Страница 48 от 83
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 11 Ное 2020 16:10
от biro
Няма ли индикатор, когато е в електрически режим или разчитат, че ще се ориентираш по оборотомера?
Моята няма оборотомер и в ел.режим светка една зелена кола с букви EV в нея.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 11 Ное 2020 17:12
от BOz
За какво въобще бутат оборотомер на тия хибриди.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 12 Ное 2020 10:34
от Krachunov
Има индикатор дали си на ток или не. А оборотомер.. все пак това си е бензинов двигател. Поради същата причина поради която имаш на нормална кола, имаш и тук. На някои модели оборотомера е заместен със скала за зареждане, еко и палър... което катъо гледам си отговаря и на оборотите но няма цифрички. Лично аз предпочитам оборотомера.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 12 Ное 2020 17:47
от BOz
Krachunov написа: ↑12 Ное 2020 10:34
Поради същата причина поради която имаш на нормална кола,
Нищо общо. На "нормална" кола може да влияеш по някакъв начин ако решиш, чрез смяна на скоростите, връщане на скорости в определен работен диапазон, промяна на товарния режим спрямо оборотите и още куп неща. Тук нямаш влияние, а само визуализация, която за нищо не ти трябва.
По-добре "пауър" метъра, поне знаеш колко си "натиснал" колата.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 12 Ное 2020 21:01
от slowtraveler
Съгласен съм с BOz. Не виждам смисъл от оборотомера на хибрид...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 12 Ное 2020 21:04
от biro
Друго си е да караш със 100 и оборотомера да показва 0.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 12 Ное 2020 21:54
от WoLF
Именно!

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 13 Ное 2020 09:02
от Enwor
BOz написа: ↑12 Ное 2020 17:47
По-добре "пауър" метъра, поне знаеш колко си "натиснал" колата.
Абсолютно съгласен - него преглеждам най-често. Ако ги сложат постоянно видима, а не част от дадено меню ще е супер.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 17 Ное 2020 19:12
от Ozzy
Днес реших да пробвам малко на извънградско хибрида на жена ми (Auris, 2017-та). Нямам опит с хибриди и ми беше доста интересно. Разходих се по работа от София до Пазарджик и обратно. Какво да кажа - кара се приятно, но изисква по-различен маниер на каране. В града карам на ECO mode, но стъпвайки на магистралата включих Power Mode. Много е странно усещането като настъпиш - двигателя реве, имаш чувството че колата не набира, но всъщност си набира прилично. Просто ревът на мотора при ускорение създава леко противоречиво усещане за време и ускорение. Колата ми даде разход 5,2 за целия трип, като по магистралата карах основно на круиз контрол, сетнат на 145 км/час. Общо взето, след като колата се ускори до желаната скорост, двигателят утихва и става приятно. Не бих казал, че хибрида е спънат. Без проблем държи 170 - 180 км, но всичко е за сметка на разхода и шума. Ще видим дали инвестицията в хибрид ще се отрази благоприятно на разходите за гориво. Определено, келепирецът идва от градското каране. Между светофарите, на Eco Mode колата си пъпли само на ток. Незнам още дали впечалтенията ми от хибрида са правилни, ама другата седмица ще отскоча и до Варна и ще видим

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Ное 2020 15:36
от Krachunov
келепирецът според мен е при междуградско, НЕ магистрала. Разбира се и спазване на ограничения. Пълна кола багаж и 4 възрастни и дете. Сливен,В.Търново София ми даде 4,7 а бях с зимните гуми тогава.
Лятото обикаляне по северна България, Балчик, Силистра и обратно разхода беше 3,7 пак пълна кола и климатика винаги е седял на ауто
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Ное 2020 17:15
от dracunculus
Имайки предвид последните ми размишления и тест-драйвове по повод на сравнително скоро задаващ се нов автомобил при мен, мисля, че е далавера И на магистрала, разбира се спрямо чисто бензиновия аналог. При 130кмч Камри и Корола дават разход от около 4,6 до 5 на 100, ПЪЛНА газ на Lexus IS300h означава около 7,5-8/100. Условия, при които с Авенсиса под 11-12 не падам. Толкова или по-икономичен е само дизелът, но поради политическата ситуация отпада от играта за мен! За градско и спокойно междуградско пък да не говорим.. Реално аз май твърдо отивам на хибрид! Както и да го погледна в моето ежедневие се доказа, че е по-икономичен. А за кефа от почти константното теглене на IS300h от 70-80 до 210кмч пък не говоря въобще. Тествах трите споменати автомобила за по няколко дни.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Ное 2020 00:32
от ToyotaPassion
dracunculus написа: ↑18 Ное 2020 17:15
ПЪЛНА газ на Lexus IS300h означава около 7,5-8/100. Условия, при които с Авенсиса под 11-12 не падам.
Със скорост ~160km/h RX450h също е с разход около 12... Това е при моя, но доколкото знам, при четвърта генерация положението е сходно.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Ное 2020 08:20
от slowtraveler
Дизелака докарваше такъв разход над 180км/ч

На хибридния LS при настъпване докарвахме и над 12л/100км... Така, че откровено не вярвам IS да докара такъв разход... При моя тест-драйв преди около 6-7г (тъкмо бе излязъх хибридния IS) разходът ако не се лъжа бе около 10л/100км при малко по-сериозно настъпване (беше мокро и не можеше да се тества по-сериозно)
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Ное 2020 08:34
от van
dracunculus написа: ↑18 Ное 2020 17:15
При 130кмч Камри и Корола дават разход от около 4,6 до 5 на 100
От моя скромен опит с хибридите (Аурис и Корола) със скорост от 130 на магистрала такъв разход е мираж, особено с двулитровата Корола където съм стигал и до 11.1 л/100 км. За пример мога да дам Пловдив - Карнобат 8.5 разход при скорост около 140км/ч плюс минус 10км.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Ное 2020 09:02
от dracunculus
Ок, може би не се изказах точно. Написаните разходи са в ежедневието ми, което включва излизане от нас, отиване до магистралата (съвсем леко градско в 6,30ч в малък град), дълъг равномерен магистрален участък с равномерен трафик, след това малко междуградско и пак малко ненатоварено градско. Т.е. това е разход за цялата отсечка, която като цяло позволява наистина равномерно и икономично каране, особено на хибрид, който на градското и междуградското си има преимущество. Сега това всичко е по БК на колите, който може и да не показва съвсем акуратно. Но Ozzy спомена за 5,2 при себе си, като магистралния участък (колкото и да е бил той...) го е карал със 145, така че не ми се струва 5/100 при 130 толкова невероятно. А и под пълна газ на Лексуса не разбирам напълно константно каране с Vmax, тогава ще е 15, сигурно. Това просто няма как да стане на аутобана, за това има прекалено много трафик. Под пълна газ разбирам по тази конкретна отсечка поддържане на над 160, чести ускорения до Vmax и забавяне след това, поради изпреварващ ТИР, после пак ускорение до 170 и т.н. С уговорката, че това беше всичкото експлоатация на колите за по 2 дни. Надявам се догодина да мога да се похваля с някоя от изброените коли. Тогава ще дам по-точно инфо от продължителен тест.
ПС....van, как Королата ти дава 8,5 при 145-150, при положение, че Авенсисът ми дава при 160 на темпомат 8,9-9 (бях поствал едни снимки в темата за разход на 8,9 при средна скорост по моята описана отсечка 129кмч)?
