punkara написа:
vunshni "ECU" koito prakticheski promenyat istinskite signali ot sensorite otivashti kum ECU-to, ili ponyakoga idvashti ot ECU-to, kato tova podpomaga za povechko moshtnost tuk ili tam, kato tova razbira se se zaplashta, s poveche benzin, koeto znachi po-burzo unishtozavane na lambda-ta, i ot tam veche oshte problemi.
zatova nai-dobroto e da se investira v edna stand-alone sistema, toest nezavisimo ECU, koeto ti programisrash s pomoshta na PC, lap top, palm i pr. i po tozi nachin mozesh da postignesh po-dobri parametri na operaciya na dvigatelya v nestandartni ot originalnite parametri!
ima dva varianta: edinyat e sus Megasquirt, tova e do nyakude napravi si sam, a drugiyat, ako iskash burz rezultat, i bezgrizie, no poveche investiciya,motivash v nyakoi tuning shop, i tam ti slagat, programirat i pr.

АА Пънкар ,ке ме проставаш ма не си прав.
Паразитите биват от 3 основни вида ,като наи-вече се ползват първите 2.
Първия (и наи разпространен паразит ,пример SAFC ,E-Manage) - Това е така наречения контролер на горивото. Повечето коли заводско при напълно отворен дросел работят доста (а и понякога неприлично) богато. Примерно моита заводски беше около 10.5:1 ,след смяна на помата даже работеше извън границите на Сондата!!! - та идеята на Хитрия Тюнер е да разреди сместа т.с. да я приближи по-близо до Стоикометрията която е 14:1. За Турбо автомобили се разрежда до около 12:1 (махимум 12.5:1) ,за Натуралки около 13.5:1.
При неговата кола разреждането ша има и друг ефект ,ше доведе до по-агресивно изпреварване (мога да обясна защо при интерес) ,от там оше мошност. ОСВЕН това ,ще му позволи да качи повече надува преди да удря заводския прекъсвач (примерно ако преди паразита е можел да надъва до 12Psi после ча може със 1-1.5 повече).
Втория вид паразит е Контролер на налягането - тои е по-скоро механичен ,слага се напълно електронно контролируем Блиидър (Соленоид) между турбината и WasteGate(бай-пасите). Добрите паразити за контрол на налягане взимат информациа за много неща (обороти ,скорост ,дросел%) и си създават вътрешни карти за да може да държат максимално затворен Соленоида със цел да се постигне максимално бързо развъртане на турбото. Също така имат много високоЧестотни Дютита за да може да се избегнат Рязки покачания на налягането ,и да се достигне до наи-близка до права крива на надува. Наи-добрия такъв паразит е AVC-R.
Третия Вид паразити са за Предварението ,те са вече доста трудни за настроика и почти не се ползват (освен във груб Мапинг при НОС системи). При турбо автомобилите далаверата за промяна на предварението отново е развъртането - пак може грубо да се натряска малко аванс за да има по-добро развъртане на турбината. E-Manage има такъв контрол ,SMT6 ,MAFT-Pro ,и разни други.
Стандалоните не са за децка градина вече ,повечето изискват сериозни промени по сензорите на автомобила и много тежка настройка (не съм чувал некои да е успял да си направи карти за изпреварването без Дайно) ,за мене лично нямат особен смисал на автомобили които вече имат ЕКУ за турбо (добре направени заводски криви на изпреварването).... ЕЕЕеееее разбирасе ,еи така за душата да ги изучи човек ,може да си сложи един и да се базика.