Съвети за намаляване на разхода
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Ходих до Билла за биричка.18 литра за 346 км.,от които двадесетина из София-от долни Богров до Банкя.На връщане по същия път малко по-малко,но бях претоварен,но не съм я натискал зверски през цялото време.С каквото и да пътувам от Русе до София на отиване винаги ми изгаря повече гориво отколкото на връщане.БК-то за целия преход ми показа 5,7 среден разход.На връщане климатика работеше чат-пат.Ама по принцип не карам така,кротък шофьор съм.
Еб*ти и хибрида, направо електромобил, на мен последния ми рекорд беше с 20 лв бензин - 36 км. градско с повечко газ така... biggrin.gifnowyaris написа:Ходих до Билла за биричка.18 литра за 346 км.,от които двадесетина из София-от долни Богров до Банкя.На връщане по същия път малко по-малко,но бях претоварен,но не съм я натискал зверски през цялото време.С каквото и да пътувам от Русе до София на отиване винаги ми изгаря повече гориво отколкото на връщане.БК-то за целия преход ми показа 5,7 среден разход.На връщане климатика работеше чат-пат.Ама по принцип не карам така,кротък шофьор съм.

- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Да, има доста действия, които можем да предприемаме в различни случаи, за да намаляваме километровия разход на горива...
Когато е възможно, сменям предавките нагоре и надолу - през една, дори през две - както знаем, при всяка смяна на предавка се изразходва ненужно гориво...
В английски сайт препоръчват целият ауспух след най-горещата му част да се обвие с подходяща лента - като се запазвала по-голяма част от топлината на изходящите газове до напускане на тръбата, се намалява съпротивлението на издухване, т.е. двигателят извършва по-малко работа.
А ето за загубената енергия от включените къси светлини - (уж) само 2 крушки по 50 W:
Обсъждам по-старите коли, не тези, вече излизащи от завода със специални светодиодни, ксенон и пр. светлини за през деня.
Към 2 х 50 W добавяме 4 х 5-7W габарити, + 10 - 20 и повече малки крушки по таблото, вратите и пр., общо ~ 200W...
При 17-18% горивен теоретичен КПД, без да смятаме загубите за пренос, изправители, отечки... излиза, че двигателят изгаря 200 х 5 - равностойността на около 1000W (!!!) за да светят 2 крушки на къси светлини. За 1 час каране из голям град, на ден това е 1 kWh - на всяка лека кола. Какво става за камиони, автобуси...
Дори някой да смята, че си плаща и ще си свети, какво става с въздуха, който дишаме, обеднен на кислород, но "обогатен" с изгорели газове...?
Не съм чул от КАТ да се похвалят, че в резултат прилагането на тази папагалски преписана наредба, са намалели пътните произшествия. Иначе щяха да ни задължат през цялата година.
Не съм чул в Испания, Португалия, Италия, Гърция, Турция и много други страни, ДАЛЕЧ от Скандинавия, да има такава наредба...
В Скандинавия в голяма част от годината СУМРАКЪТ има огромна продължителност. Тогава вероятно има смисъл да се задължат хората да пускат светлините денонощно.
И накрая, мнозина в този форум си спомнят, какво се случваше, когато някой видеше кола със светлини през деня допреди примерно 20 години: всички участници вдвижението незабавно разбираха, че тази кола се движи в особено състояние - или е полиция, или пожарна, линейка, правителствена, с особен режим... или някой колега вози болен, или идва от зона с мъгла, изобщо светлините денем привличаха вниманието на колегите, имаха ефект на повишаване вниманието и съответно - намаляване вероятността от пътно произшествие... защото се използваха рядко, само по предназначение
Когато е възможно, сменям предавките нагоре и надолу - през една, дори през две - както знаем, при всяка смяна на предавка се изразходва ненужно гориво...
В английски сайт препоръчват целият ауспух след най-горещата му част да се обвие с подходяща лента - като се запазвала по-голяма част от топлината на изходящите газове до напускане на тръбата, се намалява съпротивлението на издухване, т.е. двигателят извършва по-малко работа.
А ето за загубената енергия от включените къси светлини - (уж) само 2 крушки по 50 W:
Обсъждам по-старите коли, не тези, вече излизащи от завода със специални светодиодни, ксенон и пр. светлини за през деня.
Към 2 х 50 W добавяме 4 х 5-7W габарити, + 10 - 20 и повече малки крушки по таблото, вратите и пр., общо ~ 200W...
При 17-18% горивен теоретичен КПД, без да смятаме загубите за пренос, изправители, отечки... излиза, че двигателят изгаря 200 х 5 - равностойността на около 1000W (!!!) за да светят 2 крушки на къси светлини. За 1 час каране из голям град, на ден това е 1 kWh - на всяка лека кола. Какво става за камиони, автобуси...
Дори някой да смята, че си плаща и ще си свети, какво става с въздуха, който дишаме, обеднен на кислород, но "обогатен" с изгорели газове...?
Не съм чул от КАТ да се похвалят, че в резултат прилагането на тази папагалски преписана наредба, са намалели пътните произшествия. Иначе щяха да ни задължат през цялата година.
Не съм чул в Испания, Португалия, Италия, Гърция, Турция и много други страни, ДАЛЕЧ от Скандинавия, да има такава наредба...
В Скандинавия в голяма част от годината СУМРАКЪТ има огромна продължителност. Тогава вероятно има смисъл да се задължат хората да пускат светлините денонощно.
И накрая, мнозина в този форум си спомнят, какво се случваше, когато някой видеше кола със светлини през деня допреди примерно 20 години: всички участници вдвижението незабавно разбираха, че тази кола се движи в особено състояние - или е полиция, или пожарна, линейка, правителствена, с особен режим... или някой колега вози болен, или идва от зона с мъгла, изобщо светлините денем привличаха вниманието на колегите, имаха ефект на повишаване вниманието и съответно - намаляване вероятността от пътно произшествие... защото се използваха рядко, само по предназначение
Каквото сам си направя, никой не може...
Сега, да бъдем по-прецизни - тия 200Вт са ми малко завишени, но толкова да са. Обаче 17-18% КПД е доста грубо потъпкване на всички достижения в ДВГ за последните 40-50 години ... Да, в определени режими може би, ама да ги турим поне 25 за бензин и към 40 за изправен дизел?Instruktor59@yahoo.com написа: Към 2 х 50 W добавяме 4 х 5-7W габарити, + 10 - 20 и повече малки крушки по таблото, вратите и пр., общо ~ 200W...
При 17-18% горивен теоретичен КПД, без да смятаме загубите за пренос, изправители, отечки... излиза, че двигателят изгаря 200 х 5 - равностойността на около 1000W (!!!) за да светят 2 крушки на къси светлини. За 1 час каране из голям град, на ден това е 1 kWh - на всяка лека кола.
Тъй, значи 200Вт / 0.25, са 800Вт, което за 1час са 0.8КВт/ч -> слагам ги като 1Квт/ч за лесно смятане.
1Квт/ч е равен на 3.6мегаджаула енергия, което е към 1/10 от енергията в 1 литър бензин, т.е. е 0.1литър.
В градски условия (то условно, ама при мен поне) средната скорост по бордови ми е между 25 и 30 км/ч (ако е само градско). Т.е. цялата сметка излиза на 0.3л/100км отгоре на градско.
Извънградско при средна скорост да кажем 100км/ч (доста оптимистично, но лесно за смятане) е 0.1л/100км.
За гъзарите с постоянно включени фарове за мъгла - още 0.1л/100км.
Изводът - слагайте DRL модули с PWM и ги пускайте на 20-30% на дълги - така градско ще спестите към 0.2л/100км спрямо каране на фарове на 100%. Или допълнителни DRL светлини.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
ултра неправилното становище на зрелия капитализъм, който самият се усети и почна освен да печели и да пести. стратегията върви в няколко посоки колега, не може да се налива в кофа без дъно. затова съм си купил тойота а не зил .zi_zi_top написа:Темата по принцип е сбъркана. Според мен трябва да се стремим да увеличим прихода, а не да намаляваме разхода.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
gicho написа: Изводът - слагайте DRL модули с PWM и ги пускайте на 20-30% на дълги - така градско ще спестите към 0.2л/100км спрямо каране на фарове на 100%. Или допълнителни DRL светлини.
Това е лоша идея, много гадно заслепяват такива светлини, обикновено пускам дълги на 100% срещу тях.
Carina E 4AFE LB 1992
е нали затова мисля да слагам фолио, от него уж температурата падала от 50 на 38 градусаprius 3 написа:Разхода при отворени прозорци не винаги е по-висок отколкото ползването на климатика. На градско е по-икономично с отворени джамове, на извънградско са на кантар нещата и само при над 100 км/ч ползването на климатика е по-икономично.
В тази връзка цвета на колата също влиае върху разхода. Тъмните коли лятото много се напичат и докато се охладят доста енергия отива за работата на климатика.
Като е зачекнахме тази тема да кажем и за атмосферното налягане как влиае върху разхода. biggrin.gif
сещам се че нашта показва едни стрелки за идиоти кога да превключваш нагоре надолу предавката - гледайки ги стигнах до извода че едно 1200 оборота като карам е най-тънкото, ама падне ли трябва се пак да мина на по ниска предавка...(при празен ход загряла е около 800 дизела) трябва си графика от производителя за тия двигатели за да се види точно на каква скорост да карам и с колко оборота пък после да им кажа лъжат ли за разхода или да
електрониката лъже определено - на мен ми показва среден разход 8,5 а по зареждането го смятам 7,5
чакам края на седмицата да попътувам по-дълго и да засека извънградскоот пак ....


електрониката лъже определено - на мен ми показва среден разход 8,5 а по зареждането го смятам 7,5
чакам края на седмицата да попътувам по-дълго и да засека извънградскоот пак ....
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
още не съм засякъл , но средния досега от купуване на колата е по-висок - около 7,4 ми смята сайта като има много градско
досега най-ниския извънградски е 4,5 , а градски 6 - това по компютър
огромно значение има как карам обаче - плавното каране ми спестява огромно количество гориво
не знам колегата с версото какъв двигател точно има ? кажи колега коя година и модел е това ? д2д ? кв , конски ?
досега най-ниския извънградски е 4,5 , а градски 6 - това по компютър
огромно значение има как карам обаче - плавното каране ми спестява огромно количество гориво
не знам колегата с версото какъв двигател точно има ? кажи колега коя година и модел е това ? д2д ? кв , конски ?
Аз съм с дълги на 30% (целогодишно през деня) и до сега никого не съм заслепил. Поне не ми е пресвяткат. Заслепяват единствено като стане сумрак и си е дойде времето за късите светлини.max-2 написа:gicho написа: Изводът - слагайте DRL модули с PWM и ги пускайте на 20-30% на дълги - така градско ще спестите към 0.2л/100км спрямо каране на фарове на 100%. Или допълнителни DRL светлини.
Това е лоша идея, много гадно заслепяват такива светлини, обикновено пускам дълги на 100% срещу тях.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
Моят разход падна с 1 литър на бензин (от 7,4 на 6,4), ама сега карам като баба, че и по-бавно. 85 км/ч не минавам извънградско. В града макс. 60 км/ч. Плавно ускорение и т.н. Моето мнение е, че не си заслужава. Скъсаха ми се нервите. Даже ставам опасен за движението, защото не гледам къде карам, а блея настрани (извънградско). Струва ми се, че карам много бавно и хич не гледам пътя. Скоро ще прекратя експеримента и ще слагам газов инжекцион.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
[quote="Toyko"]още не съм засякъл , но средния досега от купуване на колата е по-висок - около 7,4 ми смята сайта като има много градско
досега най-ниския извънградски е 4,5 , а градски 6 - това по компютър
огромно значение има как карам обаче - плавното каране ми спестява огромно количество гориво
не знам колегата с версото какъв двигател точно има ? кажи колега коя година и модел е това ? д2д ? кв , конски ?[/quotq]
2002 ,116к.с 2000 кубика.
досега най-ниския извънградски е 4,5 , а градски 6 - това по компютър
огромно значение има как карам обаче - плавното каране ми спестява огромно количество гориво
не знам колегата с версото какъв двигател точно има ? кажи колега коя година и модел е това ? д2д ? кв , конски ?[/quotq]
2002 ,116к.с 2000 кубика.
Avensis Verso 2.0 D4D
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта