Страница 5 от 6
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 09:29
от gena_bs
Колективен иск срещу производителя/ -те в съд, различен от нашия!
Те и 1.8 двг на Toyota от 2000-2006г. (забравил съм кода) уж не горяха масло.
Пък после гаранционно и по акции сменяха двигатели, блокове, нови бутала.
Същото правеха и правят, и останалите големи производители, при които има същите проблеми.
Конструктивните недостатъци за една и съща технология няма как да са различни!
Всички копират и "доразвиват", ама основата не се променя.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 09:34
от Митхат
И на какво основание иск.
-Ами двигателят буха бензин в картера.
Въпрос от съдията...
- И какви са щетите за Вас.
-Ами никакви...
Съдът ...
Вземайте си палтото и чао.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 09:36
от gena_bs
Има си начини за доказване на вреди, загуби и т.н.
Ако смятате, че нищо не е възможно да се направи, то тогава заключете темата и не се оплаквайте!
Между другото нарушените условия на обслужване и експлоатация дори за 30000 могат да доведат до основен ремонт.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 09:38
от Митхат
" Откраднато"от тема пусната от колега тук в този форум..
-"Статистиката показва, че глобалните продажби на хибриди, включително plug-in, почти са се утроили до 16,1 милиона от 5,7 милиона през последните пет години. В същото време европейските клиенти на Toyota чакат средно 60 до 70 дни за нови хибриди, което е два пъти повече от 2020. Превозните средства с най-голямо търсене и най-ниско предлагане в Европа включват хибрида Yaris Cross и RAV4 plug-in хибрида."
Половината хибриди са с този двигател
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 10:17
от gimara
Митхат написа: ↑31 Мар 2025 17:01
Направих си труда сега да снимам
И при мен е така(0W20) от тази страна на щеката, без да е хибрид. В ръководството пише да се гледа страната, която е обърната към купето.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 10:28
от Митхат
Както и да гледам винаги е над нивото,понеже колата в момента на снимката е седяла дълго време и явно бензинът е по-лек от маслото и след като се изкара щеката тази горната част на маслото се стича бързо надолу .Няма значение от коя страна се гледа .Обаче има друга дилема,нивото стига до там около 10 мм над горната точка и.....спира покачването.Първият път когато дръпнах масло с машина през щеката ,нивото се покачи за около 5/6 дена и вече над месец седи така .Не мога да разбера защо стига до там и спира покачването,дали го изгаря ,дали изпарява няма обяснение защо така се получава.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 10:38
от Akima
Митхат написа: ↑01 Апр 2025 10:28
Не мога да разбера защо стига до там и спира покачването,дали го изгаря ,дали изпарява няма обяснение защо така се получава
Както вече написах..
При градско шофиране: като електрически охлюв - тази серия мотори си пълнят картерите с бензин.
При шофиране под товар: магистрала с висока скорост - голяма част от бензинът в картера се изпарява - аз лично го отдавам на авангардната маслена помпа на Aisin.
Ето как се променя налягането на маслото при различни натоварвания:

- lub_pump_pressure.png (27.27 KiB) Преглеждано 3672 пъти
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 10:51
от Митхат
Тази кола/ на съпругата ми/ магистрала е виждала само от Германия до България и точно след този преход се установи това покачване,даже звънях на сервиза в Германия да им се карам че са наляли повече масло

.От тогава 7 м.2024г до сега е карана всекидневно два пъти по осем километра ,и веднъж седмично по около 50/70 километра по не натоварени пътища.Колата пали гаси много често заради парното,явно тогава става това с бензина.Но когато ги няма магистралните карания как изпарява този бензин,за да задържа нивото все едни макс 10 мм отгоре.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 11:18
от max-2
Допълва си сама от жапката, да не остане на сухо. Майтапа настрана.
Вади щеката няколко пъти и я забърсвай добре. Там, където маслото покрива метала изцяло е нивото. Гледа се от двете страни, защото едната страна винаги е омазана цялата и не може да се види точно. Тъпо, но е така. Все едно са го направили нарочно, да не видиш че с променя нивото.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 11:28
от Hursa
► Виж съдържание
Akima написа: ↑01 Апр 2025 10:38
Както вече написах..
Как се шофира - "като електрически охлюв"? И нека описаните проблеми са в резултат на такова шофиране (макар, че четейки описанията на някой от колегите - едва ли и дори така, това не може да се приеме за "нормално").
И какво става при такава работа на помпата, че да способства отделяне на бензина? Това е налягане в напорните магистрали на помпата. Изпарението, евентуално е при изтичането на маслото от лагерите или при маслото впръсквано към бутала и цилиндри - където налягането е като в картера. Единственото, за което аз се сещам - е по-висока температура (на детайлите - най вече при буталата), както в резултат на работата на двигателя на високи обороти и евентуално допълнително предварително нагряване в резултат на работата на помпата, както и при хидравличните загуби в подаващите линии с по-висок разход, поради по-големия пад (на налягане). Поне аз не виждам значим принос от страна на помпата - по отношение на изпарението на разтворено гориво.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 11:42
от Akima
Плавно/като охлюв/ влизаме в сферата на офтопика.
Градските режими тръгни-спри и светофарите през 50м си вземат своето.
Моята логика е, че температурата на маслото при различните режими си оказва влиянието, съответно съм съгласен с Hursa.
Интересното е, че наскоро видях такъв двигател без заводски охладител на маслото.
Проверете си на A25 мотор имате ли маслен охладител PNC 15710-25010.
Факт е, че 90% от ползвателите на тези автомобили не знаят откъде се отваря предния капак - не виждам как ще си измерят маслото.
Ще му мислят след 2028-2032г. тарикатите купили оказионни бройки за без пари...
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 11:52
от Митхат
Една от маздите на щеката има трета точка която е на около 20 мм над точката за максимум на маслото.И на тази точка третата има надпис.....смени маслото.Значи когато нивото се качи до там ,задължителна смяна.Това може би е признаване на проблема и задължаване за смяна на маслото за да се предотвратят евентуални съдебни дела.С две думи.....да си знаете.

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 11:53
от gena_bs
В някои автомобили от над 10-15 години няма щеки за контрол на маслата.
Никъде и никакви.
Но има датчици за неговото ниво, състояние и т.н. Не съм запознат на какъв принцип работят и доколко са полезни.
За мен поне, всяка информация, както и за автомобила конкретно, дори непълна, е от полза.
Явно за другите производители е много сложно и скъпо да се инсталират подобни системи ...
Конкретният проблем с навлизането на гориво в масления картер на двигателя е известен още от появата на системите Common Rail.
Минимум от 25 години. Причините са същите, като основно това са "екологичните" изисквания и системи от всякакъв вид и тип.
Като се задълбочава с тяхното "усъвършенстване", разбирай усложняване и оскъпяване. След 2017 такива системи масово се внедряват и в бензиновите двигатели. AdBlue май само не са сложили или поне на мен не ми е известно.
За спецификациите на двигателното масло да не говорим. Скоро сигурно 0W0 ще измислят, в случай, че не са го сторили вече...
И бутала с размерите на такова за спринцовки - за намаляване на триенето и разхода на гориво.
https://shieldoils.com/engine-oil-smell ... and-fixes/
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 12:11
от Hursa
► Виж съдържание
Akima написа: ↑01 Апр 2025 11:42
Плавно/като охлюв/ влизаме в сферата на офтопика
Да, така е - когато се пише за "охлюви" и за "авангардност" в такава тема където се обсъжда евентуален недостатък на цяла серия двигатели.

Не "охлювите" са проблема.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 01 Апр 2025 13:53
от FearSoft
Преди 1-2 месеца, когато се раздуха повече информацията за този тип двигател и навлизането на бензин в маслото се чух със сина, който е в Германия и кара CH-R, закупен 2022 г. от България. Доколкото знам в момента е на около 50 хил. км. След проверка ми каза, че няма повишено ниво на маслото, така че не знам на кое да се вярва и на какво се дължи това поведение. Информацията ми е, че той сменя маслото 2 пъти годишно, та е възможно и затова да няма този ефект. А може би това е правилният начин за избягването му, кой да знае...