Аз затова си мисля, че е имало нещо не наред с тая Корола Компресор. Не може само въртящия момент на Маздата да я бие. Королата е по-бърза и маневрена. А за дизайна да не говорим - такива приятни материали и ергономия, че няма място за сравнение. Модерен, бърз и икономичен автомобил.alexgti написа:... накрая бензинката дето не лепи така с сходни или малко повече коне, го бие, нищо че има на половина момент!
Corolla compressor
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Беше си перфектна, освен лекото шумене, от обтегача на ремъците. Пак казвам беше гаранционна на 70к км, идеалната дето се вика. Много добре си върви, ама не е като маздата, дори е доста далеч от нея. Вътре са на едно ниво горе долу, като материали. Седалките на маздата са по-добри. Най-голямата разлика е в държанието на пътя и усещането на самата кола. Ако королата беше с конете на маздата, нямаше да може да се кара изобщо...
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Това просто е невъзможно - как може да сравняваш кола дето не развърта повече от 6000 оборота със спортна дето вдига до 9000. Ами нали Маздата след 5500 спира да върви а Компресора тогава тръгва. Все едно да сравняваш БМВ 335д с Королата и да викаш че дизела върви повече. И двете имат повече нютони, ама като се развърти спортния мотор и нютоните остават назаде.alexgti написа:Много добре си върви, ама не е като маздата, дори е доста далеч от нея...

Въпреки, че не е по темата, май се опитваме да сравняваме различни неща. Понеже се отнесохме с печките и разни 335Д, което не виждам какво общо има с королата или маздата, ще се опитам да обясня пак нещо с примери. Както казах и преди, a и някои колеги, по-важното са конете, а не момента, това се отнася за коли, които искаме да вървят и да ускоряват. Веднага давам и пример. Да сравним две коли, аз имам алмера гти, по каталог е 2л, 143к и 178 нютона на 4800 оборота, 1210кг, а голф 4, печка с 150 коня и 320 нютона на 1900 оборота, 1260кг, видно е от теорията, че голфа ще прелита ниско над пътя, ама какво става, дори по технически данни, голфа пада, защо така????? Лично много пъти съм се пробвал с голф и леон печки по 150 коня и умират. Да ако сме от 150 нагоре, може и да имат шанс или пък ако сме 5 човека във всяка кола, ще ме бият винаги вероятно. Но при нормални обстоятелства няма начин.
Та извода е мотор 2л с 200 коня и 300 нютона е много добре, но ако е 200 коня и 200 нютона, е много по-добре от колкото ако е 150 коня и 320 нютона. Това означава ли, че конета са по-важни? За мен означава, освен ако не се дърпат каравани или разни други неща.
Та извода е мотор 2л с 200 коня и 300 нютона е много добре, но ако е 200 коня и 200 нютона, е много по-добре от колкото ако е 150 коня и 320 нютона. Това означава ли, че конета са по-важни? За мен означава, освен ако не се дърпат каравани или разни други неща.
Разликата между маздата и тойтата е, че маздата има в плюс и коне и нютони, затова върви по-добре!! при 335д е пак така. Дай някой пример как кола с по-малко коне и едно тегло, бие другата, понеже имала много повече нютони.Scott написа:Това просто е невъзможно - как може да сравняваш кола дето не развърта повече от 6000 оборота със спортна дето вдига до 9000. Ами нали Маздата след 5500 спира да върви а Компресора тогава тръгва. Все едно да сравняваш БМВ 335д с Королата и да викаш че дизела върви повече. И двете имат повече нютони, ама като се развърти спортния мотор и нютоните остават назаде.alexgti написа:Много добре си върви, ама не е като маздата, дори е доста далеч от нея...
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Работата е там, че тази Корола компресор е много тежка - 1420 кг., незнайно защо...?!?
Лотус Exide е със същия двигател (2ZZ-GE compressor) и, ако хване Маздата сигурно ще я размаже!
Също така королата е само 30 коня по-малко от Маздата, това не е толкова много, според мен, но виж въртящия момент на Маздата е цели 150 нютона повече и това не е само заради турбото, но и заради по-големия обем на двигателя, както казах по-горе.
Та при еднакво тегло (защото Маздата е само 100 кг. отгоре) повечето нютони си казват своето, а не толкова конете.
п.п.
Прсто не ми побира главата как една мижава Королка ще е близо тон и половина при положение, че моя Сивик е 1100 кг.?!?
Не вярвам компресора да тежи 300 кила laugh.gif

Лотус Exide е със същия двигател (2ZZ-GE compressor) и, ако хване Маздата сигурно ще я размаже!

Също така королата е само 30 коня по-малко от Маздата, това не е толкова много, според мен, но виж въртящия момент на Маздата е цели 150 нютона повече и това не е само заради турбото, но и заради по-големия обем на двигателя, както казах по-горе.
Та при еднакво тегло (защото Маздата е само 100 кг. отгоре) повечето нютони си казват своето, а не толкова конете.
п.п.
Прсто не ми побира главата как една мижава Королка ще е близо тон и половина при положение, че моя Сивик е 1100 кг.?!?

Не вярвам компресора да тежи 300 кила laugh.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Примери колкото искаш. Ще ти дам общото правило от физиката, пък ти си направи изводите сам.alexgti написа:... Дай някой пример как кола с по-малко коне и едно тегло, бие другата, понеже имала много повече нютони.
Първо и най-важно - ускорението на един автомобил е равно на сумата от всички сили действащи върху него, разделена на масата на автомобила. Най-важните сили са съответно двигателната сила, помагаща на ускорението и пречещите на ускорението въздушно съпротивление, съпротивлението на търкаляне на гумите в настилката и загубите от триене в механичната система на автомобила. Подчертал съм масата, защото тя е фактора, който ти не вземаш предвид като сравняваш дизеловите с бензиновите автомобили със сходна мощност и различен въртящ момент. Второто правило, произлизащо от факта, че за да може да ускорява един автомобил е необходимо сцепление с настилката е, че де факто (след редица изчисления и замествания) ускорението е пропорционално на въртящия момент, приложен от допирната точка на колелата върху пътната настилка. И тук идва уловката - въртящия момент на двигателя, създава въртящия момент на колелата чрез система от зъбни предавки, т.е. имаме увеличаване или намаляване на въртящ момент. Ако двигателните колела на автомобилите бяха куплирани директно за коляновия вал спор нямаше да има - тези с най-висок въртящ момент щяха да ускоряват най-бързо. Но имаме трансмисия, т.е. в зависимост от положението на лоста на скоростите променяме предавателното отношение, а от там и коефициента на предаване на въртящия момент. Та така, един автомобил с по-малък въртящ момент, но с 'къси' предавки, може да бие друг с по-голям, ако предавателните му отношения са предназначени за икономично каране.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Ти както винаги не си разбрал. Ск.кутия на дизелите не е с дълги предавателни отношения заради икономия, а заради малкия оборотен диапазон.Scott написа:Примери колкото искаш. Ще ти дам общото правило от физиката, пък ти си направи изводите сам.alexgti написа:... Дай някой пример как кола с по-малко коне и едно тегло, бие другата, понеже имала много повече нютони.
Първо и най-важно - ускорението на един автомобил е равно на сумата от всички сили действащи върху него, разделена на масата на автомобила. Най-важните сили са съответно двигателната сила, помагаща на ускорението и пречещите на ускорението въздушно съпротивление, съпротивлението на търкаляне на гумите в настилката и загубите от триене в механичната система на автомобила. Подчертал съм масата, защото тя е фактора, който ти не вземаш предвид като сравняваш дизеловите с бензиновите автомобили със сходна мощност и различен въртящ момент. Второто правило, произлизащо от факта, че за да може да ускорява един автомобил е необходимо сцепление с настилката е, че де факто (след редица изчисления и замествания) ускорението е пропорционално на въртящия момент, приложен от допирната точка на колелата върху пътната настилка. И тук идва уловката - въртящия момент на двигателя, създава въртящия момент на колелата чрез система от зъбни предавки, т.е. имаме увеличаване или намаляване на въртящ момент. Ако двигателните колела на автомобилите бяха куплирани директно за коляновия вал спор нямаше да има - тези с най-висок въртящ момент щяха да ускоряват най-бързо. Но имаме трансмисия, т.е. в зависимост от положението на лоста на скоростите променяме предавателното отношение, а от там и коефициента на предаване на въртящия момент. Та така, един автомобил с по-малък въртящ момент, но с 'къси' предавки, може да бие друг с по-голям, ако предавателните му отношения са предназначени за икономично каране.
Разбира се, че маздата е по-бърза, защото е с повече к.с.
Би ли обяснил някой, защо във Формула 1 не се залага на върт.момент, а на конски сили? В най-бързото състезание?
Защо моторите на Ламборгини, Ферари са именно такива като залагат на повече конски сили, а не на върт.момент.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Много пъти съм ти казвал, че не ти се отдава сарказма.Scott написа:Това просто е невъзможно - как може да сравняваш кола дето не развърта повече от 6000 оборота със спортна дето вдига до 9000. Ами нали Маздата след 5500 спира да върви а Компресора тогава тръгва. Все едно да сравняваш БМВ 335д с Королата и да викаш че дизела върви повече. И двете имат повече нютони, ама като се развърти спортния мотор и нютоните остават назаде.alexgti написа:Много добре си върви, ама не е като маздата, дори е доста далеч от нея...
Колко коня повече е маздата от тойотата? Колко коня повече е БМВ-нцето 335дизел от тойотата? Ами защо 320 d ,което е с много по-голям върт.момент от Королата - 380 Нм ,върви по-слабо от Королата , нали има по-висок и то доста момент? Защо? Защото няма коне, затова. Моментът може да помoгне на БМВ-то да влачи каравани на отиване и на връщане от сервиза. Изобщо с БМв-та ще ни разсмиваш ли, това ли е целта. Искам да видя кое БМВ ще пуснеш с Lexus LFA. И колко нютона ще има. 335d може да го пробваш, все пак има по-висок върт.момент


Много е важен върт.момент, ама за камионите,тракторите,прицепите,влаковете.... при леките коли обаче не се цели същото.

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
alexgti написа:Въпреки, че не е по темата, май се опитваме да сравняваме различни неща. Понеже се отнесохме с печките и разни 335Д, което не виждам какво общо има с королата или маздата, ще се опитам да обясня пак нещо с примери. Както казах и преди, a и някои колеги, по-важното са конете, а не момента, това се отнася за коли, които искаме да вървят и да ускоряват. Веднага давам и пример. Да сравним две коли, аз имам алмера гти, по каталог е 2л, 143к и 178 нютона на 4800 оборота, 1210кг, а голф 4, печка с 150 коня и 320 нютона на 1900 оборота, 1260кг, видно е от теорията, че голфа ще прелита ниско над пътя, ама какво става, дори по технически данни, голфа пада, защо така????? Лично много пъти съм се пробвал с голф и леон печки по 150 коня и умират. Да ако сме от 150 нагоре, може и да имат шанс или пък ако сме 5 човека във всяка кола, ще ме бият винаги вероятно. Но при нормални обстоятелства няма начин.
Та извода е мотор 2л с 200 коня и 300 нютона е много добре, но ако е 200 коня и 200 нютона, е много по-добре от колкото ако е 150 коня и 320 нютона. Това означава ли, че конета са по-важни? За мен означава, освен ако не се дърпат каравани или разни други неща.
Със Скот ти препоръчвам да не спориш. Колко да спориш с човек, каращ Шаран-Алхамбра дизел помпа-дюза? Само като разбереш какво кара, трябва да ти е ясно колко разбира от автомобили!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Да, а ако натоварите и по 2-3 шилета, закачите по едно ремарке с тухли, дизелът сигурно ще дръпнеalexgti написа:Въпреки, че не е по темата, май се опитваме да сравняваме различни неща. Понеже се отнесохме с печките и разни 335Д, което не виждам какво общо има с королата или маздата, ще се опитам да обясня пак нещо с примери. Както казах и преди, a и някои колеги, по-важното са конете, а не момента, това се отнася за коли, които искаме да вървят и да ускоряват. Веднага давам и пример. Да сравним две коли, аз имам алмера гти, по каталог е 2л, 143к и 178 нютона на 4800 оборота, 1210кг, а голф 4, печка с 150 коня и 320 нютона на 1900 оборота, 1260кг, видно е от теорията, че голфа ще прелита ниско над пътя, ама какво става, дори по технически данни, голфа пада, защо така????? Лично много пъти съм се пробвал с голф и леон печки по 150 коня и умират. Да ако сме от 150 нагоре, може и да имат шанс или пък ако сме 5 човека във всяка кола, ще ме бият винаги вероятно. Но при нормални обстоятелства няма начин.

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Това всичко, което си казал е вярно, въпреки жалкия ти опит за сарказъм. Материалите ТОЧНО ПЪК в Е12 Корола са отлични като качество, ергономията според вкусовете- на някой му е по-удобно ск.лост да е изнесен по-нагоре както е при тази Корола и Аурис. Модерен, бърз и икономичен автомобил е, да. По-модерен, по-бърз и по-икономичен автомобил е при преки сравнения с Голф5. Двигателите на тойотата са генерации по-напредничави с променливото газоразпределение от голфовите допотопни масови двигатели.Scott написа:Аз затова си мисля, че е имало нещо не наред с тая Корола Компресор. Не може само въртящия момент на Маздата да я бие. Королата е по-бърза и маневрена. А за дизайна да не говорим - такива приятни материали и ергономия, че няма място за сравнение. Модерен, бърз и икономичен автомобил.alexgti написа:... накрая бензинката дето не лепи така с сходни или малко повече коне, го бие, нищо че има на половина момент!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
LEXUS написа:
Би ли обяснил някой, защо във Формула 1 не се залага на върт.момент, а на конски сили? В най-бързото състезание?
Защо моторите на Ламборгини, Ферари са именно такива като залагат на повече конски сили, а не на върт.момент.
А ти като разбираш толкова защо не обясниш как във WRC залагат на върт. момент?Japanese_fever написа:Не забравяй, че в нашия случай говорим за кола, която ще се кара на улицата, а не на пистата!
Една кола от WRC е много по-близка техн. до серийна кола, отколкото Ф1 болид до серийна.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта