slowtraveler написа:Лексъс, не знам защо се хващаш за думата.
Мен също Ленда ме радва като параметри.
За Хайлукса и северния полюс - прочети малко - имаше линк точно какво и как са премествали окачвания (промяна дължини), системи на двигател и т.н. Освен това във филмчето имаше странни проблеми, които изведнъж изчезваха в последващите кадри (счупен кардан например)
За Нива:
* Мировой рекорд высоты: в 1998 году внедорожник «Нива» поднялся в базовый лагерь под Эверестом на высоту 5200 м, а в 1999 году на Тибетском плато в Гималаях взял высоту в 5726 м над уровнем моря;
* «Нива» покорила Северный полюс — в ходе международной парашютной акции в апреле 1998 года ВАЗ-2131 «Нива» был сброшен на парашюте, а после приземления на лёд и освобождения от строп, был заведён и успешно преодолел заданный маршрут;
* 12 лет прослужила «Нива» на российской полярной станции «Беллинсгаузен» в Антарктиде, где дорог не существует в принципе. Тольяттинский внедорожник эксплуатировался в диапазоне температур от −54 до +4 °С для перевозки грузов и буксировки судов
. Общий пробег автомобиля составил 40 тыс. км;
* В 1999 и 2000 гг. снегоболотоход «Лада-Нива-Марш», созданный на агрегатах «Нивы», дважды покорил Северный полюс.
biggrin.gif biggrin.gif
Пък са нивата явно съм грешал - тя е номер едно пред РАВ4 и т.н...
А и виж в 'класа' на Ленда кой се тачи най-много...
The Hilux was chosen because it had proven itself to be exceptionally durable. The car had featured in various Top Gear challenges, being floated out to sea, set on fire, and finally being placed on top of a tower block which was then demolished. After all this, the Hilux was still able to be driven away. The Hilux was therefore the obvious choice for this test of endurance
sTATIATA:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hilux_Arctic_Challenge
Както казах,промените са само в гумите и арките на калниците,както и отоплители за горивото и 90 литров резервоар. Това е стандартен Хай-Лукс.Както пише са го избрали ,защото е много издръжлив.Не са избрали Лада Нива,нито Райндж Ровер.
Лада Нива може да е била на северния полюс,но Ланд Крюзер е първият сув ,стъпил там.По-добре се информирай по-добре:
http://www.xtdev.com/auto/wmview_bg.php?ArtID=5
Цитати от статията:
Достачно е да се хвърли един поглед към автопарка както на Червения кръст и ООН, така и на талибаните, за да стане ясно коя марка и модел предпочитат там, където няма специализирани сервизи, гаранционни срокове и най-вече пътища. В репортажите от горещите точки на планетата със сигурност ще се мернe поне един Land Cruiser в някоя от безбройните си версии.
Японците усъвършенстват този модел вече 50 години, превръщайки някогашната военна джипка в един от най-скъпите и престижни всъдеходи в света. Рядко се обръща внимание на факта, че след Land Rover и Jeep Toyota е третият в света производител, който се захваща с возила с повишена проходимост за цивилни нужди
Land Cruiser е първият всъдеход, достигнал Северния полюс, върви еднакво добре и в джнуглите на Амазония, и в чукарите на Афганистан.
По думите на повечето механици окачването е толкова надеждно, че по него практически няма какво да се строши
Сигурно е само, че японският всъдеход струва скъпо както заради легендарните си качества, така и благодарение на безупречния имидж. В елитната компания на истинските “джипове” обаче голямата Toyota уверено заема призово място.
П.С. Нива не държи никакъв мировой рекорд biggrin.gif ,те руснаците от пиене още не са разбрали ,че най-високи върхове са изкатерени с Вранглер и Ленд Круизер. -над 6300 метра.

А това горе ,което се харесва,са продажбите в България,нали? БМВ екс 5 е паркетник,не е сув,и ти го знаеш.Тук си купуват паркетници ,за да си ги карат в града,само че ако отиде с него в гората зимата,трябва да изчака да се стопят снеговете пролетта,та да се върне. biggrin.gif