
Подобна логика важи и за граничните стойност 11,19,21,29....
ПП: До колкото си спомням в метрологията даден уред трябва да контролира и калибрира с уред с един клас по-висока точност.
Вижте искам да ви питам всички сериозно, не мислите ли че производителите прецакват нарочно скоростомера и колкото по-голяма е скоростта, толкова по-голямо отклонението? Често ми се случва джипиеси да ми мерят други скорост - по-малки ? Може да е направено с цел да не превишаваш? Например ако карам със 150 мисля че реално се движа със 140 често :-(Vesko написа:Стрелкожите индикатори са много по удобни от цифровите за възприемнае от хората. Предимството на цифровите е тяхното евтино производство и възможността върху един и същ индикатор да се визуализират множество параметри. Но... мнгото информация всъщност пречи. Защо ми е да знам например точната скорост до километър, след като глобите са през 10км? А и ако класа на точност на скоростомера е 5 или 10% то съвсем си губи смисъла. Например по цифровият индикатор си гледаш, че карасх с 99км/ч (което не е за глоба), но при 10% грешка (и ако е е от цялата скала грешката) ти реално караш а 90 или 110км/ч. Та за какво ти е да мислиш, че караш с 99км/ч??????
ПП: Няма точен измервател на скоростТя е аналогова величина и няма как да се дискретизира точно.
ПП: Фиша, който получих от кемрата край Плевен показвашем че съм карал със скорост хххс разделителна способност до километър. След Като имоя измервателен уред измерва скоростта със същата разделителна способност не би трябвало изобщо да удобрят такъв контролен уред.....
Елементарно - никак - ето смисъла на точния скоростомер - да можеш да караш винаги с 9 км повече от разрешеното хахахах, макар за града по-добре си спазвайте, да не блъснете човек, че това ще бъде много по-лошо от закъснение с 3 минути !slowtraveler написа:Затова и ако са те снимали с ?1км/ч (например 61 при ограничение 50км/ч) и ти пишат фиш за превишение с 11+км/ч, то можеш да оспориш и глобата да ти спадне в графата '10км/ч).. И ще спечелиш...Vesko написа:...Фиша, който получих от кемрата край Плевен показвашем че съм карал със скорост хххс разделителна способност до километър..
П.С. тъкмо сега се зачетох в Закона - законотворците ни са много 'умни'..... Как бихте тълкували ЗДвП, и по кой член биха ви глобили ако в града карате с 59км/ч???:Чл. 182. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Водач, който превиши разрешената максимална скорост в населено място, се наказва, както следва:
1. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г., изм. - ДВ, бр. 10 от 2011 г.) за превишаване с 10 km/h - с глоба 20 лв.;
Да, но колите умишлено имат неточни скоростомери. Пък били те и цифрови с индикация стотна от км/ч...Toyko написа:.... ето смисъла на точния скоростомер - да можеш да караш винаги с 9 км повече от разрешеното...
Това исках да кажа с по-горния си пост - трябва силата да е с тебе , за да познаеш с колко се движиш точно или да имаш някакъв хипер точен допълнителен уредslowtraveler написа:Да, но колите умишлено имат неточни скоростомери. Пък били те и цифрови с индикация стотна от км/ч...Toyko написа:.... ето смисъла на точния скоростомер - да можеш да караш винаги с 9 км повече от разрешеното...
Така, че полза - никаква
Цифровизацията на скоростомера не го прави хипер точен. В известен смисъл го прави още по-неточен дориToyko написа:Това исках да кажа с по-горния си пост - трябва силата да е с тебе , за да познаеш с колко се движиш точно или да имаш някакъв хипер точен допълнителен уредslowtraveler написа:Да, но колите умишлено имат неточни скоростомери. Пък били те и цифрови с индикация стотна от км/ч...Toyko написа:.... ето смисъла на точния скоростомер - да можеш да караш винаги с 9 км повече от разрешеното...
Така, че полза - никаква
По-удобно от цифров индикатор в средата на таблото под челното стъкло няма според мен. Както знаем при дигиталните индикатори с цифри се индикират само скоростта, докато другите показатели с графики. Далеч по-напредничаво ми се виждат от това разни стрелки да се люлеят като във Форд Таунус от 76-та. И пак повтарям,че и двете решения имат своето приложение. А и много по-добре е да знаеш точната скорост , написана с цифри, отколкото да я търсиш със стрелката. По-добре нещо да го има, някои хора го оценяват.Vesko написа:Стрелкожите индикатори са много по удобни от цифровите за възприемнае от хората. Предимството на цифровите е тяхното евтино производство и възможността върху един и същ индикатор да се визуализират множество параметри. Но... мнгото информация всъщност пречи. Защо ми е да знам например точната скорост до километър, след като глобите са през 10км? .....
Ти говореше за екстремно каране, извинявам се много. Прерови си старите постове да видиш какво твърдиш. Колите си имат табла, и Ауди Р8LMS има табло, но индикаторите му са цифрови. Точно колите по улиците - като караш и поглеждаш скоростта-пише я с цифри. Какъв е проблемът? Защо трябва да погледнеш накъде сочи някаква стрелка?Japanese_fever написа:Абе къде сравняваш болид от Ф1 с кола, дето се кара по улиците?
(риторичен въпрос, не ми отговаряй)
На колите не им слагат уредите по волана, както е при Ф1, те си имат табла на англ. dashboard.
И т.н. и т.н.
Казах ти, че много състезателни коли дори нямат скоростомер и оборотмер, защото това там се следи с други средства,
а и никой който се състезава не го интересува с колко километра в час кара, интересува само да не пренатовари двигателя и т.н.
Неща, които въобще не могат да се кажат за колите по улиците.
Те при Ф1 болидите нямат и парно, и мигачи и т.н. да не искаш колите по улицата да са така.
Стрелк или цифри все пак е въпрос на предпочитания. Цифрите не правят скоростомера точен.LEXUS написа:А и много по-добре е да знаеш точната скорост , написана с цифри, отколкото да я търсиш със стрелката. По-добре нещо да го има, някои хора го оценяват.
за по-голяма - пропорционално отклонението е още повече....scorpion написа:Малко е ОФФ, но ... имахме навремето ФИАТ 125р ... Километража всъщност беше на принципа на лента, която се изпълваше в червено.
Харесваше ми повече от стрелките ... Дали е бил верен незнам. Виждам, че този тип показания не е предпочитан от съвременните дизайни но според мен с новите технологии, светодиоди и пр. би бил интересен.
Иначе при мен също има отклонение от реалната скорост (засичам я по един сфетофар на ул.Сребърна накойто има качен радар за скорост) и примерно ако се движа с около 50 км. час радара изписва 46 км.ч., т.е около 5 км. отклонение. За по-висока скорост не знам ...
Неприятно, съжалявам.Toyko написа:за по-голяма - пропорционално отклонението е още повече....scorpion написа:Малко е ОФФ, но ... имахме навремето ФИАТ 125р ... Километража всъщност беше на принципа на лента, която се изпълваше в червено.
Харесваше ми повече от стрелките ... Дали е бил верен незнам. Виждам, че този тип показания не е предпочитан от съвременните дизайни но според мен с новите технологии, светодиоди и пр. би бил интересен.
Иначе при мен също има отклонение от реалната скорост (засичам я по един сфетофар на ул.Сребърна накойто има качен радар за скорост) и примерно ако се движа с около 50 км. час радара изписва 46 км.ч., т.е около 5 км. отклонение. За по-висока скорост не знам ...
фиатът ми е добре позната кола хехехе... беше малко по оригинална алтернатива на хилядите лади и жигулита .....и москвичи, полски фиат имаш предвидспомени... намляха ни с един такъв в чужбина, ако бяхме с по-модерна кола може би нямаше да лежи майка ми в болница 10 дена, нито възглавници , нито нищо.... два кирливи колана, затова съм си купил кола с 8 сега, да чукна на дърво де
Хе хе хе това прозвуча малко... съмнително, как да кажа тогава бяхме в лади сега в тойоти, пак сме пре***ниscorpion написа: Такива бяха времената. Бяхме в москвичи, лади и фиати сега в тойоти![]()
![]()
Ами на мен си ми звучи реално ... biggrin.gif ... Иначе не бих отказъл и едно Ферари с цвят червенToyko написа:Хе хе хе това прозвуча малко... съмнително, как да кажа тогава бяхме в лади сега в тойоти, пак сме пре***ниscorpion написа: Такива бяха времената. Бяхме в москвичи, лади и фиати сега в тойоти![]()
![]()
Сиреч не сме в Астън мартини и Поршета повечето пак
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Мирослав Петков и 4 госта