Страница 5 от 13
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 05 Окт 2018 16:23
от chukich
Това не е от имобилайзера ! При него звуците са различни.
Проверил ли си на ключа батерийката дали е ОК. Нали е безключово палене. Може би сигналът е слаб и се губи и за това не завърта. тествай с другия ключ
Провери и батерийката на имобилайзера. Заминават за макс. 3 месеца.
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 05 Окт 2018 18:17
от boyanmt
Батерийките са ОК. Тест с другия ключ не е правен! Ще пробвам.
Днес отново.....мнооого фал-стартс....баси кенефа...

RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 05 Окт 2018 22:51
от apetrov
Колега, карам същият хибрид от малко повече от година, и аз съм от Варна. От твоето видео, по-скоро от звука който се чува - "пътъркането", както го нарекохте ми прилича на стартер. Обаче, защо да се чува стартер при стартирането на хибридната система? Моята RAV-ка не си спомням да съм чувал да върти стартер при палене. Двигателя се пали, чак след около 20 сек. след като се появи Ready.
Може ли да се определи от къде точно идва звука (пътъркането)- отпред (двигател/стартер/), отзад (батерията) или е от някъде в купето/таблото (релета/имобилайзер)?
При всички случаи е добре да направиш както е казал колегата slowtraveler - показваш / пращаш клипа в сервиза и настояваш за решение на проблема.
Предната ми кола беше Корола и на по-малко от годна получи следния дефект - от време на време (1-2 пъти седмично) като настинех бутона Start се чуваше много подобен на този звук от видеото - стартера превърта един път, колата не пали, след няколко секунди превърта още един път и не пали. След 2-3-5 опита палеше. Проблемът се проявяваше само на студен двигател, и беше трудно да го демонстрирам в сервиза. Направих видео, отидох в Тойота (колата беше гаранционна) и го показах на сервиза (Карком). Казаха - Да, вижда се, че има дефект - оставете я за диагностика. След 2-3 дена ми се обадиха, че колата е показала дефекта и са поръчани стартер и някакъв модула (май за управлението му - дано не бъркам). Чаках около 3 седмици за частите и една седмица колата беше в сервиза - отстраниха проблема гаранционно и повече не съм имал проблем с паленето на Королата.
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 01:53
от WoLF
Като се замисля, наистина не трябва да се опитва да запали двигателя още при стартирането, а да изчака 20ина секунди... Но звука е много странен и специфичен - иска си диагностиката

Вижда се как малко преди да се чуе трябва да светне READY, според успешното "запалване". Може би диагностика на вентилатора на батерията не минава?

Може ли да се локализира източника чисто по звука?
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 07:41
от boyanmt
Привет!
Нека обобщя:
1.Проблема с ”паленето” се проявява както на студен,така и на загрял мотор- няма никаква закономерност!
2.Прещракването се чува откъм машинното отделение,и от тук нататък,за да направя добър запис,жената ще “пали”,аз ще снимам с отворен капак,с цел локализиране на проблема.
3.Тези дни ще ползвам резервния ключ и имобилайзер,с идеята да премахна подозренията за слаби батерийки.
4.Друго нещо ми се върти като проблем: за да се запали,скоростния лост трябва да е на положение “Р”-има ли някакъв превключвател на тази позиция? Може ли лоста да не застава в точното положение( да има някаква хлабина),и същата да не позволява стартиране? Питам,защото когато не пали,пробвам с връшане на ск.лост в положение “N”,и после в “Р”,и колата пали? Но това е само предположение. На всяка цена трябва да направя запис с отворен капак на двигателното отделение,и после бегом в...дали КАРКОМ Варна...или МОТОТОМ Добрич(от там закупих автомобила).
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 07:47
от boyanmt
Такааа,новия имобилайзер с батерия е инсталиран. Да видим дали проблема ще е от него.
Замерих батерията на стария имобилайзер: 3.008V- явно подозренията отпадат.
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 10:14
от chukich
Добре... сега пробвай и с резервния ключ( втори ключ). Поне да отпадне и това...
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 10:49
от Hursa
► Виж съдържание
boyanmt написа: ↑06 Окт 2018 07:41
Проблема с ”паленето” ...
Съмнявам се в подобно предположение, но да не би да е проблем в инвертора. А и май евентуален проблем свързан с допълнителния имобилайзер не е изключен от ''изпитанията".
Докато автомобила не се задвижва от системата, стартирането на двигателя без да е "блокирана" трансмисията (чрез блокиращото устройство или в резултат на задействане на спирачките на колелата, може и "ръчната") би трябвало да е "забранено". Ако МГ1 се опита да "завърти" ДВГ без да е блокирана трансмисията автомобила може да "тръгне" назад. А това въобще не е желателно. Ще е необходима чувствително по-голяма мощност за стариране, а ако има наклон назад няма и да успее да стартира, според мен. Мисля подобен старт може да доведе до "изронване" на зъби и деформации в планетарния механизъм - автомобила ще се задвижи назад, а след стартиране на ДВГ въртящия момент към колелата рязко ще се промени на противоположния, обирайки луфтовете. А стартиращия ДВГ - МГ1 в първия момент след старта все още поддържа двигателя продължавайки да подава въртящ момент към коляновия вал. И МГ1 може да заработи в "спирачен режим". За това, мисля, че трябва да има датчици установяващи двете крайни положения на блокиращото устройство (ако е електромеханично, "допълнителни" датчици може да не са необходими, задвижващия го ел двигател или друго ел задвижващо устройство може да сигнализира достигане до "крайно" положение). И евентуално, ако при спрял автомобил то не е блокирало трансмисията да се "забрани" старта на ДВГ. Но тогава би трябвало да даде грешка. При мен, мисля се изписваха и инструкции - да издърпам ръчната. При вас, както спомена DeXa, може и да е с "ръчно" задействане от лоста. (Колкото и да е надеждно електрозадвижването на подобно устройство, все пак ръчното е по-надеждно и безпроблемно, а и е по-евтино.) Но дори и с ръчно задействане пак би трябвало да има датчици установяващи положението му, според мен. И те евентуално да "върнат" грешка, ако в него е причината.
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 12:21
от boyanmt
chukich написа: ↑06 Окт 2018 10:14
Добре... сега пробвай и с резервния ключ( втори ключ). Поне да отпадне и това...
От тази сутрин използвам втория ключ на автомобила,както и втория имобилайзер.
За сега всичко е ОК,ще следя поведението.
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 13:29
от slowtraveler
Продължавам да смятам, че причината е българското вмешателство/допълнителният имобилайзер...
И се чудя как може да бъркат в техниката. И с какъв акъл Тойота им позволява....
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 14:03
от ivied
apetrov написа: ↑05 Окт 2018 22:51
Двигателя се пали, чак след около 20 сек. след като се появи Ready.
Точно, и никога, ама никога за 2 и 1/2 г. не съм имал подобен/ни проблеми... Да не запали? И другите описани проблеми... тва е...

я намеса на някой, както споменава колегата, я не знам какво...
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 17:25
от chukich
slowtraveler написа: ↑06 Окт 2018 13:29
Продължавам да смятам, че причината е българското вмешателство/допълнителният имобилайзер...
И се чудя как може да бъркат в техниката. И с какъв акъл Тойота им позволява....
Тойота не позволява и ако е проблем подлежащ на гаранция, ще откажат такъв ремонт безплатно.
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 17:43
от boyanmt
Същия имобилайзер е на другата ми кола..ниикакви проблеми!
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 18:03
от DeXa
chukich написа: ↑06 Окт 2018 10:14
Добре... сега пробвай и с резервния ключ( втори ключ). Поне да отпадне и това...
В това няма никаква логика, ако има проблем с батерията на ключа, безключовата система ще те предупреди за умираща батерия поне 2-3 месеца по-рано. Отделно, ключа се чете в момента на натсикане на бутона, ако го няма (или не може да го прочете), няма да опита изобщо да стартира системата, камо ли да се чува "патъркане".
Колега boyanmt, този шум, ако е съпроводен с вибрации по купето, когато го прави, може да е свързан със блокировката на кутията. Имам въпрос, като паркираш колата, дърпаш първо ръчната и после на "Р", или не ползваш ръчната изобщо(във връзка с това което казваш за местенето от "Р" на "N" и обратно? Питам конкретно, защото има вероятност при поставяне на "Р" блокиращия зъб да не влиза в зъбчатката, защото тя представлява "_П_П_П_", а зъба е с обратна форма на "П" и трябва да влезе на мястото на "_". Възможно е да попадне върху друго "П", и ако преди това си дръпнал ръчната, колата няма да "мръдне" от наклона и той няма да падне в канала ("_") и да зацепи. Това се случва почти винаги, защото шанса да си паснат е почти 1:100, но в момента в който отпуснеш спирачката колата мърда леко напред или назад и всичко си пасва (даже по някога се чува едно "щрак"). Ако си опънал ръчната обаче, няма да може да мръдне и съответно кутията ще остане неблокирана, до момента в който колата не мръдне (спуснеш ръчната). Ако (
НЕ ГО ПРЕПОРЪЧВАМ НА АБСОЛЮТНО НИКОЙ!!!!), по време на движение бутнеш лоста на "P", се чува подобен шум, като "патъркането" (това го знам, защото малката не веднъж докато сме се учили да кара по разни задни пътчета, рита лоста и той отива в позиция "P" и започва да се чува подобен на това шум, разбира се аз го махам от там мигновенно, защото ако скоростта падне достатъчно и зъба да влезе в канала ще стане мазало в кутията, а и не само). Но пак казвам според мен не е това причината, защото грешките изобщо не водят в тази посока и защото двигателя никога не пали веднага след "READY" (допускам, че е възможно да прави диагностика на моторите и да се опитва да ги врътне с малък ток в някаква посока, за да види има ли ги изобщо, но това не би трябвало да предизвика прескачане на каналачето, поне така ме води логиката просто ще го намести). Пробвай, когато не успее да запали, да я изчакаш 20-30 секунди, преди да махнеш контакта, за да има време да запише грешки. При сегашната ми RAV4-ка дизеловата, не записва грешки ако не успее да запали и аз натисна бутона в рамките на 2-3 секунди (все пак при мен върти и стартер-а през това време). Ако обаче я изчакам да повърти 4-5 секудни, светват всички контролни лампи по таблото и набива грешки като на картинката, която съм качил.
boyanmt написа: ↑06 Окт 2018 17:43
Същия имобилайзер е на другата ми кола..ниикакви проблеми!
Там може да са го монтирали коректно.
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Публикувано на: 06 Окт 2018 19:17
от slowtraveler
chukich написа: ↑06 Окт 2018 17:25
Тойота не позволява и ако е проблем подлежащ на гаранция, ще откажат такъв ремонт безплатно.
'Непозволяването' не го разбирам по този начин.
Приятел си взе от Тойота София автомобил и изрично му казаха 'никакви аларми и т.н.'...
Та ме учудва, че на Боян са му сложили допълнителни имобилайзери - явно не действат еднозначно из цялата страна.
Все пак на негово място бих отишъл в Тойота, да им покаже клипчето, и да ги помоли да демонтират поне за експеримента тези допълнителни устройства.
Застрахователя обикновено изисква наличие на имобилайзер и аларма, а не на ДОПЪЛНИТЕЛНИ устройства за защита (да, може да изиска допълнителни за проследяване).