Страница 5 от 6
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 22 Мар 2015 11:02
от nowyaris
slowtraveler написа:Airfan, сегмента блокира в канала си (включително и заради коксуваното/прегрято масло) и не уплътнява стената...
nowyaris, за мен е конструктивен дефект, щом например от 100х. автомобила, при 10-20-30х.автомобила се проявява проблем с даден конкретен детайл...
Явно не е домислен... А в конкретния случай не е мислено добре охлаждането на челото на буталото (локално прегряване)...
Не , Жорка , щом само 30% от цялата продукция е дефектна,това е технологичен,а не конструктивен проблем.Конструкцията е добра,но технологията куца - лошо производство , лоши материали , лоши детайли , лоша квалификация , лош контрол , лоши машини , и много други фактори - нямат описване и си е наука. Ако конструкцията е лоша при 100% от изделието ще съществува един и същи пороблем . Пример с който съм запознат лично и съм го учил - хвърчат предните колелета на Жигули 1969-1971.Прекрасна конструкция за времето си,но кофти лагери,материали за изделието,термична обработка и прочие...... . Отделно некачествен монтаж и занижен качествен контрол.
Конструктура рисува и смята,от там нататък е технолога.Той превръща идеите в дела

.
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 22 Мар 2015 12:19
от slowtraveler
В конкретния случай все пак говорим за конструктивен дефект...
Конструктора е направил буталото така, че да не се охлажда добре... И то работи в гранични условия...
При определени условия конструктивния дефект излиза на бял свят...
Сам посочваш 'типичните' проблеми...
Същото е и при жигулките - типична конструктивна недомислица (мамка и - заради изплюто колело се борих посредата на пътя в един дъжд, защото тъста ми решил да си кара колата докато падне колелото )...
Вместо да направят ябълковидния болт да минава през носача, като лагерува в легло в самия носач, те са го направили да се държи на валцовка..
Така при износване или разбиване на валцовката, ябълковидния болт изскача от леглото си и колелото поема по свой път....
Докато при добро конструктивно решение същия болт преминава през стойката си, и е кернигован от ненатоварената си страна...
Като се износи - тропа, чука, но за да изскочи болта трябва да се счупи - физически няма как да премине през по-малката дупка в носача/леглото си...
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 22 Мар 2015 14:26
от Airfan
slowtraveler написа:Airfan, сегмента блокира в канала си (включително и заради коксуваното/прегрято масло) и не уплътнява стената...
nowyaris, за мен е конструктивен дефект, щом например от 100х. автомобила, при 10-20-30х.автомобила се проявява проблем с даден конкретен детайл...
Явно не е домислен... А в конкретния случай не е мислено добре охлаждането на челото на буталото (локално прегряване)...
Тъй като сегментът е напънат доста здраво навън, аз не виждам как ще блокира така, че да спре да се разпъва и да вземе да изпуска, освен ако не му се запушат каналите, тогава незнам какво става.
Та ако имате снимки лични на запекъл сегмент, ще ми е крайно интересно да ги видя. Горните снимки са лично мои от ремонт на моя кола, с гореописаните симптоми.
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 22 Мар 2015 17:19
от nowyaris
slowtraveler написа:В конкретния случай все пак говорим за конструктивен дефект...
Конструктора е направил буталото така, че да не се охлажда добре... И то работи в гранични условия...
При определени условия конструктивния дефект излиза на бял свят...
Сам посочваш 'типичните' проблеми...
Същото е и при жигулките - типична конструктивна недомислица (мамка и - заради изплюто колело се борих посредата на пътя в един дъжд, защото тъста ми решил да си кара колата докато падне колелото )...
Вместо да направят ябълковидния болт да минава през носача, като лагерува в легло в самия носач, те са го направили да се държи на валцовка..
Така при износване или разбиване на валцовката, ябълковидния болт изскача от леглото си и колелото поема по свой път....
Докато при добро конструктивно решение същия болт преминава през стойката си, и е кернигован от ненатоварената си страна...
Като се износи - тропа, чука, но за да изскочи болта трябва да се счупи - физически няма как да премине през по-малката дупка в носача/леглото си...
Лошата валцовка е технологичен/производствен проблем,не конструктивен.Ако конструктора беше постъпил както го описваш носача щеше да струва майка си и баща си заедно с шарнира и да трябва да се сменя заедно с него (както на някои други автомобили biggrin.gif ) , а по начина по който е постъпил италианския конструктор болта струваше по него време комплекта 7,50 лева и се сменяха за един час заедно с бирата на майстора

. Че така - и с този двигател на Тойота - чудесна идея и кофти изпълнение . Важното е че са се усетили,макар и късно , че правилно конструирани бутала в комплект с кофти сегменти (като материал,технологични и производствени изисквания и др.) увеличават драстично разхода на двигателно масло . Много ми е интересно японския двигател,произведен в Япония,а не в Европа,и той ли дава завишен разход на масло през този период.
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 22 Мар 2015 18:59
от gojyto
Чакайте сега.Нали проблема основния беше буталата ,че нямат достатъчно дупки.А не сегментите?
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 22 Мар 2015 19:56
от slowtraveler
Airfan написа:.....Тъй като сегментът е напънат доста здраво навън, аз не виждам как ще блокира така, че да спре да се разпъва и да вземе да изпуска...
Точно така запича - блокира в канала си в 'свито' положение и не се разпъва... Нямам лични снимки - на времето със Смяна8 не бе удобно да снимаме такива глупости - лента се вземаше само като се ходи на почивка... А в последните години не съм се цапал с масло (мдаа. продължава да ми липсва прякото 'човъркане'- участието в процеса)...
Но по принцип изглежда така:

Според писанията при тези двигатели проблема се проявява в сегментите - те запичат, защото буталото няма добро охлаждане (по-малко маслени отвори в челото), което води до прегряване на маслото и челото, коксуване на маслото и блокиране на сегментите...
Дидо, на голфа същия детайл също струваше стотинки, ама бе направен по обратния начин и чисто механично нямаше възможност да изплюе шарнирния болт... Разликата бе конструктивна - само в един отвор... В единия случай шарнирния болт се нанизваше през корпуса на съединението, като ябълката бе с по-голям диаметър от отвора. Затова за да премине през корпуса трябва или да се счупи болта или да се счупи корпуса за да се изплюе...
Докато при жигулката той бе поставен върху корпуса и се държеше на развалцовката......
Да, безспорно при използване на презастраховане с материал и т.н. може да стане здраво и с развалцовката. Но конструктивно винаги е възможно болта да премине през 'меката' връзка...
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 22 Мар 2015 20:50
от gojyto
Последно не можах да разбера.Всички ли 1ZZ-FE ,които не са ходили на RECALL между 2000 и 2003 горят масло или има значение къде са сглобявани?
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 22 Мар 2015 21:17
от Airfan
Слоу, това бутало и то е със спекли отвори на сегмента, което е първопричината за другото, според мен.
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 23 Мар 2015 00:41
от Bass_Man
Пак се отплеснахте......
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 23 Мар 2015 00:50
от Akima
Ще отделя мненията в нова тема за дискутиране на запекли сегменти,ако е необходимо,но е добре колегите да знаят за какво става дума,а не да четем теми от типа "Гори ми масло като БТР".

Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 23 Мар 2015 08:07
от slowtraveler
Airfan написа:Слоу, това бутало и то е със спекли отвори на сегмента, което е първопричината за другото, според мен.
Въпроса е като 'яйцето ли е първо или кокошката'

Общо взето процеса според мен е следния - започва да прегрява буталото, и съответно маслото започва да коксува, отлагайки се по стените на канала на сегмента и по самия сегмент.
Отлаганията влошават отмиването и охлаждането с масло, с което увеличават температурата. Сегмента блокира и остава в прибрано положение (от ударите на буталото в стените на цилиндъра), преставайки да уплътнява и започва по-активно пропускане на газове и масло... Като краен резултат - силно завишен разход на масло (и то от раз - без предупреждение)...
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 23 Мар 2015 17:27
от Japanese_fever
Интересно ми е защо блокират само маслените сегменти? Ако е имало прекомерно нагряване би трябвало и другите два да запекат, независимо че няма коксувано масло?
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 23 Мар 2015 18:37
от slowtraveler
Другите обикновено почват да се трошат и т.н..
Не, че не запичат и те де... Но коксуваното масло спомага за запичането - в това спор няма...
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 23 Мар 2015 20:12
от Japanese_fever
Добре, възможно ли е да се разбере дали мотора е с дефектните бутсла и сегменти, ако му се измери компресията?
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 23 Мар 2015 21:53
от gojyto
Според мен не.С компресията мериш дали е газовите сегменти са ок,а те са си ок.Според мен с никаква диагностика не може да се разбере това.Доста майстори попитах и всички казаха това.Но нека и колегите да кажат мнение.