Колега, нямах предвид че мрънкате за разхода...
Дайте да прегледаме фактите отново:
Освен замяната на въздуховода,тогава в Тойота Русе ми смениха и накладките,както и маслото и масления филтър.
Въздуховода ви сменен ли е или ПРЕДПОЛАГАТЕ, че е сменен?
Защото както се видя - променения цвят съвсем не е доказателство за интервенция по автомобила... Неслучайно споменах още в началото този факт - лично и на свои автомобили съм забелязвал точно този ефект и то точно на големия въздуховод за въздуха... И като студент при смяна на скъсано съединение доста съм се чесал по главата дали не ми продават стар шланг, щото има 'нездрав' вид заради талка...
А сега предполагам, че причината е в по-нискокачествена гума, която на всичкото отгоре е подложена на електростатично натоварване, заради постоянно преминаващия през нея сериозен поток въздух...
Това с върнатата бутилка неразпечатано масло - вие ли им дадохте маслото, или те ви го продадоха? Ако са те - просто бих им го върнал...
Относно разхода - как измервате разхода?
Относно влиянието на накладките върху разхода - сигурния метод е да пипнете джантата след няколко минутно шофиране но без използване на спирачките... Ако някое колело задържа макар и малко - започва да се затопля...
Въздушен филтър сменяхте ли? На колко километра е автомобила?
martod, карам автомобил с навярно подобен пробег между зареждания... Мога да ти кажа, че когато въртиш 1000км между зареждания е много трудно да оцениш дали през изминалите 2-3 седмици (от последното зареждане) си имал по-тежък трафик... При мен разликата в разхода между зарежданията достига 2-3 литра... Или съм излязал извън града, или съм попаднал в по-тежък трафик и т.н...
Разбира се може да не е това причината... Но в случая доктора сам си е поставил диагноза, в която аз съвсем не съм убеден...
Все едно аз да си измеря температурата, сам да реша, че имам конкретно заболяване, и да започна да споря в докторски форум, че докторите в болницата са леваци и не са ми поставили същата диагноза...
Може докторите в болницата наистина да са леваци, но по дадените данни това съвсем не е убедително...
Ако доктора толкова го притеснява разхода, то на негово място бих направил диагностика.. Да се видят 'на живо' параметрите на двигателя. Маслото подходящо ли е за този двигател (препоръчания ли вискозитетен клас е), въздушния филтър сменян ли е (затова попитах и за километрите), дали няма зацапан някой датчик, който да отчита неправилни параметри и от там да подготвя неправилна смес...
Защото дори и ако повишения разход е измерен коректно (по дадените до момента данни това не се знае), причините за това може да са доста - имаме и тук доста разговори на тази тема...
И може причината съвсем да не е в 'заподозрения' шланг...
А ако разхода е от други фактори, то навярно диагнозата е 'автохипохондрия'

(дано не се обиди колегата заради ползване на полу-лекарски термини

)