Страница 5 от 7

Публикувано на: 03 Мар 2012 08:46
от Vesko
prius 3 написа:Европа е за цяла Европа, без разлика между държавите, защото няма фрапиращи разлики в климата между тях.
Да се чуди човек, защо финладците не отглеждат портокали и маслини :whistle:

Публикувано на: 03 Мар 2012 08:48
от Japanese_fever
Що, в Северна България да не би да отглеждат? laugh.gif
Темата е за малса, но не разтителни, нито за плодове!

Публикувано на: 03 Мар 2012 09:43
от Not_active_user_1
Веско, да вземем да отворим една тема или раздел: „Плод и зеленчук“! tooth.gif

Публикувано на: 03 Мар 2012 10:26
от zi_zi_top
Ще взема да повярвам, че няма разлика между Аляска и Калифорния. :whistle:

В Италия не си купуват зимни гуми и вериги, а във Финландия почти не се търсят летните гуми. tongue.gif
Имаше един клип в тубата как 4-ма италиански полицаи се бореха с поставяне на вериги. laugh.gif

Публикувано на: 03 Мар 2012 10:47
от nowyaris
Vesko написа:
prius 3 написа:Европа е за цяла Европа, без разлика между държавите, защото няма фрапиращи разлики в климата между тях.
Да се чуди човек, защо финладците не отглеждат портокали и маслини :whistle:
То с тез климатични промени и глобално затопляне може и да започнат да ги отглеждат.А в Италия и Гърция ще минат на 20W50.И ще откажат антифриза biggrin.gif .

Публикувано на: 03 Мар 2012 18:08
от smsdeliverer
prius 3 написа:Не съм изчел темата, но ми се струва, че е възникнал някакъв спор. Защо спорите не ми е ясно?........ Поне ще съм сигурен, че няма да е менте и ще е точното за моя автомобил.
На този етап ми сипват ето това:

Изображение

След първите 15 000 км не беше мръднало на щеката. Сега съм на 25 000 км и пак си стои на мах. smile.gif
Колега къде правиш обслужването и в моята книжка пише смяна препоръчително с 0W/20, ако няма такова може 5W/30 но следващия път задължително 0W/20.
На мен ми го смениха с 5W/30 като ми казаха, че няма такова нещо!!!

Публикувано на: 03 Мар 2012 18:19
от Japanese_fever
smsdeliverer написа:
Колега къде правиш обслужването и в моята книжка пише смяна препоръчително с 0W/20, ако няма такова може 5W/30 но следващия път задължително 0W/20.
На мен ми го смениха с 5W/30 като ми казаха, че няма такова нещо!!!
До колкото знам 0/20 се предпоръчва основно за хибридите, но също и доста нови модели нехибриди го пише и за тях.
Според мен 5/30 е по-добре от 0/20. Ако искаш и сложи 5/20 другия път.
С 5/30 също няма никакъв проблем.

Публикувано на: 03 Мар 2012 18:29
от Vesko
Japanese_fever написа:
smsdeliverer написа:
Колега къде правиш обслужването и в моята книжка пише смяна препоръчително с 0W/20, ако няма такова може 5W/30 но следващия път задължително 0W/20.
На мен ми го смениха с 5W/30 като ми казаха, че няма такова нещо!!!
До колкото знам 0/20 се предпоръчва основно за хибридите, но също и доста нови модели нехибриди го пише и за тях.
Според мен 5/30 е по-добре от 0/20. Ако искаш и сложи 5/20 другия път.
С 5/30 също няма никакъв проблем.
Аз си карам моя хибрид с 5в30, а колегата приус с 0в20.... е разликата в разхода е очевадна biggrin.gif

ПП: Сега съм на близо 60к, което значи че последните ми 3 смени са с 5в30, а първите 15 с може би 0в20 (зависи какво зареждат в завода).

Публикувано на: 03 Мар 2012 19:16
от Not_active_user_1
smsdeliverer написа: Колега къде правиш обслужването и в моята книжка пише смяна препоръчително с 0W/20, ако няма такова може 5W/30 но следващия път задължително 0W/20.
На мен ми го смениха с 5W/30 като ми казаха, че няма такова нещо!!!
Няма такова, защото не искат да има по простата причина, че им излиза по-тънко да те минат с по-евтино масло, а да ти вземат същите пари. Всъщност маслото го има но лъжат. Така, че или се пазари да ти смъкнат от цената или да те обслужат с препоръчаното масло от производителя. wink.gif

Публикувано на: 03 Мар 2012 19:22
от Not_active_user_1
Vesko написа:
Japanese_fever написа:
smsdeliverer написа:
Колега къде правиш обслужването и в моята книжка пише смяна препоръчително с 0W/20, ако няма такова може 5W/30 но следващия път задължително 0W/20.
На мен ми го смениха с 5W/30 като ми казаха, че няма такова нещо!!!
До колкото знам 0/20 се предпоръчва основно за хибридите, но също и доста нови модели нехибриди го пише и за тях.
Според мен 5/30 е по-добре от 0/20. Ако искаш и сложи 5/20 другия път.
С 5/30 също няма никакъв проблем.
Аз си карам моя хибрид с 5в30, а колегата приус с 0в20.... е разликата в разхода е очевадна biggrin.gif

ПП: Сега съм на близо 60к, което значи че последните ми 3 смени са с 5в30, а първите 15 с може би 0в20 (зависи какво зареждат в завода).
Като ти тежи десният крак, каквото масло да сипеш все тая... biggrin.gif

Публикувано на: 03 Мар 2012 19:28
от Vesko
prius 3 написа:
Vesko написа:
Japanese_fever написа:
До колкото знам 0/20 се предпоръчва основно за хибридите, но също и доста нови модели нехибриди го пише и за тях.
Според мен 5/30 е по-добре от 0/20. Ако искаш и сложи 5/20 другия път.
С 5/30 също няма никакъв проблем.
Аз си карам моя хибрид с 5в30, а колегата приус с 0в20.... е разликата в разхода е очевадна biggrin.gif

ПП: Сега съм на близо 60к, което значи че последните ми 3 смени са с 5в30, а първите 15 с може би 0в20 (зависи какво зареждат в завода).
Като ти тежи десният крак, каквото масло да сипеш все тая... biggrin.gif
Утре може да пробвам да карам с левият wink.gif

Публикувано на: 03 Мар 2012 19:41
от Not_active_user_1
Vesko написа:
Утре може да пробвам да карам с левият wink.gif
Само не разбрах ти ли мъчиш колата или тя мъчи теб? tongue.gif

Публикувано на: 03 Мар 2012 19:43
от smsdeliverer
prius 3 написа:
smsdeliverer написа: Колега къде правиш обслужването и в моята книжка пише смяна препоръчително с 0W/20, ако няма такова може 5W/30 но следващия път задължително 0W/20.
На мен ми го смениха с 5W/30 като ми казаха, че няма такова нещо!!!
Няма такова, защото не искат да има по простата причина, че им излиза по-тънко да те минат с по-евтино масло, а да ти вземат същите пари. Всъщност маслото го има но лъжат. Така, че или се пазари да ти смъкнат от цената или да те обслужат с препоръчаното масло от производителя. wink.gif
Само не разбрах къде си правиш обслужването ?

Публикувано на: 03 Мар 2012 20:00
от Not_active_user_1
При Венци.

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Публикувано на: 19 Юли 2020 11:32
от iaks
Здравейте колеги, отне ми около 40 минути да прочета цялата тема, но за съжаление, не намерих отговор на въпроса си. Да започна с него.
Имам RAV4 2.2D 2015 и излезе преди няколко месеца от гаранция, а е време за смяна на маслото.
В ТМ Ауто София ми обявиха цена 230 лв. за 5+1 литра 5W30 или 160 за наливно 5W30.

Първото ми се видя безбожно скъпо, второто безбожно рисково.

Та поради тази причина тръгнах по мъките за избор на масло (включително и тази тема).

Да уточня само, че нямам претенций да разбирам от темата, както и злонамерени мисли към когото и да било от участниците.

Но, през тези 40 минути осъзнах 3 неща:
1. Изглежда в България разполагаме с достатъчно квалифицирани кадри и се чудя защо по дяволите още не е отворен завод за производство на масла, а промишлеността се оплаква от липса на кадри.
2. Мисля, че много от участниците пропускат предназначението на темата! Тя според мен е да помогне на любопитните лаици да придобият "ОБЩА" информация и да вземат решение за търсеният от тях проблем ("БЕЗ ДА ПРИДОБИВАТ ЗВАНИЕ МАГИСТЪР ПО МОТОРНИ МАСЛА").
3. Осъзнах, че стил "Конкретен въпрос - конкретен отговор" би направил форума "СУХ", но не изпадаме ли в крайности с въпрос "Какво масло" и отговор "портокали във Финландия".

Вярно, че с това си изказване и аз не допринесох за темата, но може пък и да е полезно с нещо.

И накрая - някой знае ли оригиналното масло на Toyota което сипват във ТМ Ауто 5w30 за дизели дали е ACEA c1 или ACEA c2?