Страница 5 от 5

Re: Може ли да се сменя само една дюза? D4D 2.2

Публикувано на: 25 Авг 2013 20:38
от JapCar
jim_beam написа:мерси за полезната информация колеги!

JapCar имаш лс!
И ти имаш! Thanks

Re: Може ли да се сменя само една дюза? D4D 2.2

Публикувано на: 21 Окт 2013 13:56
от icy
iovkito написа:Днес ходих до тойота за диагностика .
1 дюза (-1,9)
2 дюза (-1,2)
3 дюза (0,7)
4 дюза (0,4)
Такаа,и моят авенсис Д4Д 2000г. ходи на диагностика в събота поради появил се проблем със странно почукване/и при загрял двигател/, синкаво изпушване при обороди от 1800 до 2200 най-вече и леко завишен разход.Диагностиката беше извършена с BOSCH 5XX и съответната им програма.Всички останали измерени стойности бяха в норми,турбината правела достатачно налягане.Данните на дюзите бяна 1 дюза (-1,3); 2 дюза (-0,6);3 дюза (-0.4); 4 дюза (+1,0).Според техниците имам проблем с 1ва дюза като 4та била огледална на нея и тя била с такава стойност.Чакам обаждане от тяхна страна да ми предложат оферта за рециклиране на съответната дюза в пловдивски сервиз/не се сещам за имете в момента/ понеже съм от Русе и неможаха да ми препоръчат добър сервиз.Ако някой е позвал услугите на такъв в града може да сподели.Има ли смисъл да си играя с добавки да "оправям" дюзите?Това с огледалните дюзи може ли да влияе на 1ва и 4та в рамките на -1.3 до +1 на 4та?

Re: Може ли да се сменя само една дюза? D4D 2.2

Публикувано на: 21 Окт 2013 14:55
от JapCar
icy написа:Това с огледалните дюзи може ли да влияе на 1ва и 4та в рамките на -1.3 до +1 на 4та?
До колкото знам, това не е пряко влияние. Според моите разбирания/логика, компенсацията която управлението на дюзите прави, когато е в минус, значи, че дюзата пуска повече от зададеното (нехерметична), когато е в плюс, тя пуска по-малко (задръстена).Вероятно управлението прави тези компенсации с промяна в +/- за всяка дюза на зададеното време на впръскване за всеки режим. За влиянието съм чувал, че когато една се компенсира много в една посока, друга (без да е зле) се компенсира в обратна за да има някакъв баланс. Може би е свързано и с реда на рабора на цилиндрите. На повечето 4 цил. двг. е 1-3-4-2, не съм сигурен за D-4D.(другия възможен ред е 1-2-4-3, винаги се редуват краен, вътрешен...) Та не знам как компенсациите на 1 и 4 са свързани...
Всичко което написах е чуто/прочетено от форуми, което не значи, че е напълно вярно, поне е логично... Не съм срещал статия в която ясно да са описани нещата около дюзите на комън рейла, от човек, който да ги знае теоретически и практически.
Опита на повечето, които се занимават от години с дизелови двг. се състои в смяна на най-вероятната заподозряна част, ако не се оправи- смяна на друга...и така докато се оправи. Друг е въпроса, че пък тези , които знаят нещата не обичат да ги споделят...по разбираеми причини.

Re: Може ли да се сменя само една дюза? D4D 2.2

Публикувано на: 21 Окт 2013 20:37
от Kiki
1.9 стойност изобщо не е притеснителна. До +/- 3 можеш да караш спокойно.Трябва обаче да следиш развитието на ситуацията
Виждал съм дизелов двигател Д4Д на Тойота със стойност на дюзите 7 и 8, а на едната 12 и пак вървеше. Не, че е нормално, но е действителност. Не е за препоръчване да се кара така, но има и такива случай. sleep.gif

Re: Може ли да се сменя само една дюза? D4D 2.2

Публикувано на: 21 Окт 2013 21:00
от JapCar
Kiki написа:. До +/- 3 можеш да караш спокойно.Трябва обаче да следиш развитието на ситуацията
Тая теория я научих най-напред тук във форума, когато взех колата...Всичките ми мисли за моя проблем са насочени главно към дюзите, но пък според тази теория съм далеч от граничните стойности- 4-та дюза ми е най зле, защото никога не отива на 0 или +, винаги е минус 0.5 до минус 0.7, 1-ва понякога стига -0.4, но обикновено 1,2,3 са близо до 0. Не знам тези измервания до колко са достоверни, защото така и не разбрах (няколко пъти питах) как компа разбира коя , в каква посока е зле, че управлението да прави тези компенсации, които програмата показва.

Re: Може ли да се сменя само една дюза? D4D 2.2

Публикувано на: 21 Окт 2013 21:08
от Kiki
JapCar написа:
Kiki написа:. До +/- 3 можеш да караш спокойно.Трябва обаче да следиш развитието на ситуацията
Тая теория я научих най-напред тук във форума, когато взех колата...Всичките ми мисли за моя проблем са насочени главно към дюзите, но пък според тази теория съм далеч от граничните стойности- 4-та дюза ми е най зле, защото никога не отива на 0 или +, винаги е минус 0.5 до минус 0.7, 1-ва понякога стига -0.4, но обикновено 1,2,3 са близо до 0. Не знам тези измервания до колко са достоверни, защото така и не разбрах (няколко пъти питах) как компа разбира коя , в каква посока е зле, че управлението да прави тези компенсации, които програмата показва.
Изобщо не ги мисли! Дюзите са ти с перфектни стойности и има още много хляб в тях.
На колко хиляди километра са?

Re: Може ли да се сменя само една дюза? D4D 2.2

Публикувано на: 21 Окт 2013 21:22
от JapCar
Kiki написа: Изобщо не ги мисли! Дюзите са ти с перфектни стойности и има още много хляб в тях.
На колко хиляди километра са?
Колата е на 130х.км май вече....вече обърках в коя тема какво пиша, сигурно се повтарям.

Re: Може ли да се сменя само една дюза? D4D 2.2

Публикувано на: 22 Окт 2013 16:18
от icy
Моята е на ~230к.Може ли все пак от дюзите ми да изпушва така в приблизително еднакви обороти точно преди турбината?Или от какво друго може да се получи това?Масла,филтри са ми на около 2000км и проблемчето го имаше и преди това и не се повлия от смяната им.Другото ми дразнещо нещо е колата да забие предницата при връщане на предавки /особенно 3-та към 2-ра/когато съм покрай диапазона на 1700-800 оборота.Усещам го най-вече в градски условия когато преди по-голям завой съм бил на 3та,намалям и после като включа втора и е на около тия обороти без подаване на газ ги смъква рязко до ~1400 и тогава се укротява и ускорява нормално.А ако в момента на падане на оборотите подам газ плавно ме придърпва напред но не е никак плавно,а рязко.Някой има ли е подобен проблем?

Re: Може ли да се сменя само една дюза? D4D 2.2

Публикувано на: 24 Юни 2015 09:20
от icy
Такаа,след още 20к километра вече си проличаха дюзите ми и са със стойности
http://tinypic.com/view.php?pic=9uad7s&s=8#.VYpJ7UZMCHs при стартиран двигател
и при спрян http://tinypic.com/view.php?pic=2u4j953 ... YpKeEZMCHs
Дюзите ми в toyodiy излизат 23670-29015,гледам по сайтовете 23670-29035 ги вади като аналог на моите.Някой правил ли е подобни манипулации и дали ако сменя 4те с 23670-29035 ще има проблем?До последно дюзите бяха със стойности +3,1//-0.8//-1.1//-1.6. 1-ва и 3-та станаха с такива стойности и не се влиаят от нищо/студен,загрял двигател,в движение или не/