Страница 5 от 6

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 19 Ное 2012 09:05
от Vesko
Според цитата няма да те глобят. Проблема е, че продължението е за превишение от 11 до 20. Т.е. глобата е само, ако си превишил с точно 60км/ч. Обаче заради чифровата индикация на радара, измерващ с точност 1км/ч по този параграф не могат да глобят никого tooth.gif Защото про показание на цефровият уред 60км/ч то заради грешката му в най-малкият раряд реалната скорост може да бъде както 59, така и 61 км/ч. И при оспорване в съда би трябвало да отпаднат всички biggrin.gif
Подобна логика важи и за граничните стойност 11,19,21,29....

ПП: До колкото си спомням в метрологията даден уред трябва да контролира и калибрира с уред с един клас по-висока точност.

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 19 Ное 2012 11:38
от Toyko
Vesko написа:Стрелкожите индикатори са много по удобни от цифровите за възприемнае от хората. Предимството на цифровите е тяхното евтино производство и възможността върху един и същ индикатор да се визуализират множество параметри. Но... мнгото информация всъщност пречи. Защо ми е да знам например точната скорост до километър, след като глобите са през 10км? А и ако класа на точност на скоростомера е 5 или 10% то съвсем си губи смисъла. Например по цифровият индикатор си гледаш, че карасх с 99км/ч (което не е за глоба), но при 10% грешка (и ако е е от цялата скала грешката) ти реално караш а 90 или 110км/ч. Та за какво ти е да мислиш, че караш с 99км/ч??????


ПП: Няма точен измервател на скорост :thumbsup: Тя е аналогова величина и няма как да се дискретизира точно.

ПП: Фиша, който получих от кемрата край Плевен показвашем че съм карал със скорост хххс разделителна способност до километър. След Като имоя измервателен уред измерва скоростта със същата разделителна способност не би трябвало изобщо да удобрят такъв контролен уред.....
Вижте искам да ви питам всички сериозно, не мислите ли че производителите прецакват нарочно скоростомера и колкото по-голяма е скоростта, толкова по-голямо отклонението? Често ми се случва джипиеси да ми мерят други скорост - по-малки ? Може да е направено с цел да не превишаваш? Например ако карам със 150 мисля че реално се движа със 140 често :-(

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 19 Ное 2012 11:40
от Toyko
slowtraveler написа:
Vesko написа:...Фиша, който получих от кемрата край Плевен показвашем че съм карал със скорост хххс разделителна способност до километър..
Затова и ако са те снимали с ?1км/ч (например 61 при ограничение 50км/ч) и ти пишат фиш за превишение с 11+км/ч, то можеш да оспориш и глобата да ти спадне в графата '10км/ч).. И ще спечелиш...
П.С. тъкмо сега се зачетох в Закона - законотворците ни са много 'умни'..... Как бихте тълкували ЗДвП, и по кой член биха ви глобили ако в града карате с 59км/ч???:
Чл. 182. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Водач, който превиши разрешената максимална скорост в населено място, се наказва, както следва:
1. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г., изм. - ДВ, бр. 10 от 2011 г.) за превишаване с 10 km/h - с глоба 20 лв.;
Елементарно - никак - ето смисъла на точния скоростомер - да можеш да караш винаги с 9 км повече от разрешеното хахахах, макар за града по-добре си спазвайте, да не блъснете човек, че това ще бъде много по-лошо от закъснение с 3 минути !

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 19 Ное 2012 11:42
от slowtraveler
Toyko написа:.... ето смисъла на точния скоростомер - да можеш да караш винаги с 9 км повече от разрешеното...
Да, но колите умишлено имат неточни скоростомери. Пък били те и цифрови с индикация стотна от км/ч...
Така, че полза - никаква :whistle:

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 19 Ное 2012 11:52
от Toyko
slowtraveler написа:
Toyko написа:.... ето смисъла на точния скоростомер - да можеш да караш винаги с 9 км повече от разрешеното...
Да, но колите умишлено имат неточни скоростомери. Пък били те и цифрови с индикация стотна от км/ч...
Така, че полза - никаква :whistle:
Това исках да кажа с по-горния си пост - трябва силата да е с тебе , за да познаеш с колко се движиш точно или да имаш някакъв хипер точен допълнителен уред

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 19 Ное 2012 19:18
от Vesko
Toyko написа:
slowtraveler написа:
Toyko написа:.... ето смисъла на точния скоростомер - да можеш да караш винаги с 9 км повече от разрешеното...
Да, но колите умишлено имат неточни скоростомери. Пък били те и цифрови с индикация стотна от км/ч...
Така, че полза - никаква :whistle:
Това исках да кажа с по-горния си пост - трябва силата да е с тебе , за да познаеш с колко се движиш точно или да имаш някакъв хипер точен допълнителен уред
Цифровизацията на скоростомера не го прави хипер точен. В известен смисъл го прави още по-неточен дори wink.gif

ПП: При мен дори има разлика между стрелковият скоростомер и този на предното стъкло biggrin.gif

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 19 Ное 2012 23:13
от LEXUS
Vesko написа:Стрелкожите индикатори са много по удобни от цифровите за възприемнае от хората. Предимството на цифровите е тяхното евтино производство и възможността върху един и същ индикатор да се визуализират множество параметри. Но... мнгото информация всъщност пречи. Защо ми е да знам например точната скорост до километър, след като глобите са през 10км? .....
По-удобно от цифров индикатор в средата на таблото под челното стъкло няма според мен. Както знаем при дигиталните индикатори с цифри се индикират само скоростта, докато другите показатели с графики. Далеч по-напредничаво ми се виждат от това разни стрелки да се люлеят като във Форд Таунус от 76-та. И пак повтарям,че и двете решения имат своето приложение. А и много по-добре е да знаеш точната скорост , написана с цифри, отколкото да я търсиш със стрелката. По-добре нещо да го има, някои хора го оценяват.

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 19 Ное 2012 23:18
от LEXUS
Japanese_fever написа:Абе къде сравняваш болид от Ф1 с кола, дето се кара по улиците?
(риторичен въпрос, не ми отговаряй)
На колите не им слагат уредите по волана, както е при Ф1, те си имат табла на англ. dashboard.
И т.н. и т.н.
Казах ти, че много състезателни коли дори нямат скоростомер и оборотмер, защото това там се следи с други средства,
а и никой който се състезава не го интересува с колко километра в час кара, интересува само да не пренатовари двигателя и т.н.
Неща, които въобще не могат да се кажат за колите по улиците.
Те при Ф1 болидите нямат и парно, и мигачи и т.н. да не искаш колите по улицата да са така.
Ти говореше за екстремно каране, извинявам се много. Прерови си старите постове да видиш какво твърдиш. Колите си имат табла, и Ауди Р8LMS има табло, но индикаторите му са цифрови. Точно колите по улиците - като караш и поглеждаш скоростта-пише я с цифри. Какъв е проблемът? Защо трябва да погледнеш накъде сочи някаква стрелка?

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 20 Ное 2012 08:07
от Vesko
LEXUS написа:А и много по-добре е да знаеш точната скорост , написана с цифри, отколкото да я търсиш със стрелката. По-добре нещо да го има, някои хора го оценяват.
Стрелк или цифри все пак е въпрос на предпочитания. Цифрите не правят скоростомера точен. tongue.gif Нито пък това, че са модерни ги прави по-лесно възприемчиви. smile.gif

За какво ти е да знаеш "точната" скорост след като грешката е 5-10%? rolleyes.gif

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 20 Ное 2012 15:10
от Toyko
Трябва ти да не преминаваш някакви граници например обороти в червено , скорост - надвишена - тогава никакви цифри не се индикират, а цветът, формата или звукът се сменят, защото са естествени символи!
Колегата сигурно е математик - затова така защитава цифрата и числото :) (защото да не забравяме, че все пак повечето пъти са числа :)

И друга голяма поправка за всички - все пак и на стрелката има цифри/числа - тоест зависи доколко си свикнал с разположението им , за да се оправяш без тях - едно порше има едно разположение ако дига 300 км/ч а един трабант друго със 120 км/ч......

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 21 Ное 2012 10:56
от scorpion
Малко е ОФФ, но ... имахме навремето ФИАТ 125р ... Километража всъщност беше на принципа на лента, която се изпълваше в червено.
Харесваше ми повече от стрелките ... Дали е бил верен незнам. Виждам, че този тип показания не е предпочитан от съвременните дизайни но според мен с новите технологии, светодиоди и пр. би бил интересен.

Иначе при мен също има отклонение от реалната скорост (засичам я по един сфетофар на ул.Сребърна накойто има качен радар за скорост) и примерно ако се движа с около 50 км. час радара изписва 46 км.ч., т.е около 5 км. отклонение. За по-висока скорост не знам ...

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 21 Ное 2012 13:19
от Toyko
scorpion написа:Малко е ОФФ, но ... имахме навремето ФИАТ 125р ... Километража всъщност беше на принципа на лента, която се изпълваше в червено.
Харесваше ми повече от стрелките ... Дали е бил верен незнам. Виждам, че този тип показания не е предпочитан от съвременните дизайни но според мен с новите технологии, светодиоди и пр. би бил интересен.

Иначе при мен също има отклонение от реалната скорост (засичам я по един сфетофар на ул.Сребърна накойто има качен радар за скорост) и примерно ако се движа с около 50 км. час радара изписва 46 км.ч., т.е около 5 км. отклонение. За по-висока скорост не знам ...
за по-голяма - пропорционално отклонението е още повече....
фиатът ми е добре позната кола хехехе... беше малко по оригинална алтернатива на хилядите лади и жигулита .....и москвичи, полски фиат имаш предвид :) спомени... намляха ни с един такъв в чужбина, ако бяхме с по-модерна кола може би нямаше да лежи майка ми в болница 10 дена, нито възглавници , нито нищо.... два кирливи колана, затова съм си купил кола с 8 сега, да чукна на дърво де

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 21 Ное 2012 15:31
от scorpion
Toyko написа:
scorpion написа:Малко е ОФФ, но ... имахме навремето ФИАТ 125р ... Километража всъщност беше на принципа на лента, която се изпълваше в червено.
Харесваше ми повече от стрелките ... Дали е бил верен незнам. Виждам, че този тип показания не е предпочитан от съвременните дизайни но според мен с новите технологии, светодиоди и пр. би бил интересен.

Иначе при мен също има отклонение от реалната скорост (засичам я по един сфетофар на ул.Сребърна накойто има качен радар за скорост) и примерно ако се движа с около 50 км. час радара изписва 46 км.ч., т.е около 5 км. отклонение. За по-висока скорост не знам ...
за по-голяма - пропорционално отклонението е още повече....
фиатът ми е добре позната кола хехехе... беше малко по оригинална алтернатива на хилядите лади и жигулита .....и москвичи, полски фиат имаш предвид :) спомени... намляха ни с един такъв в чужбина, ако бяхме с по-модерна кола може би нямаше да лежи майка ми в болница 10 дена, нито възглавници , нито нищо.... два кирливи колана, затова съм си купил кола с 8 сега, да чукна на дърво де
Неприятно, съжалявам.
Да полски Фиат. Но за времето си беше бих казал доста съвременен автомобил (то тогава единици автомобили имаха възд.възглавници) с 4 дискови спирачки, че дори и механичен круиз контрол wink.gif Просторно купе и отлична товароносимост дължащо се на комбинацията между ресори и амортесъори на задния мост biggrin.gif Апропо се сещам, че по отношение на безопасността имаше осигуровка при челен удар, двигателя да потъва под купето.
Такива бяха времената. Бяхме в москвичи, лади и фиати сега в тойоти tooth.gif tooth.gif tooth.gif

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 21 Ное 2012 23:03
от Toyko
scorpion написа: Такива бяха времената. Бяхме в москвичи, лади и фиати сега в тойоти tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Хе хе хе това прозвуча малко... съмнително, как да кажа тогава бяхме в лади сега в тойоти, пак сме пре***ни :)
Сиреч не сме в Астън мартини и Поршета повечето пак :)

Re: Аналогови vs цифрови индикации

Публикувано на: 22 Ное 2012 09:07
от scorpion
Toyko написа:
scorpion написа: Такива бяха времената. Бяхме в москвичи, лади и фиати сега в тойоти tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Хе хе хе това прозвуча малко... съмнително, как да кажа тогава бяхме в лади сега в тойоти, пак сме пре***ни :)
Сиреч не сме в Астън мартини и Поршета повечето пак :)
Ами на мен си ми звучи реално ... biggrin.gif ... Иначе не бих отказъл и едно Ферари с цвят червен :toothy7: