Страница 5 от 10

Публикувано на: 23 Апр 2009 20:55
от ing
По повод разразилата се полемика слагам двалинка съм статии за тестове на ралични едноелектродни:
http://www.toyota-club.net/files/05-01- ... echi-1.htm
и много електродни:
http://www.toyota-club.net/files/05-01- ... echi-2.htm
свещи който са тествани на един двигател в лабораторни условия. Разяснена е и разликата между едно и многоелектродната свещ при еднакви остонали параметри.
Смятам ,че при друг двигател може да се получат и съвсем различни резултати. Поради тази причина за всеки двигател има съответен списък със препоръчвани свещи.
Приятно четене smile.gif

Публикувано на: 23 Апр 2009 21:42
от limerad
ето ви една снимчица

Публикувано на: 23 Апр 2009 22:23
от pumabg
Ето за това говорим...

Едно електродни свещи


Но двигатель работает, температура свечи растет. Если она превысит 900°С, то возникнет калильное зажигание — смесь начнет воспламеняться не от искры, а от нагретых частей камеры сгорания. Одна из этих частей — сама свеча, через которую отводится часть тепла. Поэтому для каждой конкретной модели двигателя нужно подбирать свечи с определенной тепловой характеристикой — с нужным балансом способности к низкотемпературной самоочистке и устойчивости к перегреву
Этот баланс и характеризует калильное число. Чем оно меньше, тем «горячее» свеча (при меньших нагрузках достигает максимальной температуры) и тем более узок ее рабочий диапазон

В първия тест на едно електродни свещи NGK е с най добър резултат

Много електродни свещи

Взгляните, к примеру, на фотографию разряда свечи Bosch, сделанную при большой выдержке. За время съемки произошло около 50 разрядов, искры от которых равномерно распределились между всеми тремя боковыми электродами. Это, кстати, говорит о том, что все три зазора здесь примерно одинаковы. Но даже если это не так и искра бьет только в один электрод, то со временем она его «сгрызет» — и перекинется на соседний, тем самым продлевая срок службы свечи.

Например, если одноэлектродная свеча Bosch WR7DC дает пропуски искры при давлении воздуха в барокамере в 8,1 атм, то ее трехэлектродный «собрат» Bosch W7DTC продержался вплоть до 10,0 атм. Аналогичная картина и с другими комплектами — свеча NGK BUR6ET с тремя «массовыми» электродами стабильно искрит при давлении воздуха до 10,4 атм, а одноэлектродная свеча NGK BPR6E сдается уже при 8,9 атм.


Във втората таблица на много електродните свещи NGK е на втора позиция ..

Пич благодаря за интересното четиво ...
До някъде BASS MAN има право, като казва, че стандартните двигатели не се бригат много от това с кви свещи ще ги караш...
Но както и ти отбеляза, теста е само на един двигател и то Италиански..
Японските двигатели са доста по сложни, и прецизни за това и не знаем, как биха реагирали на подобно изпитание... :thumbsup:

Публикувано на: 23 Апр 2009 23:36
от Bass_Man
pumabg написа:
Но както и ти отбеляза, теста е само на един двигател и то Италиански..
И мы все-таки решили сравнить друг с другом несколько комплектов свечей, предназначенных для восьмиклапанных «переднеприводных» двигателей ВАЗ.

Аз лично не виждам тези две статий да доказват по безспорен начин , че мулти-електродните свещи са по-добри от едно-електродните . По-скоро доказват моето и по-логично твърдение , че някой свещи са боклуци , а други са си читави независимо от броя на електродите . И също така никъде не съм споменавал дали говоря за състезателни или "обикновенни" двигатели ! Ето ти състезателни свещи да видиш колко и какви модели имат. Може да прегледате и каталозите на други фирми , които имат състезателни свещи .
http://www.ngksparkplugs.com/images/pdf ... atalog.pdf
http://www.hksusa.com/images/?id=1261
http://www.hksusa.com/images/?id=3114
http://www.autolite.com/products/racing ... rmance.php
http://e3sparkplugs.com/technology.htm

Публикувано на: 24 Апр 2009 21:33
от pumabg
Свещите с които карам в момента са NGK R1 това го пише с големи букви от двете страни и номер BKR6EK
Въпроса ми е някой знае ли спецификацията на тези свещи и каква е разликата с тези които се препоръчват от производителя?

10x :thumbsup:

Публикувано на: 24 Апр 2009 22:19
от pumabg
http://www.yotatech.com/attachment.php? ... 1050463955
Това са свещите NGK и Denso...
А това е разликата с моите в момента, които принципно са за BMW ..
http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... 0%26um%3D1
Свещите не са еднакви и това се вижда с просто око, но не успях да намеря разлика в параметрите освен разстоянието на електродите 0.9 и 1.1, има ли голямо значение това ??? ...
:help:

Публикувано на: 25 Апр 2009 02:11
от Bass_Man
Всичко има значение ( освен броя на електродите :) ) ! Цъкни си е тука данните и си виж правилния модел : http://www.ngkpartfinder.co.uk/cars_com ... OTA&model=
Но честно казано се съмнявам да литнеш след , като сложиш други свещи .

Публикувано на: 25 Апр 2009 15:31
от ing
Свеща която си сложил BKR6EK е по-студена.
BK - резба 14мм ,шестограм 16мм и размерите съответстват на ISO стандарт
R - има вграден резистор
6 - топлинно число (гореща 2 3 4 ...10 11 12 студена)
E - дължина на резбата 19мм
K - двуелектродна

Публикувано на: 25 Апр 2009 17:40
от pumabg
ing написа:Свеща която си сложил BKR6EK е по-студена.
BK - резба 14мм ,шестограм 16мм и размерите съответстват на ISO стандарт
R - има вграден резистор
6 - топлинно число (гореща 2 3 4 ...10 11 12 студена)
E - дължина на резбата 19мм
K - двуелектродна
Мерси Пич :thumbsup:
Разликата в топлинното число и луфта са достатъчни двигатела да не работи правилно ...
Проблема е че мойте свещи ги няма и трябва да ги поръчвам ...
С made in France не ми се кара wink.gif

Публикувано на: 27 Апр 2009 15:34
от pumabg
Интересно е че спортните свещи за този модел са само едноелектродни .....unsure.gif

Публикувано на: 27 Апр 2009 20:48
от ing
Не мисля ,че само в свещите е разликата book.gif
Препоръчвам след като смениш свещите да рестартираш компютъра. Така по бързо ще регистрира промените :thumbsup:

Публикувано на: 27 Апр 2009 22:18
от pumabg
ing написа:Не мисля ,че само в свещите е разликата book.gif
Препоръчвам след като смениш свещите да рестартираш компютъра. Така по бързо ще регистрира промените :thumbsup:
Я я се доизкажи ...Щото аз нещата не ги разбирам, но явно ги чувствам :whistle:
Колата от ден на ден върви все по добре с грешните свещи ..
И усещането е точно все едно компютъра или квото и да е там се напасва ....
Как да рестартирам най лесно компа с махане на акумулатора?

Публикувано на: 27 Апр 2009 22:19
от pumabg
А и температурата на въздуха има ли значение с кви свещи карам?

Публикувано на: 28 Апр 2009 00:26
от ing
Рестартира се като се махне предпазитела EFI за 1-2 минути той е 15А. Намира се в черна кутийка зад акумулатора. Може и като се откачи акумулатора ,но там ще има ира с ключове и след това настройки на часовник радио и т.н.

Според BOSCH тяхната свещ FR8HDC http://www.detali.ru/PriceInfo.aspx?CAT ... 2&TI=FWZTW замества K16TR11 на Denso и BKR5EKB11 на NGK.

Tези свещи се слагат само на три модела и трите са тойоти
COROLLA E11 4E-FE
LAND CRUISER J9 5VZ-FE
PASEO EL54 5E-FE

Поради тази причина обикновенно се доставят с поръчка.

Публикувано на: 28 Апр 2009 03:05
от Bass_Man
pumabg написа:Интересно е че спортните свещи за този модел са само едноелектродни .....unsure.gif
Не може да бъде ! :whistle:
Сигурно не са видяли снимката на капака на ангренажа ?!?!?
ing написа:Не мисля ,че само в свещите е разликата book.gif
Препоръчвам след като смениш свещите да рестартираш компютъра. Така по бързо ще регистрира промените :thumbsup:
А да му ги покаже ли преди да ги сложи ? Или да ги остави малко насаме да се поопознаят ? :whistle:
И ако може да кажеш как точно компютъра регистрира промени в модела на свещите , че ми е доста интересно ? wacko.gif