Страница 5 от 7
Публикувано на: 10 Яну 2012 09:46
от мехаННика
Cokata,разлика не се усеща с това масло,ако си минерално 80в90 вероятно ще усетиш.Тази тема е пример как теоретични неща,за които си вадим очите във форума на практика почти нямат значение при нормалната експлоатация на автомобила.
Публикувано на: 10 Яну 2012 09:58
от Toyko
модератота - дайте да изтрием темата, че някои хора ще си изпотрошат колите да пробват странни техники
знаех си аз , че трябва блок схема, например :
контакт с ключа -> загряване на свещи при дизел до изгасване лампа ->натискане спирачка -> натискане съединител -> нулева или не по избор от лоста -> палене с ключа-> отпускане на ключа ;-) -> спирачка отпускане->натискане газ и отпускане съединител - > потегляне -> спирачка и съединител-> нулева -> ръчна -> слез да видиш какво направи

biggrin.gif biggrin.gif
Публикувано на: 10 Яну 2012 10:05
от Toyko
Raya написа:zi_zi_top написа:Raya написа:
Аз стигнах до извода, че ще си паля както до сега: изключвам от скорост и врътвам ключа.
Днес ще питам 1-ия собственик имал ли някакъв ограничител, както казвате.
само не забравяй спирачката да държиш ;-) според мене е нямало ограничители, все пак кои ще тръгне да маха тия неща заради навик ?
между другото една мацка така ме помля на паркинг преди време, ремонта излезе сигурно над 1500 лева, защото беше свикнала да кара автоматик и явно е отпуснала та се вряза като торпедо, отивам и гледам не можах да повярвам колко щети може да се предизвикат от такова нещо - 2 метра дистанция и спрели коли .......
П.С. държа да отбележа само , че не съм сексист и харесвам жени, които карат

но автоматиците са наистина вредни за шофьорските умения.
Една друга така я пуснах да кара ръчни и на първото кръгово беше аут ...с ръце във въздуха.... не знам как им дават книжки и как може да забравиш толкова бързо нещо такова?
Публикувано на: 10 Яну 2012 10:31
от Raya
Toyko написа:Raya написа:
Днес ще питам 1-ия собственик имал ли някакъв ограничител, както казвате.
според мене е нямало ограничители, все пак кои ще тръгне да маха тия неща заради навик ?
Така е, нямало. А 3-ия Авенсис автоматик трябва да се натисне спирачката за да запали.
И с една дума: не разбрах нищо по темата (не всичко ми е по силите:))).
Публикувано на: 10 Яну 2012 10:39
от lz2lps
По темата - карай както е решил производителя. Ако си инженер, интересуват те техническите детайли или си модифицираш колата си блъскай главата с теории

Публикувано на: 10 Яну 2012 10:44
от Toyko
според мене след всички писания темата си е много ясна - японецът е сложил ограничител - значи трябва - точка. натискаш - палиш - караш.
при другите модели - по усмотрение на водача и пак по ограничение на електрониката.
между др това с натискане спирачка на автоматика май го има на повечето и е с подобна функция - Ръчка - натиснат съединител = няма движение (освен на баир тоест натискай си ти спирачката), Автомат - натисната спирачка = няма движение (дори по баир).
Публикувано на: 10 Яну 2012 13:45
от Vesko
Toyko написа:Автомат - натисната спирачка = няма движение (дори по баир).
Нали за това е П положението на автоматика, защо трябва да затормозяваш водача да прави още излишни неща biggrin.gif
ПП: И трябва да се забрани да се яде докато се шофира. И да забранят на бензиностанциите да продават ядене и да изкушават водачите

Публикувано на: 10 Яну 2012 15:58
от zi_zi_top
Vesko написа:.....
ПП: И трябва да се забрани да се яде докато се шофира. И да забранят на бензиностанциите да продават ядене и да изкушават водачите

Трябва да се забрани не само храненето, а също така пушене, четене на вестник, гримиране, целуване и секс и още един куп приятни и полезни неща.
П. С. Но чак пък забрана за продажба на бензиностанциите е прекалено. Можеш да седнеш, да си отпочинеш и да хапнеш или да направиш някоя от гореизброените дейности.

Публикувано на: 10 Яну 2012 16:12
от Vesko
Аз не пуша, така че затова не го включих

Публикувано на: 10 Яну 2012 16:14
от zi_zi_top
И аз не пуша, но много пречи на шофирането. Повече от говорене по мобилен телефон, дори с хендсфри!
Публикувано на: 10 Яну 2012 16:52
от CuMo
Като паля колата студена, вадя от първа (така я оставям на равно), слагам на неутрална, натискам съединителя. Връткам на контакт, 1 секунда гледам некви лампи да не светят дето не трябва, въртя на стартер, като всичко угасне, тогава плавно отпускам педала на съединителя.
Чакам 20-30 секунди да качи масло, че сега зимата усещам малко причукване на клапаните докато подкачи. И тръгвам.
Публикувано на: 10 Яну 2012 17:12
от Toyko
Vesko написа:Аз не пуша, така че затова не го включих

май в Англия е забранено при каране да се пуши... може да бъркам де но има такива държави. А от 1.06.2011 се надявам и в България да се европеизираме по заведенията.
Публикувано на: 10 Яну 2012 17:27
от Instruktor59@yahoo.com
... Хм, за всеки случай, че доста често виждам едни опасни неща по улиците и по пътищата:
Палене на двигател с ключ и ръчна смяна на предавки.
1. Поставям контактния ключ.
2. Задействам (издърпвам нагоре) лоста на ръчната спирачка, ако не е бил издърпан.
3. Натискам спирачка и съединител
4. Изключвам лоста за предавките в неутрално положение.
5. Завъртам конт. ключ до край по посока на часовн. стрелка.
6. Отпускам педала на съединителя
6а. Поставям си колан (освен ако колата не изисква първо колана...)
7. (Примерно) Поставям панела на радиото.
8. Оглеждам таблото за светещи знаци, лампи и пр.
[При студен двигател вече е изминала близо минута от паленето, навсякъде има необходимите налягания, проверил съм работата на двиг., съедин. и скор кутия на слух, а и сигурността/безопасността е постигната]
9. При необходимост давам мигач, оставям го да мигне поне 2 пъти, да могат другите участници в движението да разберат моите намерения.
10. Оглеждам се и ако не създавам опасност
11. Натискам съединителя, включвам предавка и ...ТРЪГВАМ!
Дори и да изглежда малко прекалено бавно и подробно на пръв поглед, въпрос е само на 10-тина 15 упражнения и всеки може да го прави бързо, лесно, БЕЗОПАСНО, с най-малко вреда за способността на колата да се движи като цяло.
При палене с всичко изправно, коляновият вал се върти без смазване под налягане 1,5 - 2 секунди, с нищожна скорост около 300 об/мин и ако паленето с натиснат педал на съединителя беше по-износващо за двигателя, или за каквото и да е, отколкото без натиснат съединител, това щеше мноооого отдавна да е статистически известно по целия свят, на всички производители...
"c) Riding the clutch pedal; " Това е извадка от цитирания по-рано текст от английски. Изброено е като една от причините за износване... и пр. и се превежда приблизително като "Каране с крака върху съединителя", което всички български авто-инструктори знаят и преподават да НЕ СЕ ПРАВИ...
Вероятно е излишно да подчертавам, че това е лично мнение, макар и старателно изработвано 35 години, а не някаква истина от последна инстанция.
За да може някой да се произнесе достатъчно авторитетно относно погрешността на дадена процедура, препоръчана от производителя, са необходими много научно подбрани методики, позволяващи повтаряемост на резултатите... И ако такова нещо се случи, жална му майка на производителя.
Публикувано на: 10 Яну 2012 18:03
от slowtraveler
Относно Riding the clutch pedal...
Там износването е в съединителя и в притискащия притискателния диск аксиален лагер, а не в лагера, фиксиращ коляновия вал.
Публикувано на: 10 Яну 2012 18:25
от Instruktor59@yahoo.com
Точно това исках, по-меко, да кажа...