Страница 5 от 6

Ръждясали дискове

Публикувано на: 17 Сеп 2019 10:10
от Оги
mgdesign е прав. Спекъл апарат е причина за ръждив диск, защото няма какво да изтрие ръждата. И където ръждясва повече се трие повече- ръждата е фалшив материал. Съответно ако видите диск с концентрични кръгове ръжда или напълно ръждив по работните повърхности- това означава, че не работи. Каквото се случва и докато стои.
/ От теория за ръждата./ wink.gif

Ръждясали дискове

Публикувано на: 17 Сеп 2019 11:14
от slowtraveler
Оги написа: 17 Сеп 2019 10:10 mgdesign е прав. Спекъл апарат е причина за ръждив диск, защото няма какво да изтрие ръждата. ...
Съответно ако видите диск с концентрични кръгове ръжда или напълно ръждив по работните повърхности- това означава, че не работи. Каквото се случва и докато стои.
Е нали пиша - автомобилът СТОИ доста време... Апаратът не е спекъл, просто не работи защото никой не натиска спирачката tooth.gif
Сега като почнах да го карам по-често, почна да изчиства диска... Но както всеки заден диск - е много по-малко натоварен от предния. Затова и предните се изчистиха бързо, докато задните 'ме мъчат' още tooth.gif

Ръждясали дискове

Публикувано на: 20 Сеп 2019 20:12
от Lwerewolf
Сложи си хидравлична ръчна на челюсти и започвай.... процедурите tooth.gif

Ръждясали дискове

Публикувано на: 21 Сеп 2019 09:41
от slowtraveler
С хидравлична ръчна на дисковете можеше и да стане, ама е тегаво при съществуващата спирачна система tooth.gif

Ръждясали дискове

Публикувано на: 13 Ное 2019 11:41
от the_fast_r1
Интересно, че и при моята RAV4-ка задните дискове бяха яко ръждясали. Предишния собственик не беше я карал през последния месец и по същия начин се изчистиха на 20/30%. Решението при мен беше кардинално със смяна на задни дискове и накладки, но освен ръждата по задните дискове те нямат никакъв ръб, но се оказа, че и водачите на апаратите са запекли. Повърхността от вътрешната страна на диска, която не може да се види без сваляне се беше изчистила на 60% Моя съвет е профилактично да се раздвижат и смажат водачите отзад и в карането би трябвало да се изчистят дисковете. Все пак спирачното усилие на задния мост е към 20-25%, а останалото е на предните спирачки. :thumbsup:

Ръждясали дискове

Публикувано на: 13 Ное 2019 12:26
от Akima
the_fast_r1 написа: 13 Ное 2019 11:41 но се оказа, че и водачите на апаратите са запекли.
Трябвало е от там да започнете.
Страдат от водачи сувчетата.
Дори и RX400h имаше подобни проблеми - а е по-тежък.

Ръждясали дискове

Публикувано на: 13 Ное 2019 13:34
от slowtraveler
При мен видимо всичко си идва на мястото... Просто корозията е била наистина сериозна. Накладките почнаха да чистят цялата повърхност, като в момента дисковете са що годе чисти, с изключение на по-дълбоките язви - явно дискът трябва да се изтрие до там за да 'лъснат' tooth.gif

Ръждясали дискове

Публикувано на: 14 Ное 2019 09:14
от ufer
И моите лъснаха, ама минаха през стругаря, че бяха малко кривички... :)

Ръждясали дискове

Публикувано на: 14 Ное 2019 10:05
от slowtraveler
Да, стругаря ако е читав, може да ги поизправи, стига да има още 'месо' в тях... Но обикновено това е натрупано напрежение, което да ги изметне...
А и дисковете не са някаква космическа сума, затова лично аз ги сменям ако има съмнения в техническото им състояние (ръждата я смятам само за визуален ефект в случая)...

Ръждясали дискове

Публикувано на: 14 Ное 2019 11:52
от Оги
Хората ги правят с канали и дупки да хвърлят по-лесно прахта и охлаждат, какво че имат естествени язви тук-там. Тряа се гледа от добрата страна. :D

Ръждясали дискове

Публикувано на: 14 Ное 2019 13:57
от slowtraveler
Хахаха - да, с една дума съм ги направил 'охлаждаеми' tooth.gif

Ръждясали дискове

Публикувано на: 14 Ное 2019 19:16
от mapamop
Ако си беше взел Рено Канго щеше да си имаш самопочистващи дискове. Доколкото четох в първата генерация са спестили от предпазителите на спирачния механизъм, и почти нищо не им пречи на апаратите да си смучат мръстотия и пясък от пътя. Което си е естествена шкурка...

Ръждясали дискове

Публикувано на: 14 Ное 2019 22:26
от slowtraveler
Абе аз си мислих да им настържа малко шкурка, пък те да си я разнасят по диска, ама нейсе :)
Е те дисковете винаги са открити, така, че събират мръсотия и пясък... Дефлектора не помага много. Дори понякога пречи - 'хващал' съм камъче между диска и ламаринения дефлектор - имах чувството, че колелото ще изпадне - стърженето се чуваше на половин километър tooth.gif Добре, че бързо се усетих какво е :thumbsup:

Ръждясали дискове

Публикувано на: 15 Ное 2019 10:26
от Оги
Вътрешния щит служи в гьол за да не се мокри /съответно понижава сцеплението на спирачката/ и криви диска толко лесно. Предполагам се сещате, че прахта на пътя при наличие на вода е кал.
На френските не знам някоя да има щит. То липсват и по друг начин са конструирани много неща за да са по-евтини.
Камъче много рядко влиза между щита и диска и много лесно пада от там. Ако не иска да падне само'- докато се хване щита долу с отвертка- то е на земята. Ако не става под колата- като се свали колелото.

Ръждясали дискове

Публикувано на: 15 Ное 2019 11:06
от slowtraveler
Да, така е, но сам знаеш, че тези щитове не 'херметизират' диска... Отвън пак си е съвсем отворен.. А и дисковите спирачки 'съхнат' много бързо в момент на докосване на спирачките (старият ми автомобил дори имаше такава система за сушене на спирачките)...
Предните дискове също обикновено са отворени...
Общо взето - ако се набухаш с прегрети дискове в дълбока локва - няма да те спасят щитовете. Ако нямаш щитове и караш нормално (или самият автомобил те подтиква да караш нормално поради липса на мощност :) ), то отново нямаш проблем :thumbsup: