Страница 5 от 8

Публикувано на: 09 Мар 2006 09:19
от DANIEL
Scott написа:
DANIEL написа:П.П. Много мерси за схемата, има ли от някъде да си намера и други такива полезни
Ако не си 'виждал' този сайт, посети го.
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... gb.php#5th
worthy.gif worthy.gif worthy.gif

Публикувано на: 13 Мар 2006 09:48
от DANIEL
punkara написа:...s originalnoto ECU nad 13-14psi, nyama da mozesh da karash, ima zashtita...
тва със защитата какво точно прави, спира горивото или ...
вдигах налягането, до 0,8 бара няма проблем, но единият път я изтървах над 1 бар и колата почна да прекъсва като на прекъсвач,
дали тва е защитата или просто бедна смест, а и в инструкциите за този модел пише да не се надвишава 0,83 бара
за сега няма да си правя повече експерименти докато не замеря сместа

Публикувано на: 14 Мар 2006 19:00
от punkara
DANIEL написа:
punkara написа:...s originalnoto ECU nad 13-14psi, nyama da mozesh da karash, ima zashtita...
тва със защитата какво точно прави, спира горивото или ...
вдигах налягането, до 0,8 бара няма проблем, но единият път я изтървах над 1 бар и колата почна да прекъсва като на прекъсвач,
дали тва е защитата или просто бедна смест, а и в инструкциите за този модел пише да не се надвишава 0,83 бара
за сега няма да си правя повече експерименти докато не замеря сместа
tova e zashtoto se vkliuchil prekusvacha fabrichno vgraden v tvoeto ECU! wink.gif

Публикувано на: 14 Мар 2006 21:00
от LordDigital
Или със други думи ,ЕКУ-то вижда че за КОЛИЧЕСТВОТО постъпил въздух няма карта колко бензин да пръска - при което ти бие Fuel or Spark cut.

Като гледам си взел да модваш ,аз бих се съсредоточил на добър филтър ,добра ауспухова система и също предно разположен не много голям кулер защото повишен надув без тези промени ,на по-стара кола е гаранциа за силно покачено обратно налягане ,от там гигански ЕГТ-та ,детонации и такива лоши работи.

Публикувано на: 14 Мар 2006 22:25
от DANIEL
LordDigital написа:Или със други думи ,ЕКУ-то вижда че за КОЛИЧЕСТВОТО постъпил въздух няма карта колко бензин да пръска - при което ти бие Fuel or Spark cut.

Като гледам си взел да модваш ,аз бих се съсредоточил на добър филтър ,добра ауспухова система и също предно разположен не много голям кулер защото повишен надув без тези промени ,на по-стара кола е гаранциа за силно покачено обратно налягане ,от там гигански ЕГТ-та ,детонации и такива лоши работи.
само си правих проби, иначе филтъра е КН,
а аспуховата система е права траба без катализатор и гърнета,
моя кулер е воден, уж го дават по добър, ама предно разположен ще е най-добре
някви новини от Тавариш Калешов rolleyes.gif

Публикувано на: 15 Мар 2006 11:07
от jamie
*deleted*

Публикувано на: 15 Мар 2006 14:05
от DANIEL
jamie написа:Водния кулер НЕ е по-добър !
Според мен това трябва да е стъпка #1 - смени го с хубав въздушен - разположен отпред (а не над мотора).
исках да кажа че е по добър от въздушен над мотора, а не пред мотора

Публикувано на: 16 Мар 2006 22:29
от LordDigital
DANIEL написа:
jamie написа:Водния кулер НЕ е по-добър !
Според мен това трябва да е стъпка #1 - смени го с хубав въздушен - разположен отпред (а не над мотора).
исках да кажа че е по добър от въздушен над мотора, а не пред мотора
Тавариш саказал що чип - Ненте:))

Прото на тея CPU-то и Паметта са им на един чип ,и никои не се е занимавал със чипосване ,ако изкаш тюнинг може само паразити kato SAFC i AVC-R.

Публикувано на: 17 Мар 2006 00:07
от DANIEL
LordDigital написа:Прото на тея CPU-то и Паметта са им на един чип ,и никои не се е занимавал със чипосване ,ако изкаш тюнинг може само паразити kato SAFC i AVC-R.
кво ще речат тези паразити, доста съм невеж в тая насока

Публикувано на: 17 Мар 2006 00:13
от punkara
DANIEL написа:
LordDigital написа:Прото на тея CPU-то и Паметта са им на един чип ,и никои не се е занимавал със чипосване ,ако изкаш тюнинг може само паразити kato SAFC i AVC-R.
кво ще речат тези паразити, доста съм невеж в тая насока
vunshni "ECU" koito prakticheski promenyat istinskite signali ot sensorite otivashti kum ECU-to, ili ponyakoga idvashti ot ECU-to, kato tova podpomaga za povechko moshtnost tuk ili tam, kato tova razbira se se zaplashta, s poveche benzin, koeto znachi po-burzo unishtozavane na lambda-ta, i ot tam veche oshte problemi.
zatova nai-dobroto e da se investira v edna stand-alone sistema, toest nezavisimo ECU, koeto ti programisrash s pomoshta na PC, lap top, palm i pr. i po tozi nachin mozesh da postignesh po-dobri parametri na operaciya na dvigatelya v nestandartni ot originalnite parametri!
ima dva varianta: edinyat e sus Megasquirt, tova e do nyakude napravi si sam, a drugiyat, ako iskash burz rezultat, i bezgrizie, no poveche investiciya,motivash v nyakoi tuning shop, i tam ti slagat, programirat i pr.
smile.gif

Публикувано на: 17 Мар 2006 07:05
от LordDigital
punkara написа: vunshni "ECU" koito prakticheski promenyat istinskite signali ot sensorite otivashti kum ECU-to, ili ponyakoga idvashti ot ECU-to, kato tova podpomaga za povechko moshtnost tuk ili tam, kato tova razbira se se zaplashta, s poveche benzin, koeto znachi po-burzo unishtozavane na lambda-ta, i ot tam veche oshte problemi.
zatova nai-dobroto e da se investira v edna stand-alone sistema, toest nezavisimo ECU, koeto ti programisrash s pomoshta na PC, lap top, palm i pr. i po tozi nachin mozesh da postignesh po-dobri parametri na operaciya na dvigatelya v nestandartni ot originalnite parametri!
ima dva varianta: edinyat e sus Megasquirt, tova e do nyakude napravi si sam, a drugiyat, ako iskash burz rezultat, i bezgrizie, no poveche investiciya,motivash v nyakoi tuning shop, i tam ti slagat, programirat i pr.
smile.gif
АА Пънкар ,ке ме проставаш ма не си прав.

Паразитите биват от 3 основни вида ,като наи-вече се ползват първите 2.

Първия (и наи разпространен паразит ,пример SAFC ,E-Manage) - Това е така наречения контролер на горивото. Повечето коли заводско при напълно отворен дросел работят доста (а и понякога неприлично) богато. Примерно моита заводски беше около 10.5:1 ,след смяна на помата даже работеше извън границите на Сондата!!! - та идеята на Хитрия Тюнер е да разреди сместа т.с. да я приближи по-близо до Стоикометрията която е 14:1. За Турбо автомобили се разрежда до около 12:1 (махимум 12.5:1) ,за Натуралки около 13.5:1.

При неговата кола разреждането ша има и друг ефект ,ше доведе до по-агресивно изпреварване (мога да обясна защо при интерес) ,от там оше мошност. ОСВЕН това ,ще му позволи да качи повече надува преди да удря заводския прекъсвач (примерно ако преди паразита е можел да надъва до 12Psi после ча може със 1-1.5 повече).



Втория вид паразит е Контролер на налягането - тои е по-скоро механичен ,слага се напълно електронно контролируем Блиидър (Соленоид) между турбината и WasteGate(бай-пасите). Добрите паразити за контрол на налягане взимат информациа за много неща (обороти ,скорост ,дросел%) и си създават вътрешни карти за да може да държат максимално затворен Соленоида със цел да се постигне максимално бързо развъртане на турбото. Също така имат много високоЧестотни Дютита за да може да се избегнат Рязки покачания на налягането ,и да се достигне до наи-близка до права крива на надува. Наи-добрия такъв паразит е AVC-R.


Третия Вид паразити са за Предварението ,те са вече доста трудни за настроика и почти не се ползват (освен във груб Мапинг при НОС системи). При турбо автомобилите далаверата за промяна на предварението отново е развъртането - пак може грубо да се натряска малко аванс за да има по-добро развъртане на турбината. E-Manage има такъв контрол ,SMT6 ,MAFT-Pro ,и разни други.


Стандалоните не са за децка градина вече ,повечето изискват сериозни промени по сензорите на автомобила и много тежка настройка (не съм чувал некои да е успял да си направи карти за изпреварването без Дайно) ,за мене лично нямат особен смисал на автомобили които вече имат ЕКУ за турбо (добре направени заводски криви на изпреварването).... ЕЕЕеееее разбирасе ,еи така за душата да ги изучи човек ,може да си сложи един и да се базика.

Публикувано на: 17 Мар 2006 07:19
от DANIEL
някой занимава ли се с поставянето и като цени как са
и каква мощност могат да повишат на кола с 208кс и 275нм

Публикувано на: 17 Мар 2006 18:21
от LordDigital
DANIEL написа:някой занимава ли се с поставянето и като цени как са
и каква мощност могат да повишат на кола с 208кс и 275нм
Професинално се занимават само ProSpeed. Цената на контролер на горивото е около 300-400 лв ,а контролер на надува 600-700 и нагоре.

За тва колко коня ша ти качат е божа работа ,всека кола е различно но предполагам че по разни форуми можеш да намериш хора със подобни модификации какви резултати дават.

Тва което знам е ,че оргиналната ти турбина требе да може да дава воздух до около 320 коня на вала ,тва разбирасе е при предно монтиран кулер. Ако целиш повече ша требе Т4 фланец или твоита турбина да се изтърже малко и да се сложат по-големи перки.

Публикувано на: 19 Мар 2006 21:19
от punkara
LordDigital написа:
punkara написа:
АА Пънкар ,ке ме проставаш ма не си прав.
ot si traesh kat znaesh, a? tongue.gif

Публикувано на: 19 Мар 2006 22:21
от agent dust
DANIEL написа:някой занимава ли се с поставянето и като цени как са
и каква мощност могат да повишат на кола с 208кс и 275нм
ако искаш да направиш нещата както трябва, наистина най-добре е да се свържеш директно с хора, които са правили такива модификации - тунинг на 4х4 - за да минеш по утъпкан път и да спестиш МНОГО пари. те ще ти кажат какво да направиш, как да намериш частите и кога и за какво да отидеш в Проспийд(ще ти се наложи). Пиши на landikar или kelesha в тунинг.беге