Страница 44 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Авг 2020 16:25
от BOz
van написа: 19 Авг 2020 13:32 Немога да потвърдя или отрека за процентите но със сигурност на картата отсечката (изминатa при МГ2 задвижващ колелата и двигателя се използва само за генериране на ток) е NON-EV. Прилагам снимка от вчера.
Това как го определяш, на каква база? Защото тръгнеш ли да правиш товар на ДВГ-то чрез МГ1, за да генерираш ток, това носи автоматично въртящ момент към колелата => ДВГ-то движи колата.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Авг 2020 17:20
от van
Това го прави колата първата минута след стартиране при определени условия. Усещането е че караш електричка. Двигателя държи 1000-1300 оборота, но не участва в задвижването на колелата.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Авг 2020 20:19
от BOz
Това е друго. ДВГ-то не се товари, за да произвежда ток, а се държи в минимален товарен режим, докато загрява.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Авг 2020 20:59
от Hursa
► Виж съдържание

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Авг 2020 22:47
от slowtraveler
Общо взето - така е, само дето си 'оплел' оборотите и мощността - при хибрида няма чак такава пряка зависимост.. 'Играейки' си между подходящи обороти на МГ1 и МГ2 се постига подбиране на правилни обороти на ДВГ... И обратно - играейки с оборотите на ДВГ (не задължително - мощността) - се подбират подходящи обороти за МГ1..

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Авг 2020 23:01
от Hursa
slowtraveler написа: 19 Авг 2020 22:47 при хибрида няма чак такава пряка зависимост.. 'Играейки' си между подходящи обороти на МГ1 и МГ2 се постига подбиране на правилни обороти на ДВГ...
Долу-горе това съм написал smile.gif
slowtraveler написа: 19 Авг 2020 22:47 И обратно - играейки с оборотите на ДВГ (не задължително - мощността) - се подбират подходящи обороти за МГ1..
С това не съм много съгласен. Съпротивителния момент на МГ1 - работещ като генератор, зависи от товара му, от товара зависи мощността, която генерира. Но чрез него (МГ1) до голяма степен се "управлява" системата (според мен). И би трябвало по такъв "алгоритъм" да се прави, че или да се минимизира разхода на гориво от ДВГ (като цяло, дори когато трябва да се зарежда батерията), или да се оптимизира "отговора" на системата - при нужда от голяма мощност, например, при различни скоростни режими. Така, че неговите обороти (на МГ1) зависят от тази му функция. Изключение е само когато оборотите на МГ1 се доближават до критично високите за него (и когато оборотите на МГ1 се налага да са под зададен минимум, при работата му в генераторен режим).

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Авг 2020 09:49
от nicktodorov
Мен основно ме дразни случая когато колата се задвижва и от двата двигателя и го брои за EV.
Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Авг 2020 12:41
от BOz
Горе-долу и двамата сте прави.
Реално системата почти винаги държи ДВГ-то да е около 80% натоварен, защото тогава се изсмуква най-голямо КПД от него.
И системата управлява това му състояние чрез оборотите, но пък пряко свързано с въртящия момент при съответните обороти и товар, която иска да изкара от него. До сега не съм забелязал умишлено да му вдига оборотите, но пък да го държи в нисък товарен режим (изключвам първоначалния подгрев). Това би било загуба на енергия. Тук е заложена една от основните концепции на хибрида за неговата икономичност.
Най-общо казано ако в този момент системата има нужда от 16 кВ енергия от ДВГ-то, по карта на 80% товар се знае, че се постигат да кажем при 2000 оборота, системата го вкарва в този работен режим, МГ1 му "удря" контра "спирачка", за да го натовари, започва да произвежда въпросните 16 кВ енергия и всички са доволни. И това се усеща, защото поне на П2, оборотите много ясно се усещат, че с "стъпаловидни". Явно резолюцията за управление на мощност е по-ниска. tooth.gif
nicktodorov написа: 20 Авг 2020 09:49 Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...
Ако това е така, значи софта счита за "ЕВ" режима, когато МГ2 ползва ток от батерията, за да движи автомобила, което няма логика и е откровена лъжа.
От друга страна виж мнението и наблюдението на VAN, който е показал, че въпреки основното движение на автомобила да идва пак от батерията, то на неговата карта е изобразена отсечката като не електрическа. Така, че във вашите 2 твърдения има разминаване. Което може да е сигнал, че логиката на цифрите от МуТ в някои случай/режим е сбъркана. Трябва сигнал за нередност. :)

Може ли да направиш и ти този експеримент, който казваш и да постнеш снимка? Да ускоряваш и с ДВГ-то на точна отсечка и да поставиш резултата.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 23 Авг 2020 14:10
от Hursa
► Виж съдържание

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 23 Авг 2020 15:29
от BOz
Честно казано нямам идея какво си написал. Може би, че при кик даун въртящия момент не е 80%, а е 100% от възможното. Ако е така, логично е да си прав. :)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 23 Авг 2020 16:00
от Hursa
Не само. Вдига и оборотите до тези, при които двигателя достига максималната си мощност. Но не и при ниска скорост - системата не може да обработи тази "пълна мощност" на двигателя - поради ограниченията на сцеплението на гумите с пътя или/и поради ограничената на МГ1.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 24 Авг 2020 07:38
от Krachunov
nicktodorov написа: 20 Авг 2020 09:49 Мен основно ме дразни случая когато колата се задвижва и от двата двигателя и го брои за EV.
Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...
Това не е вярно.До сега не съм имал случай, в който двигателя да работи и да го брои за движение на ток.
Подозирам, че е възможно да го отчете, ако се движиш на ток, а двигателя работи за да поддържа оптимална темперетура.Това лесно се хваща... ако се движиш със 70-80 км/ч на ток и двигателя се включи и седи в минимални обороти.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 24 Авг 2020 08:50
от iovkito
Добър разход постигате с хибридите. За градско шофиране разход под 5 е супер.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 24 Авг 2020 14:29
от nicktodorov
Krachunov написа: 24 Авг 2020 07:38
nicktodorov написа: 20 Авг 2020 09:49 Мен основно ме дразни случая когато колата се задвижва и от двата двигателя и го брои за EV.
Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...
Това не е вярно.До сега не съм имал случай, в който двигателя да работи и да го брои за движение на ток.
Подозирам, че е възможно да го отчете, ако се движиш на ток, а двигателя работи за да поддържа оптимална темперетура.Това лесно се хваща... ако се движиш със 70-80 км/ч на ток и двигателя се включи и седи в минимални обороти.
Ето ти доказателство. Сега не знам при всички ли е така, или само на мен ми е сбъркано, но е факт това, което описах.
Понеже от над месец не съм си вкъщи и колата не се кара, инструктирах роднина да я припали. Той по телефона се оплака че в гаража на място не иска да държи двигателя повече от няколко минути и го гаси. Затова му казах да обиколи из квартала с по-динамично натискане на газта, за да не се движи на ток само.
И ето го резултата:
8675DD51-4A0E-43D8-8386-764B6BBB7211.png
8675DD51-4A0E-43D8-8386-764B6BBB7211.png (518.31 KiB) Преглеждано 2729 пъти
D28268FD-E21A-4A0F-A157-8E6FAD89F22F.png
D28268FD-E21A-4A0F-A157-8E6FAD89F22F.png (535.22 KiB) Преглеждано 2729 пъти
Човека е правил всичко възможно (доколкото познава хибридите) да не допуска движение само на ток... Както се вижда от снимките, няма логика основно син трак и в същото време двигателя работил и разход от 14л/100...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 24 Авг 2020 15:35
от van
nicktodorov, като гледам роднината е направил няколко обиколки на махалата. Има наслагване на EV линията върху NON-EV като на някои места прозира на други е покрита и не се вижда. Само по карта с отсечки които са преминати повторно е доста трудно да се определи дали процентите са коректни. Ако искаш двигателя да работи през цялото време, просто преминаваш на S позицията на скоростния лост и сменяш ръчно "предавките". Ето и пример за това. 5% идват от каране на 6-та където двигателя спира да работи.
IMG_7110.jpg
IMG_7110.jpg (56.94 KiB) Преглеждано 2710 пъти