Страница 5 от 5

Публикувано на: 19 Дек 2011 18:51
от slowtraveler
Не ги забравям - те също спомагат за по-голямото съпротивление при търкаляне (променяйки формата си), и за по-лошото сцепление на сухо...

П.С. не смятам, че има някаква осезаема разлика - просто обяснявам физическите причини за дадените ефекти...

Публикувано на: 19 Дек 2011 22:54
от LEXUS
SFINKS написа:Да , казвам го Аз , защото съм сменил доста кенефи от най-различни марки и години на производство .

Е , отделно го казват и всички производители на автомобили които дават до 5 години гаранция на това което произвеждат , ама те какво ли разбират и кои са те да се сравняват с твоя гений laugh.gif

Такива като теб са ми от ясни по ясни , нямат пари за нов автомобил и почват да твърдят че старите били по-хубави от новите , щеше да е смешно ако не беше жалко .... :help:

Стискам ти палци твоят стар хубав автомобил да изкара и 50 години , щото те тия старите автомобили са като уискито , колкото по-стари стават толкова по-хубави stupid.gif
Колега, много пишеш , малко мислиш. Доста глупости изписа, спри се малко. Ако те питам изречение по изречение да се обосновеш, няма да можеш, така че по-леко го давай.
Мерцедес дават 2 години гаранция, това означава ли,че са излислени след 2 години да се строшат и да са дараци. Що за простотии пишеш, извинявай.

Публикувано на: 19 Дек 2011 22:57
от zi_zi_top
По логиката с гаранционния срок ще излезе, че КИА са най-дорите автомобили. laugh.gif

Публикувано на: 19 Дек 2011 23:16
от Japanese_fever
SFINKS написа:Гледай сега , при тебе специално с автомобил 98 година , гумите ще са ти последният фактор :thumbsup:
Разходът ми е 7.6 л. на 100 км. за 1.6 двигател.

Колата ми е Хонда на 233 000 км. и съм сигурен, че ако ми излезеш с твоя 1.3 и D-4D ще те изям.

Просто колата ми е подържана добре.

Публикувано на: 19 Дек 2011 23:19
от mirott
Не бе, човека е бързоразвиващ biggrin.gif .Не, че може да обоснове и 1 казано нещо от него, ама е хаплив и забавен иначе.Не го съдете, той не е виновен biggrin.gif ...Аз просто питах като бавноразвиващ, за тая зимна гума на мокро ли, на сняг ли, на лед ли, с лятна ли я сравняваме...че не разбрах...! Зимната гума имала по-голямо съпротивление при търкаляне и по-малко сцепление при спиране.Кога?

Публикувано на: 20 Дек 2011 09:32
от SFINKS
Това което съм написал за гумите нямам намерение да го обяснявам и разяснявам повече .Проста физика на ниво 3 ти клас .
Или го схващаш или не .Не сме вече в училище , който учил учил .

За феновете на старите автомобили , ок , карайте си ги :thumbsup:
Аз понеже съм по-прост ще карам нови, нищо че старите 10-15 годишин коли били хубави :thumbsup:

Пожелавам Ви искренно и вие да си купите нови Тойоти , да видите и вие колко е гадно . :thumbsup:

Опс , Аз съм твърдо убеден , че нарочно не си купувате нови автомобили , не че не можете ей сега да отскочите до магазина , ама просто ви кефи да карате стари автомобили :thumbsup:

Публикувано на: 20 Дек 2011 10:53
от SFINKS
Japanese_fever написа:
SFINKS написа:Гледай сега , при тебе специално с автомобил 98 година , гумите ще са ти последният фактор :thumbsup:
Разходът ми е 7.6 л. на 100 км. за 1.6 двигател.

Колата ми е Хонда на 233 000 км. и съм сигурен, че ако ми излезеш с твоя 1.3 и D-4D ще те изям.

Просто колата ми е подържана добре.
Ти че ще изядеш ще изядеш , ама не знаеш какво ще ми изядеш laugh.gif

Не че съм състезател , ама ако по колата ти не е правено нищо допълнително, малко ще дишаш саждите на Corola - 2.0 D4D с Power Box

Също е твърде вероятно да гризнеш дървото и от Ярис 1.4 D4D , пак с Power Box .

Публикувано на: 20 Дек 2011 11:47
от mirott
Дооообре biggrin.gif Ама верно си забавен много biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 20 Дек 2011 12:32
от Nixter
Разгледайте този тест на зимни гуми.
Първия линк e на зимна гума Continental: http://www.autoexpress.co.uk/products/t ... 830_p.html
Втория линк е на лятна гума Continental (за сравнение):
http://www.autoexpress.co.uk/products/t ... act_3.html

Може да разгледате показателите на всички гуми участващи в теста отдясно.

Изобщо от 9 гуми участващи в теста лятната гума е на 8-мо място по съпротивление на търкаляне (roll resistance)! На първо място е тази с най-ниско съпротивление.
Tака че за тесто и други подобни кулинарни изкушения може да говорите по кулинарни форуми. Тук давайте факти!

Публикувано на: 20 Дек 2011 13:57
от SFINKS
Еххх ,като съм гледал такива тестове ти още незнам какво си правил ама явно си блял някъде

ти не вдяна ли че летните гуми се сравняват с други летни гуми и въз основа на теста се дава ранкинг по всеки показател сравнен с най-добрата гума по съответната дисциплина , пак лятна

Hankook Ventus S1 evo ( лятна гума ) има roling resistance 1 , и сега какво правим laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Същото е и с зимните гум и, имат си ранкинг по всеки показател , отново сравнени с други зимни гуми

Hankook Optimo 4S ( зимна гума ) , има roling resistance 9 , и сега какво правим laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Единственият тест който е интересен е зимна с/у лятна

Да забеляза че никой никъде не посмя да сравни roling resistance на лятна с/у зимна , няма и да видиш щото зимната губи с много

Сняг - тук няма какво да ги сравняваме изобщо , със същият успех могат да направят тест лятна с/у зимна лятото на 50 градуса асфалт laugh.gif
Мокро - почти еднакви показатели , превес на зимната при спиране и обратно превес на лятната при аквапланинг
Сухо - Лятната печели с много , дори ако забеляза бяха изрязали тоя тест от клипчето щото резулата е трагичен за зимната laugh.gif laugh.gif

И какъв е извода пич знаеш ли ?
Ако няма сняг ебем ти и зимните гуми laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 20 Дек 2011 14:02
от slowtraveler
Nixter, от теста, който си публикувал разбрах следното: някой сравнява някакви гуми, и ги оценява с оценки от 1 до 10... Нещо не видях абсолютни стойности...
Затова и теста го смятам за една добра база за избор на летни или на зимни гуми, но не и определящ или поне малко ориентировъчен ако трябва да сравнявам съпротивлението на търкаляне на зимна и лятна гума.

Как би тълкувал следния цитат от статия на TIRERACK:
1. New, Full-Treaded Tires Generate More Rolling Resistance Than Shallow-Treaded, Worn Tires

Tire rolling resistance gradually drops by about 20% during the life of a tire as the tread wears from its original molded depth to worn out. This can be attributed to the reduction in tread mass and rubber squirm, as well as subtle hardening of the tread compound during years of service and exposure to the elements.

While this gradual reduction in tire rolling resistance and minor increase in fuel economy may be too subtle to register during the tire's life on a tank-by-tank basis, the virtually instantaneous switch from worn tires to new tires (even if they are the same brand, type and size) will typically result in an increase in rolling resistance of about 20%. Since the automotive industry estimates a 10% increase in tire rolling resistance will result in a 1% to 2% decrease in vehicle fuel economy, drivers should expect to experience a potential 2% to 4% decrease in mpg.

2. New, Full-Treaded Tires Travel Farther per Tire Revolution Than Shallow-Treaded, Worn Tires

Vehicles are programmed with their Original Equipment (O.E.) tire's revolutions-per-mile to allow their odometers to calculate the distances traveled. Unfortunately vehicle odometers aren't always 100% accurate and the tire revolutions per mile will change as its tread wears.

While many of these individual differences may seem insignificant, it is easy to understand that when they are added together, the new tires may appear to reduce vehicle fuel economy. It also means that a Toyota Prius appearing to get 50.0 mpg just before replacing its worn-out tires with new tires of the same brand, type and size, might be reduced to registering just 47.25 mpg afterwards, even if all of the driving conditions were identical.
Относно кулинарния пример - предполагам, че е бил разбираем и за 3-4 клас :whistle:

Публикувано на: 20 Дек 2011 14:32
от mirott
Не ми се спори вече.Такива като тебе дето пишат подобни щуротии, трябва на специални курсове да ходят biggrin.gif ,преди да се качат на автомобил.Било то и от магазина biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifНа -10 карай с летни гуми и си свиркай :whistle: biggrin.gif biggrin.gif !Само внимавай да не спреш в мене заради глупостта си, щото ще останеш изненадан... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif. И ще почнеш да слагаш зимни гуми в края на Септември biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 20 Дек 2011 17:14
от slowtraveler
Колеги, защо не може да се води нормален спор с нормални доводи?! mad.gif
Най-малкото можеше да си направите труда да прочетете заглавието на темата и да видите, че спора не е 'има ли полза от зимната гума', а е конкретно за разхода, който пък е свързан със съпротивлението (и някои други фактори като шофьора)....


Ако продължат личните нападки вместо да се спори или води разговор по темата, ще бъда принуден да ударя катинара... mad.gif


P.S. явно темата е изчерпана :whistle: guns.gif


Слоу, извинявай, но само да допълня - в която и да е тема - се появят лични нападки и епитети - ще се почива няколко дни. Ще рече - БАН.

Чичо ви Дидо
smile.gif