Страница 5 от 12
Публикувано на: 03 Ное 2011 21:35
от Kiki
cokata написа:Гума (каквато и да е тя) карана лятото в 40градуса жега, не става за зимата! - Лично мнение

И аз си мисля така!
Затова си карам зимни "Гиславет" и си свиркам в такт, кънтри! biggrin.gif
Публикувано на: 03 Ное 2011 22:34
от Me4oKyX
Цока - абсолютно си прав, но визираме главно градски условия.... Иначе дори джипа е по-добре със чисто зимни, а не всесезонни, това спор няма! Просто има много добри всесезонки, които наистина покриват зимния период, който визирах, че и на дебелия сняг се държат много добре biggrin.gif А за температурите - изобщо нема спор - то си е ясно, затова и всесезонните умират по-бързо от чистите летни

Публикувано на: 05 Ное 2011 22:56
от BIS
Колеги,някой може ли да каже дали по закон зимните гуми са задължителни, защото има много противоположни мнения?
Публикувано на: 05 Ное 2011 23:02
от slowtraveler
Не, не са задължителни...
По закон и Правилник за прилагане на закона трябва да са с грайфер над 1.6мм, балансирани, правилния размер/налягане/товароносимост/скоростен индекс, да не са регенерат отпред, да нямат разкъсвания, и джантата да е ОК.
Публикувано на: 05 Ное 2011 23:24
от BIS
slowtraveler написа:Не, не са задължителни...
По закон и Правилник за прилагане на закона трябва да са с грайфер над 1.6мм, балансирани, правилния размер/налягане/товароносимост/скоростен индекс, да не са регенерат отпред, да нямат разкъсвания, и джантата да е ОК.
И аз знам че е така, но последните дни виждам доста хора , които се страхуват, че КАТ може да ги глобят , защото карат с летни гуми. Стана ми доста чудно от този факт , и си помислих че са приели някакви промени в закона, които съм пропуснал.
Публикувано на: 05 Ное 2011 23:34
от slowtraveler
Плашат гаргите....
Прилича ми на оня виц дето сервитьора като последен ред в сметката написал 'АМ - 10лв'...
Клиента го пита какво е това, че не си спомня да го е поръчвал...
Сервитьора задрасква реда - 'Ако Мине, ама не мина' номера

Публикувано на: 06 Ное 2011 01:31
от Me4oKyX
BIS - плащат си да говорят по медиите такива глупости, затова и много хора се заблуждават!!! По радиото слушах, че МИН 4ММ грайфер и ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ЗИМНИ ГУМИ!!! Иначе глоба - такова нещо НЕМА!!! Тия дни блещат същите глупости за ксеноновите фарове, за безплатни смени на крушки ..... Просто си плащат яко гумаджий, сервизи и тем подобни..... Никакви такива закони няма. Въпреки, че съм ЗА, да има проверка на светлини - ако са криви и със скапани крушки /независимо какви/ - да има глоби, но към момента дори КАТ не са сигурни дали има патрули със стендове за фарове biggrin.gif Та на радио и телевизия вяра НЯМАЙТЕ

Публикувано на: 06 Ное 2011 09:27
от slowtraveler
От друга страна такава 'дезинформация' може наистина да има положителен ефект - част от хората да се 'подведат' и да карат с подходящите за сезона гуми с достатъчен остатъчен ресурс (знаете, че 'зимната' марка на зимните гуми е много по-висока от 'лятната' - зимните гуми престават да бъдат 'зимни' при грайфер около 4мм)....
Като се замисля - практиката ме е накарала да карам точно по тези 'сгрешени' правила...
Публикувано на: 06 Ное 2011 13:31
от Me4oKyX
slow - вярно е това, което казваш, също съм го изпитал на доста коли, но въпреки това, не е правилно да се скандират глупости, заради на някой мераците да направи пачки! Те не го правят, за да се "обърка" някой и да е по-безопасно за него, а главно и единствено за облагодетелстване..... Да не говорим, че зимно време цените на гумаджий и дилъри на гуми подскачат лекинко..... Вярно, че може да има положителна част от това, но не е това начина ..... Това си е чиста проба лъжа тип "пре**и другарче"

Публикувано на: 06 Ное 2011 14:40
от PESHO OT MARS
Според мен тотално не разбрахте какво имаше впредвид nowyaris.
Идеята му беше че няма нужда задължително да се купуват зимни гуми само от "премиум" марките. Защото нещата острани изглеждат доста смешно., купуваме си кола среден клас от сорта на Тойота или Форд например но плащаме прескъпо за гуми от "най-високия" клас. нещо малко като на гол тумбак чифте пищови.
Когато имате пари за такива гуми няма проблем но не отричайте веднага и зимните гуми "средна хубост" и така наречените "бюджетни" такива.
Защото личния ми опит с премиум марките винаги е завършвал със следния извод. Купуваш си премиум гума с "оценка" 9/10 например на втората година тя е 8/10 на третата 6,5/10 на четвъртата си е направо посредствена. Бюджетната почва от 6,5/10 и на третата година е 5-5,5/10 т.е. загубата на "качества" е далеч по-малка. Предпочитам да си купя бюджета гума и да я "изхвърля" на третата година отколкото да стискам със зъби да карам четири или пет сезона с премиум за да ми се върже цената.
А какво се случва ако партидата на премуима е калпава, ами например ако сцепим някоя гума в някоя от неизброимите дупки по родните подобия на пътища. Вътрешно сме си отвсякъде.
Моя съвет е читави "среден" и "бюджетен" клас и сменяваме след 3-тия сезон отколкото "премиум" с желание за 4 или 5 сезона. Този съвет е валиден за хора които имат финансовите възможности да си купят премиум но той им идва мааалко нанагорно. Тия дето си имат кинти си купуват премиум ако искат и всеки сезон.
Реално каквато и да е зимната гума колкото и премиум да е след 3-тия сезон си е крива работа. Пластмаса отвсякъде, ламелите вобще вече не са толкова гъвкави и т.н. ADAC AutoBUILD и прочие тестове отчитат представянето на гумите само като нови, а разликата после е колсална. Мисля че веднъж-дваж съм попадал на тестове на зимни гуми и след някакъв пробег които са далеч по меродавни. Но хората не гледат тях а налитат само на това което се публикува за текущата година, но пък твърдо "си вярват" че тази гума ще се държи по същия начин години напред.
Аз лично от "бюджетните" съм карал с Малоя, Дебица и Дейтон.
Малоята беше много хубава гума за цената си, но Дебица Фриго 2 е по-добра и по-евтина. Това е гумата която предлага най-много за най-малко пари. Хора карали с такива са оставали много доволни винаги.
Дейтона си го купих миналата година, нещо не останах доволен как се държи в София но в последствие се оказа че проблем с изчистения асфалт по Софийско са имали и всичките премиум марки. Асфалта беше доста "лигав" от смесите за размразяване и никаква гуме не се е държала на нивото си.
От премиум марките това което се споделя е отличното предствяне на Континентал TS830, миналата година се намираше и на добри пари.
Тази година обаче май не трябва много много да мислите защото има някаква драма с вноса на гуми и по големите центрове и изобщо навсякъде. Така че ако намерите нещо читво според вас си и имате парите не се колебайте да го взимате.
Публикувано на: 06 Ное 2011 16:05
от slowtraveler
Мечо

Напълно съгласен
Пешо, с Дебицата Фриго 2 жената бе като джип с Калосчето laugh.gif
Но има и нещо друго - в доста случаи (винаги има изключения) по-скъпата гума остарява по-бавно... По-точно запазва параметрите си по-дълго... Евтините гуми обикновено са същите модели, които са били в премиум класа отпреди 10г..
В петък коментирахме с един колега, който е 'евреин по душа' laugh.gif
Та пита 'ама защо гумите незнайна марка се напукаха и късат парченца от протектора след 3г, а Гудиъра освен износването, въпреки че е на 8г няма други проблеми... Ами по-съвременните технологии си казват своето..
Публикувано на: 06 Ное 2011 17:16
от Raya
От големия пост на Пешо си направих извод: купуваш евтина нова кола с евтини нови гуми и след третата година изхвърляш гумите заедно с колата

Публикувано на: 06 Ное 2011 17:49
от didak
slowtraveler написа:... Евтините гуми обикновено са същите модели, които са били в премиум класа отпреди 10г...
По-скоро евтините наподобяват шарките на премиума, но са направени с повече компромиси с качеството.
Ясно е, че държането на гумата не зависи от шарката, а от качеството на материалите.
А "премиум" за ширпотреба също е резултат от много компромиси...
Отделно от това, поне в БГ има доста 'премиум' ментета или произведене някъде си модели, нямащи нищо общо с модела тестван от АДАК например.
Преди две години, търсейки зимна гума бях решил да е Dunlop winter response.
Обикалях официални вносители, ала-бала и видях такива творения носещи същото име, че ми стана смешно...
Реших да търся модел с възможно най-много индикации, че е произведен в оригиналния си завод и се спрях на Vredestein Snowtrac 3, Made in Holland.
Вари го, печи го - факторът "гуми" е от огромно значение за поведението на колата.
Публикувано на: 06 Ное 2011 18:08
от nowyaris
Вари го-печи го,фактора пари си е от най-огромно значение за зимните гуми.С пари и баба ми знае.Въпроса бе как с минимум средства да се постигне максимум ефект.Отговора ми за колите които караме е ЛАССА-та - мнение изграждано над десет години.Иначе всеки да си купува каквото може да си позволи.
Публикувано на: 06 Ное 2011 19:00
от PESHO OT MARS
Чак да хвърляме колата не.
Ама колко от вас са си купили чисто нова кола и са и сменили гумите с които е излезнала от завода веднага. Доста често тези гуми са с колосални компромиси. Моя служебен кенеф излезе от завода с Мишлен made in Spain, е няма толкова скапана гума дори най-долнопробния траял е в пъти по-добър.
Ласса за мен са добри гуми ама са доста далеч от понятието бюджетни поне в размерите за лека кола. Цената им е доста над средното ниво и се доближава до "премиумите".
Досега не съм попадал на маркова гума която да си е запазила качествата все същите си стават.