Страница 5 от 8

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 17 Мар 2014 06:58
от slowtraveler
prius 3 написа:Учудвам се, че има колеги, които явно не са чували за резба „диаметрал питч“. Дори им е нещо смешно. Едно време в машиностроителните специалности, като литературата беше много на руски, трябва да сме се заливали от смях като чуем „питчевую резьбу“... tooth.gif
Ами то винаги е било 'цолова резба' и цолова предавка...
Руснаците пък никога не са казвали питчевую резьбу, защото както знаеш - pitch не означава типа на резбата ppp.gif
При тях се ползва 'дюймовая', като трябва да се има предвид, че те също са ползвали дюйм (само че десетичен - линия=10 дюйма)...
Неслучайно едно от най-известните им оръжия от началото на миналия век се казва 'трехлинейка' :whistle:
Е, това едва ли спомага за дизела на Тойота де...

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 17 Мар 2014 17:52
от Not_active_user_1
Пусни търсачката да видиш дали не ползват! Между другото, ако си виждал български или руски струг забележи какво пише над лирата (има занитена алуминиева табела) за нагласянето на стъпките при нарязването на резби! Говоря за стругове произведени преди 1989г. След това не знам как стои въпроса и какви понятия са ползвани. Този вид резба е има също в учебниците на машиностроителните специалности по „Рязане на металите“. Както и да е, въпросът и сравнението бяха в съвсем друг смисъл, който явно остана неразбран. smile.gif

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 17 Мар 2014 18:08
от slowtraveler
На времето съм работил на С5, ама бе мноооого отдавна - забравил съм надписите...
А с руснаци работя ежедневно от около 20г точно в подобна 'железарска' тематика, като последно им докарвахме и комплект щатски инструменти (разбирай съндък 1х1х1метър :) ) че да си човъркат един ДВГ... Та от тях правя извод какво ползват...

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 17 Мар 2014 21:23
от nowyaris
Руснаците ползват Макаров,Калашников и РПГ . Гледам че са решили напоследък да ползват и украинки от граничните райони tooth.gif . Иначе мен ме вълнуваше някой знае ли нещо,в смисъл дали е ползвал специално този дизелов агрегат на БМВ и дали според него ще е достатъчен за едно сравнително тежко Версо и дали си струва човек да си купи такова с такъв двигател.Щом е съвместно с Пежо,ще е икономичен,то е ясно.Ама дали ще е достатъчен - 112 коня за такова добиче... sad.gif

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 17 Мар 2014 23:13
от Scott
nowyaris написа: ...Ама дали ще е достатъчен - 112 коня за такова добиче... sad.gif
Щом Форд слагат 1.6 TDCi 115к.с. на S-max, Пежо на 5008, Опел на Зафира, Версото не ще е по-бавно от тях. Явно такова се търси от многодетните семейства.

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 18 Мар 2014 08:17
от martod
nowyaris написа: Иначе мен ме вълнуваше някой знае ли нещо,в смисъл дали е ползвал специално този дизелов агрегат на БМВ и дали според него ще е достатъчен за едно сравнително тежко Версо и дали си струва човек да си купи такова с такъв двигател.Щом е съвместно с Пежо,ще е икономичен,то е ясно.Ама дали ще е достатъчен - 112 коня за такова добиче... sad.gif
На този въпрос най добре ще ти отговори дядо ти, biggrin.gif който повече мощ от 70 коня и ВМ около стотина Nm в колата си не е виждал, пък те и жигулките и москвичите бяха над тон, та за тон и половина машина и двигател с около 240- 250 нютона въртящ момент, не виждам някаква причина да не е достатъчен, освен ако не си открил някой баир с 70% наклон за катерене .. biggrin.gif

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 18 Мар 2014 11:13
от nowyaris
Аз,Марто , съм сираче и нямам кого да питам в моето семейство за пътните качества на Москвич и Жигула. Аз пък като пораснах направо на Лада четворка седнах 1500 с пет скорости. За това питам знаещите от форума - Скоти,Джапито и най-вече тебе biggrin.gif . Все пак благодаря за компетентните отговори :thumbsup:

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 18 Мар 2014 12:13
от martod
Е щом си започнал на лада, значи разбираш за какво говоря .. smile.gif

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 18 Мар 2014 13:27
от Not_active_user_1
Дали има смисъл от дизелите в този клас при наличието на Аурис Хибрид! Отговора се намира в тази статия, която потвърждава много неща, които съм споменавал, казвал и писал до сега. Много хора подхождат предубедено и с недоверие, но написаното в АБ, би трябвало поне малко да им промени погрешната нагласа. Наблягам на това:
Но дори и при по-агресивно натискане на педала на газта разходът на гориво в града не се покачи много над 5 л/100 км – наистина забележително постижение.
Казвал съм го няколко пъти, но все излиза някой „специалист“, който да каже обратното без да се е качвал в колата. А най-интересното е че дори и колегата от Испания с многото Приуси пишеше, че (по памет), че 7-8 харчела, ако настъпваш. Аз лично подобен разход никога не съм виждал на колата както и да е карам.
Другото нещо на което ще заостря вниманието е:
Инженерите на Toyota явно са обърнали сериозно внимание на реакциите на безстепенната автоматична трансмисия, която вече реагира доста по-директно и пъргаво...
Потвърждавам и съм го казвал много пъти, че колата (Приуса, който е малко по-динамичен от Аурис с 0,5 сек до 100) е доста динамична от 0 до около 60 км/ч. Просто те изстрелва и много коли ги оставяш на точка в града въпреки по-големите мощности, които имат. Докато те настигнат и дошъл следващия светофар и така...
Та нека някой ми каже защо би предпочел дизел с много неизвестни, пред доказаната техника на хибрида?
Ето статията:
ЦЪК

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 18 Мар 2014 13:37
от Vesko
prius 3 написа:Дали има смисъл от дизелите в този клас при наличието на Аурис Хибрид! Отговора се намира в тази статия, която потвърждава много неща, които съм споменавал, казвал и писал до сега. Много хора подхождат предубедено и с недоверие, но написаното в АБ, би трябвало поне малко да им промени погрешната нагласа. Наблягам на това:
Но дори и при по-агресивно натискане на педала на газта разходът на гориво в града не се покачи много над 5 л/100 км – наистина забележително постижение.
Казвал съм го няколко пъти, но все излиза някой „специалист“, който да каже обратното без да се е качвал в колата. А най-интересното е че дори и колегата от Испания с многото Приуси пишеше, че (по памет), че 7-8 харчела, ако настъпваш. Аз лично подобен разход никога не съм виждал на колата както и да е карам.
Другото нещо на което ще заостря вниманието е:
Инженерите на Toyota явно са обърнали сериозно внимание на реакциите на безстепенната автоматична трансмисия, която вече реагира доста по-директно и пъргаво...
Потвърждавам и съм го казвал много пъти, че колата (Приуса, който е малко по-динамичен от Аурис с 0,5 сек до 100) е доста динамична от 0 до около 60 км/ч. Просто те изстрелва и много коли ги оставяш на точка в града въпреки по-големите мощности, които имат. Докато те настигнат и дошъл следващия светофар и така...
Та нека някой ми каже защо би предпочел дизел с много неизвестни, пред доказаната техника на хибрида?
Ето статията:
ЦЪК
Приус, не знам за хибрид различн от РХ. Ама имам снимки как харчи 6л/100 и как е с 27л/100. Това е около 5 ПЪТИ разлика punk.gif tooth.gif

ПП: И не че не вярвам, че приеус е икономичен... ама се чудя тойота на кого ли да дали д апроектира РХ-а че нищо от положителният опит при приус не са използвали tooth.gif punk.gif

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 18 Мар 2014 14:23
от Not_active_user_1
Хората са ти го написали бе Веско. Хайде аз лъжа, ама как така това, което преди време съм го писал сега и други го разбират!
Колкото до сравнението ти Приус/РХ пак се мъчиш да сравниш ябълки с домати. biggrin.gif
Е няма как да ги сравняваме, при условие, че еднат е тон и нещо, а другата е два тона и нещо, едната е 136 к.с., а другата 300 к.с., едната е СУВ 4х4, а другата лек автомобил с предно. Много пъти ти ги писахме тези неща, но ти пак и пак. Сравнявай с други СУВ-ове с идентични характеристики! Там да видим какво излиза. Всъщност защо ли да го правим, като има http://www.spritmonitor.de/. Там се вижда, че колата ти е най-икономична спрямо останалите, както и Приус/Аурис-хибрид меджу другото. Та какво искаше да кажеш не разбрах с твоето сравнение? И двата модела са най-икономични в класовете си и това е показателно, че от Тойота са ги направили добре и са изпълнили целта си.
В случая обаче да не размиваме темата с твоя разход, защото знаем, че в твоите ръце, няма автомобил, който да харчи нормално...
Та да се върнем на основното и да се замислим за маломощен, тракащ, канцерогенен дизел - срещу модерен, икономичен, безшумен и чист хибрид и двете на една цена. При увеличени продажби на хибридите ми се струва, че и цената им още ще пада. Съвсем скоро при това положение очаквам статия: „Хибрида уби дизела“. tooth.gif

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 18 Мар 2014 14:32
от Vesko
prius 3 написа:Съвсем скоро при това положение очаквам статия: „Хибрида уби дизела“. tooth.gif
Няма как да се получи, при положение че за 1/3 от цената си копуваш 2.2 150/170к.с авенсис доста по-икономичен от РХ-са tooth.gif punk.gif

ПП: И ако трябва да бъда обективен с дизеловият авенсис стигах по-бръзо от софия до добрич. Така че коя кола е "по-добра"? tooth.gif

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 18 Мар 2014 15:39
от nowyaris
Тук,в Австрия,дизела е евро и трийсе,заплатите са над три хиляди евра и пенсиите са над хиляда и петстотин евра.И по тази причина 90% са на дизелови коли,поне около мен.Няма начин Тойота да пробият пазара в немскоговорящите страни без дизелов двигател,който е разработка на познат автомобилен производител . Тук навиците и имиджа играят важна роля . От своя страна баварците се нуждаят от проверена и надеждна хибридна система на задвижване за американския си пазар.Затова двата колоса са си стиснали ръчичките,после са се потупали братски по раменцата и са спретнали далаверката cool.gif . Пък и щом Марто каза,че моторчето става за Версо , всичко вече е съвсем ясно.

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 18 Мар 2014 16:04
от Scott
prius 3 написа:Дали има смисъл от дизелите в този клас при наличието на Аурис Хибрид!..
През цялото време иде реч за Тойота Версо, тъй че Аурис хибрид не е най-доброто сравнение, мисля че трябва да намесим 7-местния Приус. Иначе почти ме убеди, остава и многодетните мами да бъдат убедени, че е по-добре да похарчат над 4000 евра повече за Приус7, при положение че 1.6 дизеловото Версо има 0.1л/100км по-висок разход и 18г/км повече СО2, т.е. попада под същата схема за акциз.

Re: Нов дизел за Тойота

Публикувано на: 18 Мар 2014 17:20
от slowtraveler
Я то и в темата за нов дизел на Тойота пак се оказало, че хибрида е най-икономичен tooth.gif

За мощността - не знам какво сте карали, ама аз започнах 'шоферлъка с 27к.с., седнал в краката на чичо ми (ЗАЗ 965)...
Като взех книжка бе голям кеф особено когато успее да вдигне 80км/ч и трансмисията започне приятно да свирука....
След това се метнах направо на 44к.с. която дори понякога вдигаше 100км, ама не винаги, защото шкодичката със задния радиатор си грееше...
Така, че в зависимост от човека може да му хареса и да му е достатъчно, а може и да му е отвратително да кара такъв автомобил...
Разхода пък - обратно пропорционален...
Това е като менюто - или избираш нещо хубаво, ама ти излиза по-скъпо, или избираш нещо евтино, ама то пък излиза не съвсем хубаво...
Но като си гладен - и евтиното ще те засити...