Страница 43 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 11 Авг 2020 15:13
от Filbor
Концепция на Екстериора :)
Filbor написа: 28 Яну 2020 12:39 Toyota Ambivalent "RD" PRIUS PHV CONCEPT | 2020 Tokyo Auto Salon
Иначе:
____
The 2021 Toyota Prius Prime Adds Safety and Tech While Continuing to Combine the Best of Both Worlds
https://pressroom.toyota.com/the-2021-t ... th-worlds/
____
5 Things To Know About the 2021 Toyota Prius
https://pressroom.toyota.com/5-things-t ... ota-prius/

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 11 Авг 2020 18:26
от Hursa
Благодаря!
► Виж съдържание

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 14 Авг 2020 17:07
от BOz
Ей, не може да ги карате тези хибриди както трябва. tooth.gif
Гледам онзи ден една реклама на Тойота, която гласи от рода "До 50% от времето в електрически режим".
Решавам да се поровя да намеря нещо и виждам това:

"Не е необходимо да зареждате в контакта – Toyota Hybrid е напълно автономен. Батерията се зарежда по време на отделните режими на шофиране, което ви позволява да шофирате през 50% от времето в електрически режим*
* Източник: DRIVECO резултати"

Ето тук няколко думи от тия Драйвко:
"Average electric driving share 51% (time%) "

Решавам да си проверя моето време и намирам средно от над 65% време%. Примерно днешното ми пътуване беше от 70% времеви дял в електрически режим. tooth.gif

Не, че е много релевантно да гледаш време%, защото за мен по-точно би било в километри %, ама сега да не навлизаме в подробности.

Та така, бъдете по-практични и изсмуквайте тия хибриди по-дълбоко. :whistle:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 14 Авг 2020 18:41
от Enwor
MyT дава добра статистика в това отношение - %време, %разстояние и разход. за пътуване и общо. smile.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 14 Авг 2020 23:12
от BOz
Enwor написа: 14 Авг 2020 18:41 MyT дава добра статистика в това отношение - %време, %разстояние и разход. за пътуване и общо. smile.gif
Дай статистики да видим.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 15 Авг 2020 14:54
от Enwor
Статистиката до сега плюс последният маршрут.
Screenshot_2020-08-15-14-55-19-827.jpeg
Screenshot_2020-08-15-14-55-19-827.jpeg (63.14 KiB) Преглеждано 2898 пъти
Screenshot_2020-08-15-14-45-27-414.jpeg
Screenshot_2020-08-15-14-45-27-414.jpeg (161.04 KiB) Преглеждано 2898 пъти
Screenshot_2020-08-15-14-46-20-123.jpeg
Screenshot_2020-08-15-14-46-20-123.jpeg (87.37 KiB) Преглеждано 2898 пъти
Screenshot_2020-08-15-14-52-00-210.jpeg
Screenshot_2020-08-15-14-52-00-210.jpeg (76.08 KiB) Преглеждано 2898 пъти
Screenshot_2020-08-15-14-55-58-045.jpeg
Screenshot_2020-08-15-14-55-58-045.jpeg (63.25 KiB) Преглеждано 2898 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 15 Авг 2020 23:53
от van
BOz написа: 14 Авг 2020 17:07 Та така, бъдете по-практични и изсмуквайте тия хибриди по-дълбоко.
Според мен повечето хора каращи хибриден автомобил не си променят навиците кой знае колко, така че въпросните 50% от времето в електрически режим изглеждат реални. Все пак не всеки знае или пък иска да изцежда хибрида до край. При мен статистиката от тази седмица показва 75% от времето и 54% от изминатия път са били в ел. режим в града. Като средни стойности досега в града 70% от време и 50% от изминатите км са били в ел режим. Не по-малко интересен е процента изминат път при извънградско каране (изключвам магистралите) - около 22%-30% от изминатия път. Данните от приложението MyT показва че за последните 7200 км, 32% от тях са изминати на ток, което прави 2300 км. Изглежда невероятно, но това са фактите.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 17 Авг 2020 15:00
от BOz
van написа: 15 Авг 2020 23:53 При мен статистиката от тази седмица показва 75% от времето и 54% от изминатия път са били в ел. режим в града.
При тази статистика стремиш ли се силно да я постигнеш, или автомобила "сам" го прави, а ти си караш без да се съобразяваш с нищо (каквото и да значи нищо) и си караш като "нормален" автомобил?

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 17 Авг 2020 15:07
от nicktodorov
Имайте предвид обаче следната "особеност" в тези изчисления в MyT:

В процентите за време и разстояние влизат и периоди когато двете задвижвания работят едновременно, както и когато се спускате и регенерирате енергия...

За мен това изкривява прекалено много статистиката.
По-интересни са реалните времена/километри само на батерия, но това няма как да се види.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 18 Авг 2020 12:59
от van
BOz, нямам за цел да постигам определени %-ти. По-скоро се стремя да се възползвам от силните страни на хибрида за да е по-нисък разхода на гориво в града. Имам идея да пробвам да сравня какъв ще е разхода без да се ползва ел режима. Ще отнеме известно време и ще споделя резултата.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 18 Авг 2020 14:56
от Hursa
nicktodorov написа: 17 Авг 2020 15:07 В процентите за време и разстояние влизат и периоди когато двете задвижвания работят едновременно, както и когато се спускате и регенерирате енергия...
Ако това е така - дали могат да се правят някакви адекватни изводи на базата на подобна статистика. Шофирайки възможно не икономично - "газ/спирачка" - също ще може да се докара ел режима близо до 100%, поне на неголеми дистанции. Може би по информативни биха били замерванията - в какъв процент от времето или изминатото разстояние - не е работил ДВГ.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 18 Авг 2020 15:23
от BOz
nicktodorov написа: В процентите за време и разстояние влизат и периоди когато двете задвижвания работят едновременно
Да, наистина, това е странно ако е така, а и няма логика.
Но пък това би обяснило нещата с такъв процент, който колегата споделя. Или толкова да е оптимизирана тази кола, че сама да прави всичко това, което аз с 2 поколения по-стар хибрид се мъча "ръчно" да го правя, или има грешна логика в изчислението. tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Авг 2020 12:11
от nicktodorov
Ако MG2 задвижва колелата (независимо дали сам или в комбинация с двигателя) - влиза във %.
Ако МГ1 се задвижва от колелата и двигателя не работи - влиза във %.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Авг 2020 13:32
от van
nicktodorov написа: 19 Авг 2020 12:11 Ако MG2 задвижва колелата (независимо дали сам или в комбинация с двигателя) - влиза във %.
Няма логика това да е така. Немога да потвърдя или отрека за процентите но със сигурност на картата отсечката (изминатa при МГ2 задвижващ колелата и двигателя се използва само за генериране на ток) е NON-EV. Прилагам снимка от вчера.
IMG_0B7415B4A8C1-1.jpeg
IMG_0B7415B4A8C1-1.jpeg (42.63 KiB) Преглеждано 2622 пъти
nicktodorov написа: 19 Авг 2020 12:11 Ако МГ1 се задвижва от колелата и двигателя не работи - влиза във %.
Напълно нормално, изминаваш някакво разстояние в ел. режим и EV time/ EV distance се увеличават.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Авг 2020 14:35
от Enwor
Според мен е нъпълно нормално до го отчита така. Нон-ев режима е когато е запален ДВГ, дори и да си на място. Теб ти грябва трети режим, частен на ев-то. Мен примерно ме интересува колко мога да мина без двг, независимо дали е от регенерация или от батерията. Така или инача съм основно на puls'n'glide, така че ми върши работа.