Страница 5 от 5

Публикувано на: 02 Фев 2012 23:08
от PESHO OT MARS
E60_Power написа: Когато човек изразява някакво мнение, обикновено позицията му е продиктувана от собствен опит. В моя случай имаме 3.0 литров турбо дизелов мотор с 218 к.с., чийто еквивалент е бензинов агрегат / 3 литра / с 231 к.с. Градско дизела ми харчи около 10 на сто / може и 9,2 - 9,5 на сто - зависи от маршрута и трафика /. Бензиновия мотор на същата кола под 14,5 - 15 на сто не пада. Извън града при умерено и спокойно каране - 5-5,5 на сто. Като сметна разликата като стойност на горивото за изминатите от мен километри, илиза дори повече от посочените в предния пост 13-14.000 лева. За тези пари мога да сменя турбина / около 3000 лева /, дюзи / 3000 - 3500 лева / + повечето скъпи части по колата. Аз обаче не съм сменял нищо по-сериозно по нея с изключение на изпускателен колектор / май така се казваше / за 1000 лева + дежурните обслужвания, накладки, дискове и части по предницата заради прекрасните ни пътища. Дюзите са почиствани един път с ултразвук - мисля, че беше някаква смешна сума в размер на около 150-200 лева. И премината процедура по почистване на DPF филтър / около 200.000 километра живот /, а моята е на повече. Струваше някъде около 200 лева. Това е сметката горе-долу. И в тази сметка изобщо не калкулирам, че нафтата ми е без ДДС. Сметките са направени при цени на горивата с ДДС. Ако махна ДДС-то - спестени пари за много читава кола. А, и още нещо - поне според моето усещане карането на дизел с турбо е по-голям кеф от бензин без турбина. Единия мотор е 530Д, а другия 530i. Като каране повече ми харесва дизела с турбината. Ама това е въпрос на вкус, все пак. Разни хора, разни предпочитания.
Ти май вобще не гледаш в каква тема се пише. Къде си тръгнал да сравняваш 3.0 литрови мотори с малолитражките за които пита колегата? както казах дизела има известни предимства в класа на луксозните лимозини и горния сегмент на средния клас (БМВ5/А6/Екласа). И отново сравнението ти не е коректно защо не вземеш 3.0 литровия битурбо бензин с който БМВ много се горедее и е спечелил сума ти награди за инженерен дизайн. А все пак питай информативно колко ти струва една дюза (при теб тя е консуматив).

Умирате дизелджиите да сравнявате турбо кюбетата с умрели асматични атмосферни бензини. Но като сложим еквивалентни като технология мотори и с потапяте много бързо на някъде...

Публикувано на: 02 Фев 2012 23:09
от PESHO OT MARS
nock написа:
PESHO OT MARS написа:Сигурен ли си че Пежото ти е с 1.4HDi това е мотор който излезе по късно и се монтира на по-малки коли като 207. На 307 базовия дизел е 1.6.
Щях да ти пиша нещо съркастично, но се отказах :) Да. Сигурен съм.

1.6 го слагат и на Фокусите. До колкото знам този мотор почват да го слагат на 307ците след фейслифта на модела. Преди това са 1,4 HDI- 68кс, 2.0 HDI- 90кс, 2.0 HDI- 110кс. Това са двигатели в началото.

Моето е 1,4 HDI 68 коня, слагат го на Фиестите :)
Прав си всъщност.
Представям си страшния вървеж с този рахитичен мотор, само 1,4 бензин ще е по-зле от него.

Публикувано на: 02 Фев 2012 23:32
от nock
Брат ми кара 2.0 мотора. Разликата не е огромна като performance. Не съм виждал 1.6 от тези години също. Мотора е добър и е най-икономичния за класа си. Трябва да го тестваш :)

Публикувано на: 02 Фев 2012 23:39
от E60_Power
PESHO OT MARS написа:
E60_Power написа: Когато човек изразява някакво мнение, обикновено позицията му е продиктувана от собствен опит. В моя случай имаме 3.0 литров турбо дизелов мотор с 218 к.с., чийто еквивалент е бензинов агрегат / 3 литра / с 231 к.с. Градско дизела ми харчи около 10 на сто / може и 9,2 - 9,5 на сто - зависи от маршрута и трафика /. Бензиновия мотор на същата кола под 14,5 - 15 на сто не пада. Извън града при умерено и спокойно каране - 5-5,5 на сто. Като сметна разликата като стойност на горивото за изминатите от мен километри, илиза дори повече от посочените в предния пост 13-14.000 лева. За тези пари мога да сменя турбина / около 3000 лева /, дюзи / 3000 - 3500 лева / + повечето скъпи части по колата. Аз обаче не съм сменял нищо по-сериозно по нея с изключение на изпускателен колектор / май така се казваше / за 1000 лева + дежурните обслужвания, накладки, дискове и части по предницата заради прекрасните ни пътища. Дюзите са почиствани един път с ултразвук - мисля, че беше някаква смешна сума в размер на около 150-200 лева. И премината процедура по почистване на DPF филтър / около 200.000 километра живот /, а моята е на повече. Струваше някъде около 200 лева. Това е сметката горе-долу. И в тази сметка изобщо не калкулирам, че нафтата ми е без ДДС. Сметките са направени при цени на горивата с ДДС. Ако махна ДДС-то - спестени пари за много читава кола. А, и още нещо - поне според моето усещане карането на дизел с турбо е по-голям кеф от бензин без турбина. Единия мотор е 530Д, а другия 530i. Като каране повече ми харесва дизела с турбината. Ама това е въпрос на вкус, все пак. Разни хора, разни предпочитания.
Ти май вобще не гледаш в каква тема се пише. Къде си тръгнал да сравняваш 3.0 литрови мотори с малолитражките за които пита колегата? както казах дизела има известни предимства в класа на луксозните лимозини и горния сегмент на средния клас (БМВ5/А6/Екласа). И отново сравнението ти не е коректно защо не вземеш 3.0 литровия битурбо бензин с който БМВ много се горедее и е спечелил сума ти награди за инженерен дизайн. А все пак питай информативно колко ти струва една дюза (при теб тя е консуматив).

Умирате дизелджиите да сравнявате турбо кюбетата с умрели асматични атмосферни бензини. Но като сложим еквивалентни като технология мотори и с потапяте много бързо на някъде...
По-спокойно де, няма нужда от квалификации за дизелджиите! Апропо, къде видя да сравнявам голям мотор с малолитражка? Дадох пример със себе си и показах моята гледна точка / в случая с голям мотор /. Също така, видях, че поста ти акцентира на това, че дизел за малолитражка не е удачен. Не съм го пропуснал. Но веднага ще дам съвсем произволен пример с една Джета, например, с 1.9 ТДИ мотор, която се предпочита от клиентите в сравнение с всеки един бензинов агрегат на VW за този автомобил. Да не говорим пък за дизеловия мотор на Тойота D-4D, който се смята за инженерно достижение. И затова си мисля, че Корола с тоя мотор е по-добрия избор от Корола с бензинов агрегат. Въпрос на лични предпочитания, все пак.

------------------------------------------------------------

Колкото до biturbo бензиновия агрегат - ОК, изобщо не оспорвам качествата му, при все,че не съм имал удоволствието да карам подобна кола, но и там разхода е 45-50% над 535Д / пак biturbo /. По-малък разход на дизела и по-голям ресурс на мотора в сравнение с бензиновия. Да, по-скъпа е поддръжката, но тя се компенсира. Въпрос на сметки, лични желания и усещания.

Публикувано на: 03 Фев 2012 11:49
от Владислав
Отдавна нямаше спор бензин/дизел...Взе да ми липсва!Иначе по темата:няма какво да се сравнява Corolla-та с Мачку, Пичку и Елхичку.По скоро и аз съм на мнение, че един Focus е по-разумният избор.НО ако не е Corolla, поне да е Civic...Мое мнение...

Публикувано на: 03 Фев 2012 19:52
от nowyaris
dev212 написа:Благодаря много на всички, които писаха по-темата и не се държат като селяци. В крайна сметка човек не може да разбира от всичко за това и питам.

nowyaris написа:
dev212 написа:ами за мегана и пежото са по-евтини но ситроените ц4 и фокус 2 варвят на по-високи цени от королата.
Ти си много интересна личност.Всички тук ти казват да вземеш Корола,щото е железен автомобил и няма да имаш грам проблеми ако гледаш докато пазаруваш,ти ами туй-ами онуй.Хем нямаш пари,хем нямаш изградено мнение,хем ще се скъсаш от глезотии.Купи си каквото искаш и можеш и после сподели с нас какви са ти впечатленията.Хората ти написаха-в никакъв случай френска или италианска бангия.А за Форд ти го каза колегата-най хубавия е продадения.Сега ако правиш маркетингови проучвания за някой нов автоджамбазин си объркал форума.Стегни се и изхарчи малкото си пари по най-правилния начин.Успех :thumbsup:
Какъв ти е проблема на теб а ?! Нямаш работа и реши да поспамиш в темата ли? Караш ли ми се, че питам или ? Нещо като шеф на форума ли се изживяваш? А на парите ми не прави сметка! Маркитингови проучвания правя? А дали не е конспирация на военните ? Като не искаш да помагаш просто си спести мнението. Разбрахме, че много ги разбираш и си много остроумен. mad.gif
Проблема е че не можем да разберем какъв е твоя проблем.И не се мръщи,ще ти излязат бръчки.Тук всички сме добронамерени.Отделно дето освен остроумни сме и умни.Елементарно е-купи си Корола и си ела при нас-друго като информация не ти трябва. biggrin.gif

Публикувано на: 04 Фев 2012 01:09
от Instruktor59@yahoo.com
nowyaris написа: ...Отделно дето освен остроумни сме и умни.Елементарно е-купи си Корола и си ела при нас-друго като информация не ти трябва. biggrin.gif
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 26 Фев 2012 09:09
от dev212
Купих си корола 1.6 2005 :) Благодаря на всички, които се включиха със съвети!

Публикувано на: 26 Фев 2012 09:35
от mitkoa
Добър избор.Честито, със здраве да си я караш и само приятни емоции покрай нея!

Публикувано на: 26 Фев 2012 10:37
от dnedkov
Честито, поздравления за избора. :thumbsup:

Публикувано на: 26 Фев 2012 11:44
от nowyaris
dev212 написа:Купих си корола 1.6 2005 :) Благодаря на всички, които се включиха със съвети!
Вече не си интересна личност.Вече си умна,интелигентна и практична личност.Честито за правилния избор добре дошъл. :thumbsup:

Публикувано на: 26 Фев 2012 14:50
от Viperlm
Честито

Публикувано на: 26 Фев 2012 15:29
от lubooo
добър избор колега :thumbsup:

Публикувано на: 02 Мар 2012 00:48
от Instruktor59@yahoo.com
Браво, със здраве и без аварии да я караш!