Страница 5 от 6

Смяна на маншон на скоростен лост

Публикувано на: 26 Ное 2020 08:30
от gimara
Маншон.pdf
(174.14 KiB) Свалено 368 пъти

Смяна на маншон на скоростен лост

Публикувано на: 27 Ное 2020 19:20
от SEV
Благодаря! Маншона го смених с нов върху старата пластмасова рамка без да използвам лепило,тъй като затисна доста добре само със щипките! :thumbsup:

Смяна на маншон на скоростен лост

Публикувано на: 24 Дек 2020 15:43
от Milen787878
Здравейте!Някой може ли кажи как се сменя маншон на скоростен лост Тойота Аурис 2007 г.Благодаря

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 14 Юни 2021 23:10
от mapamop
Да добавя как се възстановява покритието на волана...
Накратко - преди седмица ми се "разроши" кожата на волана в един сектор, "среден размер", горе вляво. Предполагам, причините са, че го пече слънцето през стъклото на шофьорската врата, когато е дъждовно навлиза влага, годините и бог знае още какво друго. Волана е на колата от подписа - T25, 12.2005 г.
Процедурата е следната:
- Купувате си крем-реноватор за кожа. В моят случай "Казабланка"-та от снимката (2.49лв.). Има черен, има и безцветен вариант. Зависи колко е останало по кожата от оригиналният цвят. Аз използвах черният вариант.
- Измивате идеално мястото което ще ремонтирате - с мокра кърпа за деца, препарат за тапицерии, кърпи за стъкла и огледала, обезмаслител, каквото намерите за подходящо. Чакате да изсъхне идеално. Целта е след като изсъхне кожата да няма следи от мазнина и мръсотия и на пипане да е суха като лист хартия.
- вземате парче водна шкурка 1200 и заглаждате власинките, търкайки по посока на власинките, така че да легнат надолу. НЕ МОКРИТЕ шкурката. Снимката "преди" е след частично прешкурване преди 3 дни. Така или иначе, кожата си се разроши още за тия 3 дни.
- намазвате на тънък слой крема около износеното петно, самото износено петно го напоявате с гъбичката и заглаждате с гъбичката. Нормално е да остане на бразди и да стои матово!.
- Изчаквате 15-20 минути да поизсъхне крема, и да си направи "кожичка".
- полирате с мек плат, който не отделя власинки и влакна. В моят случай ми досвидя да съсипя чисто нова микрофибърна кърпа, и ползвах парче от памучен чаршаф. Движите се с парцала в началото по посока на власинките, така че да ги загладите надолу. Целта е да намалите износеното петно, но мяма да успеете да го ликвидирате напълно. Гоните резултата от снимката с първия слой - кожата стои на шупли, но на пипане не се усещат "космите".
- Намазвате с тампониращи движения зоната със шуплите, и отново заглаждате с гъбичката леко отгоре.
- Изчаквате да засъхне отново около 20на минути.
- Полирате с парцала, без да натискате изобщо - предният слой и новият са още слаби. Следите порите от първата снимка да изчезнат, ако не се затворят напълно - пускате следваш тънък слой, докато се запълнят порите на кожата.
- след последният слой изчаквате още 20-на минути и на парцала слагате капка препарат за табла, препарат за кожени тапицерии или спрей за табла. Мазнината трябва да е буквално капка, колкото да намалите триенето на парцала, докато политате за последно последният слой. Внимавайте с мазното - ако си омазните волана сериозно, ще имате проблем с управлението на самият автомобил, защото воланът ще е мазен и хлъзгав.
- Готови сте. Имате запасни крем и шкурка, за поне още 2-3 волана, ако не повече.
При мен петното излезе на цена ~1.20 за шкурка и 2.49 за крема, плюс близо 2 часа чакане и полиране.
Снимки:
casablanca.jpg
casablanca.jpg (323.79 KiB) Преглеждано 2600 пъти
преди.jpg
преди.jpg (332.65 KiB) Преглеждано 2600 пъти
1слой-след.jpg
1слой-след.jpg (1.62 MiB) Преглеждано 2600 пъти
2слой-след.jpg
2слой-след.jpg (1.57 MiB) Преглеждано 2600 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 15 Юни 2021 14:25
от slowtraveler
Точно такова ползвах за възстановяване топката на скоростния лост на Маздата... Имаше много добър ефект - придоби много добър вид... Но разбира се не става като ново :)

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 15 Юни 2021 14:33
от mapamop
slowtraveler написа: 15 Юни 2021 14:25 не става като ново
Има едни хора, които срещу драстично по-висока сума ги правят по-хубави от нови. Това им е работата.
За топка не бих го ползвал - китайските топки, колкото и да са мизерни като качество се сменят лесно и са почти без пари. За волана е малко по-друга ситуацията...
Не се заблуждавам, че в някакъв момент няма да стигна до тапицер и сваляне на волана, но се опитвам да го отложа във времето.

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 15 Юни 2021 16:20
от slowtraveler
mapamop написа: 15 Юни 2021 14:33 За топка не бих го ползвал - китайските топки, колкото и да са мизерни като качество се сменят лесно и са почти без пари. За волана е малко по-друга ситуацията...
Ами при мен топката бе с някакво одрано парче - може да съм го закачил с нокът... И стана ОК...
За волана - срещу що годе нормална сума може да се направи 'нов', ама там страничния труд е повече - искат волана да им е свален и изпратен/донесен :)

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 15 Юни 2021 16:58
от iovkito
Свалянето не е кой знае какво. Поне на тойотите излиза лесно от шлиците. Веднъж свалях на един опел, без скоба не се предаде.

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 15 Юни 2021 18:46
от slowtraveler
Ами аз съм се наплашил от такова вадене - много бой изяде с чука, и се гъне в ръцете :)
След това идва цирка със 'спиралните кабели' и т.н., дето на някои модели можеш да ги скъсаш ако не ги монтираш правилно :)

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 15 Юни 2021 22:27
от mapamop
slowtraveler написа: 15 Юни 2021 18:46 някои модели можеш да ги скъсаш ако не ги монтираш правилно
От чисто любопитство:
Като гледам снимки из нета на Тойотския лентов кабел, идва с нещо като свинска опашка долу вляво.
Не може ли да се застопори преди свалянето му по същия начин с нещо, за да не се размества?
Ако някой е свалял... Не се напрягам засега да стигам чак дотам, но вероятно ще е полезно за следващите, които четат това.

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 16 Юни 2021 07:58
от slowtraveler
Проблемът е да не го завъртиш докато е демонтиран...
Кабелът има малка дължина - т.е. от 'нулево' положение има да кажем два оборота във всяка посока (да кажем +/-2 оборота.
Ако при демонтажа го завъртиш на оборот на някоя страна, ти променяш положението на кабела и той в едната посока ще има възможност да се завърти на 3 оборота на волана, ама в другата - само на 1 оборот. Та като го напънеш в тази втора посока на 1.5 оборота - и той се е скъсал...
Иначе май то няма голяма точност при монтажа - умерваш оборотите и толкова..
Ако толкова искаш - може и с тиксо да го залепиш, но пак е важно да не завърташ волана междувременно - трябва да умериш броя на обороти...

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 16 Юни 2021 08:32
от mapamop
slowtraveler написа: 16 Юни 2021 07:58 Проблемът е да не го завъртиш докато е демонтиран...
Точно за това попитах. Ако се купува нов има предпазен щифт, който го застопорява в нулева позиция, и се сваля точно преди монтажа на волана.
Ако се "нулира" волана в "неутрална" позиция (един вид нула градуса), дали не може да се застопори наново във същият отвор. По презумпция, при нулева позиция, отворите на кабела трябва да съвпаднат, "по заводски".
Ако е възможно, това би спестило цялата драма с намирането на вярната позиция, ревящата система за стабилизация и последващата калибрация на волана. И евентуално индикация къде е "нулата" на моргаджийски екземпляр, на който не се знае на 100% къде е бил волана. Примерно преди месец, попаднах на Авенсис като моя, с удар в предно ляво колело - пръта на полуоската беше сгънат на почти 90 градуса...

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 16 Юни 2021 09:16
от slowtraveler
Сигурно може, но не виждам защо да го правиш - ако не местиш нищо - нещата ще съвпаднат при обратния монтаж... Да, добре е да изкараш всичко в нулево положение - така е най-лесно за ориентация.
Виж за моргаджийския - навярно бих пробвал на ръка внимателно да го превъртя няколко оборота (броейки оборотите) за да видя в коя посока ще усетя опъване на кабелчето (без да го напъвам).
След което да върна обратно поне 2 оборота (ако воланът ми е 1.5 оборота от нулево до упор) и да съм сигурен, че при монтажа няма да имам възможност да достигна това положение при въртене на волана...

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 16 Юни 2021 14:26
от mapamop
Имах предвид нещата да са дуракоустойчиви. За тоя оградения на картинката чоп става дума - предполагаемо е достъпен само от "кота нула".
По презумпция, би трябвало да е. И ще е много лесно "нулирането", дори на моргаджийски кабел, без значение в какво положение на волана е изкормен кабела.
s-l300.jpg
s-l300.jpg (19.74 KiB) Преглеждано 2447 пъти

Поправка на волан и кожух на скоростен лост - обща тема за всички модели

Публикувано на: 16 Юни 2021 14:38
от slowtraveler
Не вярвам да е така - това просто фиксира кабела за да не го превъртиш с оборот... Извадиш ли го - можеш да го превъртиш с оборот и при монтаж - да го скъсаш с волана..
То не че не можеш да го скъсаш и при правилен монтаж и вадене на шплента след монтажа, ако преди това не си центрирал гумите, а си завъртял волана на оборот в някаква посока де :)