Страница 5 от 5
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 10 Апр 2014 07:09
от Japanese_fever
Аз Яриса не го видях да е казал нещо за накладки. Само ходи след мен като пуклисар и повтаря какво съм бил казал?!? Яриса (колата му де) и с 4 батабанни спирачки да е като е един тон пак ще спира.
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 10 Апр 2014 08:39
от Airfan
slowtraveler написа:Airfan написа:Между другото внимавайте със смяната на спирачната течност, че на един колега в "централата" на абс-а влезна въздух и 3 години няма кой да му обезвъздуши като хората системата и понякога спираше само с единия кръг.
Трябва да са били големи майстори... И да не са имали инструмента/машинката, с която смяната става много лесно (едновременно допълвайки спирачна течност, и изключвайки попадане на въздух в системата)...
Направо мастер беше.... Докато се правиха разни манипулации по задните спирачки изтече цялата спирачна течност, после се оказа, че в Пловдив няма машина за обезвъздушаване на АБС централи и стана филма...
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 10 Апр 2014 09:39
от slowtraveler
Airfan написа:... Докато се правиха разни манипулации по задните спирачки изтече цялата спирачна течност, после се оказа, че в Пловдив няма машина за обезвъздушаване на АБС централи и стана филма...
Това имах предвид под 'майсторлък'.... На приятел с Лексъс му бяха направили подобен номер, та светеше като коледна елха.
Май го оправи с включване на компютър, който командва ABS да 'трака' по време на обезвъздушаването, и така самия той да изхвърли балончетата нататък по системата за да се обезвъздуши.
Обаче при нормални майстори това нещо не се налага - машинката е много проста: завива се точен преходник на капачката на казанчето за спирачна течност (точно преходника е проблемен - някои сервизи имат машината, но не винаги имат преходник точно за твоето казанче). Машината подава под определено налягане прясната спирачна течност (по този начин винаги имаш добро ниво на течността без опасност от засмукване на въздух). Вдига се автомобила и се отварят един по един щуцерите на колелата. Тъй-като системата е под налягане (и без да натискаш спирачката), бързо се продухва/подменя.
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 10 Апр 2014 14:15
от nowyaris
Japanese_fever написа:Аз Яриса не го видях да е казал нещо за накладки. Само ходи след мен като пуклисар и повтаря какво съм бил казал?!? Яриса (колата му де) и с 4 батабанни спирачки да е като е един тон пак ще спира.
Какво означава "4 батаБанни спирачки" щото за сефте чувам за такъв вид .И второ какво общо има между теглото на превозното средство и вида на спирачния механизъм-камионите тежат по 20 тона и са с бараБанни спирачки.А за накладки нищо не мога да кажа,щото не съм на ясно - също като тебе.Накладките са само консуматив и не е необходимо човек да има кой знае какви познания.За Яриса има 99 предложения от 99 производителя - които и да сложиш,все ще накарат колата да спре.След шест години и нещо и 33 хиляди километра моите са като нови,дисковете не са мръднали и най-вероятно ще ги ползвам още шест години.Говоря за предните.Задните сигурно ще ги хвърля заедно с колата biggrin.gif. Отделно дето накладките са само част от цялата спирачна система и дори и да са "спортно-състезателни

",ако другите неща по системата не са наред.....