Страница 5 от 6

Публикувано на: 06 Дек 2011 02:32
от KiLLeR
Вземи, ама като го вземеш отвори си тема тук. И да не забравиш да пишеш какво си ремонтирал :whistle:

Публикувано на: 06 Дек 2011 08:01
от diesel_power
Me4oKyX написа:... толкова стартове бяха, то Калибри припадаха, то А6-ци минаваха на червено след третия опит .... Красиви ми ти работи.... Само дет май скоро ще правя пак съединителя, ама .... кеф цена няма
Не бързай да сменяш съединитела.
Може първо да му сложиш една РЕВИТАЛИЗИРАЩА добавка с екстракт от филипинска костенурка ,ще изкара поне още 200 години и веднага ще усетиш разликата. tooth.gif

Публикувано на: 06 Дек 2011 13:34
от Me4oKyX
дизеле, поне ти си мислех, че не си толкоз зле, ама успя да ме опровергаеш....... щом си мислиш, че си забавен - жив и здрав, мен грам не ми пречиш.... laugh.gif Никой нищо не карам да вярва - който иска да си прави каквото иска! Но не е правилно да плюеш нещо, което не си пробвал по никой начин ..... Още повече, че съединителя е консуматив, докато турбо, скорости, бутала, дюзи - не са .... Да взема и гумите да ревитализирам, а!? А за теб мога и с екстракт от нилска сьомга да направя laugh.gif

Публикувано на: 06 Дек 2011 15:39
от zi_zi_top
Me4oKyX написа:дизеле, поне ти си мислех, че не си толкоз зле, ама успя да ме опровергаеш....... laugh.gif
Мисля, че е време да се замислиш над въпроса "Защо съм сам срещу много? unsure.gif "!

Публикувано на: 06 Дек 2011 15:59
от KiLLeR
Колко да е сам? biggrin.gif

Публикувано на: 06 Дек 2011 19:37
от nowyaris
И какво общо имат последните постове с дизелов Ярис?

Публикувано на: 07 Дек 2011 01:49
от Me4oKyX
нов - прав си, ноооо.... сефте.... laugh.gif

Зизи - кои сте тези много бре мило другарче !? Има-няма петима философи сте, които хем знаете, хем обаче нещо ново не може да го приемете, защото така сте решили вие.... Хем може да сте в помощ за много неща, хем в повечето случаи не е така..... ХА сега, кой е кривия :whistle: А "сам" е доста интересно определение, като знам колко хора идват да им "помогна" да се отърват от парите си - както вие твърдите .... Аз явно скоро ще съм милионерчееееее, ама без да разбера laugh.gif

Живи и здрави да сте ми, но с тези безпочвени мнения, няма смисъл да цапате ..... Хората пробват и тогава казват - да, харесва ми, доволен съм. Или не, мисля че може и по-добре biggrin.gif Приказки от хиляда и една нощ, че такова животно нема, са НЕнужни за форума и въпросите на хората..... Със здраве мили мой, живот и здраве, като опрете до нещо такова, имате го подарък от мен, пък после ще ми пишете на ЛС станало ли е или не, пък аз ще си мълча, вие пак ще ме наливате :thumbsup: biggrin.gif

Toyota Yaris D4D

Публикувано на: 19 Юли 2016 17:07
от Илиян Петков
Здравейте знам,че темата е стара но се интересувам,от мотора 1.4 d4d.От месец ходя по обяви и автокъщи да разглеждам за мой роднина за корола или ярис с този мотор.Интересувам се трябва ли да духа от щеката за масло,когато я повдигна при работещ мотор?Знам от четено по-форумите,че не трябва да духа,но вече 4 автомобила гледам и на всичките духа.Иначе колите си вървят ускоряват,но това ни притеснява,при питане един от продавачите ни каза,че така е направен мотора.Ще съм много благодарен за отговорите и насоките.

Toyota Yaris D4D

Публикувано на: 19 Юли 2016 18:34
от Hursa
Ще се опитам да го обясня, (без да претендирам, че съм прав) понеже е свързано с една оффтоп тема в която се спореше.
Когато буталата се движат, дори на празни обороти – предполагам около и над 600 об/мин – това са 10 хода надолу/нагоре в секунда, се образуват вихри. Буталото тласва обема въздух под себе си (равен на работния му обем) по оста на цилиндъра в картера, обратно при хода му нагоре засмуква такъв обем въздух под себе си. Образува се пулсиращ вихър, низходящата съставляваща е по около оста на буталото, възходящата около стените на буталото и картера. През отвора за щеката излиза (се насочва) част от тази възходяща съставляваща на вихъра образуван от тилните страни на буталата. Този въздух може да увлече капчици масло вдигнати от движещите се колена на коляновия вал, противотежестите и биалите (в картера е "мъгла" от такива "капчици"). Предполагам, че това е нормално за всички мотори и силата на ефекта зависи как е разположена тръбичката на щеката. При нормално работещ двигател, предполагам, в началото, като се изтегли щеката, ще „духа” малко по „силно”. След известно време би трябвало това „духане” да намалее, тъй като в картера ще се получи известно разреждане, близко до това в смукателния колектор. (При двигател с износени сегменти/ризи предполагам това „духане” ще е значително и ще мирише на изгорели газове smile.gif, само предполагам).

Toyota Yaris D4D

Публикувано на: 19 Юли 2016 23:14
от Илиян Петков
Аз също притежавам дизелов автомобил,макар и да не е тойота,но изваждайки пръчката за масло независимо студен или топъл не духа.Но моя по-стар модел дизел не е комън рейл ,а си е само с директно впръскване.За това питам,да не се излагам духането нормално ли е при модела,има ли го и при други модели на тойота с коман рейл?

Toyota Yaris D4D

Публикувано на: 20 Юли 2016 08:00
от slowtraveler
Според мен за да се направи оценка на 'духането' трябва човек да е виждал доста еднотипни автомобили/двигатели за да може да сравни...
Както Hursa е описал - в картерното пространство е 'боза' от маслени пръски и изгорели газове...
Газовете 'надуват' картера, маслото се разширява от температурата, влагата в него иска да се изпарява и т.н... Процеса е доста комплексен и затова трябва да се тълкува от специалист...Някои мислят, че мотора духа като видят изхвърчала капка...
Като пример за неправилно тълкуване е един познат, с когото ходехме да гледаме автомобил втора ръка...
Та той твърдо се отказа от добър автомобил, защото 'духал'... Гледайки при отворена капачка на клапаните дали ще изхвърчи нещо... А този двигател нямаше щит под отвора на капачката, а кобилица на вала се въртеше точно под отвора и напълно логично си пръскаше навсякъде масло...

Toyota Yaris D4D

Публикувано на: 20 Юли 2016 12:46
от Илиян Петков
Здравейте отново,може би не съм се изразил правилно,пръски не съм видял да излизат.Като измъкна щеката и си излиза налягане като духане с уста,иначе като се отвърти капачката за масло там няма как да няма духане.По простата причина,че има движещи части върти се вал.

Toyota Yaris D4D

Публикувано на: 20 Юли 2016 15:54
от Hursa
Мисля, че тъй като водача на щеката е така да се каже е достатъчно опростено „устройство”, за конкретен (модел) двигател го поставят както им е удобно (предполагам). Отвора на тази „тръбичка” за другия двигател, може да е толкова близо до повърхността на маслото, че при работещ двигател да остава под нивото на маслото (а дори и на не работещ). Възможно е някой детайл да „засенчва” отвора и да не попадат тези пулсации (ако съм прав).
Може би, такъв тест не е коректен, ако се сравняват различни модели двигатели.

Toyota Yaris D4D

Публикувано на: 21 Юли 2016 07:37
от Илиян Петков
Значи да разбирам,че това духане е нормално при този двигател?Щеше ми се някой от собствениците,на автомобил с такъв мотор,да споделят дали и при тях е така?

Toyota Yaris D4D

Публикувано на: 21 Юли 2016 08:03
от slowtraveler
Колега, отново съвета ми е да не разчиташ на дистанционно описание на духането -такава 'диагностика' е доста субективна и затова - неточна и неопределяща :whistle:
Долу в картера също има и то доста по-големи въртящи и движещи се части отколкото горе при капачката...
А и цялата вътрешност на двигателя от капака на главата до капака на картера за маслените пари е един общ обем - т.е. каквото е 'духането' горе при капачката, приблизително такова ще е и долу при щеката, като се отчете и разликата в диаметрите на отворите...