Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Май 2025 21:10
от slowtraveler
Не може да се правят сметки така 'на дребно'... Фазите са няколко - проектиране на платформа, проектиране на модел, дизайн, построяване и оборудване (или преоборудване) на завод, настройка на всички компоненти, брак и накрая - всичко това влиза в цената, изчислена / предвидена от икономистите... Като не всички модели са на печалба...
Но друг подход би изглеждал на опит да си продадеш автомобила на петорна цена, защото 'си вложил в него много средства'.. И логично - ще си остане вечно твой
Разбира се англия не е сред предпочитаните от мен места за производство (поради различната култура на работещите), но като цяло - по-би ме плашило конструирането на автомобил в Англия - имам такъв и често ги псувам заради малоумните и 'незачитащи останалият свят' решения...
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Май 2025 21:42
от Тинк
slowtraveler написа: ↑28 Май 2025 21:10
Но друг подход би изглеждал на опит да си продадеш автомобила на петорна цена, защото 'си вложил в него много средства'..
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Май 2025 21:52
от mapamop
slowtraveler написа: ↑28 Май 2025 21:10
Разбира се англия не е сред предпочитаните от мен места за производство
От това което виждам в гаража - бих предпочел Английска сглобка пред Турска. Специфично как са заварени, сглобени и боядисани купетата. И това на база повече от моите лични 2 бройки. Вероятно японската ще е по-добра от Английската, но засега съм докопвал само английски и турски сглобки.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Май 2025 22:02
от slowtraveler
От английските - Авенсиса и Кашкая... Първият - 'събери-чарк' с агрегати и агрегатчета из цяла Европа, с доста посредствено качество и здравина... Заварките - боята по колонките за стъклата бе подпухнала от започналата отдолу корозия... Кашкая няма проблеми с корозията, но боята си е направо калпава - лакът бе почнал да се бели на люспи след 4-та година... Преди месец реших да му сваля 'зимният накип', и като гледам какви люспи почна да отлепя домашната водоструйка - се наложи да коригирам сериозно дюзата Вътре - няколко пъти се порязвах на дръжката на шофьорската врата, чиито никел се бе отлепил и станал като бръснарско ножче. Смених дръжката, ама сега пък текстилът се отлепи от вратите и почна да виси по вратите като пране Взел съм лепило - спрей, ще видя дали ще хване да го позакрепя отново Лепените стъкла ме съмнява, че са тръгнали да се отлепят, ама това е все пак последствие от 17г на слънце
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Май 2025 22:25
от mapamop
А случайно да ти заварят в Турция купето както е с ръждата по детайлите? Или да намериш пропуснати места със/за силикон по шевовете, или положен грешно и дозамазан като че ли после на ръка?
Разни фуги и хлабини също са по-зле от английския Авенсис.
Иначе нищо ново не ми казваш за "неръждясващите" Тойота.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 29 Май 2025 08:48
от slowtraveler
Е, и Турция е така - първото посещение на турското Версо в сервиза бе на 200км (от нова) Заради недосглобено казанче за чистачките - саморазглоби се за тези километри, е на Версото бе навряно в кучи ***,,,
Което ме кара да мисля, че е що годе на едно ниво - дали английско, дали турско - те работниците същите
Турците са изпълнителни, но не влагат мисъл (имам предвид работниците) - натисне ли го 'бея' - без никаква мисъл ще претупа дадена процедура само и само да му угоди (който е минавал през новото летище в Истанбул с разхлопаните плочки ще ме разбере ) Англичаните пък с 'големия опит' за стачки и свикнали да не работят... Та затова и много емигранти 'оттатък Босфора' са включени в процеса - пакистанци, афганистанци и т.н.... Културата им също не предполага скрупульозно изпълнение на задачите и нужното внимание ('вторачване') в процеса
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 29 Май 2025 09:40
от dracunculus
► Виж съдържание
Странно, аз пък за 8г. и 183 000км нямам проблеми с английския Авенсис. Реално "проблемите" ми с колата в подробности (споменавани из форума с годините): -многократно разпукващи се стопери на предни врати сменени по гаранция многократно...Отдавам го на дефектна серия стопери, които са били в обращение. Последните, сменени преди 100 000км, НЕ пукат
-водна помпа (гаранционно сменена) на 110 000км
-силикон на картера на 110 000км
-вероятно скоро ще е и за силикон горе (капак клапани-верига)
-Съединител на 170 000км (беше си изпечен и превърташе, ма жена ми го презори няколко пъти)
Ръжда нямам (ок, обработван е отдолу, но има какво да ръждяса....наоример това, което споменава Slowtraveler), боята си е добре. Лично аз не го намирам за нито по-здрав, нито по-калпав от турския Аурис или Королата от ЮАР. Ок, сравнявайки го с японския ми Лексус даде повече дефекти, но те и класът на колите си е друг, и цената, и задв. концепция.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 29 Май 2025 09:43
от Тинк
slowtraveler написа: ↑29 Май 2025 08:48
Англичаните пък с 'големия опит' за стачки и свикнали да не работят... Та затова и много емигранти 'оттатък Босфора' са включени в процеса - пакистанци, афганистанци и т.н.... Културата им също не предполага скрупульозно изпълнение на задачите и нужното внимание ('вторачване') в процеса
Викаш голям късмет, че преместиха производството във Валенсиен, а?
Не знам, от английския Авенсис Т25 нямам кой знае какви забележки. Най-голямата издънка беше гарнитурата на главата и възглавницата на Таката, ама си мисля, че тук вината носят производителите на тези детайли. Не знам дали гарнитурата може да даде фира, защото са я сложили "накриво". По-скоро е дефект в самия материал на гарнитурата.
А иначе ето какви хора работят във Валенсиен.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 29 Май 2025 14:18
от slowtraveler
Тинк написа: ↑29 Май 2025 09:43
Викаш голям късмет, че преместиха производството във Валенсиен, а?
Както е казал оптимистът - винаги може по-зле Авенсиса по принцип бе добре, ако не се смята ужасяващ звук (виене) при зацепване на съединителя от около 5х.км, познатият 'заводски' дефект с горене на масло, заради което сменяха бутала и други неща на около 30х.км, разбитият до степен 'колата работи на три цилиндъра' вентилатор Бош(Испания ) на 40х.км, и заминалият полски диференциал на около 70х.км Споменатата ръждичка по колонките (която сигурно отдавна е 'изяла' задната тънка стойка на стъклото на шофьорската врата няма да я споменавам Ама на там отива света - не съм се втилявал относно такива дреболии и за мен не е определящо кой завод е пуснал дадената кола...
П.С. за смяната на филтър купе на английския Кашкай мисля съм споменавал - мисля в сервиз това е труд за няколко часа
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 29 Май 2025 21:00
от Тинк
Днес намерих един интересен обзор (на български) на Камри.