Страница 48 от 79
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 04 Юли 2024 11:18
от Hursa
Именно, когато скоростта се мени постоянно - по-лекия автомобил дава чувствително по-нисък разход. Едно е често да се ускорява по-масивен автомобил. Всеки може да наблюдава - какъв е моментния разход в такива режими. При забавяне, в резултат на рекуперация - част от енергията се "възстановява" - но нейната ефективност далеч не е особено голяма. И на хибрида батерията - като енергоемкост е разчетена и оптимизирана именно за такива режими. А на плъгин хибридите се опитват да инсталират възможно по-големи батерии, което в огромното мнозинство случаи е излишно. Само вдига тегло и цена.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 04 Юли 2024 13:32
от zorbata
Много сложни са тези "сметки".
Иначе не е лошо тук да си чешем пръстите и активираме мозъците си ;)
При по-тежките и рекуперацията е по-голяма което удължава пробега само на ток.
Аз например взех PHEV заради пробега му на ток - в града е перфектен(карам изключително на ток) , извън него няма да има разлика спрямо предишната ми бензинова кола. Най вероятно ще е и по-икономична, че още не съм я емнал на нещо дълго.
Ще спомена и екологията колкото и спорно да е това. Не като цяло а конкретно за градската среда - ние, а и по-лошото е че децата ни дишат този въздух.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 04 Юли 2024 13:45
от Hursa
Да, рекуперацията при една и съща интензивност на спиране - при по-тежкия автомобил би генерирала повече мощност, съответно повече енергия. Но до там. Защо да генерира повече пробег? Като при следващото ускорение - по тежкия автомобил ще изконсумира повече енергия. (Или което е по коректно - нали за да спира - автомобила преди това се е ускорил и по тежкия е изконсумирал повече енергия в процеса.) Ефективността при рекуперация не е висока, пак ще е на по-голяма загуба (не е задължително, но при сравними случаи - винаги по-тежкия автомобил ще е на загуба).
► Виж съдържание
Вижте примера с пътуването до Халкидики.
468 км, от тях - 148 в ел режим, средна скорост 72 км/ч. Колегата има зарядна станция в гаража - дали е тръгнал с "празна батерия". Достатъчно е само 50 60 км от това пътуване да са за сметка на зареденото в батерията (или еквивалентно подпомагане на задвижването) - и така разхода му е над 7 - 7.1 на 100, колкото е вашия (без заряд в "батерията"). Не е голям, но е с над литър и половина по-голям от споделяния от колегите със "само" хибридни рав. Например
Not_active_user_1 написа: ↑10 Дек 2021 19:45
Разхода е 5,5 средно за магистрала, градско и извънградско до сега. Разход без да се стремя да пестя гориво.
А цитирания колега е показал и разход с рав от 3,4 на 100 - но когато е шофирал икономично.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 04 Юли 2024 16:33
от Alexandov_777
При дълги изкачвания, ресурса на голямата батерия помага на двигателят, усетих го много добре, с лекотата с която изкачвах гръцките баири. Ако беше обикновеният хибрид, щеше да има мъки и рев. Съответно, последваха изключително продължителни и стръмни спукания, при които събрах всичката енергия. С малката батерийка щеше отново да има мъка. Да дам малко инфо за самият ми трип: Тръгнах от домът ми с батерия фул, 81 км. с климатроник. До изходът на града карах в EV mode. Точно на 72 км. на изхода пуснах HV mode. Пристигнах с батерия за 50 км. в началото на ръкава. За 450 км. само 20 км. батерия бях изял. Умишлено карах десетина километра на EV mode, защото изрично производителят съветва, при продължителен излаз на слънце на автомобила, батерията да не е много пълна. Така, пристигнах в крайната си точка с оставаща батерия към 40 км. Сега карам само на ток до близкият плаж, и ще тръгна в неделя за България вероятно с почти празна(на 30%) батерия. Нямам идея, дали при идването или при връщането, изкачванията са повече от спусканията. Което ще влияе много на разхода. Аз лично мога да кажа, че не съм очаквал 6/100 разход на дълъг път! Изключително съм доволен от машинката! Очаквах 8-9/100 с моето каране на нервак.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 04 Юли 2024 21:13
от Ivo Varna
Малко извън текущите дискусии. Някой би ли могъл да разясни какво означават точките, които облачната навигация маркира през равни времеви интервали и така трасира маршрута, по който си минал. Забелязах само, че точките имат някаква давност, след което изчезват. Предположих, че инфото за скоростта и т н постъпва във сървър, за да бъде споделено с други водачи на Тойоти както е при Теслите, но това са само предположения. Ще се радвам ако някой сподели повече информация - в ръководството май нищо не се споменава.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 04 Юли 2024 21:18
от WoLF
При по-висока скорост оредяват. Според мен е къде са получени данни.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 05 Юли 2024 00:04
от eurosp
Днес имах малко време и си направих пак експеримент. Двете коли вървях една след друга с един и същи много спокоен ритъм на каране. 10 км градско в София през централната част, но не в час пик. Хибрида 4.5 ,плъгина 5.5 разход. Тези дни ще свърши бензина ,който заредих извън БГ и ще напълня и двете с равно количество и еднакъв бензин. Ще направя едни 40-50 км из София за да е максимално достоверно. Мисля ,че е съвсем нормално плъгина да дава литър отгоре. Все пак е с 300 кг по-тежък и ми прави ми впечатление ,че при натискане на педала на газта той много по-лесно пали бензиновия двигател.Но пък как върви
И може ли малко хелп. Много често когато се кача в плъгина ми се включва хотспота на Айфона. А съм ги сдвоявал само за разговори и не схаващам защо се случва.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 05 Юли 2024 02:37
от Ivo Varna
eurosp написа: ↑05 Юли 2024 00:04
Много често когато се кача в плъгина ми се включва хотспота на Айфона. А съм ги сдвоявал само за разговори и не схаващам защо се случва.
Хотспота или просто се сдвояват с мултимедията посредством блутута? Последното е нормално да става автоматично - само тогава медията има достъп до контактите ти ,както и до всички приложения на Apple Carplay. Но сега като се замисля за модел 2021г връзката с телефона не е ли само кабелна? Погледни си и настройките на Айфона - в меню "Фокусиране" има и подменю "зад волана". Виж там кои опции са зададени.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 05 Юли 2024 17:49
от zorbata
eurosp написа: ↑05 Юли 2024 00:04
Днес имах малко време и си направих пак експеримент. Двете коли вървях една след друга с един и същи много спокоен ритъм на каране. 10 км градско в София през централната част, но не в час пик. Хибрида 4.5 ,плъгина 5.5 разход. Тези дни ще свърши бензина ,който заредих извън БГ и ще напълня и двете с равно количество и еднакъв бензин. Ще направя едни 40-50 км из София за да е максимално достоверно. Мисля ,че е съвсем нормално плъгина да дава литър отгоре. Все пак е с 300 кг по-тежък и ми прави ми впечатление ,че при натискане на педала на газта той много по-лесно пали бензиновия двигател. Но пък как върви
Разликата от почти 300 кг. не би трябвало да дава такава в консумацията на гориво и то при условие че PHEV когато "няма ток" си работи в чист хибриден режим.
Не съм запознат как точно хибрида ползва батерията, но при PHEV в батерията винаги има едни 30% от капацитета и, които са на разположение на задвижването.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 05 Юли 2024 18:08
от zorbata
Може ли тези от вас които са с патерица да кажат размера?
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 05 Юли 2024 18:27
от Monster
Сега използвах, докато е празен багажникът, да погледна под кората - моята заводска Йокохама патеричка е 165/90D18 107M (каквото и да значи последното

).
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 05 Юли 2024 22:12
от WoLF
Това с се стандартен товарен и скоростен индекс, в случая - до 975кг на гума и до 80кмч скорост...
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 06 Юли 2024 00:00
от eurosp
Ivo Dobrich написа: ↑05 Юли 2024 02:37
Хотспота или просто се сдвояват с мултимедията посредством блутута? Последното е нормално да става автоматично - само тогава медията има достъп до контактите ти ,както и до всички приложения на Apple Carplay. Но сега като се замисля за модел 2021г връзката с телефона не е ли само кабелна? Погледни си и настройките на Айфона - в меню "Фокусиране" има и подменю "зад волана". Виж там кои опции са зададени.
Сдвояването с блутута е ясно. Но в плъгина се включва хотспота. И това доста точи батерията на телефона. Когато са кача в другата Равка не се включва хотпсопа. Явно нещо е до настройките в плъгина и утре ще го поровя . А дори не съм го връзвал през Wi-Fi към телефона
zorbata написа: ↑05 Юли 2024 17:49
Разликата от почти 300 кг. не би трябвало да дава такава в консумацията на гориво и то при условие че PHEV когато "няма ток" си работи в чист хибриден режим.
Не съм запознат как точно хибрида ползва батерията, но при PHEV в батерията винаги има едни 30% от капацитета и, които са на разположение на задвижването.
Такива са ми наблюденията за момента. А защо има разлика от литър не мога да кажа . Ще ги тествам пак тези дни.
Някой знае ли как мога да проверя износването на батерията без да ходя до сервиз на Тойота ?
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 08 Юли 2024 10:23
от Alexandov_777
Колеги, забелязах, че не ми работят автоматичните чистачки. Възможно ли е, да е от поставеният тракер за гръцките магистрали, да пречи нещо?
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 08 Юли 2024 10:26
от slowtraveler
Не...