Страница 5 от 13
Публикувано на: 07 Яну 2007 17:42
от agent dust
ми на мен нашите турбо карачи все ми разправят, че турбо се карало със заварен за ламарината педал на газта - даваш до дупка. но това, което аз съм гледал и знам е, че турбо се кара като атмосферка - т.е. в завоя си балансираш с газта както е редно - но това е възможно само с хубави валове, иначе има твърде голям лаг. а нашите карачи бичат надув и не мислят за валове, затова иматъ проблем с подаването на газта
Публикувано на: 07 Яну 2007 18:00
от b_d
Какво наричаш "валове"?
Според мен част от разсъжденията ти не са съвсем правилни.
Публикувано на: 07 Яну 2007 18:06
от agent dust
ми по-агресивни валове, с по-голям ъгъл на отваряне на клапаните. разсъжденията ми са вследствие на това как съм гледал да се правят турбо коли за каране - всички наблягат на big cams, а не на big boost
Публикувано на: 07 Яну 2007 20:15
от b_d
Какво става с една атмосферка като се сложат агресивни валове?
- измества се въртящия момент нагоре в оборотите => губи се яко мощност на ниските и се печели на високи;
Какво става с турбо кола като се сложат агресивни валове?
- същото, но много по-ярко изразено.
Защо?
- поради ниската степен на сгъстяване комбинирано с липса на бууст и агресивни ниските обороти изчезват тотално, за сметка на това колата прави як пик на високите. Като резултат става много по-лагава (а и пикова) и неконтролируема.
Ако искаш мога да ти намеря дино графики на подобни мотори (а съм сигурен, че и сам можеш да намериш), за да се убедиш, че предположението ти е доста погрешно.
Публикувано на: 07 Яну 2007 20:56
от agent dust
ама аз не говоря за много агресивни валове с голям лифт

такива се слагат на атмосферни коли, които могат да дънят големи обороти. не става дума за 10к оборота, а за валове, при които гърбиците са по-меки, но с по-голям ъгъл на отворени клапани и не чак такава агресивност към лифта на клапаните. това първо позволява по-плавно тръгване на турбината - все пак изгорената смес развърта турбото. после на по-високи обороти има добро пълнене на горивните камери защото обикновените валове твърде малко време държат клапана отворен и само с голям буст може да се вкара достатъчно въздух. намери сетъп на турбо кола, добре подготвена за каране или дрифт и ще се убедиш - такива криви съм гледал много и затова го казвам. най-лошо е когато максималния ти въртящ момент е близо до развъртането на турбото и оборотите още не са достатъчно високи, а най-добре - когато двигателя вече е развил обороти. с подходящ сетъп - турбина, валове, инжектори - може да се постигне сравнително равен въртящ момент в работния диапазон от обороти. на кой му дреме, че на 3000 оборота колата няма въртящ момент, важно е между 4000 и 7000 той да е сравнително постоянен. а и с по-малък буст може да се работи с по-висока степен на сгъстяване!
ако може някой да намери сетъп на добре подготвен турбо автомобил за каране - да видим какви са валовете, но 100% съм сигурен, че са с по-голям ъгъл на отворени клапани, по-малък буст на турбото, по-висока степен на сгъстяване - кола за каране много рядко се прави с буст над 1.5 - как тогава ще извади същата мощност като и на 2 бара? ми само с валове и подходяща турбина, то друг начин няма да напълниш цилиндрите с гориво. турбото си е турбо, но двигателят трябва да има и добра атмосферна част, защото въздушният поток не зависи само от буста, а и от пътищата, по които минава, и времето, през което клапаните са отворени(всмукателни или изпускателни). най-лесния начин е с подмяна само на изпускателната част, но най-добре става когато има сетъп и за всмукателната
Публикувано на: 07 Яну 2007 21:07
от b_d
Добре де - според теб какви валове са подходящи за турбо кола като градуси, че така са много общи приказките?
-230
-250
-280
-300
-315
Публикувано на: 07 Яну 2007 21:18
от agent dust
така с прости числа нищо не става - много зависи и от останалите компоненти
ето ти пример за работа с валове по турбодвигатели и атмосферни, принципът на ъпгрейда е аналогичен, работи се по атмосферната част от двигателя, има няколко сетъпа - софт или по-агресивни
http://www.pdm-racing.com/products/cam_corner.html
Публикувано на: 07 Яну 2007 21:22
от b_d
Ако на тоя сайт се доверяваш - недей!
Половина цифрички са тотално грешни
П.С. Караш АЕ86 - поне за нея като пишат е редно да видиш грешките

Публикувано на: 07 Яну 2007 21:29
от agent dust
ми ти си все недоволен
ето още един линк, в който пише нещо изключително важно, убягващо на много турбоманияци:
A big mistake of turbo owners is to crank the boost up as high as they can thinking they are going faster, but in reality, chances are that they are just killing the efficiency of the turbo and most gains are lost. If you want to run higher boost levels and back pressure is a problem, cam timing can be altered to give respectable power increases for much cheaper than a new turbocharger. Before you go increasing boost and changing cams, remember that the oxygen content into the engine will increase power, not boost pressure. A good flowing head with a good intercooler can make a lot of power without high boost. You may not need more boost to get the power you want.
фатката е не с какво налягане, а как вкарваш въздух в цилиндрите! демек с хубави валове турбината се използва по-ефективно и без вдигане на буста се постига резултат, с разликата, че лагът и пиковия момент не са вече такъв бич божи за турбоманияците
http://www.turbochargedpower.com/Camshafts.htm
Публикувано на: 07 Яну 2007 21:43
от b_d
Явно говорим на различни езици

за това ще разясня какво имам предвид.
Аз наричам агресивни валове 280-300+ градусови такива.
Умерени - 230-260
Останалите не ги броя особено.
Повечето турбо коли идват от завода с около 200-210 - очевидно е, че има нужда от смяна, но не с агресивен, а с умерен вал.
Ако искаш сега и ти кажи какво наричаш агресивен вал и да си изясним дали говорим на един език, че много общи приказки станаха

Публикувано на: 07 Яну 2007 22:02
от agent dust
bad_dog написа:
Повечето турбо коли идват от завода с около 200-210 - очевидно е, че има нужда от смяна, но не с агресивен, а с умерен вал.
мъ да де! точно за това говорим. аз казвам по-агресивни, а не агресивни

няма шанс да сложиш много агресивни валове на турбо щото ще стане голяма тапа. но ако вместо да дигаш буста до небесата в опити да напълниш цилиндъра си смениш валовете с малко по-агресивни - става по-добро пълене и без вдигане на буста, пипаш само атмосферната част. и няма да има нечовешки лаг, добре направена такава кола ще може да се кара също като атмосферна, с балансиране на газта, а не да я заваряваш и да чакаш да дойде буста. но в БГ турбо се прави само за драг и затова хич не им пука, че въртящият им момент е стръмен като еверест, и като се опитат да го сложат на пътя - много лагаво било. казват ми че турбо се карало само с педал до дупка - и точно това е тъпото, дори някои БГ състезатели го казват, ама като ги поразпиташ малко се оказва, че нямат представа нито от турбо, нито от каране на турбо - карат си на недозавиване, заваряват спирачката, после заваряват и газта - по завоите са като баби и като дойде Басо ги минава като спрели

за да е бърза една турбо кола на писта, надувът трябва да е по-софт за да може да се работи ефективно с газта. а наште тунери свързват добре направената кола само с турбонадув и не им пука как се пълнят цилиндрите
Публикувано на: 10 Яну 2007 17:33
от KORD
Abe ne e to4no taka boosta ti idva kam 3k rpms ne e nujno da q parjish tolkova pak az karam turbo kola ve4e 3ta godina i ne bih q smenil za atmosverka . Pak za rally si ima antilag sistema , Pak do sega nesam vidql profesionalna kola za rally bez turbo

. Turbo dvigatela ti spestqva baq kologram4eta . Sega kato zeh STI-a i e s 2.5l turbo da ti kaja darpa si i bez turboto ... makar 4e powerbanda mu e po kas ot na golfa . Pak i bez turbo nezmam kak dvigatel she iskara tolkova torque

Публикувано на: 04 Ное 2009 08:09
от K-A-N-U
Публикувано на: 05 Ное 2009 06:24
от ugabuga
ba si maikata i rujdata!!!

Публикувано на: 05 Ное 2009 06:51
от MX5
Малиии, това не знам дали е спасяемо
Що така са ръждясали - нали не е ежедневка колата уж? В гаража като стои не е пръскаш ли окачването с разни пръскалки против ръжда?