Страница 5 от 9
Публикувано на: 30 Ное 2008 23:32
от proscrip
тъй е то - вече ни роторни, ни двутактови - баси, къде отиде романтиката по мириса на изгоряло масло
Публикувано на: 30 Ное 2008 23:41
от El Camino
По едно време си бях пуснал сигнатура по форумите, която гласеше:
"... мощността е само страничен продукт ..."
Цитат от един чуждестранен форум на дългогодишен рали шампион по повод мощност на колата му.
На момчето дето каза, че дизел не става за спортна кола - не е хубаво да се оплиташ в собствените си ограничения. Ключови думи Audi и Le Mans:
http://www.kuro5hin.org/story/2006/6/20/212325/307
Walter Röhrl също подготви като пример за книгата си не какво да е а Сеат Ибиса дизел, с който постави умопомрачаващо време на Нюрбургринг сменяйки само окачването на колата.
Boss Hoss са мотоциклети със директна предавка без скоростна кутия са много интересен пример в тоя контекст за връзката между въртящия момент, мощността и предавателното число.
Но в крайна сметка -
"... мощността е само един страничен продукт ...".
Публикувано на: 01 Дек 2008 10:47
от mitoko
diver написа:proscrip написа:и как тъй никой не зачекна двутактовите ?
Щото няма останали такива живи....
има има

Публикувано на: 01 Дек 2008 13:18
от slowtraveler
mitoko написа:diver написа:proscrip написа:и как тъй никой не зачекна двутактовите ?
Щото няма останали такива живи....
има има

Разбира се че има...
Баща ми имаше Вартбург и преди 2 години като се разместиха лимките в главата му (на баща ми) и сложи спортен филтър, шлайфа колекторите и прозорците на цилиндрите (откъдето май се престара с изпускателите и двигателя трудно палеше и не държеше обороти под 1500) така се промени звука, че всички се обръщаха да видят какво е туй Ферари дет се набира тъй яко...
Обаче не можеха да го видят заради димната завеса и прекалено големия въртящ момент (на вартбурга 1000куб.см доколкото си спомням стандартно въртящия момент бе около 150Нм - колкото на съвременен автомобил 1.4-1.5л) biggrin.gif
Язък че го продаде (със стоков блок, щото 'модифицирания' бе станал много спортен и трябваше екип да го пали)

biggrin.gif
Публикувано на: 01 Дек 2008 15:26
от Ael
Може би си прав че съм заслепен от увлечението си по качествата на бензиновия двигател и не виждам развитието на дизелите в спортните състезания...
Публикувано на: 01 Дек 2008 16:42
от rudolf
некъв спор се роди от типа:
дали кола която е правена да е екологична и икономична е по бърза от кола,която също е мислена да е икономична и екологична,,,,
всичко става за спортно ,ако не с пари-то с много пари,но на някое от двете потенциала му е по ограничен, затова в определени спортове има приравняване,,с ограничение на кубатура или обратно,,,няквкаи бегли примери:
2цилиндров V образен с по висока кубатура се пуска с по малко кубикови 4 цилиндъра редови..
турбо коли -с по висок клас-атмосветни,,
ванкели с коли с по големи кубици
....и така,,,,
като цяло- атмосверен дизел кола- няма потенциала на бензинова атмосверна кола...
турбо дизелова кола-няма потенциала на турбо бензинова кола,,,
а сравнение дали турбо дизел биел атмосверка,,,или най наточения турбо дизел -бие най-дефорсирания турбо бензинов автомобил--е леко глупаво,,
Публикувано на: 01 Дек 2008 16:58
от Ael
Е тва е поста с който трябва да приключим спора biggrin.gif
Публикувано на: 01 Дек 2008 18:30
от mitoko
Ael написа:Е тва е поста с който трябва да приключим спора biggrin.gif
тва е тема за разговори ... кви спорове морове laugh.gif
Публикувано на: 01 Дек 2008 21:24
от martod
rudolf написа:
турбо дизелова кола-няма потенциала на турбо бензинова кола,,,
а сравнение дали турбо дизел биел атмосверка,,,или най наточения турбо дизел -бие най-дефорсирания турбо бензинов автомобил--е леко глупаво,,
Тея от АУДИ, дето са го направили тоя дизел, дето побеждава на Ле Ман, трябва да са супер-мега глупави тогава.......... laugh.gif
Публикувано на: 01 Дек 2008 21:30
от diver
martod написа:rudolf написа:
турбо дизелова кола-няма потенциала на турбо бензинова кола,,,
а сравнение дали турбо дизел биел атмосверка,,,или най наточения турбо дизел -бие най-дефорсирания турбо бензинов автомобил--е леко глупаво,,
Тея от АУДИ, дето са го направили тоя дизел, дето побеждава на Ле Ман, трябва да са супер-мега глупави тогава.......... laugh.gif
Аха...сега ги чакат и във Ф1... Инак както се пееша в една песен - понякога слънцето огрява и кучия гъз...
Публикувано на: 01 Дек 2008 22:29
от martod
diver написа:
Аха...сега ги чакат и във Ф1... Инак както се пееша в една песен - понякога слънцето огрява и кучия гъз...
Там няма да ги допуснат, защото Ферари и Макс Мозли са като кучето и гъзът му-неразделни...... laugh.gif .....А Ферари както знаем-не може да прави печки......
Публикувано на: 02 Дек 2008 01:42
от rudolf
martod написа:rudolf написа:
турбо дизелова кола-няма потенциала на турбо бензинова кола,,,
а сравнение дали турбо дизел биел атмосверка,,,или най наточения турбо дизел -бие най-дефорсирания турбо бензинов автомобил--е леко глупаво,,
Тея от АУДИ, дето са го направили тоя дизел, дето побеждава на Ле Ман, трябва да са супер-мега глупави тогава.......... laugh.gif
бе стига с тоя лио ман бре,,,,кой го гледа това, и друго ти наясно ли си с регламента???това дет го писах горе важи и за там:
погледни как се развива едно лио ман състезание---като ходене до морето с група приятели---борбата е кой ще седи по малко в бокса,и кой по малко пъти ще зарежда,,, ауди зареждат с 20% по рядко
http://ams.bg/?act=content&rec=1005
погледни и колко отбора очастват в този клас,,,дебютанта пежо,Pescarolo Judd и Lola B07/17 Judd,,,което ме кара да мисля че има общо 3 двигателя в тоя клас,,,и виж регламента за класа- ЛМП1 :
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1% ... 0%BF%D0%B8
цитирам:Позволени са атмосферни бензинови двигатели с обем до 6.0л, а двигателите с турбо или механични компресори имат максимален обем от 4.0 л. Много критики от частните отбори предизвикват правилата за дизеловите двигатели, при тях е позволен обем до 5.5 л. и то с турбо или механичен компресор. Няма ограничения за цилиндрите. Обема на резервоара за настоящия сезон е 90 литра за бензиновите двигатели, и 81 литра за дизеловите.
и пак стигаме до там е турбо дизела е по бърз от атмосверния бензин???
Публикувано на: 02 Дек 2008 01:48
от rudolf
5.5 турбо дизел сравнен с 6.0 атмосверен бензин е с 1:12та по малък обем ,но с принудително пълнене,,,демек пропорционално все едно се състезават 2000 атмосверен-бензин с 1834 кубиков турбо дизел.....
audi winns,,,урааа шарени бонбони
някой да ми направи тълкувание защо дизелите като подлежат на тунинг и са равностойни на бензините- е нужно да бъдат превилигировани???
едно време знаеш ли колко фена на дукати съм разубедил ,щото не знаеха че 1000 кубиковите дукати ж2 ги пускаха в клас 750 кубика 4 цилиндрови япончета, само с рекламан цел и все победител беше дукати,,,ако мислиш че тия състезания на са рекламни ООД-та,,,много се лъжеш..
а иначе официалната версия беше--дукати е много бързо защото двуцилиндровия двигател има по голям въртящ момент ,въпреки че няма обороти,,,и си беше истина -ма сравнено с 750 кубиков 4 цилиндров.
Публикувано на: 02 Дек 2008 02:17
от Me4oKyX
rudolf има право.... В крайна сметка, за това има толкова много двигатели

Аз съм много фен на японците и спрямо мотоциклети, но ако трябва да избирам между Хонда и Дукати..... май ще склоня на италянчето.... За всеки влак си има пътници, но това не прави чуждия влак по-гаден! Аз харесвам дизелаците, защото имат много torque biggrin.gif Но пък има хора, за които нищо не може да замени звука на прекъсвач на 7-9rpm......

Общо взето спора е глупав, а и като цяло дори името на темата е грешно....
Всеки си харесва нещо и си кара такова! Ако имаше само един верен отговор, тогава всички щяха да карат само тойота и има само Нокиа телефони примерно... Да, ама не

Кой което го топли, кой кфото му доставя кефа! Ако ще се говори по темата, обяснете точно и ясно що е то въртящ момент, що е то конска сила, що е то мощност като общо от двете, а после уточнете и в различните варианти какво печелиш и губиш

Всичко друго са празни приказки, защото колкото единия е прав, толкова и другия

Спрете омагьосания кръг и давайте точно обяснение

Публикувано на: 02 Дек 2008 02:24
от Bass_Man
Евалата Rudolf-че , батенце !!! Най-накрая някой да покаже фактите около "грандиозния" успех на мъртвеца VAG !