Наложи ми се за този уикенд да дойда до България. Кацнахв София, взех автомобил под наем и по Хемус към Плевен..
Вярно няма такива знаци в българския ЗДвП и правилника към него но за всеки средно интелигентен човек трябва да е ясно какво се прави. За съжаление на нито един българин не му беше ясно.
Караме си по магистралата, аз в лява лента, застигам този от дясната, като си мисля, че както е видно на табелата той ще премине в дяната (аварийната). Стигайки вече до 10-15м преди ограничителните табели (С4.1 "Ограничителна табела") и виждайки, че автомобила в дясната лента не си промена посоката на движение трябваше да предприема екстремно понижаване на моята скорост на движение, за да избегна ПТП. Престроих се зад идиота, който си продължи движението направо (дясна лента -> дясна лента) вместо да премине надясно (дясна лента -> аварийна лента) и започнах да наблюдавам в огледалото как ще се предвижват останалите. И всички до един си продължаваха направо без да спазят указанието на пътния знак.
По пътя навръщане се повтори същата ситуация - 100% от българите не знаят как правилно да се престроят при такива табели.
Още по-лошо впечатление ми направи ситуацията при която от две платната се събираха в едно (на немски - Reißverschlussverfahren, на английски - Merge (traffic), на български - не зная, но предполагам "цип-принцип"). Ето една графика, която описва как е правилно (зелени и сини автомобили) и как е грешно (червени и сини автомобили)
Излишно е да казвам как се престрояваха автомобилите по Хемус. То не беше каране "броня в броня", "калник в калник".. решиш да пусна един, то после не можеш да потеглиш, цяла върволица се нанизва след него.
А ето и защо се нарича "цип-принцип":
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 22 Юли 2019 19:31
от Kiki
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 22 Юли 2019 20:49
от slowtraveler
На времето доколкото се сещам при ученето на ЗДвП, и тук имаше правилото 'който е в кръга е с предимство', но след това това правило бе премахнато...
Което рязко измени приоритетите в кръговото (да не се подлъже някой по клипчето на Кики, че ако няма знаци - този, който е в кръговото е с предимство - това не е така - гледа се правилото за дясностоящият)..
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 22 Юли 2019 21:10
от Kiki
slowtraveler написа: ↑22 Юли 2019 20:49
който е в кръговото е с предимство - това не е така - гледа се правилото за дясностоящият)..
Може и да има някъде, но не съм видял в България кръгово без знаци.
Ти представяш ли си какво задръстване ще стане, ако този който е вече в кръговото е без предимство.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 22 Юли 2019 21:26
от chukich
Слоу, забележи как и руснаците при табела за движение направо за дясна лента в кръговото, не позволяват да се въртиш.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 22 Юли 2019 22:38
от slowtraveler
Абе аз забелязвам как се престрояват към дясна лента преди излизането.... Подаваш мигач, минаваш в по-дясна лента... Още веднъж - още по-дясна...
И излизаш от вътрешна лента престроявайки се през две ленти, и чак тогава - извън кръговото
Я сега пробвай да направиш подобна маневра на 'микрокръговите' у нашенско
Кръговите, които преминавах в Русия бяха сигурно с диаметър поне 250-300 метра... За сравнение обсъжданото кръгово във Варна е с диаметър под 40м. (a онези на ул.Девня са 30м).. Т.е. при нас при движение направо изминаваш около 30-40м, а в големите кръгови - около 400-450м...
Във време, при движение с 50км/ч това означава от влизане до излизане на нашенско кръгово - около 3 секунди. Влизаш/излизаш, мигачи и т.н. - при по-неопитен шофьор е практически невъзможно...
При големите кръгови този маршрут ще ти отнеме 40 секунди - имаш време и кафе да си направиш... Това е разликата...
А предупреждението да не стоиш в мъртвата точка на лявостоящия съвсем не е лишено от здрав разум - лявостоящият може да реши да ти се хвърли в лентата без да ти осигури предимство защото просто не те е видял (колко банално нали? ...
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 22 Юли 2019 23:13
от liav_dolen_(no)pedal
Искам да видя такова чудо в България
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 23 Юли 2019 08:35
от slowtraveler
Отново опираме до заета площ... Сравни като размери с настоящите примери
Съвсем не съм убеден, че такова сложно съоръжение ще помогне за трафика - представете си сега едно нормално кръгово с такива размери - колите ще се движат с 40-50км/ч по него и ще се изнасят много по-бързо, като вливанията и 'отливанията' могат да стават на достатъчно голяма скорост....
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 23 Юли 2019 15:40
от chukich
centil написа: ↑22 Юли 2019 16:00
Наложи ми се за този уикенд да дойда до България. Кацнахв София, взех автомобил под наем и по Хемус към Плевен..
ийна
То не беше каране "броня в броня", "калник в калник".. решиш да пусна един, то после не можеш да потеглиш, цяла върволица се нанизва след него.
Аз те разбирам напълно. Сигурно 90% от шофьорите в България си нямат ни най-малка идея нито от правилниците нито имат етика на шофиране. Това, според мен, се дължи главно на липса на контрол през годините от страна контролните органи. Тука правиш нарушение пред ченгетата и те не си вдигат дори главата. Иначе сигурно сме страната с най-много поставени знаци на пътя.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 23 Юли 2019 15:50
от slowtraveler
chukich написа: ↑23 Юли 2019 15:40
Тука правиш нарушение пред ченгетата и те не си вдигат дори главата. Иначе сигурно сме страната с най-много поставени знаци на пътя.
Винаги ми е правило впечатление, че дори при руснаците - видят ли нарушение, пускат буркана, въртят на пътя и погват нарушителя....
Тук - гледат на другата страна...
Или си 'забучват' някой безмислен знак (или изоставен от някой ремонт), и чакат като рибари някой да им се хване на въдичката...
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 23 Юли 2019 16:05
от chukich
Живущи в кв. Аспарухово ми казаха, че на Аспрухов мост имало зачохлен знак с ограничение 30км/ч, на който ченгетата махали чохала/торабата, само когато поставяли триногата камера. Така ли е?
В Брюксел съм живял две години. Там пътни знаци почти няма. Слагат само нужните. Примерно знак стоп или за предимство ги няма почти на никое кръстовище/пресечка. Правилото на дясностоящия важи с пълна сила и няма значение по каква улица/булевард се движиш. Всичко е толкова елементарно, но и там хората са научени. Ако нарушат правилата, почти сигурно ги санкционират.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 23 Юли 2019 16:19
от slowtraveler
Има зачохлени с найлонови торбички знаци, като торбичките периодично биват издухани от вятъра...
Има и триноги, но не съм чувал някой да е бил глобяван за това 30км/ч, защото там доколкото се сещам знаците бяха свързани с други знаци за затваряне на платното в една посока и преминаване в другото платно на моста..
Дебнат си за стандартните 50км/ч, защото пътя позволява и двойно по-висока скорост (стига да няма дъжд, лед, или неориентиран трафик)..
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 24 Юли 2019 15:28
от rovers
chukich написа: ↑23 Юли 2019 16:05
В Брюксел съм живял две години. Там пътни знаци почти няма. Слагат само нужните. Примерно знак стоп или за предимство ги няма почти на никое кръстовище/пресечка. Правилото на дясностоящия важи с пълна сила и няма значение по каква улица/булевард се движиш. Всичко е толкова елементарно, но и там хората са научени. Ако нарушат правилата, почти сигурно ги санкционират.
Преди 2 години взех кола от приятел, който живее там и обиколихме страната. Та като ми даде ключовете ме предупреди - набюдавай велоалеите и внимавай с дясностоящите. Има много пътища, които изглеждат главни, но не са регулирани и дясностоящият влиза в кръстовището дори без да се огледа, защото не той трябва да внимава, а на теб ще ти скъсат шортите. Това правило има голям дисциплиниращ ефект и освен, че кара хората много повече да внимават, има ефект и на ограничаване на скоростта по естествен път.
chukich написа: ↑23 Юли 2019 16:05
В Брюксел съм живял две години. Там пътни знаци почти няма. Слагат само нужните. Примерно знак стоп или за предимство ги няма почти на никое кръстовище/пресечка. Правилото на дясностоящия важи с пълна сила и няма значение по каква улица/булевард се движиш. Всичко е толкова елементарно, но и там хората са научени. Ако нарушат правилата, почти сигурно ги санкционират.
Преди 2 години взех кола от приятел, който живее там и обиколихме страната. Та като ми даде ключовете ме предупреди - набюдавай велоалеите и внимавай с дясностоящите. Има много пътища, които изглеждат главни, но не са регулирани и дясностоящият влиза в кръстовището дори без да се огледа, защото не той трябва да внимава, а на теб ще ти скъсат шортите. Това правило има голям дисциплиниращ ефект и освен, че кара хората много повече да внимават, има ефект и на ограничаване на скоростта по естествен път.
Абсолютно е така. Излизам от малка квартална уличка и гледаш как по булевара колите намалят и ме пускат. Винаги си концентриран и гледаш кой е дясностоящ на теб.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 25 Юли 2019 09:38
от ufer
Елате в Бургас да видите какво значи дясностоящ! Преди 2 месеца един таксиметров шофьор (извинявам се, такива някои хора ги наричат бакшиши) даже ме наруга, че не познавам правилника и той имал предимство, а аз си бях десен на нерегулирано кръстовище...