Страница 5 от 6
Публикувано на: 09 Яну 2012 10:03
от Toyko
muf написа:Е как беше в снега?
Аз направих 300 км по най-непочистения път в Северна България- главния път за София
Плюс разходка в Балкана, но след минали вече автомобили
Изводът - 4х4 е незаменимо в тия условия. Липсва ми VSC biggrin.gif
здрасти колега виж тази тема :
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=19514
пуснах една тема ама май грешно затова я поствам ту
Публикувано на: 12 Яну 2012 11:52
от Toyko
та темата е за веригите и какви да си купя:
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=195 ... highlight=
доколкото разбирам платнени вериги е гот, ама почти толкова колкото зимни гуми добри :-( та май ако ходя в планината ще трябва вериги за измъкване не дай боже, много се чудя.
някой да каже тествал ли е и двете при едни условия по баири и плитък дълбок сняг и лед да може да си направя извод поне?
Засега мисля че платнените няма да помогнат на баир, който е леко обледен, то надявам се веригите да помогнат...всичко явно е въпрос на сцепление и накрая ще сложа два чувала пясък и сол в колата + лопата пък да видим хехех:) слагам тука картинката , че по подходящо май
Публикувано на: 12 Яну 2012 12:21
от catchsander
Платнените "вериги" определено са много по-добри от хубави зимни гуми. В събота се качихме на Пампорово (когато нямаше ток на Чепеларе и на Папморово пускаха само с вериги) с едни такива и БМВ 3-ка. В колата бяхме 5 човека и нямахме никакви проблеми. Спирахме доста пъти на баир и после тръгвахме без бутане. Останах доста изненадан как се справят, но все пак да подчертая пътя беше в снаг, не беше лед. Слагат се лесно (с крик) и нямат приплъзване, а и пазат джантите.
Публикувано на: 12 Яну 2012 13:01
от Toyko
catchsander написа: с едни такива и БМВ 3-ка.
е това не е ли с x drive и трябват ли му изобщо вериги при такъв рехав сняг ?? пробвахте ли без вериги ?
П.С. опа сори помислих че е X3

само 3? което означава, че е задно задвижване нали ? и следователно сложихте на задните и беше добре?
catchsander написа: Слагат се лесно (с крик) и нямат приплъзване, а и пазат джантите.
е това с крика ме уби ? защо ? на всички реклами дават как ги слагат съвсем нормално с превъртане половин оборот ? каква марка бяха ?
Публикувано на: 12 Яну 2012 13:11
от catchsander
Забравих да уточня, че става въпрос за 3-ка комби, 96г

Без вериги нямаше да стане със сигурност....също така имаше полицаи, които не пускаха докато не сложиш вериги още на изхода на Чепеларе.
Може би става и без крик, но с крика беше по-лесно... не си спомням марката, някакви френски бяха.
П.С. Изпревари ме

Да, на задните беше, никакви проблеми
Публикувано на: 12 Яну 2012 13:34
от Toyko
чудесно , значи има ефект, аз доколкото чета по форумите разни американци ги слагат , за да пестят от зимни гуми като ходят на ски. също се сещам за колегите с мерцедес автоматик, които са се жалвали....като цяло пише за леки снегове и условия. за тежки планински - все пак вериги. ама веригите не са евтини и те - гледам до 400-500 лева има . и кво сега да земеш едни терлици за 140 и едни вериги за 350 - те ти 500 лева. хм хм хм
полезното, което научих от тебе е , че куките признават платнени вериги (стана интересно изречение)

в закона не пише изрично гледам.
Публикувано на: 12 Яну 2012 14:41
от ace
Toyko, не се вживявай чак толкова с веригите…пък и 500лв са направо кощунство да се дават за такива неща. Всеки си знае все пак де. Аз съм си купил едни обикновени боклуци за 30-40 лв. от прктикер (може и бриколаж да е било) и ми вършат чудесна работа. Ето сега в събота си ги ползвах м/у Самоков и Боро. Сложих ги за 5мин и после само подминавах закъсалите коли по баира

Публикувано на: 12 Яну 2012 16:07
от Toyko
мен ме е страх да не се скъсат и потрошат нещо, затова мислех платнени, то иначе е кощунство да струват толкова пари , да не са от ценни метали , ама така е ....скубят... тези скъпите между др са с някво специално устройство за слагане де сигурно затова хехехех може да имат я иридиева нишка

я лазерно заточване

я титанови брънки biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Публикувано на: 12 Яну 2012 19:14
от jim_beam
@Toyko
уточни за какво ти трябват,ако ще са само заради куките е все едно какви ще вземеш.ако мислиш многократно да ходиш из балканите,където може да има заснежени и заледени баири си вземи стоманени вериги от плътни сегменти,поне 2-3мм диаметър.еднодневките от практикера няма да те оправят тогава!
иначе са си бомба за кураж.една сгъваема рибарска лопатка бих взел въпреки това! biggrin.gif
Публикувано на: 12 Яну 2012 19:58
от Vesko
jim_beam написа:една сгъваема рибарска лопатка бих взел въпреки това! biggrin.gif
biggrin.gif Моята е пластмасова, ама цяло лято ми пречи в багажника

Публикувано на: 12 Яну 2012 21:44
от Instruktor59@yahoo.com
Хм, тая тема започна с различните помощни системи, увеличаващи (в някакви граници) проходимост, устойчивост в завои и пр....
Един колега написа, че 20 см просвет е съвсем различно от 13... Разбира се, че да.
Но не мога да забравя, вече толкова години, Лендкрузърите, направени за нуждите на ООН в началото на 90-те години: 4,2 л атмосферен дизел, 5 предавки напред, 3 диференциала, бавни/бързи, 2 резервоара - общо 80 л и, внимание, 30 (тридесет) см просвет! Колите бяха доста широки - до шофьора имаха колани за 2 човека, на втория ред - колани за 3 възрастни, а още по-отзад - веднъж возих 3 камбоджанци + 50-кубиково моторче...(!) Отпред фабрична механична лебедка... Климатик и затъмнени стъкла.
Среден разход на нафта без използване на 5-та предавка и само 15-20% от времето 4-та, климатик - постоянно -11,5 л/100 км. Просто няма друга такава кола. Огромни колела и гуми, невероятна проходимост и... нищо не се чупи.
Та, в сегашни условия вярвам, че с изключение на необходимото място за паркиране (донякъде), Хай луксът отговаря в най-висока степен на всички изисквания (е, без тези за елегантен лимузински вид). Вярно, че разходите както за покупка, така и за застраховки са много по-големи от тези за Корола например, нооо не бих мислил за обем на багажа, тегло, проходимост, зима, лято и пр. и пр...
Но Хай лукс не беше споменат...?
Публикувано на: 12 Яну 2012 22:40
от muf
Е, все пак темата не беше за най-добрия джип...
Темата е за това доколко са полезни различните системи. Според мен всичките са полезни, а всеки да реши кое точно му трябва от тях
Публикувано на: 12 Яну 2012 23:13
от Vesko
muf написа:Е, все пак темата не беше за най-добрия джип...
Темата е за това доколко са полезни различните системи. Според мен всичките са полезни, а всеки да реши кое точно му трябва от тях
Най-безполезните са въздушните възглавници biggrin.gif
Публикувано на: 13 Яну 2012 08:23
от didak
Instruktor59@yahoo.com написа:
Та, в сегашни условия вярвам, че с изключение на необходимото място за паркиране (донякъде), Хай луксът отговаря в най-висока степен на всички изисквания (е, без тези за елегантен лимузински вид). Вярно, че разходите както за покупка, така и за застраховки са много по-големи от тези за Корола например, нооо не бих мислил за обем на багажа, тегло, проходимост, зима, лято и пр. и пр...
Но Хай лукс не беше споменат...?
Хайлукс става, но главно за асфалт. Да тръгнеш из горите с тази дължина - не става. То си и личи кое за какво става като позагледаш кой какво кара.
Хайлукса най-често е на фирми, които искат да не се притесняват че снегорина не е минал преди тях да разчисти ПЪТя, като под път разбирай всичките му варианти в БГ.
Не съм виждал офроудаджия с Хайлукс модел след 2008....Просвета му падна, ъглите отпред и отзат също.
Въобще когато ти влиза в работата да се правиш на офроудаджия, нещата не изглеждат никак интересни - студ, кал, псувни и ...50-100лв. да те изърпат.
А дърпането между другото не е най-голямото зло. На склон като се случи малко мокра тревица и ...търсиш копчето за катапулта.
Публикувано на: 13 Яну 2012 08:54
от Japanese_fever
А какво ще кажете за AWD?