Страница 5 от 6
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 11:50
от biro
Аз зареждам без да свалям акумулатора. Виждал съм в магазините за коли да го правят по същия начин на експонатите.
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 12:50
от itzoa
biro написа: ↑21 Ное 2023 11:50
Аз зареждам без да свалям акумулатора.
Би ли пояснил? На Хибрид ли? През клемите отпред или директно на акумулатора, махаш ли минуса и т.н.?
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 12:51
от biro
На хибрид. Акумулатора е под предния капак, свързвам зарядното към клените му без да разкачам нищо.
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 12:58
от ivan_pop
biro написа: ↑21 Ное 2023 12:51
свързвам зарядното към клените му без да разкачам нищо
И ако по време на заряда се скапе зарядното и вдигне 20V. какво се случва?
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 14:54
от slowtraveler
Не бих се занимавал с такива циркове с хибрида...
Иначе на дизелака веднъж реших да го дозаредя (без да има нужда) през порта отпред - всичко си бе ОК, че и дори май сензора върху акумулатора отчете заряда (в разликата в справката 'добавени/ източени Ач')..
Зареждането ставаше на паркинга пред блока с кабел от терасата

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 15:34
от biro
ivan_pop написа: ↑21 Ное 2023 12:58
И ако по време на заряда се скапе зарядното и вдигне 20V. какво се случва?
Ремонтираш щетите.
Ако мислим за всичкото ако то какво се случва ако акумулаторът е свален от автомобила и поради повреда на зарядното се запали, и изгори автомобила заедно с гаража?
Зарядното, което използвам има защита от пренапрежение. В случай на авария ремонтирам автомобила и повече не зареждам по този начин, но за сега не ми се е случвало.
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 16:11
от FearSoft
А не е ли по-добре да се елиминират потенциалните щети? Какво толкова страшно ще стане, ако се свали акумулаторът? Ще се изразходват малко повече калории, тъкмо за отслабване

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 16:18
от slowtraveler
Е, има и други негативи - забравяне на настройки и т.н. и т.н.

А в някои случаи достъпа до акумулатора е меко казано 'забавен'

(тъкмо днес говорихме с приятел, дето взе за щерка си РАВ4 и през задните седалки влизал в багажника за да отвори 'аварийното' капаче за аварийно отваряне на багажника, за да достъпи акумулатора

)...
► Виж съдържание
Офтопик
При мен трябваше да преместиш седалката в предно-горно положение - бавен процес с електромоторчетата.
Да отваряш капаче в краката на заден пасажер, да направиш челна стойка и като хирург в малко място откачаш вентилацията на акумулатора и едната клема, придръпваш 100Ач акумулатор да застане полуизлязал за да достъпиш втората клема, след което да се опиташ целия този кошник да го изкараш през купето без да омажеш всичко

И накрая - докато не го върнеш обратно - няма заключване на автомобила

...
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 16:40
от WoLF
Няма проблеми със студени стартове при хибрида, оттам и нужда от дозареждане. Ако все пак имаш желанието, колата зарежда много бързо акумулатора си, не е като да си на празен ход при другите автомобили...

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 17:25
от biro
В моя случай като мина покрай колата с ключа в джоба светва осветлението в купето и под страничните огледала. Като мина няколко пъти докато съм в гаража познай. Сега ще кажете "изключи осветлението", обаче е удобно навън в тъмното. Като ищотворя врата да си взема нещо и спирачната помпа се включва да вдигне налаягане. Тия неща са си консуматори.
За това си дозареждам акумулатора, който е 42Ач
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 19:53
от WoLF
И ние я имаме екстрата - много полезно! Нищо не харчи, освен ако не караш колата през две седмици

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 20:42
от biro
Обикаляте ли в двойния си гараж с ключ в джоба докато се занимавате с нещо по другата кола? На мен ми е падал акумулатора под 12v предполагам от тези консуматори и за това дозареждам през 2-3 месеца.
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 20:46
от Митхат
biro написа: ↑21 Ное 2023 20:42
това дозареждам през 2-3 месеца.
Сериозно ли ти се налага това да правиш.
Аз лично бих сменил тази кола,за къф ..ййй ше зареждам и ще мисля тъпият акумулатор
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 20:52
от WoLF
Децата постоянно забравят пуснати плафоните по цяла вечер, това на колко минавания покрай колата се равнява? Пак казвам, необходим е много малко ток да се включи хибридната система. Ако тя е наред, и двигателя ще запали, и акумулатора ще зареди бързо. Преди години стария акумулатор окъси клетка и палих на 10V цяла седмица. От там знам и че keyless-а яде много ток и е хубаво да се спира, ако няма да се кара колата много дълго време (явно активното следене за ключ си казва своето). Нямам абсолютно нищо напротив да си дозареждате акумулаторите

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 21 Ное 2023 20:57
от Митхат
biro написа: ↑21 Ное 2023 11:50
пуснати плафоните по цяла вечер,
Не заспиват ли тези коли,щото истинските дори да свети плафон а колата не се ,"пипа "15/16минути...изключва и гаси всички консумативи и консумацията пада ....драстично.
Няма спомен от дълги години...да стана сутринта и колата ми да не запали,не мисля нищо....натискам копчето на дистанционното за заключването и зарязвам автомобила.Това е знак че аз не съм вътре ,и Ханс е програмирал всичко....да заспи.