Такова мнение - че батерията се изпразва - битуваше и битува - и тук (във форума). Може да се "изпразни", но трябва шофьора да си го постави като цел и да се постарае да го постигне. И само след минути по нормално шофиране отново ще разполага с "пълната мощност".
Не виждам за маздата да е писано нещо такова. И едва ли при тест, ако теста не е няколко стотин километра в хибриден режи може да се постигне изтощаването и дори и да е наполовина заредена на един плъгин хибрид. Тествал съм сеат плъгин хибрид по магистралата със системата на фолксваген - не съм усещал да остава със значително по-малка мощност, но според мен - няма и как за десетина километра тест, дори да не регенерира и зарежда (е ако на тестовата кола не е празна батерията). А и плъгин хибридите на фолксваген имаха режими, както хибриден (със съхраняване на заряда на батерията), така хибриден със зареждане на батерията - за да се използва ел режима в града например - много преди тойота да въведе тези режими.
Хибридна система изградена на базата на е-цвт няма предимства по отношение на зареждането (според мен) по сравнение с паралелния хибрид. Всяка схема (на хибридите) си има свои предимства и недостатъци и тази на тойота не е изключение. Паралелната схема, за разлика от тойотовската - може да се изгради системата само с един мотор-генератор, например. Както и може автомобила да се движи само от двигателя без да задейства мотор-генератора - при тойота дори единия да е "излязал от строя" - не може, на практика (поне след като се изтощи батерията). Последователния има предимство по отношения на зареждането, по сравнение с тойотовския (според мен) - пълна независимост на двигателя с генератора от задвижването. И така хибридите с последователна схема много повече приличат на bev, ако това е предимство

. Така, че колко добре е реализирано задвижването от хибридната система не зависи от това дали е с е-цвт или не. И всъщност е-цвт е по-старо от дсг на фолксваген, така че е неуместно да се нарича "старо" дсг в случая.

Вижте и след колко години тойота пусна плъгин хибрид с голяма системна мощност, вижте и какви относително големи двг интегрира - сравнете например стария плъгин приус - 122 кс системна мощност, двг с мощност 99 кс от 1,8 двигател, част от проблема май бе именно е-цвт трансмисията.
300 кс, дори на тежкия и обемен рав се използва почти изключително само при максимално ускорение (и то при не много ниска скорост). За да поддържа скорост от 180 км/ч дори на автомобил, като плъгин хибриден сув едва ли са нужни повече от 80 кс. Продължително време би била нужна мощност от 300 кс, само ако поддържа скорост от около и над 250 км/ч, но е ограничен. Е или ако изкачвате много стръмен прав участък с такава скорост от 180, но дълги такива на практика май няма. Така че - в огромното болшинство случай (на по умерени ускорения и не много стръмни изкачвания с не с много висока скорост) - 80 90 кс ще са повече от достатъчни. Сами можете да го оцените, нали се движите повече на ел енергия, а мощността в този режим ви е около 130 кс. Не че е лошо да е мощен автомобила, но много голямата мощност е нужна за много кратко (и то при относително по-висока скорост) - поради това не се изразходва особенно много от батерията в такива периоди. За това запаса по мощност от двг, дори от малък 3 цилиндров е достатъчен да попълни изразходваното за сравнително кратък период (в периодите когато не ускоряваме с голяма мощност, в периодите в които се движим с относително постоянна скорост, и още повече - когато забавяме и регенерира).
Не виждам предимство плъгин хибрида да е с голям пробег от батерията за повечето хора. Достатъчно е да покрива нуждите на конкретния човек от делничните пътувания - според мен. Според изследвания - повечето хора на ден изминават с автомобил около 10-20 км. Например плъгин хибридите на тойота имаха пробег само от 24 км. А голямата батерия си има недостатъци. Ако е необходима голям ел пробег - по-добре да се вземе ел автомобил. По-лек от плъгин хибрид с голяма батерия, така дори с по-голям пробег(при съща батерия), значително по-евтин, няма двг и маса съпътстващи механизми, които трябва да се интегрират в автомобила.