да е достатъчна.

Публикувано на: 05 Окт 2009 22:24
от Georgimitrovich
И аз да се обадя малко неподготвен laugh.gif Ми моя газов инжекцион си следи ламда сондата и ако каже богато намаля и обратното, а тва с датчика за температурата и аз съм го пробвал, но при мен колата на газ тогава умира тотално.

Публикувано на: 05 Окт 2009 22:44
от b_d
Georgimitrovich написа:И аз да се обадя малко неподготвен laugh.gif Ми моя газов инжекцион си следи ламда сондата и ако каже богато намаля и обратното, а тва с датчика за температурата и аз съм го пробвал, но при мен колата на газ тогава умира тотално.
Сега, ако трябва да ти отговоря трябва да се заровя в темата с обороти, товар и съответните смеси. Това обаче е прекалено обширна тема, която може да друг път (на маса). Само ще кажа, че като настъпиш силно и леко газта смесите са различни, макар че според сондата и двете са "богати".

ето ти примерна картинка от Ево:

Изображение

в твоята кола принципите са подобни, но стойностите други. Газовите инжекциони не ги коментирам, защото повечето работят по безумно идиотски начини.

Публикувано на: 05 Окт 2009 23:13
от ceko26
Разбира се,че е проблем за работата на двигателя, но няма да се "строши качествено". и никаде не съм писал, че е по-добре без датчици.
Хипотезата за разреждане на маслото с бензинови пари при каране извънградско или по-дълго градско отпада все пак маслото стига над 100гр. Нормалния конденз е по-страшен защото се изпарява на по-висока температура водата.
Ето по вероятен сценарий:
От по-богата смес ще се запуши катализатора ще се, зацапат свещите и ще натрупа нагар.От там самозапалване и детонации в двигателя.
Въпроса е с колко е по-голям обема(повече кислорода) например при 10 гр. и 30 гр. външна температура и дали би оказало съществено влияние на съотношението (1:14.7)

Публикувано на: 05 Окт 2009 23:20
от Georgimitrovich
bad_dog написа:....
biggrin.gif Таблицата ми е същата само цвета и е зелениав а не син и стоинотите са различни. Остава за на маса :thumbsup:

Публикувано на: 06 Окт 2009 00:19
от b_d
ceko26 написа: Въпроса е с колко е по-голям обема(повече кислорода) например при 10 гр. и 30 гр. външна температура и дали би оказало съществено влияние на съотношението (1:14.7)
При доста малко режими сместа е 14.7AFR. При пълна газ доста от тойотите работят около 11.5-12AFR. От друга страна, ако стигнем стойности под 10 поради някаква причина се получава един забавен номер и ламбда сондата започва да показва бедно, което води до допълнително обогатяване (ако в съответния режим се взима под внимание стойността 'и), което много бързо превръща маслото в нещо друго.

Да приключим темата, защото взе да ми писва - според мен е малко вероятно да се счупи двигателя от откачен датчик. От друга страна 100% ще имаме влошена работа. Въпреки това, фактът, че е възможно подобна модификация да доведе до повреда (на чужда кола) трябва да ни кара да сме много предпазливи с такива съвети.

Публикувано на: 06 Окт 2009 00:47
от agent dust
вместо да умувате - що просто не закачите една кислородна бутилка някъде към интейка. развиваш кранчето и курника ще полети smile.gif няма датчици, няма сонди и ЕКУ-та, ебем ти АФР-то...

аман от пишман майстори и тунингисти.

Re: ...

Публикувано на: 06 Окт 2009 01:01
от Japanese_fever
casparcho написа:
Japanese_fever
точно това е интересното, че светна лампата докато се спусках по един планински път и или съм бил на скорост или по инерция- непомня.
На другия ден я закачих на скенер и показа-бедна смес. Човека изчисти грешката и докато се прибирах пак светна.
Според мен самата кутия (заедно с тръбата преди нея) е смятана за определени обеми, потоци и т.н, докато при алфата където работи без проблем, оригиналния филтър е с огромна площ и единствената функция на кутията е да филтрира.Всички вакууми и датчици са наредени по тръбата от филтъра до двигателя и де факто с конуса нищо не се променя нищо.
Прав си филтърната кутия и пътя на въздуха са изчислени също, но не са от такова голямо значение за сместа.
Не се изразих правилно.
Основната ти грешката е, че си махнал маркучетата на вакумите с лека ръка, а точно от там, според мен е дошъл проблема със сместа.
И аз, ако си извадя някои маркучета на вакуумите и не знам за какво са и на мен има вероятност да ми се обедни сместа.
Аз съм с МАР сензор и съм си сложих конусен филтър, но не съм махал никакви вакуумни маркучета, защото те са след тръбата на филтър.
Но дори и да си МАФ снезор слагането на един такъв филтър не би ти обеднило толкова сместа, защото тя поначало си е богата, за по-сигурно.
Просто друг път не пипай вакуумите, защото изглеждат безобидни, но вършат важна работа.
Е, поне си си изчистил свещите с бедната смес. biggrin.gif

Публикувано на: 06 Окт 2009 14:19
от Bass_Man
ceko26 написа: А как би коментирал това от 1 стр.? Съгласен ли си за строшаването?
Аз вече достатъчно коментирах ! Вземи си стенда и се закачи да видиш дали някой датчик не ти е заменен с резистор . biggrin.gif

kristian спор в случая няма има хора , които не знаят кое как е ! И недей да си правиш глупави експерименти с автомобила .
kristian написа: ...........................
Всъщност и с Басман неисках,но ме подразни заядливия тон.Ама все тая.
И мене ме дразни , че има неграмотни хора без елементарна логическа мисъл , които работят в една област и представа си нямат какво и на кого го правят но за съжаление това си е БГ реалността !

Само за справка моята кочина работи без дебитомер дали да си я карам така кво ша кажити ? Или да я покарам малко така и да снимам какво става . BTW IAT ми е на дебитомера значи аз мога да карам без температура и без мерене на въздух !!! Аз съм ебахти якия biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif !!! Как може да са толкова прости тия от Тойота да слагат толкова много безмислени датчици ?

Re: ...

Публикувано на: 07 Окт 2009 00:32
от chaval

Код за потвърждение: Избери целия код

Japanese_fever
Нямам претенции, че разбирам от двигатели, затова чета упътванията -
http://www.knfilters.com/instructions/69-8751_inst.pdf

:dontknow: