Diver, не можеш ли да си представиш кола на четири години?Ако не можеш, огледай се и eла след това в "Кукуш"diver написа:За да се добие представа, не трябва ли да се гледа преди и след?! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifKiki написа:Ако някой иска да види с очите си ефекта от ПОЛИРАНЕТО, да дойде в неделя на срещата в "Кукуш"!По-късно ще има и снимки!
професионално пастиране
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Ми понеже си имам и не мога да си представя кому е нужно....по мойта няма нужда поне...Kiki написа:Diver, не можеш ли да си представиш кола на четири години?Ако не можеш, огледай се и eла след това в "Кукуш"

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Това е полиране, а не пастиране. Прави се полирпаста и с машина. Това го прави Десо от Габрово. Тази кола не е обаче на 4г., а на 14г.
- Прикачени файлове
-
- DSC00692.jpg (60.75 KiB) Преглеждано 6815 пъти
-
- DSC00691.jpg (78.7 KiB) Преглеждано 6815 пъти
-
- DSC00689.jpg (60.8 KiB) Преглеждано 6815 пъти
-
- DSC00687.jpg (55.54 KiB) Преглеждано 6815 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Няма постове защото колегите не смятат за нужно да се раздъвква излишно тази тема. Който разбрал-разбрал.
На така надран лак разбира се, че е добре да се полира лака. И разбира се, че ефекта ще е такъв очебиен.
Пастирането и безконтактното миене в повечето случаи предпазва лака точно от такова износване, за да не е необходимо след това да полираш...
П.С. отново повтарям, че нямам нищо против, нито омаловажавам труда на момчетата, извършващи полиране.
На така надран лак разбира се, че е добре да се полира лака. И разбира се, че ефекта ще е такъв очебиен.
Пастирането и безконтактното миене в повечето случаи предпазва лака точно от такова износване, за да не е необходимо след това да полираш...
П.С. отново повтарям, че нямам нищо против, нито омаловажавам труда на момчетата, извършващи полиране.

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Това си е лично предпочетаниа на всики! Аз не пропагандирам нищо, нито правя реклама на някой. Искам само да е ясно кое какво е! Защото обичам да се наричат нещата с истинските им имена. А право на всеки е да кара кола в какъвто вид си иска! Аз лично карам лъскава кола и се гордея с това, че не съм мърльо!jingo написа:Защо ли няма интересни постове след снимките ти ? Сигурно не са ги видели или имат нужда от очила или ..........Много добър нагледен материал! Браво на Десо ! и на теб също !

-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
- Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
- Обратна връзка:
както казах-професионално отношение,радвам се че пуснах тази тема тук за да може и други хора да се насладятт от качествената работа на десо,а относно безконтактното миене,беше ми обяснено че не е желателно едно че се скапва лака -второ унищожава и пастирането,аз лично я мия сам и след това колата изглежда точно така както излезе от десо,дори си поръчах онази ръкавица с която той миеше ,за да не се драска лака от песъчинките с гъбата
Ще трябва да направим групичка.......Kiki написа:Това си е лично предпочетаниа на всики! Аз не пропагандирам нищо, нито правя реклама на някой. Искам само да е ясно кое какво е! Защото обичам да се наричат нещата с истинските им имена. А право на всеки е да кара кола в какъвто вид си иска! Аз лично карам лъскава кола и се гордея с това, че не съм мърльо!jingo написа:Защо ли няма интересни постове след снимките ти ? Сигурно не са ги видели или имат нужда от очила или ..........Много добър нагледен материал! Браво на Десо ! и на теб също !

-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
професионално пастиране
Здравейте! Виждам, че е доста старичка темата, но понеже ми е интересна, явно е тук мястото да коментирам. Изчетох темата и виждам, че има голямо объркване на "терминологията", макар по същество повечето от вас да са наясно с процеса, просто като цяло в България сме "изгубени в превода", което е в съчетание с факта, че car-detailing-a, колкото е развит в Америка, толкова е непопулярен в България. Поне, със сигурност през 2008 г. е бил непопулярен, сега малко, да кажем, по-различно стоят нещата.
Но масовата ситуация е, че тези услуги се предлагат по автомивките и повечето хора - изпълнители и клиенти понятие си нямат с какво всъщност се захващат и как се прави изобщо. В общи линии малко хора, дори по автомивките знаят как правилно се мие автомобил. Всеки си има подход, всеки у нас е "разбирач". Само ще кажа, че от толкова разбирачи, аз лично сам си мия колата и нямам доверие да я оставя в автомивка, след което да си я взема. Като цяло, там повече създават проблеми, отколкото да ги решават. След като ги създадат намажат колата с нещо което да скрие фините драскотини (то и олио за филии ще свърши същата работа), до следващия път, когато пак ще трябва да си платите за същата "услуга".
Мога да кажа от опит, че 50%, ако не и повече, от процеса на правилно подържане на лаково-бояджийското покритие се състои в измиването и подсушаването. Аз нищо друго не правя за моята кола (4 години от закупуването й чисто нова), и смея да твърдя, че изглежда доста добре. Обаче, редовно, след дълъг път отстранявам налепените насекоми до няколко часа след приключване на пътуването, на автомивка. Безконтактното миене не е непременно супер вредно. Въпросът е да се спазват някои прости правила:
1) Не мийте колата в горещо време. Не пръскайте препарат върху нагорещени/нагряти повърхности, т.к. оставяйки 2-3 минути препаратът да подейства (аз не използвам никаква четка или гъба, заради риска от надраскване, при нашите битови условия), стават петна, които се чистят по определен начин и той не е за всеки.
2) Аз първо нанасям препарат, за да разтвори мръсотията, после изплаквам, за предпочитане с топла вода, чак после със силната струя. Някой започват първо с вода, за да паднела горната мръсотия и за да охладят колата, но така директно надраскват лака и/или набиват мръсотията в порите му, защото мръсотията не е разтворена. Аз изчаквам на сянка, да се охлади преди да предприемам каквото и да е.
3) Оставете препаратите да подействат 2-3 минути макс. За насекомите - 30 сек.
4) Не дръжте водоструйката твърде близо до автомобила и пръскайте под кос ъгъл - около 30, 40 градуса, не перпендикулярно върху повърхността.
5) подсушавайте с чиста микрофибърна кърпа, или ръкавица, никакви силиконови пера, които нежно дерат лака и с времето това става все по-видимо. Не натискайте повърхността.
Ваксата накрая е нещо чудесно - колкото повече карнауба съдържа, толкова по-трайна и по-добре, но и по-скъпа. Така или иначе вакса която издържа повече от 2-3 месеца не знам дали има.
Не коментираме, че водата трябва да е пречистена чрез осмоса, не трябва да е варовикова и т.н.
Хайде сега, замислете се, колко хора, вкл. и тези дето се пишат специалисти и на колко автомивки, та дори и нашенски "автокозметици" (терминът сега ми дойде наум
може да се има доверие, че го правят..
Car-detailing-a, доста различна дейност от измиването, макар че то е първия етап от цялостния процес. Не искам да засягам никого във форума, но ако някой ми предложи да ми обработи професионално лако-бояджийското покритие, без да съм говорил с него преди това, за да съм наясно той какъв подход има с почистването на автомобила, има ли си ателие, в което работи, или работи пред блока, където има прах и минават коли, какви пасти използва, има ли индивидуален подход към проблема на конкретния клиент, няма да ми види очите, камо ли парите..
Относно терминологията. Това, за което сте спорили как се нарича - отнемането на част от лака, ако прочетете тук-там, на англ. се нарича sanding - "шкурене". Другото е polishing (превод на български - полиране). То е втората стъпка (или третата, ако броим и измиването най-напред), което и фино изглаждане на останалия лак (остатъци от дълбоки драскотини, ако има, плюс корекция на матиращия ефект, създаден от шкуренето). Накрая се нанася вакса (или други неща - днес има нано-покрития и т.н.), "лустро" ако щете (коренът е латински и значи светлина, блясък), която не само, че нищо не отнема от лака, ами "гланцира" или нанася защитен повърхностен слой върху лака. Толкова. Според мен, терминът "пастиране" се използва, за да се даде наименование на шкуренето и да се различи от полирането. Иначе, лексикално той е неточен и води до объркване (аз и паста за зъби да и сложа на колата, пак ще е "пастиране").
Общо взето, напълно са разбираеми, както цената на тези услуги, която никъде по света не е ниска, заради цените на материалите и трудоемкия процес, така и фактът, че в България има много фактори, които правят почти невъзможно масовият водач да подържа перфектен външен вид на автомобила си, за дълго време.
Накрая един практически въпрос - един път тръгнем ли да шкурим, т.е. отнемаме част от лака, особено на старите коли (които са най-големите ползватели на тези услуги) - какво ще стане, когато рано или късно паднат всички тези мазила, с които е намазана, за да лъщи с цел снимки .... ще трябва пак да ходим да си плащаме. И което е по-лошо - лакът е изтънял, става по-податлив на удари, рискът от напукване от камъчета да речем и прочие, става по-голям. Аз лично затова не съм фен на "пастирането" (шкуренето по моите разбирания) и смятам, че то трябва да се прави в краен случай - като по-евтина алтернатива на пребоядисването и с уговорката, че после следва постоянна, редовна занимавка и подръжка. Предпочитам пазенето и превенцията - мия си колата редовно - махам доколкото е възможно източниците на разяждане и оксидация, а не чакам да се случат. Винаги е по-добре да си пазим здравето, да спортуваме, да се храним правилно, отколкото да чакаме да се разболеем и тогава да се занимаваме с лечение и да очакваме после чудеса..
Но масовата ситуация е, че тези услуги се предлагат по автомивките и повечето хора - изпълнители и клиенти понятие си нямат с какво всъщност се захващат и как се прави изобщо. В общи линии малко хора, дори по автомивките знаят как правилно се мие автомобил. Всеки си има подход, всеки у нас е "разбирач". Само ще кажа, че от толкова разбирачи, аз лично сам си мия колата и нямам доверие да я оставя в автомивка, след което да си я взема. Като цяло, там повече създават проблеми, отколкото да ги решават. След като ги създадат намажат колата с нещо което да скрие фините драскотини (то и олио за филии ще свърши същата работа), до следващия път, когато пак ще трябва да си платите за същата "услуга".
Мога да кажа от опит, че 50%, ако не и повече, от процеса на правилно подържане на лаково-бояджийското покритие се състои в измиването и подсушаването. Аз нищо друго не правя за моята кола (4 години от закупуването й чисто нова), и смея да твърдя, че изглежда доста добре. Обаче, редовно, след дълъг път отстранявам налепените насекоми до няколко часа след приключване на пътуването, на автомивка. Безконтактното миене не е непременно супер вредно. Въпросът е да се спазват някои прости правила:
1) Не мийте колата в горещо време. Не пръскайте препарат върху нагорещени/нагряти повърхности, т.к. оставяйки 2-3 минути препаратът да подейства (аз не използвам никаква четка или гъба, заради риска от надраскване, при нашите битови условия), стават петна, които се чистят по определен начин и той не е за всеки.
2) Аз първо нанасям препарат, за да разтвори мръсотията, после изплаквам, за предпочитане с топла вода, чак после със силната струя. Някой започват първо с вода, за да паднела горната мръсотия и за да охладят колата, но така директно надраскват лака и/или набиват мръсотията в порите му, защото мръсотията не е разтворена. Аз изчаквам на сянка, да се охлади преди да предприемам каквото и да е.
3) Оставете препаратите да подействат 2-3 минути макс. За насекомите - 30 сек.
4) Не дръжте водоструйката твърде близо до автомобила и пръскайте под кос ъгъл - около 30, 40 градуса, не перпендикулярно върху повърхността.
5) подсушавайте с чиста микрофибърна кърпа, или ръкавица, никакви силиконови пера, които нежно дерат лака и с времето това става все по-видимо. Не натискайте повърхността.
Ваксата накрая е нещо чудесно - колкото повече карнауба съдържа, толкова по-трайна и по-добре, но и по-скъпа. Така или иначе вакса която издържа повече от 2-3 месеца не знам дали има.
Не коментираме, че водата трябва да е пречистена чрез осмоса, не трябва да е варовикова и т.н.
Хайде сега, замислете се, колко хора, вкл. и тези дето се пишат специалисти и на колко автомивки, та дори и нашенски "автокозметици" (терминът сега ми дойде наум

Car-detailing-a, доста различна дейност от измиването, макар че то е първия етап от цялостния процес. Не искам да засягам никого във форума, но ако някой ми предложи да ми обработи професионално лако-бояджийското покритие, без да съм говорил с него преди това, за да съм наясно той какъв подход има с почистването на автомобила, има ли си ателие, в което работи, или работи пред блока, където има прах и минават коли, какви пасти използва, има ли индивидуален подход към проблема на конкретния клиент, няма да ми види очите, камо ли парите..
Относно терминологията. Това, за което сте спорили как се нарича - отнемането на част от лака, ако прочетете тук-там, на англ. се нарича sanding - "шкурене". Другото е polishing (превод на български - полиране). То е втората стъпка (или третата, ако броим и измиването най-напред), което и фино изглаждане на останалия лак (остатъци от дълбоки драскотини, ако има, плюс корекция на матиращия ефект, създаден от шкуренето). Накрая се нанася вакса (или други неща - днес има нано-покрития и т.н.), "лустро" ако щете (коренът е латински и значи светлина, блясък), която не само, че нищо не отнема от лака, ами "гланцира" или нанася защитен повърхностен слой върху лака. Толкова. Според мен, терминът "пастиране" се използва, за да се даде наименование на шкуренето и да се различи от полирането. Иначе, лексикално той е неточен и води до объркване (аз и паста за зъби да и сложа на колата, пак ще е "пастиране").
Общо взето, напълно са разбираеми, както цената на тези услуги, която никъде по света не е ниска, заради цените на материалите и трудоемкия процес, така и фактът, че в България има много фактори, които правят почти невъзможно масовият водач да подържа перфектен външен вид на автомобила си, за дълго време.
Накрая един практически въпрос - един път тръгнем ли да шкурим, т.е. отнемаме част от лака, особено на старите коли (които са най-големите ползватели на тези услуги) - какво ще стане, когато рано или късно паднат всички тези мазила, с които е намазана, за да лъщи с цел снимки .... ще трябва пак да ходим да си плащаме. И което е по-лошо - лакът е изтънял, става по-податлив на удари, рискът от напукване от камъчета да речем и прочие, става по-голям. Аз лично затова не съм фен на "пастирането" (шкуренето по моите разбирания) и смятам, че то трябва да се прави в краен случай - като по-евтина алтернатива на пребоядисването и с уговорката, че после следва постоянна, редовна занимавка и подръжка. Предпочитам пазенето и превенцията - мия си колата редовно - махам доколкото е възможно източниците на разяждане и оксидация, а не чакам да се случат. Винаги е по-добре да си пазим здравето, да спортуваме, да се храним правилно, отколкото да чакаме да се разболеем и тогава да се занимаваме с лечение и да очакваме после чудеса..
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
професионално пастиране
Здравей, колега,
Много истини си написал в поста си и затова ти дадох и положителна оценка.
За това, което цитирах обаче и още някои неща, не си прав.
Пастирането НЕ Е шкурковане, а полиране с много фина абразивна паста, при което се премахват драскотините и дефектите и се отнема толкова минимално от лака на колата, че може да се прави многократно, без никакъв риск за лака. Всичко това разбира се, се прави от човек, който знае как и какво върши, а не от момчетата по автомивките.
Има хора, които си пастират и полират лака на колата всяка година и още не им е паднал лака.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
професионално пастиране
Привет, Кики,
Оценявам оценката, предвид че ми е дадена именно от теб.
Няма смисъл да спорим за терминологията. Важен е процесът и коя стъпка какво всъщност представлява.
Относно абразивната субстанция (нарочно избягвам думата "паста"
) и шкуренето - напрактика няма съществена разлика. Не го разбирайте буквално шкурене с грубата шкурка, а разнасяне на субстанция с абразивни частици, които отнемат, изциклят, ако щете, минимален (ако се прави правилно и драскотината не е много дълбока) повърхностен слой от лака до изравняване дъното на драскотината с околната й зона. Така драскотината изчезва. Сам знаеш, че има различни номера субстанции (по-груби и по-фини, според едрината на гранулите), както е и при шкурките. При по-сериозни (но не прекалено) поражения върху лака, се подхожда с по-едри гранули, докато при по-леки наранявания с по-фина "паста", колкото да отнемеш изгорелия от слънцето слой.
При по-новите коли лакът е дебел и има доста мегдан за циклене/шлайфане. Но не съм съгласен, че няма чак никакъв риск за лака, особено при някои по-стари, и то ако всяка година се прави това. И ако се прави само "полиране/пастиране", т.е. много или малко "изтънелия" лак се остави незащитен. А както казахме и защитата пада с времето.. Т.е. нещата си вървят ръка за ръка - пастиране (полиране), ваксиране, време, средства и така..
Добрият лак е добре да се почисти в дълбочина, още преди да се почне с тези неща, за да се съхрани колкото е възможно. Интересно ми е например, тук у нас car-detailer-ите знаят ли колко лак оставят на клиента след обработката? Колко от тях му измерват дебелината, преди и след обработване?
Не знам колко е напреднала науката, но мисля, че досега не е измислено нещо по-здраво от лака. Дори най-съвършените, нано-керамични покрития са по-нетрайни. И въпреки това, дори и лакът на кола, излязла от завода/сервиза не може да устои на удар от камъче на магистрала, което лети челно към бронята, а какво да говорим за останалите защитни покрития, или за изтънял лак.. Така, че да си пазим лака
Разбира се, мое мнение. Нито мога, нито искам да ангажирам с него.
Поздрави!
Оценявам оценката, предвид че ми е дадена именно от теб.

Няма смисъл да спорим за терминологията. Важен е процесът и коя стъпка какво всъщност представлява.
Относно абразивната субстанция (нарочно избягвам думата "паста"

При по-новите коли лакът е дебел и има доста мегдан за циклене/шлайфане. Но не съм съгласен, че няма чак никакъв риск за лака, особено при някои по-стари, и то ако всяка година се прави това. И ако се прави само "полиране/пастиране", т.е. много или малко "изтънелия" лак се остави незащитен. А както казахме и защитата пада с времето.. Т.е. нещата си вървят ръка за ръка - пастиране (полиране), ваксиране, време, средства и така..

Не знам колко е напреднала науката, но мисля, че досега не е измислено нещо по-здраво от лака. Дори най-съвършените, нано-керамични покрития са по-нетрайни. И въпреки това, дори и лакът на кола, излязла от завода/сервиза не може да устои на удар от камъче на магистрала, което лети челно към бронята, а какво да говорим за останалите защитни покрития, или за изтънял лак.. Така, че да си пазим лака

Поздрави!
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
професионално пастиране
И аз така мисля!
Няма смисъл да те убеждавам в неща, които съм установил по практически начин, а не по четене в нета.
И това за новите лакове също не е вярно. Те са много по-тънки от по-старите.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
професионално пастиране
Извинявай, но нищо подобно не съм казал. Говоря не за стари или нови лакове, а за лак скоро нанесен според спесификацията, примерно 1-2 "ръце", или колкото трябва, не разбирам от боядисване. И от друга страна за лак - третиран с абразив n на брой пъти.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта