Страница 5 от 7

Публикувано на: 10 Дек 2011 19:15
от Scott
alexgti написа:... накрая бензинката дето не лепи така с сходни или малко повече коне, го бие, нищо че има на половина момент!
Аз затова си мисля, че е имало нещо не наред с тая Корола Компресор. Не може само въртящия момент на Маздата да я бие. Королата е по-бърза и маневрена. А за дизайна да не говорим - такива приятни материали и ергономия, че няма място за сравнение. Модерен, бърз и икономичен автомобил.

Публикувано на: 10 Дек 2011 19:22
от alexgti
Беше си перфектна, освен лекото шумене, от обтегача на ремъците. Пак казвам беше гаранционна на 70к км, идеалната дето се вика. Много добре си върви, ама не е като маздата, дори е доста далеч от нея. Вътре са на едно ниво горе долу, като материали. Седалките на маздата са по-добри. Най-голямата разлика е в държанието на пътя и усещането на самата кола. Ако королата беше с конете на маздата, нямаше да може да се кара изобщо...

Публикувано на: 10 Дек 2011 20:24
от Scott
alexgti написа:Много добре си върви, ама не е като маздата, дори е доста далеч от нея...
Това просто е невъзможно - как може да сравняваш кола дето не развърта повече от 6000 оборота със спортна дето вдига до 9000. Ами нали Маздата след 5500 спира да върви а Компресора тогава тръгва. Все едно да сравняваш БМВ 335д с Королата и да викаш че дизела върви повече. И двете имат повече нютони, ама като се развърти спортния мотор и нютоните остават назаде. :thumbsup:

Публикувано на: 10 Дек 2011 23:18
от alexgti
Аз не знам кое е бъзик и кое не, ама както искаш. Я ми поясни за 335Д и королата.

Публикувано на: 10 Дек 2011 23:32
от Scott
alexgti написа:... Я ми поясни за 335Д и королата.
LEXUS написа:...по правило спортните коли разчитат на високи обороти, а не на ниски и средни. Дизел с 400нм. много ще те лепи за седалката до 4000 об./мин., но това не го прави по-вървежен от високооборотните бензинови двигатели.
tongue.gif

Публикувано на: 11 Дек 2011 00:04
от alexgti
Въпреки, че не е по темата, май се опитваме да сравняваме различни неща. Понеже се отнесохме с печките и разни 335Д, което не виждам какво общо има с королата или маздата, ще се опитам да обясня пак нещо с примери. Както казах и преди, a и някои колеги, по-важното са конете, а не момента, това се отнася за коли, които искаме да вървят и да ускоряват. Веднага давам и пример. Да сравним две коли, аз имам алмера гти, по каталог е 2л, 143к и 178 нютона на 4800 оборота, 1210кг, а голф 4, печка с 150 коня и 320 нютона на 1900 оборота, 1260кг, видно е от теорията, че голфа ще прелита ниско над пътя, ама какво става, дори по технически данни, голфа пада, защо така????? Лично много пъти съм се пробвал с голф и леон печки по 150 коня и умират. Да ако сме от 150 нагоре, може и да имат шанс или пък ако сме 5 човека във всяка кола, ще ме бият винаги вероятно. Но при нормални обстоятелства няма начин.
Та извода е мотор 2л с 200 коня и 300 нютона е много добре, но ако е 200 коня и 200 нютона, е много по-добре от колкото ако е 150 коня и 320 нютона. Това означава ли, че конета са по-важни? За мен означава, освен ако не се дърпат каравани или разни други неща.

Публикувано на: 11 Дек 2011 00:10
от alexgti
Scott написа:
alexgti написа:Много добре си върви, ама не е като маздата, дори е доста далеч от нея...
Това просто е невъзможно - как може да сравняваш кола дето не развърта повече от 6000 оборота със спортна дето вдига до 9000. Ами нали Маздата след 5500 спира да върви а Компресора тогава тръгва. Все едно да сравняваш БМВ 335д с Королата и да викаш че дизела върви повече. И двете имат повече нютони, ама като се развърти спортния мотор и нютоните остават назаде. :thumbsup:
Разликата между маздата и тойтата е, че маздата има в плюс и коне и нютони, затова върви по-добре!! при 335д е пак така. Дай някой пример как кола с по-малко коне и едно тегло, бие другата, понеже имала много повече нютони.

Публикувано на: 11 Дек 2011 02:09
от Japanese_fever
Работата е там, че тази Корола компресор е много тежка - 1420 кг., незнайно защо...?!? wacko.gif
Лотус Exide е със същия двигател (2ZZ-GE compressor) и, ако хване Маздата сигурно ще я размаже! smile.gif

Също така королата е само 30 коня по-малко от Маздата, това не е толкова много, според мен, но виж въртящия момент на Маздата е цели 150 нютона повече и това не е само заради турбото, но и заради по-големия обем на двигателя, както казах по-горе.

Та при еднакво тегло (защото Маздата е само 100 кг. отгоре) повечето нютони си казват своето, а не толкова конете.

п.п.
Прсто не ми побира главата как една мижава Королка ще е близо тон и половина при положение, че моя Сивик е 1100 кг.?!? unsure.gif
Не вярвам компресора да тежи 300 кила laugh.gif

Публикувано на: 11 Дек 2011 11:45
от Scott
alexgti написа:... Дай някой пример как кола с по-малко коне и едно тегло, бие другата, понеже имала много повече нютони.
Примери колкото искаш. Ще ти дам общото правило от физиката, пък ти си направи изводите сам.
Първо и най-важно - ускорението на един автомобил е равно на сумата от всички сили действащи върху него, разделена на масата на автомобила. Най-важните сили са съответно двигателната сила, помагаща на ускорението и пречещите на ускорението въздушно съпротивление, съпротивлението на търкаляне на гумите в настилката и загубите от триене в механичната система на автомобила. Подчертал съм масата, защото тя е фактора, който ти не вземаш предвид като сравняваш дизеловите с бензиновите автомобили със сходна мощност и различен въртящ момент. Второто правило, произлизащо от факта, че за да може да ускорява един автомобил е необходимо сцепление с настилката е, че де факто (след редица изчисления и замествания) ускорението е пропорционално на въртящия момент, приложен от допирната точка на колелата върху пътната настилка. И тук идва уловката - въртящия момент на двигателя, създава въртящия момент на колелата чрез система от зъбни предавки, т.е. имаме увеличаване или намаляване на въртящ момент. Ако двигателните колела на автомобилите бяха куплирани директно за коляновия вал спор нямаше да има - тези с най-висок въртящ момент щяха да ускоряват най-бързо. Но имаме трансмисия, т.е. в зависимост от положението на лоста на скоростите променяме предавателното отношение, а от там и коефициента на предаване на въртящия момент. Та така, един автомобил с по-малък въртящ момент, но с 'къси' предавки, може да бие друг с по-голям, ако предавателните му отношения са предназначени за икономично каране.

Публикувано на: 12 Дек 2011 10:42
от LEXUS
Scott написа:
alexgti написа:... Дай някой пример как кола с по-малко коне и едно тегло, бие другата, понеже имала много повече нютони.
Примери колкото искаш. Ще ти дам общото правило от физиката, пък ти си направи изводите сам.
Първо и най-важно - ускорението на един автомобил е равно на сумата от всички сили действащи върху него, разделена на масата на автомобила. Най-важните сили са съответно двигателната сила, помагаща на ускорението и пречещите на ускорението въздушно съпротивление, съпротивлението на търкаляне на гумите в настилката и загубите от триене в механичната система на автомобила. Подчертал съм масата, защото тя е фактора, който ти не вземаш предвид като сравняваш дизеловите с бензиновите автомобили със сходна мощност и различен въртящ момент. Второто правило, произлизащо от факта, че за да може да ускорява един автомобил е необходимо сцепление с настилката е, че де факто (след редица изчисления и замествания) ускорението е пропорционално на въртящия момент, приложен от допирната точка на колелата върху пътната настилка. И тук идва уловката - въртящия момент на двигателя, създава въртящия момент на колелата чрез система от зъбни предавки, т.е. имаме увеличаване или намаляване на въртящ момент. Ако двигателните колела на автомобилите бяха куплирани директно за коляновия вал спор нямаше да има - тези с най-висок въртящ момент щяха да ускоряват най-бързо. Но имаме трансмисия, т.е. в зависимост от положението на лоста на скоростите променяме предавателното отношение, а от там и коефициента на предаване на въртящия момент. Та така, един автомобил с по-малък въртящ момент, но с 'къси' предавки, може да бие друг с по-голям, ако предавателните му отношения са предназначени за икономично каране.
Ти както винаги не си разбрал. Ск.кутия на дизелите не е с дълги предавателни отношения заради икономия, а заради малкия оборотен диапазон.


Разбира се, че маздата е по-бърза, защото е с повече к.с.

Би ли обяснил някой, защо във Формула 1 не се залага на върт.момент, а на конски сили? В най-бързото състезание?

Защо моторите на Ламборгини, Ферари са именно такива като залагат на повече конски сили, а не на върт.момент.

Публикувано на: 12 Дек 2011 11:01
от LEXUS
Scott написа:
alexgti написа:Много добре си върви, ама не е като маздата, дори е доста далеч от нея...
Това просто е невъзможно - как може да сравняваш кола дето не развърта повече от 6000 оборота със спортна дето вдига до 9000. Ами нали Маздата след 5500 спира да върви а Компресора тогава тръгва. Все едно да сравняваш БМВ 335д с Королата и да викаш че дизела върви повече. И двете имат повече нютони, ама като се развърти спортния мотор и нютоните остават назаде. :thumbsup:
Много пъти съм ти казвал, че не ти се отдава сарказма.

Колко коня повече е маздата от тойотата? Колко коня повече е БМВ-нцето 335дизел от тойотата? Ами защо 320 d ,което е с много по-голям върт.момент от Королата - 380 Нм ,върви по-слабо от Королата , нали има по-висок и то доста момент? Защо? Защото няма коне, затова. Моментът може да помoгне на БМВ-то да влачи каравани на отиване и на връщане от сервиза. Изобщо с БМв-та ще ни разсмиваш ли, това ли е целта. Искам да видя кое БМВ ще пуснеш с Lexus LFA. И колко нютона ще има. 335d може да го пробваш, все пак има по-висок върт.момент :laughing6: Или 335d срещу М3? Та М3 е с много по-малко върт.момент, значи 335 d тегли повече,а? :laughing6:
Много е важен върт.момент, ама за камионите,тракторите,прицепите,влаковете.... при леките коли обаче не се цели същото. sleep.gif

Публикувано на: 12 Дек 2011 11:14
от LEXUS
alexgti написа:Въпреки, че не е по темата, май се опитваме да сравняваме различни неща. Понеже се отнесохме с печките и разни 335Д, което не виждам какво общо има с королата или маздата, ще се опитам да обясня пак нещо с примери. Както казах и преди, a и някои колеги, по-важното са конете, а не момента, това се отнася за коли, които искаме да вървят и да ускоряват. Веднага давам и пример. Да сравним две коли, аз имам алмера гти, по каталог е 2л, 143к и 178 нютона на 4800 оборота, 1210кг, а голф 4, печка с 150 коня и 320 нютона на 1900 оборота, 1260кг, видно е от теорията, че голфа ще прелита ниско над пътя, ама какво става, дори по технически данни, голфа пада, защо така????? Лично много пъти съм се пробвал с голф и леон печки по 150 коня и умират. Да ако сме от 150 нагоре, може и да имат шанс или пък ако сме 5 човека във всяка кола, ще ме бият винаги вероятно. Но при нормални обстоятелства няма начин.
Та извода е мотор 2л с 200 коня и 300 нютона е много добре, но ако е 200 коня и 200 нютона, е много по-добре от колкото ако е 150 коня и 320 нютона. Това означава ли, че конета са по-важни? За мен означава, освен ако не се дърпат каравани или разни други неща.



Със Скот ти препоръчвам да не спориш. Колко да спориш с човек, каращ Шаран-Алхамбра дизел помпа-дюза? Само като разбереш какво кара, трябва да ти е ясно колко разбира от автомобили!

Публикувано на: 12 Дек 2011 11:18
от LEXUS
alexgti написа:Въпреки, че не е по темата, май се опитваме да сравняваме различни неща. Понеже се отнесохме с печките и разни 335Д, което не виждам какво общо има с королата или маздата, ще се опитам да обясня пак нещо с примери. Както казах и преди, a и някои колеги, по-важното са конете, а не момента, това се отнася за коли, които искаме да вървят и да ускоряват. Веднага давам и пример. Да сравним две коли, аз имам алмера гти, по каталог е 2л, 143к и 178 нютона на 4800 оборота, 1210кг, а голф 4, печка с 150 коня и 320 нютона на 1900 оборота, 1260кг, видно е от теорията, че голфа ще прелита ниско над пътя, ама какво става, дори по технически данни, голфа пада, защо така????? Лично много пъти съм се пробвал с голф и леон печки по 150 коня и умират. Да ако сме от 150 нагоре, може и да имат шанс или пък ако сме 5 човека във всяка кола, ще ме бият винаги вероятно. Но при нормални обстоятелства няма начин.
Да, а ако натоварите и по 2-3 шилета, закачите по едно ремарке с тухли, дизелът сигурно ще дръпне :laughing6: , но не това са бързите и спортни коли. Това и аз се опитвам да му обясня от много време на колегата с немските трошки.

Публикувано на: 12 Дек 2011 11:23
от LEXUS
Scott написа:
alexgti написа:... накрая бензинката дето не лепи така с сходни или малко повече коне, го бие, нищо че има на половина момент!
Аз затова си мисля, че е имало нещо не наред с тая Корола Компресор. Не може само въртящия момент на Маздата да я бие. Королата е по-бърза и маневрена. А за дизайна да не говорим - такива приятни материали и ергономия, че няма място за сравнение. Модерен, бърз и икономичен автомобил.
Това всичко, което си казал е вярно, въпреки жалкия ти опит за сарказъм. Материалите ТОЧНО ПЪК в Е12 Корола са отлични като качество, ергономията според вкусовете- на някой му е по-удобно ск.лост да е изнесен по-нагоре както е при тази Корола и Аурис. Модерен, бърз и икономичен автомобил е, да. По-модерен, по-бърз и по-икономичен автомобил е при преки сравнения с Голф5. Двигателите на тойотата са генерации по-напредничави с променливото газоразпределение от голфовите допотопни масови двигатели.

Публикувано на: 12 Дек 2011 17:06
от Japanese_fever
LEXUS написа:
Би ли обяснил някой, защо във Формула 1 не се залага на върт.момент, а на конски сили? В най-бързото състезание?

Защо моторите на Ламборгини, Ферари са именно такива като залагат на повече конски сили, а не на върт.момент.
Japanese_fever написа:Не забравяй, че в нашия случай говорим за кола, която ще се кара на улицата, а не на пистата!
А ти като разбираш толкова защо не обясниш как във WRC залагат на върт. момент?

Една кола от WRC е много по-близка техн. до серийна кола, отколкото Ф1 болид до серийна.