Да добавя как се възстановява покритието на волана...
Накратко - преди седмица ми се "разроши" кожата на волана в един сектор, "среден размер", горе вляво. Предполагам, причините са, че го пече слънцето през стъклото на шофьорската врата, когато е дъждовно навлиза влага, годините и бог знае още какво друго. Волана е на колата от подписа - T25, 12.2005 г.
Процедурата е следната:
- Купувате си крем-реноватор за кожа. В моят случай "Казабланка"-та от снимката (2.49лв.). Има черен, има и безцветен вариант. Зависи колко е останало по кожата от оригиналният цвят. Аз използвах черният вариант.
- Измивате идеално мястото което ще ремонтирате - с мокра кърпа за деца, препарат за тапицерии, кърпи за стъкла и огледала, обезмаслител, каквото намерите за подходящо. Чакате да изсъхне идеално. Целта е след като изсъхне кожата да няма следи от мазнина и мръсотия и на пипане да е суха като лист хартия.
- вземате парче водна шкурка 1200 и заглаждате власинките, търкайки по посока на власинките, така че да легнат надолу. НЕ МОКРИТЕ шкурката. Снимката "преди" е след частично прешкурване преди 3 дни. Така или иначе, кожата си се разроши още за тия 3 дни.
- намазвате на тънък слой крема около износеното петно, самото износено петно го напоявате с гъбичката и заглаждате с гъбичката. Нормално е да остане на бразди и да стои матово!.
- Изчаквате 15-20 минути да поизсъхне крема, и да си направи "кожичка".
- полирате с мек плат, който не отделя власинки и влакна. В моят случай ми досвидя да съсипя чисто нова микрофибърна кърпа, и ползвах парче от памучен чаршаф. Движите се с парцала в началото по посока на власинките, така че да ги загладите надолу. Целта е да намалите износеното петно, но мяма да успеете да го ликвидирате напълно. Гоните резултата от снимката с първия слой - кожата стои на шупли, но на пипане не се усещат "космите".
- Намазвате с тампониращи движения зоната със шуплите, и отново заглаждате с гъбичката леко отгоре.
- Изчаквате да засъхне отново около 20на минути.
- Полирате с парцала, без да натискате изобщо - предният слой и новият са още слаби. Следите порите от първата снимка да изчезнат, ако не се затворят напълно - пускате следваш тънък слой, докато се запълнят порите на кожата.
- след последният слой изчаквате още 20-на минути и на парцала слагате капка препарат за табла, препарат за кожени тапицерии или спрей за табла. Мазнината трябва да е буквално капка, колкото да намалите триенето на парцала, докато политате за последно последният слой. Внимавайте с мазното - ако си омазните волана сериозно, ще имате проблем с управлението на самият автомобил, защото воланът ще е мазен и хлъзгав.
- Готови сте. Имате запасни крем и шкурка, за поне още 2-3 волана, ако не повече.
При мен петното излезе на цена ~1.20 за шкурка и 2.49 за крема, плюс близо 2 часа чакане и полиране.
Снимки:

- casablanca.jpg (323.79 KiB) Преглеждано 2600 пъти

- преди.jpg (332.65 KiB) Преглеждано 2600 пъти

- 1слой-след.jpg (1.62 MiB) Преглеждано 2600 пъти

- 2слой-след.jpg (1.57 MiB) Преглеждано 2600 пъти