Страница 41 от 79

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 24 Май 2024 21:26
от WoLF
Мирослав Петков написа: 24 Май 2024 16:16 дълъг разход на ток над 23kw
Това за час или за 100км?

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 24 Май 2024 22:39
от Мирослав Петков
23/ 100км !

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 24 Май 2024 23:35
от eurosp
Може ли колегите с плъгин модела да споделят как е при тях като шум при около 130-140 км.
Аз съм с такава ,но само хибрид 2019 и си е шумничка при над 120. Правих и цялостно обезшумяване в Авал и е по-добре ,но пак ме дразни.
Това е единствената причина да се чудя дали да я сменя с новата Равка или да мина на Ауди или Волво примерно.
Ако някой колега може да сподели опит ,ще ми е много от полза при взимането на 'правилното' решение :)

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 25 Май 2024 05:38
от Ivo Varna
Мисля, че не трябва да слагаш PRIME с Audi и Volvo под един знаменател. При подобно сравнение на първо място са различията в технологията, шума е от второстепенните неща. На времето завърших акустика а шум и вибрации бяха любимата ми специалност. И докато в по-младите си години се опитвах да не се вманиачвам прекалено по усилватели и тонколони, то сега гледам да си живея живота и да не забелязвам много други неща. Че то кое ни е наред - вземи дупките по пътищата например. Понякога направо е чудо да си опазиш джантите. Разликата по отношение на шума между твоята Равка и нашите не е много голяма. Японеца е решил да разграничи Тойота и Лексус и това е едно от нещата в полза на Лексус. Независимо, че този модел е с по-дебели стъкла ако не си на EV режим има още какво да се желае. Може да ти се стори досадно шумно по нагорнище да ти се припали все още студения ДВГ а планетарната предавка в скоростната кутия е запрограмирана докато той се подгрее да му зададе щадящ режим, който пък надува главата. Но и с това се свиква особено пък като знаеш вече какво е да караш на ток без климатик - само шума от гумите... Започни с това какъв среден пробег на ден правиш, каква част от него е на шосе с 130-140 км/ч? Комфортната зона на ЕV режима определено не е в този скоростен диапазон. Само изказвам едно свое мнение.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 25 Май 2024 07:28
от dracunculus
Ivo Dobrich написа: 25 Май 2024 05:38 мина на Ауди или Волво
Ако шумът ти е проблем, а искаш хубав плъг-ин от порядъка на тая РАВка, и по-високата цена би била ОК за теб (явно е, щом мислиш за Ауди), помисли сериозно за Lexus NX450h+. Аз лично не харесвам СУВове изобщо, но това е кола, която ми харесва истински.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 25 Май 2024 11:32
от Alexandov_777
Някой имал ли е подобен проблем? През минути съобщения, че зареждането се прекъсва. Така беше и първият път, но сутринта беше пълна на 100%.
IMG_7987.png
IMG_7987.png (192.16 KiB) Преглеждано 2810 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 25 Май 2024 11:52
от Ivo Varna
По принцип при спиране на тока процеса със зареждането се прекъсва принудително, но с появата му той отново се възобновява, и така докато батерията не се зареди. Защо не пробваш да ограничиш тока на заряд от инф. дисплей на 8А за 2-3 дни и ако това не се повтаря прегледай как е инсталацията до контакта ти - да не би там да има лоша връзка. А още по-добре започни първо от там. Предполагам говорим за зареждане от контакта.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 25 Май 2024 11:58
от Alexandov_777
Зареждам със зарядна станция EV point, възможно най-добрата мисля. Нещо приложението се бъгва според мен, защото колата си зарежда нормално. Сега ще сложа постоянен интернет на станцията, за да влизам дистанционно в нейното меню и да следя процеса.
IMG_7989.jpeg
IMG_7989.jpeg (1.38 MiB) Преглеждано 2806 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 25 Май 2024 12:27
от Ivo Varna
Пробвай това, което те посъветвах - ограничи временно тока на заряд. Станцията може да има вградена защита от претоварване или прегряване и да изключва за кратко. Макар, че точно в края на зарядния цикъл тока вече не е толкова голям. И на мен ми е странно какво ще се окаже. Може да направиш опит и с другия кабел. А ако зададеш график да се зарежда и след 23ч лятно време не само ще си готов за 7-8 часа, но и ще спестиш едни 40% от тока (докато я има нощната тарифа :) )

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 25 Май 2024 16:48
от Мирослав Петков
eurosp написа: 24 Май 2024 23:35 Може ли колегите с плъгин модела да споделят как е при тях като шум при около 130-140 км.

Назад в темата съм писал за сравнението на шума между плъгин и чист хибрид. Плъгина при 130-140 ще е толкова шумна колкото твоята при 90км/ч. При плъгина е интересно ,че след 130 до 170 не се усеща да се увеличава шума , при 190 става още малко по шумна но това го отдавам на формата на батал и голямото челно съпротивление при такива скорости. Иначе съм писал назад , че да Шумен е плъгина но за мен е поносимо на границата . Хибрида е по Шумен и е над границата ме за шум. Имай в предвид че идвам от Ауди с вграден пакет за обезшумяването! Относно лексуса във чуждите форуми пишат че е по тих , но не толкова много от плъгина на rav4. Не могат да настигнат обезшумяването на топ немските марки.
И за това реших ,че не си струва да доплащам за Лексус. Още повече като отидох да ги гледам , открих че стъклата на задните врати са единични и на дилъра му излезе червената боя , като му предложих да дам някой лев на Лексус да си слагат навсякъде двойни стъкла. Е бати премиум марката, смях се доста!

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 26 Май 2024 00:06
от LEXUS
Мирослав Петков написа: 25 Май 2024 16:48 Не могат да настигнат обезшумяването на топ немските марки.
Мирослав Петков написа: 25 Май 2024 16:48 И за това реших ,че не си струва да доплащам за Лексус. Още повече като отидох да ги гледам , открих че стъклата на задните врати са единични и на дилъра му излезе червената боя , като му предложих да дам някой лев на Лексус да си слагат навсякъде двойни стъкла. Е бати премиум марката, смях се доста!
Далеч не съм съгласен с това. Първо, между не могат и не искат да оскъпяват съответния модел в зависимост от пазарния клас са различни неща. Производител, който произвежда топ технология хибриди, която е топ на пазара от 20 години никак ,ама никак няма да се затрудни да обезшуми колкото поиска един автомобил. Тоест не може да правиш сложни хибридни и водородни автомобили,а да не можеш да сложиш 5 кг. повече вата или двойно стъкло отзад, където вероятно ефектът върху шума е пренебрежителен.
По отношение на обезшумяването ако сравняваме Ауди с Лексус , редно е да сравним примерно Q5 с RX, и истината е, според това,което чета и което е измервано с шумомер, Лексус е по-безшумен от Ауди. Общо взето при 130км./ч/ RX450hL е 64 децибела, а Q5 са по 66 децибела, единственото минимално по-тихо Ауди е изцяло електрическо и по-висок клас Q8 e-tron 55 quattro 63,8db срещу 64,2db за хибридния Lexus RX450hL. Хибридният Рав4 и plug in Rav4 това, което чета е са около 68-69db при 130км/ч. За който това е шумно, при Лексус е доста по-тихо, по-тихо от Ауди, БМВ и Мерцедес включително.

Lexus RX450hL https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... WD_CVT.pdf

Audi Q5 2.0TDI design quattro S tronic https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... tronic.pdf

Audi Q5 40TDI https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... tronic.pdf

Audi e tron 55 quattro https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... uattro.pdf

Mercedes GLE 350 4Matic 9G tronic 272 к.с. коня - 64,2 db
https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... TRONIC.pdf

Mercedes GLE Coupe 400d AMG Line 4 Matic 9G Tronic
https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... TRONIC.pdf

Mercedes GLE 350 4Matic 9G tronic 300 коня - 64,5db https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... TRONIC.pdf

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Busines Edition 4x2 https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... on_4x2.pdf

Toyota RAV4 Plug in Hybrid AWD https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... _AWD_i.pdf

Интересното е,че Lexus NX300h преди фейслифта е по-безшумен от най-новия :D

Lexus NX 300h luxury awd https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... omatik.pdf

Lexus NX300h Executive E Four https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... omatik.pdf

В линковете ще видите всички данни от тестовете на автомобилите, измереният шум при 130км/ч. ще намерите на последната страница в таблицата. :D

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 26 Май 2024 00:39
от eurosp
Днес си направих един експеримент. Сложиш един лист хартия и затворих вратата. В различните части на вратата листа се вадеше с различна трудност. Най-лесно се вадеше по страничната част в долната страна. И въобще не се изискваше голямо усилие. Което ме навежда на мисълта, че колкото и да обезшумяваме вратите и пода, няма да има ефект ако шумът влиза между уплътненията на вратата и купето. Ако остане време тези дни ще я закарам в Авал да измислят нещо как да се обезшуми там. Надявам се да има ефект

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 26 Май 2024 01:18
от Мирослав Петков
Защо сравняваш RX с Q5 , сравнявай с Q7 или Q8. И пак казвам ,че при Ауди можеш да поръчаш пакет , за допълнително обезшумяване. На тези тестове не става ясно , има ли включен такъв пакет! Когато говорих за лексус имах предвид NX и за него споменах ,че не е много по безшумен! Къде намеси тука RX -а, не мога да разбера?
https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... omatik.pdf

Ето го 67,3 db при 130/км/ч, срещу 67.7 db за RAV4 PHEV!!!
Само че още 50 палки отгоре , щото било Lexus , мерси!

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 26 Май 2024 01:48
от LEXUS
Извинявай, новите RX са влезли в по-високия клас, преди бяха в един клас с Q5. Но пък Ауди нямат full size luxury SUV и няма как да го сравним с големите SUV Lexus.

Но дори Q7 и Q8 са или със стотни от децибела до един децибел по-шумни от Lexus RX или са същото обезшумени:

Audi Q7 e tron quattro - 64,2 db https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... tronic.pdf

Audi SQ7 TDI quattro - 64,3 db https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... tronic.pdf

Audi Q8 e-tron Sportback 55 - 65,1 db https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... uattro.pdf

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... n-quattro/

И което е още по-интересно електрическото Q8 е по-шумно от по-евтините хибридни Q7 :D

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 26 Май 2024 01:58
от LEXUS
Мирослав Петков написа: 26 Май 2024 01:18 https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... omatik.pdf

Ето го 67,3 db при 130/км/ч, срещу 67.7 db за RAV4 PHEV!!!
Само че още 50 палки отгоре , щото било Lexus , мерси!
Разбирам те напълно :D Но все пак далеч не само това им е малката разлика :D Но погледни от положителната страна - РАВ4 PHEV не само че е по-евтина/ изобщо в изречението не трябва да участва степенуване на евтино,защото и двете коли са скъпи :D /, но Тойотата е и по-бърза и по-икономична. :D

Но сега като се загледах ти визираш и двете коли като PHEV, а теста за шума е на хибридния Lexus NX 350h. С риск да те ядосам ще предположа,че както PHEV RAV4 е по-безшумен от хибридния същата ще е зависимостта и при Lexus NX PHEV спрямо Lexus NX 350h :D